Afmonteret benzinhane
Fra : Ole Fisker

Dato : 23-02-03 18:27

Hej

Jeg mener en gang at have hørt at når man har afmonteret sin benzinhane for
at slibe og
male tank, så skal man opbevare benzinhanen i væske for at pakningen ikke
tører ud.

Er det rigtigt og er det ok bare at smide den i det gamle olie fra forgaflen
????

MVH
Ole Fisker

Fra : Danteknik

Dato : 23-02-03 20:06

"Ole Fisker" <daddy@daddysduo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tører ud.
>
> Er det rigtigt og er det ok bare at smide den i det gamle olie fra

Hej Ole.

Det er vist ikke nødvendigt. Hvis pakningerne ikke kan holde til at tørre,
så skal de nok skiftes alligevel.

Det er under alle omstændigheder en dårlig idé at lægge den i snavset olie.

Mvh

KD Bandit 600 S.

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 23-02-03 20:49

> [...]
> tører ud.
>
> Er det rigtigt og er det ok bare at smide den i det gamle olie fra

Hvad med en sjat benzin, til at smide dem i? Jeg ville ikke smide en hane i
forgaffelolie, hvis det er lige så grumset, og klamt, som det der var i min
gaffel.
Uha uha det lugtede fælt.

> MVH
> Ole Fisker
/Thomas

Fra : Jens Jessen

Dato : 24-02-03 08:44

Det var de gamle benzinhaner med kork der skulle lægges i benzin.

Journalist Jens Jessen (DJf)
Skanderborgvej 140, 8660 Skanderborg
Tlf. + 45 8657 7201 Fax. + 45 8657 7204
Mobil 2073 7471
E-mail: jens.jessen@get2net.dk

Fra : Ole Fisker

Dato : 24-02-03 09:30

Hej

Jeg ved ikke om der er kork i den, det er fra en BMW 75/5 årg. 1971

Men jeg havde engang en BMW fra 1969 og der blev benzinhanen ødelagt ved at
være afmonteret,
og der mener jeg at en eller anden fortalte mig at hvis jeg havde opbevaret
den i væske
var det ikke sket.

MVH
Ole fisker

Fra : Armand

Dato : 24-02-03 16:49

Jens Jessen <jens.jessen@get2net.dk> skrev i en
> Det var de gamle benzinhaner med kork der skulle lægges i benzin.

Hæ!

Endnu en af branchens mange reminiscenser

--
Armand.
(der elsker at fortælle bilmekanikere at motorcykler har fire(!)

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 24-02-03 22:32

Armand wrote:

> Jens Jessen <jens.jessen@get2net.dk> skrev i en
>
> Hæ!
>
> Endnu en af branchens mange reminiscenser

Ligesom den syrefri olie. Man har vist ikke brugt syre i raffineringen siden
halvtredserne.

Ib Jakobsen

Fra : Henning

Dato : 25-02-03 16:10

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse news:b3do0f$24d2$2@news.cybercity.dk...

> Endnu en af branchens mange reminiscenser

Nu ved jeg ikke helt hvad du mener, men gummi (ny eller gammel) i benzinhaner og karburatorer, som har været udsat for benzin, kan ikke lide at blive tørret.

--
Who, what, where: http://move.to/henning