/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Dk´s billigste nye MC??
Fra : Per


Dato : 21-02-03 11:27


Hej NG!

Tror nok dette her link har være oppe i gruppen før, men nævner det
alligevel.

www.geely.dk

men skal man bare bruge et transportmiddel på 2 hjul og man ikke vil have en
EU-knallert, ja så er det her et glimrende alternativ.

Tænk: 4 taktere til den pris

Er der nogen her der har erfaring med mærket?

Ciao Per!



 
 
Anders Majland \(Rep~ (21-02-2003)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 21-02-03 12:10

> men skal man bare bruge et transportmiddel på 2 hjul og man ikke vil
have en
> EU-knallert, ja så er det her et glimrende alternativ.
> Tænk: 4 taktere til den pris

Bare ærgeligt er de ikke har lidt flere kræfter. 85km/t for en 150'er
for lidt imho. Men en 250'er til samme pris (<20kkr) og kræfter til at
holde 110km/t op ad bakke kan godt være interessant som transportmiddel.

/A



John (21-02-2003)
Kommentar
Fra : John


Dato : 21-02-03 13:59


"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3e55fef3$0$118$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Hej NG!
>
> Tror nok dette her link har være oppe i gruppen før, men nævner det
> alligevel.
>
> www.geely.dk



Så skal det være den her til 10 K :
http://www.geely.dk/Shanghai%20Retro%20big.htm

eller den her BOSS til 20 K : http://www.geely.dk/NYHEDER.htm

billigt .....og så slipper man for EU-scooterparanoia

John



Peter Bolwig (21-02-2003)
Kommentar
Fra : Peter Bolwig


Dato : 21-02-03 14:41

Det lyder som noget af det jeg efterlyste i Bellacentret (Jævnfør det
tidligere første indlæg i "Meninger om Bella")
Med de priser for hele cykler og reservedele, !SO-certifiseringen
sammenholdt med de 2 års reklamationsret turde jeg ehvertfald godt investere
i en sådan cykel.
Desværre mangler jeg ikke noget lige nu.

Peter Bolwig
"Per" <mesked@hotmail.com> wrote in message
news:3e55fef3$0$118$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Hej NG!
>
> Tror nok dette her link har være oppe i gruppen før, men nævner det
> alligevel.
>
> www.geely.dk
>
> men skal man bare bruge et transportmiddel på 2 hjul og man ikke vil have
en
> EU-knallert, ja så er det her et glimrende alternativ.
>
> Tænk: 4 taktere til den pris
>
> Er der nogen her der har erfaring med mærket?
>
> Ciao Per!
>
>



Tony Lorentzen (21-02-2003)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 21-02-03 16:58

Per wrote:

> Er der nogen her der har erfaring med mærket?

Ikke personligt - men min far var ovre og prøvekøre en af deres maskiner i
efteråret og var vist ganske begejstret.

Hilsner,

Tony
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/tony_lorentzen



Allan Bojesen (21-02-2003)
Kommentar
Fra : Allan Bojesen


Dato : 21-02-03 17:07

Per wrote:
> men skal man bare bruge et transportmiddel på 2 hjul og man ikke vil
> have en EU-knallert, ja så er det her et glimrende alternativ.
>
> Tænk: 4 taktere til den pris

Det kan være et udmærket alternativ til en vintercykel. Man kan vel altid få
Mads til at montere en kompressor

Allan Bojesen



Anders Majland \(Rep~ (21-02-2003)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 21-02-03 17:15

> Det kan være et udmærket alternativ til en vintercykel. Man kan vel
altid få
> Mads til at montere en kompressor

Og når motoren så springer i luften er en ny billigere end kompressoren


/A



flemsus (21-02-2003)
Kommentar
Fra : flemsus


Dato : 21-02-03 22:52


"Allan Bojesen" <aboje@post9.tele.dk> wrote in message
news:3e564da6$0$126$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Per wrote:
> > men skal man bare bruge et transportmiddel på 2 hjul og man ikke vil
> > have en EU-knallert, ja så er det her et glimrende alternativ.
> >
> > Tænk: 4 taktere til den pris
>
> Det kan være et udmærket alternativ til en vintercykel. Man kan vel altid

