/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Honda Blackbird
Fra : Brian W.


Dato : 20-02-03 17:29

Det lyder spændende :

Honda's Super Blackbird will get a major overhaul for 2004 with a bigger
capacity engine, possibly boosted further by the addition of the firm's
patented VTEC system.

For the full story, and a free guide to this year's essential new bikes, you
'll need to pick up a copy of MCN, out on Wednesday, April 10.

The new machine will feature:

*ABS brakes, chassis mods and a refreshed front-end.

*Honda will respect the voluntary 186mph (300kph) top speed limit, so the
factory can focus on giving the Bird more torque.

*The motor will go up from 1100cc to 1200cc, and Honda is considering adding
a new version of the Hyper VTEC.

* It will make over 170bhp at the crank

The computer-generated picture shows how the bike is likely to look.

What do you think? Comment on the dedicated Honda Super Blackbird bulletin
board in the Discussion & Chat section of motorcycle-news.com


--

Så kunne jeg da godt finde på at invisterer i sådan en fætter næste år.
uhhhhmmm

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://dfm.divvy.dk/?id=155





 
 
Albert (20-02-2003)
Kommentar
Fra : Albert


Dato : 20-02-03 20:18

> Honda's Super Blackbird will get a major overhaul for 2004 with a bigger
> capacity engine, possibly boosted further by the addition of the firm's
> patented VTEC system.
.......

> Så kunne jeg da godt finde på at invisterer i sådan en fætter næste år.
> uhhhhmmm

Kig lige på prisstigningen med VTec i VFReren. Hvad tror du det kommer
til at koste i en BB ? 300k ?
Det gav ikke ret meget mere effekt (om noget?) Nogle sagde herudover i
testene, at det nærmest var skidt at køre med, da det gav et ryk ved 7000rpm
= ujævn kørelse - altså næppe det store plus. Benzinøkonomien var også
uændret.

Så er det lige jeg vil spørge : Ud over blærerøvseffekten i at ha toppen af
poppen, hvad er så ideen i at smide så mange penge ud på det ? Kunne
pengene ikke bruges bedre ?

Jaja, har man pengene så ok da, men efter regnestykket for nyligt med en
ZX12R til en pris af 100.000 om året (!!!), så har priserne overskredet det
rimelige efter min mening.

Bare min mening


Mvh Albert - På jagt efter en CBR1K igen.....



Brian W. (21-02-2003)
Kommentar
Fra : Brian W.


Dato : 21-02-03 14:32

Ja jeg tror desværre oxo at prisen bliver hammeret i vejret. øv. men i mit
tilfælde har jeg nu ikke tænkt mig kun at beholde den i 2 år. man kan jo se
på regnestykket at der går for mange penge tabt hvis man sælger efter 2 år.
Udover at have toppen af poppen får man nok oxo markedets bedste
sportstourer. Det er jo tydligt at det er det Honda vil. De har jo forlængst
ladet de andre kæmpe om at køre hurtigst. Honda startede legen og var oxo
kloge nok til at stoppen legen. I praksis betyder det røv og nøgler om dyret
kører 290 eller 300. Du dør alligevel hvis det går galt med den fart. I
teorien er det nok noget andet????? jeg kan ihvert tilfælde godt " nøjes"
med at holde mig under 300 km/h.

Men folk køber jo cykler efter smag, og vi kan jo se at Megas er dybt
forelsket i zx12r, og så vil han nok ikke nøjes med en dobble X hvis det er
zx´eren han er forelsket i *s*. Uanset pris.


