Kompatible batterier ?
Fra : Dan Eckberg

Dato : 18-02-03 22:03

Hej NG :)

Batteriet på min Zuki SV650 er faldet sammen under vinteropbevaringen og
forhandleren vil have 700 penge for et nyt batteri :o/ (det synes jeg er ret
mange penge...)

Hos Louis.de har jeg set at de har (meget) billige batterier, men de rigtig
billige batterier findes så vidt jeg kan se "kun" til f.eks. GSX(R)-serien,
DR-serien, GS-serien og VS-serien... men ingen SV'er

Er der nogen der tilfældigvis ved om jeg kan bruge et alternativt batteri ?
Altså om f.eks et SuzukiGS-batteri passer til min SV ?

Fra : wheeler

Dato : 18-02-03 22:25

"Dan Eckberg" <dteREMOVETHIS@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
GSX(R)-serien,
> DR-serien, GS-serien og VS-serien... men ingen SV'er

[Klip]
> Alle vedligeholdelsesfri incl. syrepakke

Delo Best.nr. 10036125 - 59,95 euro
Varta Best. nr. 10036732 - 71,95 euro
Saito Best.nr. 10036802 - 39,95 euro

Wheeler
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=65

Fra : Dan Eckberg

Dato : 18-02-03 22:34

> [Klip]
>
> Delo Best.nr. 10036125 - 59,95 euro
> Varta Best. nr. 10036732 - 71,95 euro
> Saito Best.nr. 10036802 - 39,95 euro
>
> Wheeler

Hmmm.... Takker for det hurtige svar men så vidt jeg kan se så er de
listede batterier til Honda (f.eks CBR) kan jeg være sikker på at de passer
på en SV ? Har du prøvet ?

Fra : wheeler

Dato : 18-02-03 22:39

> [...]
>
> Hmmm.... Takker for det hurtige svar men så vidt jeg kan se så er de
> listede batterier til Honda (f.eks CBR) kan jeg være sikker på at de

Samme batteri - tjek louiskataloget p. 549 vs. p. 652 (og sammenhold evt.
med prislisten p. 644.)

Wheeler
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=65

Fra : Dan Eckberg

Dato : 18-02-03 22:52

> Samme batteri - tjek louiskataloget p. 549 vs. p. 652 (og sammenhold evt.
> med prislisten p. 644.)

Ok, tusinde tak
Har desværre ikke deres katalog, men det lyder jo overbevisende ;)

Fra : Armand

Dato : 19-02-03 19:18

Dan Eckberg wrote:

> Ok, tusinde tak
> Har desværre ikke deres katalog, men det lyder jo overbevisende ;)

Iflg Louis' seneste katalog (i hardware) skull pågældende fælles
CBR/SV -batteri være et 8Ah's ed målene: 152mm bred; 88mm dyb og 106mm høj -
Anskuet med batteripåolerne imod én, er det den venstre der er +!

Tag tommestokken med forbi dit og forvis dig!

--
Armand.

Fra : Futte & Co.

Dato : 18-02-03 23:06

"Dan Eckberg" <dteREMOVETHIS@mail.dk> wrote in message
> [...]
?
> Altså om f.eks et SuzukiGS-batteri passer til min SV ?

http://www.lthstart.dk/

Her er billige batterier og hurtig levering.
Jeg bestilte søndag og fik leveret i dag med fragtmand.
kr. 300 for batteri incl. syre , miljø afgift og fragt.
Det er så billigt at manden må ende med at gå konkurs.
Og nej, jeg har intet med butikken at gøre

--
Jørgen , Brøndby
CB550F, den fine årgang 1975, nu med nyt batteri

Fra : wheeler

Dato : 18-02-03 23:15

"Futte & Co." <Xjette_lis.joergensen@lundens.netX> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det er så billigt at manden må ende med at gå konkurs.
> Og nej, jeg har intet med butikken at gøre

[KLIP]
Tjahhh, men har du fulgt op på det =

Type .nr 51218 kr. 620

Det interessante (?) er at CBR 600 batteriet ikke følger samme type/pris som
det til SV'eren. Men "den" er jo set før

Wheeler
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=65

Fra : Denise

Dato : 19-02-03 08:27

> --
> Jørgen , Brøndby
> CB550F, den fine årgang 1975, nu med nyt batteri
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=70

Hihi, nå så bliver der alligevel ofret lidt på cyklen

--
Hilsen Denise, Brøndby
XJ600S, 2002, www.dkfritidmotorcykel.dk/Denise_Reindel

Fra : Futte & Co.

Dato : 19-02-03 16:27

"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> wrote in message

> Hihi, nå så bliver der alligevel ofret lidt på cyklen

Ren dovenskab du, ren dovenskab.
Det er nemmere at få gang i moto'ren ved hjælp af en tommeltot, end
at skulle folde kickstarterarmen ud og trampe samme helt ned til asfalten.
Ikke at maaan ikke kan, - maaan kan tilmed stadig trampe pedal ned på en
8½ Norton fra samme årgang. )
Til historien hører også at en bøtte strøm til kun en 300 seddel skal maaan
ikke spørge om , eller sagt på en anden måde, ieen tog sku chancen for at
det
bare ikke blev opdaget, sååååe hvis du ikke siger noget
..............!!!!!!!

--
Jørgen , Brøndby,
CB550F, den fine årgang 1975, nu med en bøtte frisk strøm.

Fra : H.Brønd

Dato : 19-02-03 12:14

Hos
http://www.biltema.dk
har de batterier til max 299.
tast : 80-00411 i søg så kommer du til sagerne

Fra : wheeler

Dato : 19-02-03 22:10

"H.Brønd" <brond@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hos
> http://www.biltema.dk
> har de batterier til max 299.
> tast : 80-00411 i søg så kommer du til sagerne

[KLIP]
12V 12A 135x81x161 mm 80-51211 179,00 kr

Er vel det der kommer tættest på (såfremt polerne vender rigtigt =), så
har du 4 Ah mere at gøre godt med end eksempelvis i Delo batteriet. Jeg
kender ikke kvaliteten på Delo, men jeg har to gange fortrudt køb af
MCbatteri i Beltema Men billigt er det sku!

Wheeler
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=65

Fra : wheeler

Dato : 19-02-03 22:43

"wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [KLIP]
> 12V 12A 135x81x161 mm 80-51211 179,00 kr
>
> Er vel det der kommer tættest på (såfremt polerne vender rigtigt =

UPS ATTER EN SMUTTER!

Nej, du har i værste fald kun 106mm i højden at gøre godt med (jf. Armands
anførte mål). Følgelig må det blive et:
12V 4Ah 120x67x91 mm 80-52915 - 119,00 kr

Men så får du givetvis problmer en kold efterårsmorgen
Og jeg taler af erfaring fra min TDR med et 5-6 Ah batteri og ingen
kickstart

Er der luft til mere (25 mm / 34mm) kan du få den
ønskede/"standardiserede"(?) stømkapacitet i form af hhv. 6 Ah eller 9Ah
batteri til respektive kr. 129.- og kr. 149.-)

Kom ikke og sig der ikke er service på drengen

Wheeler

Fra : Dan Eckberg

Dato : 22-02-03 20:36

> Kom ikke og sig der ikke er service på drengen
Hehe, cool nok ! jeg takker alle
Nu har jeg dog bestilt et batteri fra Louis (inden jeg så din post wheeler)
men jeg vil da liiiiige huske på det gode råd :)

Dan