Vægmonteret MC-garage
Fra : Robert Eriksen

Dato : 24-02-03 18:01

Jeg ved de har været oppe og vende tidligere men jeg kan den ondenhylme
ikke huske hvad de blev kaldt så Google var ikke til meget hjælp.

Men det er de der garager man skruer fast mod en væg og er det lige som
et telt der kan vippes ned over cyklen og fastlåses.
Så cyklen står skjult og i læ under teltdugen.

Er der nogen der ved hvor de kan købes henne,
hvad de koster,
hvor gode de er,
om de er til at kombinere med en alarm (jeg havde forestillet mig noget
i stil med en bevægelsesføler under dugen)
eller i det hele taget om nogen har erfaringer med dem?

/Robert

Fra : Henning

Dato : 25-02-03 01:18

http://www.motorradonline.de/MRD/search/search_frame.asp?ID=garage&NR=0&R=dn&Q=5&ter=OFF&kat=OFF&lex=OFF&for=OFF&adr=ON&ltr=ON&lnk=ON&nws=ON

--
Who, what, where: http://move.to/henning

Fra : Robert Eriksen

Dato : 25-02-03 08:00

Henning wrote:

> http://www.motorradonline.de/MRD/search/search_frame.asp?ID=garage&NR=0&R=dn&Q=5&ter=OFF&kat=OFF&lex=OFF&for=OFF&adr=ON&ltr=ON&lnk=ON&nws=ON

Æææhh... mit tyske er nok lidt rustent. Men hvad er det lige der skulle
være der?
Udover en masse artikler fra et tysk blad og nogle adresser på hoteller.

/Robert

Fra : Henning

Dato : 25-02-03 16:20

"Robert Eriksen" <roe@adr.dk> skrev i en meddelelse news:3e5b14b1$0$31979$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Æææhh... mit tyske er nok lidt rustent. Men hvad er det lige der skulle være der?

Jeg kiggede kun hurtigt, men der var mindst en adresse til en tysk producents www-side. Desuden har Motorrad fornylig haft en test af en håndfuld garager, og den burde være imellem søgeresultaterne. Her, den var første hit i arkiv sektionen:

http://www.motorradonline.de/MRD/ltr/Dat1_Detail.asp?ID=1532588&VID=garage&NR=0&R=dn&Q=5&HTMLName=/MRD/STATHTML/LTR/00039931.asp

--
Who, what, where: http://move.to/henning

Fra : Armand

Dato : 25-02-03 20:34

Henning <henning@see.sig> skrev i en
> [...]
http://www.motorradonline.de/MRD/ltr/Dat1_Detail.asp?ID=1532588&VID=garage&N
R=0&R=dn&Q=5&HTMLName=/MRD/STATHTML/LTR/00039931.asp

Kan DU se hvilken udgave at testen er fra?

--
Armand.

Fra : Richard

Dato : 25-02-03 21:03

Armand wrote:
> http://www.motorradonline.de/MRD/ltr/Dat1_Detail.asp?ID=1532588&VID=garage&N
> R=0&R=dn&Q=5&HTMLName=/MRD/STATHTML/LTR/00039931.asp
>
> Kan DU se hvilken udgave at testen er fra?

Garagen für Motorräder: Beratung 2002 Heft 21 Seite 146

+ et par mere de seneste år:
Garage: Variable Metall-Motorradgarage von Welz 2001 Heft 17 Seite 126
Garage: Faltgarage "Bike Home 2000 Heft 25 Seite 136
Garage, geräumige, von Gewa für Motorräder 1998 Heft 17 Seite 124
Faltgarage Bike Home, wasserdichte, für Motorräder 1997 Heft 21 Seite 38

Geniessen Sie, bitte

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade

Fra : Armand

Dato : 25-02-03 21:41

Richard <richardPUNKTUMpade@mail.dk> skrev i en
> [...]
> Garage, geräumige, von Gewa für Motorräder 1998 Heft 17 Seite 124
> Faltgarage Bike Home, wasserdichte, für Motorräder 1997 Heft 21 Seite 38

Njaeh :-/
Finden und scannen - vielleicht !