--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://dfm.divvy.dk/?id=155


"Albert" <no@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3e5529e7$0$71628$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Honda's Super Blackbird will get a major overhaul for 2004 with a bigger
> > capacity engine, possibly boosted further by the addition of the firm's
> > patented VTEC system.
> ......
>
> > Så kunne jeg da godt finde på at invisterer i sådan en fætter næste år.
> > uhhhhmmm
>
> Kig lige på prisstigningen med VTec i VFReren. Hvad tror du det kommer
> til at koste i en BB ? 300k ?
> Det gav ikke ret meget mere effekt (om noget?) Nogle sagde herudover i
> testene, at det nærmest var skidt at køre med, da det gav et ryk ved
7000rpm
> = ujævn kørelse - altså næppe det store plus. Benzinøkonomien var også
> uændret.
>
> Så er det lige jeg vil spørge : Ud over blærerøvseffekten i at ha toppen
af
> poppen, hvad er så ideen i at smide så mange penge ud på det ? Kunne
> pengene ikke bruges bedre ?
>
> Jaja, har man pengene så ok da, men efter regnestykket for nyligt med en
> ZX12R til en pris af 100.000 om året (!!!), så har priserne overskredet
det
> rimelige efter min mening.
>
> Bare min mening
>
>
> Mvh Albert - På jagt efter en CBR1K igen.....
>
>



Henrik Steen Larsen (21-02-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Steen Larsen


Dato : 21-02-03 15:31

> sportstourer. Det er jo tydligt at det er det Honda vil. De har jo
forlængst
> ladet de andre kæmpe om at køre hurtigst. Honda startede legen og var oxo
> kloge nok til at stoppen legen. I praksis betyder det røv og nøgler om
dyret
> kører 290 eller 300. Du dør alligevel hvis det går galt med den fart. I

Jeg tror nu nok det går Honda lidt på, at HayaBusaen og zx 12r er noget
hurtigere

*også selvom det ikke betyder så frygtelig meget i praksis*



Brian W. (21-02-2003)
Kommentar
Fra : Brian W.


Dato : 21-02-03 15:50



"Henrik Steen Larsen" <slet.hsl.@code12.dk> skrev i en meddelelse
news:b35d7h$1o18$1@news.cybercity.dk...
> > sportstourer. Det er jo tydligt at det er det Honda vil. De har jo
> forlængst
> > ladet de andre kæmpe om at køre hurtigst. Honda startede legen og var
oxo
> > kloge nok til at stoppen legen. I praksis betyder det røv og nøgler om
> dyret
> > kører 290 eller 300. Du dør alligevel hvis det går galt med den fart. I
>
> Jeg tror nu nok det går Honda lidt på, at HayaBusaen og zx 12r er noget
> hurtigere
>
> *også selvom det ikke betyder så frygtelig meget i praksis*
>
>


Njaaa både og? for så ville de vel ikke drosle den ned til 152 hk fremfor de
164 på de første modeller????. Jeg tror faktisk ikke at det går honda så
meget på alligevel. For så havde de vel lavet den ??? i form af måske en
CBR1000RR firebalde?
Der er jo oxo indgået en fælles aftale der hedder sig at cyklerne idag skal
begrænses til 299 km/h. Om ik andet så på speedomeret...

--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://dfm.divvy.dk/?id=155



Megas (22-02-2003)
Kommentar
Fra : Megas


Dato : 22-02-03 01:49

Brian W. wrote:
>
> Men folk køber jo cykler efter smag, og vi kan jo se at Megas er dybt
> forelsket i zx12r, og så vil han nok ikke nøjes med en dobble X hvis
> det er zx´eren han er forelsket i *s*. Uanset pris.
>
Mjaaeh, kunne jeg få en xx´er for 30-40.000 ville jeg da nok købe den, til
regnvejrsdage *LOL* Nej, spøg til side, det handler mere om
stilen/udseendet end mærket (for mig anyway..) Godtnok er det mest
kwak´erne jeg falder for, men der har da været smuttere fx. gsx1000r &
eeehh........ Nej, resten har været Kawaér, hvad kan jeg sige

Jeg skal forresten ud & prøvesidde 12´eren i morgen, har hørt at den står
ude på Roskildevej nu & at den lilla ZX9 også sku være dér, så nu varer det
ik længe før vi får se om kærligheden taber til fornuften, eller om jeg
skider på økonomien & erhverver mig nordens bredeste smil her til foråret
;-D

Megas - Der godt kan forstå dem der falder for en XX - :)



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409248
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste