Stop lock
Fra : Brian W.

Dato : 21-02-03 12:56

Ja tiden kan bruges meget fornuftigt når man går hjemme.

er der nogen der kender dette system??? Det ser egentlig okay ud, men er nok
desværre for dyrt at for sendt???

http://www.stop-lock.com/

--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://dfm.divvy.dk/?id=155

Fra : Hans Paulin

Dato : 21-02-03 13:05

Brian W. wrote:
> Ja tiden kan bruges meget fornuftigt når man går hjemme.
>
> er der nogen der kender dette system??? Det ser egentlig okay ud, men
> er nok desværre for dyrt at for sendt???
>
> http://www.stop-lock.com/

....du *kan* også lave en holder til din skivelås med en elektrisk
kontakt på, som slutter / bryder en strøm, når du sætter låsen på
plads...
Hans
Suzuki 1100 E(Z) -82

Fra : Claus Kenberg

Dato : 21-02-03 13:14

Brian W. wrote:
> er der nogen der kender dette system??? Det ser egentlig okay ud, men er nok
> desværre for dyrt at for sendt???

Orv sådan en vil jeg da lave.

Forslag:
Tag en plastic skive, 1mm tyk, 2 krone størrelse.
Køb en dåse torskerogn, husk at gemme den påmonterede metal åbne/dummy key.
Varm den over et stearinlys, og pres den derefter igennem midten af
plasticskiven. Tag kæresten nøgler og scor en stor metal/nøglering, sæt
den herefter i torskerognsåbnerens øje (og siden på skivebremselåsen under
kørsel).

Peace of cake

Mvh
Claus Kenberg
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/claus_kenberg

Fra : Claus Kenberg

Dato : 21-02-03 13:15

Claus Kenberg wrote:

> [...]

Man ku' evt. bruge en kapsel (det øverste) fra sin favorit sodavand - så
går der også mode i det

Fra : Allan Bojesen

Dato : 21-02-03 14:33

Claus Kenberg wrote:
> Man ku' evt. bruge en kapsel (det øverste) fra sin favorit sodavand -
> så går der også mode i det

Den lidt mere "proffesionelle" løsning er at købe et utildannet nøgleemne.
Bagdelen er at folk næsten står i kø for at fortælle at man har glemt nøglen
i låsen

Allan Bojesen
Daglig bruger af ovenstående.

Fra : Brian W.

Dato : 21-02-03 14:33

Ja det er skisme nok billigere.

--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://dfm.divvy.dk/?id=155

Fra : Kim Hansen

Dato : 21-02-03 15:10

On Fri, 21 Feb 2003 14:32:56 +0100, "Brian W."
<Brian.wX@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Ja det er skisme nok billigere.

Ja, lige indtil der er en hærværksmand/kvinde der knækker nøglen i
låsen for sjov.

M.v.h.
Kim Hansen
Fyn

Suzuki XF 650 Freewind
Suzuki DR 250 S

Fra : Claus Kenberg

Dato : 21-02-03 18:07

"Allan Bojesen" <aboje@post9.tele.dk> wrote in message

> Den lidt mere "proffesionelle" løsning er at købe et utildannet nøgleemne.

Njaa, men...
Dels er det jo et problem mht. pilfingre, og tyveknægte, og som du selv
nævner godtroende folk.

Ydermere *kan* det måske blive et problem at der løber vand ned i låsen - og
der er min (stjålne) metode jo mere...vandtæt

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 21-02-03 22:06

Claus Kenberg wrote:

> Man ku' evt. bruge en kapsel (det øverste) fra sin favorit sodavand -
> så går der også mode i det

På min Divvy kan man lige akkurat presse en af de små plastic-kopper som
følger med til hostesaft ned over låsecylinderen...

Så kommer der i hvert fald ikke vand i den...

Tony
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/tony_lorentzen

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 21-02-03 23:04

"Brian W." <Brian.wX@mail1.stofanet.dk> wrote:

>er der nogen der kender dette system??? Det ser egentlig okay ud, men er nok
>desværre for dyrt at for sendt???

Da jeg købte en af mine låse, fulgte der en lille magnetisk
plastik-ting med, som kan sættes på tændingslåsen. Så slipper man for,
at åbne støvklappen over låsecylinderen.

--
..: Kåre Nejmann :.
Yamaha XTZ750 SuperTénéré