Billig transport af motor til Norge
Fra : SLP/JM

Dato : 20-02-03 19:57

Hej

Jeg vil lige høre, om der er nogen, der har erfaring med at få en motor
eller lignende store og tunge enheder sendt til udlandet?

Vi skal have sendt en motor til Norge, og det er lidt af et problem at finde
en billig måde at få det gjort på.

Den er for tung til, at man kan sende den med PostDanmark. Pakketrans og
lignende betjener kun erhverv, og Jetpak og andre
fragtfirmaer/kurertjenester er sindssygt dyre, eller også kan man kun sende
pakker op til 20 kg.

Er der nogen, der kender til et billigt fragtfirma, hvor man fx. kan
indlevere pakken på en central og få den fragtet til en central i
Oslo/omegn, hvor den så bliver afhentet?

--
Mvh Susanne

Fra : John Jensen

Dato : 20-02-03 20:24

Hej,

Jeg ved ikke hvilken pris du har fået oplyst, men jeg sendte før jul en
"1/2" palle med stumper ned midt i tyskland, jeg benyttede den lokale
fragtmand, han
hentede pallen her hos mig og leverede på den
opgivne adresse i tyskerlandet 2 dage senere.

Pris: 860 Kr.

/ John

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 21-02-03 08:30

> Den er for tung til, at man kan sende den med PostDanmark. ... eller
også kan man kun sende
> pakker op til 20 kg.

Man kan godt sende mere end 20kg med postdk - de er bare ikke med i
deres omdelte prisliste og det er en vurdering om pakken er
"håndterbar". Jeg har fornyligt sendt en kabeltromle på 35kg

Hvad vejer motoren og hvor står den. Hvis det er i nærheden af søborg
kan jeg måske godt lægge navn til at få den med a-post.

/A

Fra : SLP/JM

Dato : 21-02-03 14:20

<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev >
> Man kan godt sende mere end 20kg med postdk - de er bare ikke med i
> deres omdelte prisliste og det er en vurdering om pakken er "håndterbar".

Det er rart at vide til en anden gang. Vi har netop været nede på posthuset
for at snakke med dem, og de ville umiddelbart ikke sende den.

> Hvad vejer motoren og hvor står den.

Den vejer 37 kg og står i Fr.sund

Hvis det er i nærheden af søborg
> kan jeg måske godt lægge navn til at få den med a-post.

Tak for tilbuddet, men vi har muligvis fundet et fragtfirma, der kan løse
problemet for os.

--
Mvh Susanne

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 21-02-03 14:26

> Det er rart at vide til en anden gang. Vi har netop været nede på
posthuset
> for at snakke med dem, og de ville umiddelbart ikke sende den.

Posthus eller postbutik ? - De skelner mellem dem og postbutikkerne har
ikke lov til at sende noget over 20kg

/A