Hej der,
Skal vi ikke lige ha defineret hvordan man tester to cyklers
mellemacceleration imod hinanden?!?!
Jeg mener at man starter i samme gear og med samme fart. Dét er da til at
forstå. Når den ene løber tør for omdrejninger er "løbet" slut og vinderen
er nem at finde.
Jes Vestervang mener [snip fra andet indlæg]:
>Hvor i vel at mærke bliver nødt til at
>starte så vidt muligt med motoren lige mange procent af redline.
Hvad betyder det så??
Samme gear, forskellig fart?
Samme fart, forskellig gear?
En anden person her fra nyhedsgruppen mener, at man skal finde et gear hvor
cyklerne har samme topfart.
Hvad betyder dette så?
Hvis man f.eks. måler en CB500 mod en ZX12.. skal CB så køre i 5. gear og ZX
i 2.gear for at de begge rammer 170km/t på et tidspunkt (den ene nok
væsentligt før den anden)???
Det må jo så betyde at man ikke kan bruge Touring Nyt's (og mange andres)
mellemacc. målinger til en skid - man kan jo ikke sammenligne direkte med
resultaterne fra en anden cykel.
Burde der f.eks stå
"gear med potentiale af 150km/t" istedet for "3. gear"?? Så ville det jo
være nemt at finde rundt i!!
Men hvad kan man bruge de resultater til? Det handler jo ikke om at man kan
køre 180km/t i samme gear som man overhaler med inde i byen. Det kan man jo
ikke tage og føle på. Det er jo skide lige meget hvor stærkt man kan køre i
de forskellige gear. Det handler om hvor hurtigt man kan komme fra en
hastighed til en anden, i et specifikt gear. Uanset cykel.
Ja, jeg spørg' bare!
Niels