> Mads til at montere en kompressor
>
> Allan Bojesen
>
For mig ser den også ud til at være genial som vintercykel, altså den til
7,5(siger konen). Den ligner meget nogle 100-125cc vi kørte på i Thailand.
Men man skal vist være lidt forsigtig i fedtet føre når der ikke er en
rigtig kobling.
Mvh. Flemming Sørensen



Moller (21-02-2003)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 21-02-03 17:32

> Tænk: 4 taktere til den pris

Tænk, 4 taktere som for sygeligt røv fra både CZ, Jawa, samt MZ.... så
hvis ik de køre 40-50km/L med hanen i bund, og altid starter lige meget hvor
pisse koldt det er. såååå.....

En ting, som jeg tænker på er at hvis sådan en fætter der knap kan
bevæge sig op på 85km/t kommer ud på motorvejen, fordi nu har man jo stor
plade bagpå.... det er en dødsfælde uden lige.

--
Best Regards
Lars Molnit
Med sin MZ 251, som svinger mellem 25 og 28km/L ... og alt efter vejret, og
tilstand kan køre 110-135km/t... og koster latterlige 24kilo fra ny, og kan
fås til 3-8kilo brugt synet.



Kim Olsen (21-02-2003)
Kommentar
Fra : Kim Olsen


Dato : 21-02-03 20:12

Ja det er sku da meget godt, men hvis det firma kan lave biler, måtte de da
kunne præstere en MC der kan flytte sig en anelse hurtigere.
Selv min gamle CZ180, ligner jo en racer i forhold til 85km/t!
Vis os en 250 - 500 ccm i samme serie - jeg giver gerne et par tusinde
ekstra

Kim Olsen
CZ 180 - 1998 (110km/t)
"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3e55fef3$0$118$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Hej NG!
>
> Tror nok dette her link har være oppe i gruppen før, men nævner det
> alligevel.
>
> www.geely.dk
>
> men skal man bare bruge et transportmiddel på 2 hjul og man ikke vil have
en
> EU-knallert, ja så er det her et glimrende alternativ.
>
> Tænk: 4 taktere til den pris
>
> Er der nogen her der har erfaring med mærket?
>
> Ciao Per!
>
>



Tony Lorentzen (21-02-2003)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 21-02-03 21:57

Kim Olsen wrote:
> Ja det er sku da meget godt, men hvis det firma kan lave biler, måtte
> de da kunne præstere en MC der kan flytte sig en anelse hurtigere.
> Selv min gamle CZ180, ligner jo en racer i forhold til 85km/t!

Ja men der er en logik i galskaben... Grunden til at de ikke kører hurtigere
er simpelthen at det er en grænse, der er sat af de kinesiske myndigheder på
maskinerne. Jeg er overbevist om at man ret nemt med lidt snilde kan få dem
til at køre hurtigere for som flere kloge folk herinde har skrevet så er der
ingen logik i at maskinerne ikke kan køre hurtigere.

> Vis os en 250 - 500 ccm i samme serie - jeg giver gerne et par tusinde
> ekstra

Prismæssigt skal man også tænke over at de kun kan sælge Geelyerne så
billigt fordi de netop er så billige at de næsten allesammen ligger under
afgiftsgrænsen. En 250 eller 500 cc maskine kan næppe produceres så billigt
som 125 modellerne - hvorved at prisen kommer op over de magiske 7.201,- (så
vidt jeg husker) - hvorefter der indtil 13.200 skal betales 105% afgift og
derefter 180%.

Læs mere om afgifterne her:
http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20020097729-REGL

Hilsner,

Tony
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/tony_lorentzen





Hans Joergensen (21-02-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 21-02-03 22:29

Tony Lorentzen wrote:
>> Vis os en 250 - 500 ccm i samme serie - jeg giver gerne et par tusinde
>> ekstra
> Prismæssigt skal man også tænke over at de kun kan sælge Geelyerne så
> billigt fordi de netop er så billige at de næsten allesammen ligger under
> afgiftsgrænsen. En 250 eller 500 cc maskine kan næppe produceres så billigt
> som 125 modellerne - hvorved at prisen kommer op over de magiske 7.201,- (så
> vidt jeg husker) - hvorefter der indtil 13.200 skal betales 105% afgift og
> derefter 180%.