--
Armand.

Fra : Richard

Dato : 25-02-03 22:15

Armand wrote:

> Njaeh :-/
> Finden und scannen - vielleicht !

Leider keine på min hylde - men flere numre lige ved siden af !#!
- d'er lissom i lotto, ikke ;)

Fra : Armand

Dato : 25-02-03 01:20

> [...]
> et telt der kan vippes ned over cyklen og fastlåses.
> Så cyklen står skjult og i læ under teltdugen.

Vægmonteret?
Jeg husker kun én til brug på flad mark!

> Er der nogen der ved hvor de kan købes henne,

Nope

> hvad de koster,

Måske så meget at man ligefrem skal have en dyr forsikring alene til
"tingen", der
sikkert tiltrækker opmærksomhed fra uønskede elementer med knive i lommen
:-/

Har du en væg at montere noget på, er et simpelt skur vel også mulig at få
lov at stille op samme sted!?

--
Armand.

Fra : Robert Eriksen

Dato : 25-02-03 07:58

Armand wrote:
> Robert Eriksen <roe@adr.dk> skrev i en

> Vægmonteret?
> Jeg husker kun én til brug på flad mark!

Har du et link til et billede af sådan en?
Jeg huskede dem bare som vægmonterede efter den tråd jeg ikke kan finde
mere. Men en til mark-brug vil nok også kunne bruges

> [...]
> "tingen", der

> sikkert tiltrækker opmærksomhed fra uønskede elementer med knive i lommen

Det var også derfor jeg havde tænkt på bevægelsesalarmen. Jeg sover ca
2½ meter fra hvor det var tanken den skulle sættes op.
Og det er trods alt billigere at lappe en garagedug end selvrisiko,
præmieforøgelse og jagt på ny cykel.

> Har du en væg at montere noget på, er et simpelt skur vel også mulig at få
> lov at stille op samme sted!?

Tjooo.. der er så lige problemet med boligforeningen helst ser at
området fremstår "ensartet", hvorfor jeg satsede på at en folde-løsning
måske kunne finde nåde hos bestyrelsen.
Det ensartede look er ganske vist ikke noget der bliver dyrket religiøst
men jeg er bange for at et skur nok vil være at udfordre skæbnen lidt
for meget. Det vil iøvrigt heller ikke være særlig kønt at se på.

/Robert

Fra : Richard

Dato : 25-02-03 08:12

Robert Eriksen wrote:

> Har du et link til et billede af sådan en?

Har set dem annonceret i et engelsk mc-blad - så prøve evt. M&P Products
- det er en teltdug med halvcirkelformede stivere, der vippes op som
teltet på en Camp-let. Stikordet er vel folding cycle/bike garage.
Ellers kan jeg prøve at kigge bladene igennem senere på ugen.

Fra : Robert Eriksen

Dato : 25-02-03 08:39

Richard wrote:

> Har set dem annonceret i et engelsk mc-blad - så prøve evt. M&P Products
BINGO!
http://www.harpersraceshop.co.uk/itm00422.htm

Desværre ser det ikke ud til at der er nogen form for lås på.
Men nu er det vel bare at ringe lidt rundt til forskellige forhandlere
og høre om det er noget de har stående. Så kan man måske selv lave noget
låseværk af en art.

De er da iøvrigt ikke specielt kede af det der hos mandp.com.
http://www.mandp.co.uk/results2.asp?ProdID=222&offset=10 siger £129,99.
Harper siger £94,99

Mange tak for hjælpen til både dig og Armand

/Robert

Fra : John Nielsen

Dato : 26-02-03 17:02

http://www.motshop.de/shop/catalog/default.php?cPath=4_32

Jeg fandt en under en anden søgning. Jeg mangler selv en og vil nok forsøge
med denne model til 280 Euro = 2080,- skatteplagede kroner.
Den vægmonterede var på et link under et af Viragoklubberne, men linket var
"dødt"

John