Hos mit forsikringsselskab (GN) koster det fx. også meget mindre at
forsikre et køretøj på under 185cc .. det må være værd at tage med..
:)

Jeg vil iøvrigt også holde på at de nemt kan tunes til at køre noget
stærkere..

Læser nogle af Geely-folkene med i denne tråd? (der var jo en
tidligere), har i prøvet at tune dem lidt? :)

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv

John (21-02-2003)
Kommentar
Fra : John


Dato : 21-02-03 20:18


"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3e55fef3$0$118$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Hej NG!
>
> Tror nok dette her link har være oppe i gruppen før, men nævner det
> alligevel.
>
> www.geely.dk


Her er der flere små MC-modeler : http://www.geely.com/jlmt/jlmt.asp
, China Geely Group som mærket hedder laver iøvrigt også biler, og meget
andet

John



HM (21-02-2003)
Kommentar
Fra : HM


Dato : 21-02-03 19:51

Fra 85-90 km/t er der jo ikke langt op til 110 Km/t
ville det mon være muligt at tune dem en smule uden
at ødelægge den fine benzinøkonomi,. (i det mindste
hvor man fortsat holder 80 km/t),.. og ville sådan en
tuning evt. være kompliceret og evt. nedsætte levetid
på motoren væsentligt,.....

Moto Unions lille model kører "108" så muligt er det

Jeg overvejer selv at købe en eller to af disse, men
det skal også lige bemærkes at alt er meget nyt og
importøren har forløbigt to stående af hvert eksemplar
fordi fremskaffelse reservedele kan tage måneder,
derfor er det nødvendigt med en til at "plukke" fra

Jeg tror at reservedels supporten blive bedre, dette
er et klart must, og syntes at finish og kvalitet ser
fin ud, fabrikkens concept med at anvende de samme
få motorer i et utal af modeller lover også godt for
reservedels produktionen på langt sigt, hvis der kører
sindsygt mange rundt vil der altid blive produceret
stumper i mange år

I øvrigt den der sjove big-retro, en komplet ny motor
med alt koster kun 5000 kr, det kan man næppe få
hovedrenoveret motoren for på et værksted, og her
er det så en komplet motor hvor ALT er nyt dette kan
jeg godt li, der er hermed muligheden for at holde den
kørende i årevis for de fleste med blot en smule finger-
snilde uden at skulle på værkstedet

MVH

Henrik



Hans Joergensen (21-02-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 21-02-03 21:44

HM wrote:
> Fra 85-90 km/t er der jo ikke langt op til 110 Km/t

Hvem siger at sådan en fætter overhoved skal ud på en motorvej?

// Hans, der ikke kører på motorvej på knallert-180'eren
--
http://ph33r.dk - It sucks :)
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv

HM (21-02-2003)
Kommentar
Fra : HM


Dato : 21-02-03 20:58

> Hvem siger at sådan en fætter overhoved skal ud på en motorvej?

Undskyld at jeg kunne få så tosset en ide , anyway for mig ville
det være utrolig fordelagtigt i det daglige, ikke bare pga hastighed
men mere for at undgå 50 lyskryds ind mod københavn hver nat

Er der andre der har et venligt og konstruktivt svar ?

HM



Hans Joergensen (21-02-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 21-02-03 22:26

HM wrote:
>> Hvem siger at sådan en fætter overhoved skal ud på en motorvej?
> Undskyld at jeg kunne få så tosset en ide , anyway for mig ville
> det være utrolig fordelagtigt i det daglige, ikke bare pga hastighed
> men mere for at undgå 50 lyskryds ind mod københavn hver nat

Jamen så er det jo bare ikke maskinen for dig :)

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv

HM (21-02-2003)
Kommentar
Fra : HM


Dato : 21-02-03 22:07

> Jamen så er det jo bare ikke maskinen for dig :)

Måske vurderer jeg at maskinen er god nok hvis
en mindre modifikation er mulig jvf. mit indlæg

Faktisk næsten perfekt, hvorfor jeg tillader mig
at spørge, selvfølgeligt overvejer jeg også andre,
men en motor på 150 ccm burde kunne bringes
til at yde den smule mere der er brug for, så jeg
ser ingen grund til at være negativ og udelukke
muligheden herfor.

Inlægget fra Tony beskriver iøvrigt den reele
bagrund for hatigheden, som er fastsat "politisk"

Det er iøvrigt Grand Puma jeg er interesseret i
http://www.geely.dk/GRANDPUMACOLLAGE.htm
Til 9.200 kr ser jeg den som et pænere, billigere, og
mere benzin-økonomisk alternativ til CZ 180 som jeg
ellers havde overvejet, jeg kan leve med en max-
hastighed på ca 110 ,... for de små 7000 kr sparet
kan der sikkert laves både en svag "tuning" og der
vil stadig være mange penge til overs

MVH

Henrik




>
> // Hans
> --
> http://ph33r.dk - It sucks :)
> UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv



Hans Joergensen (21-02-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 21-02-03 23:26

HM wrote:
> Det er iøvrigt Grand Puma jeg er interesseret i
> http://www.geely.dk/GRANDPUMACOLLAGE.htm
> Til 9.200 kr ser jeg den som et pænere, billigere, og
> mere benzin-økonomisk alternativ til CZ 180 som jeg
> ellers havde overvejet, jeg kan leve med en max-
> hastighed på ca 110 ,... for de små 7000 kr sparet
> kan der sikkert laves både en svag "tuning" og der
> vil stadig være mange penge til overs

Jah, der burde sgu ikke kræves mange flere heste for at få den over
100 ... Gad vide om der er en eller anden form for begrænser der
holder den nede? som fx. hævet tænding ved mange rpm/lav gearing ?

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv

Henning (21-02-2003)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 21-02-03 23:59

"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i en meddelelse news:slrnb5d9qq.223.haj@enterprise-server.dk...
> HM wrote:

> Jah, der burde sgu ikke kræves mange flere heste for at få den over
> 100 ... Gad vide om der er en eller anden form for begrænser der
> holder den nede? som fx. hævet tænding ved mange rpm/lav gearing ?

De 11PS burde række til ca 100km/t. Om de så cyklerne er begrænsede, eller det er et proforma tal er ikke til at vide. Det kan også bare være et forsigtigt gæt fra sælger.

Iøvrigt er 90-95 nok til motorvej, man skal bare finde en lastbil at køre sammen med.

(Og så lade være med at køre på en helligdagstom vestjysk motorvej. Fartblinde b!lister med 140 er uhyggelige...)

--
Who, what, where: http://move.to/henning


Hans Joergensen (22-02-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 22-02-03 00:40

Henning wrote:
> De 11PS burde række til ca 100km/t. Om de så cyklerne er begrænsede, eller det er et proforma tal er ikke til at vide. Det kan også bare være et forsigtigt gæt fra sælger.

Det syntes jeg nok også ..
> Iøvrigt er 90-95 nok til motorvej, man skal bare finde en lastbil at køre sammen med.

Og hvis det er myldretidstrafik er 70 ofte alt rigeligt.. :)

De burde sgu bare ha' en Diesel-model :)

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv

John (22-02-2003)
Kommentar
Fra : John


Dato : 22-02-03 00:47


"Henning" <henning@see.sig> skrev i en meddelelse

> Iøvrigt er 90-95 nok til motorvej, man skal bare finde en lastbil at køre
sammen med.


Alternativt er der jo nødsporet ..gnæk, gnæk

John



John (22-02-2003)
Kommentar
Fra : John


Dato : 22-02-03 00:45


"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i en meddelelse

> Jah, der burde sgu ikke kræves mange flere heste for at få den over
> 100 ... Gad vide om der er en eller anden form for begrænser der
> holder den nede? som fx. hævet tænding ved mange rpm/lav gearing ?


Måske er der begrænsning for hvor langt variatoren kan gå ud, tit og ofte
sidder der jo en plade som bare kan fjernes, eller bøsning der skal drejes
af, derefter er der højere gearing !

( som vi kender det fra Knallert45'erne )

John



Hans Joergensen (22-02-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 22-02-03 00:47

John wrote:
>> Jah, der burde sgu ikke kræves mange flere heste for at få den over
>> 100 ... Gad vide om der er en eller anden form for begrænser der
>> holder den nede? som fx. hævet tænding ved mange rpm/lav gearing ?
> Måske er der begrænsning for hvor langt variatoren kan gå ud, tit og ofte
> sidder der jo en plade som bare kan fjernes, eller bøsning der skal drejes
> af, derefter er der højere gearing !

Jah, men Geely Grand Puma (http://www.geely.dk/GRANDPUMACOLLAGE.htm)
har jo 5 trins gearkasse ... :) men derfor kan den jo godt være lavt
gearet og omdrejningsbegrænset..

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv

John (22-02-2003)
Kommentar
Fra : John


Dato : 22-02-03 15:29


"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i en meddelelse

> Jah, men Geely Grand Puma (http://www.geely.dk/GRANDPUMACOLLAGE.htm)
> har jo 5 trins gearkasse ... :) men derfor kan den jo godt være lavt
> gearet og omdrejningsbegrænset..


jeg tænkte nu også kun på de modeller med Variator

det kan da let være at Puma'en er omdrejningsbegrænset !

PS : jeg mere for iøvrigt at hvis man køber sådan en "starut" så skal man
ikke begynde at tune den, men istedet nyde den som den er, med lav
tophastighed til følge, med andre ord sørge for at have god tid til kørselen


John



Anders Majland \(Rep~ (22-02-2003)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 22-02-03 09:10

> > Hvem siger at sådan en fætter overhoved skal ud på en motorvej?
....
> Er der andre der har et venligt og konstruktivt svar ?

Selvfølgelig skal den da på motorvej. Nok ikke det bedste valg fra
skagen til gedser, men i hovedstadsområdet er motorvejene en så stor del
af vejnettet at det er nødvendigt. Faktisk kan det være svært at undgå,
med mindre man er meget lokalkendt. Næsten al skiltning antager jo at
man tager motorvejen.

Men når det er sagt vil jeg mene at man skal op på 90 som min hastighed.
Ellers skal lastbilerne til at overhale en og det er ikke så sjovt. Men
til korte motorvejsstræk omkring københavn vil jeg ikke have noget imod
dem.

/A



John (22-02-2003)
Kommentar
Fra : John


Dato : 22-02-03 15:44


"Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)"

> Selvfølgelig skal den da på motorvej. Nok ikke det bedste valg fra
> skagen til gedser, men i hovedstadsområdet er motorvejene en så stor del
> af vejnettet at det er nødvendigt. Faktisk kan det være svært at undgå,
> med mindre man er meget lokalkendt. Næsten al skiltning antager jo at
> man tager motorvejen.
>
> Men når det er sagt vil jeg mene at man skal op på 90 som min hastighed.
> Ellers skal lastbilerne til at overhale en og det er ikke så sjovt. Men
> til korte motorvejsstræk omkring københavn vil jeg ikke have noget imod
> dem.


Jeg må sige at nogle af mine fedeste langture på MC har været på
hovedvejsnet gennem DK ved 80 - 90 km/t, man kan der køre og nyde den danske
natur og hurtigt gøre holdt hvis det er nødvendigt, hvorimod motorvejskørsel
på MC ved eks. 130 - 150 km/t ikke er særlig hyggeligt i længden :-/
( flere vil nok hævde at det kommer an på hvilken MC det er ...hvilket er
korrekt )
Den der "Geelystarut" hører efter min mening kun hjemme på hovedvejene og
allermest ekstremt på motortrafikvej, hold den væk fra Motorvejen det kan
ikke være interessant for nogen, hverken fører eller andre medtrafikanter
med de max 85 km/t, jeg ved godt at du er Scootermand selv Anders, men din
Leo kan vel også lige klare hastighedsbegrænsningerne på motorvej ...right ?
der er jo forskel på 85 km/t og 110 - 120 km/t sådan rent sikkerhedsmæssigt,
her mener jeg at man med 120 km/t flyder med trafikken, det gør man ikke med
85 km/t !

V.H John Kramme ....som faktisk godt kan lide Geely'erne



Anders Majland \(Rep~ (23-02-2003)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 23-02-03 12:22

> jeg ved godt at du er Scootermand selv Anders, men din
> Leo kan vel også lige klare hastighedsbegrænsningerne på motorvej
....right ?
> der er jo forskel på 85 km/t og 110 - 120 km/t sådan rent
sikkerhedsmæssigt,
> her mener jeg at man med 120 km/t flyder med trafikken, det gør man
ikke med
> 85 km/t !

Det afhænger af vind og vejr. Med en stor vindskærm, oprejst køretilling
mm. så løber den ihvertfald ikke over 110 andet end på speedometeret. Og
opad i modvind får hastigehden noget længere ned.

De 120km/t er i underkanten til at flyde med i andet sport, men 90 er
nok i 1.spor - Lastbilerne kører alligevel ikke hurtigere. Så hvis bare
man kan "flyde" med lastbilerne kan man sagtens tage et stræk på
motorvejen med sådan en lille "knallert".



HM (23-02-2003)
Kommentar
Fra : HM


Dato : 23-02-03 16:15

Motoren skulle kunne bære en gearing til 100 km/t
og for-tandhjul er på vej til importøren, der sammen
med sin kone er meget angagerede og venlige, også
selv om man kun har spørgsmål, håber at få mulighed
for at kikke forbi i løbet af sommeren og muligvis
køre tilbage på en grand-puma, reelt benzinforbrug
er ikke testet endu, men hvis motoren er vellykket
så er 35-40 km/l realistisk ved 70-80 på landevej
og 25-30 er muligt med gassen i bund,.. (eget gæt).
De ca 45 km/l som er opgivet tror jeg ikke helt på

Komplet motor uden kaburator koster 5000 med
kaburator ca 5300,... måske man sku snuppen en
ekstra motor med,..

Jeg har lige bemærket mig at godt nok er prisen
lav, men tilgændgæld er der benzinmåler på en
del af modellerne,.... selv retro-knallerten

HM



Anders Majland \(Rep~ (23-02-2003)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 23-02-03 18:12

> Jeg har lige bemærket mig at godt nok er prisen
> lav, men tilgændgæld er der benzinmåler på en
> del af modellerne,.... selv retro-knallerten

Jeg har desværre heller ikke været ude og prøve nogen af modellerne
endnu. Da en kammerat og jeg kørte derop en lørdag formiddag i efteråret
kunne det ikke lade sig gøre Så det blev kun til lidt sparken dæk på
de maskiner der var udstillet. Mit umiddelbare indtryk er at den synlige
kvalitet ikke er på højde med japanere og italienere, men til gengæld er
det jo også omtrent halv pris ...

Og hvis de kan geares til at holde 100 på flad vej ville jeg ikke være
betænkeligt med også at køre på motorvej med dem.

/Anders Majland



HM (23-02-2003)
Kommentar
Fra : HM


Dato : 23-02-03 17:27

Ja det ser sgu godt nok ud, Grand Puma er på lager lige nu
og kan beses, men den vil blive udlånt i nogen tid, Den skal
testes af en motor-journalist fra politiken, spændende, man
skal altid ringe i forvejen og høre hvad der er hjemme lige nu

HM




Kim Olsen (23-02-2003)
Kommentar
Fra : Kim Olsen


Dato : 23-02-03 22:11

I Bella havde Rødovre motor også en af de andre kinesere med "jinchang"
eller noget i den retning.

De har også en 4 takter et cyl. dog på 250 ccm.

Den kostede ca. 32000,-. men lignede ellers meget den chopper som også geely
har.

Nogen erfaringer ??

Er den bedre / dårligere eller hvad.

Min bekymring kunne være holdbarheden på kinesisk forkromning, som der var
en del af.

hilsen

Kim Olsen



"HM" <henrik-mahler@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3e5904f8$0$4242$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Ja det ser sgu godt nok ud, Grand Puma er på lager lige nu
> og kan beses, men den vil blive udlånt i nogen tid, Den skal
> testes af en motor-journalist fra politiken, spændende, man
> skal altid ringe i forvejen og høre hvad der er hjemme lige nu
>
> HM
>
>
>



Anders Majland \(Rep~ (25-02-2003)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 25-02-03 09:05

> Min bekymring kunne være holdbarheden på kinesisk forkromning, som der
var
> en del af.

Den skal du nok ikke bekymre dig om - det skal nok falde af helt af sig
selv

Nej spøg til side så ved jeg ikke hvordan det holder, men hvis man køber
en cykel med meget chrom er den vel ikke til vinterkørsel og så holder
det sikkert "godt nok"

/A



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177518
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408647
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste