Omdysning af Yamaha xv 535 ????
Fra : michael Friis

Dato : 17-02-03 02:07

Hej
Jeg har lige monteret en Silvertail udstødning med de "rigtige" indsatse i
DVS. Nearly Harley sound - maskinen kører uden udsættere, trækker som den
skal,
meeen skal den omdyses, eller hvad ??? er der fare for at skade maskinen
pga. for mager
blanding ???

mvh.Michael

Fra : Jørgen Klindt Anders~

Dato : 17-02-03 08:42

> meeen skal den omdyses, eller hvad ??? er der fare for at skade maskinen
> pga. for mager
> blanding ???

det er altid en god ide ved skift af udstødning og luftfiltre at få omdyset
cyklen fik selv en roligere motorgang i tomgang ud af det.

Klindt

Fra : Hans Joergensen

Dato : 17-02-03 11:48

Jørgen Klindt Andersen wrote:
> det er altid en god ide ved skift af udstødning og luftfiltre at få omdyset
> cyklen fik selv en roligere motorgang i tomgang ud af det.

Man skal vel ikke have roligere tomgang hvis den skal lyde som en
Harley?

// Hans, der siger undskyld på forhånd :)
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Armand

Dato : 17-02-03 16:39

Jørgen Klindt Andersen <jka@cool.dk> skrev i en

> det er altid en god ide ved skift af udstødning og luftfiltre at få
omdyset
> cyklen fik selv en roligere motorgang i tomgang ud af det.

Ligesom for et ventilservice hvor den væsentligste handling er kontrol(!) af
spillerummet, gælder det at det er en god ide at få modellen målt efter i et
rullefelt efter montering af anden udstødning!
Derved får man jo så også klarsyn om hvorvidt det skulle være nødvendigt
eller ej!!

--
Armand.

Fra : Pierre Roland

Dato : 18-02-03 08:56

Jeg har en xvs 650 og har haft 4 forskellige udstødninger på og hver gangde
er blevet monteret er jeg blevet oplyst afde verse forhandlere/ værksteder
at på denne type model ( incl virago) omdysser man ikke når det drejer sig
om udstødningen. Man ogkun ind og justerer cylenderne.

Det er ihvertifald det jeg er blevet oplyst om 4 forskellige steder, og det
har fungeret hver gang.

Pierre Roland
XVS 650

Fra : Armand

Dato : 18-02-03 18:53

Pierre Roland <pierre-roland@stofanet.dk> skrev i en
> [...]
> at ( incl virago) omdysser man ikke når det drejer sig om udstødningen.
> Det er ihvertifald det jeg er blevet oplyst om 4 forskellige steder, og

Må jeg lige træde ind med et indignerende spørgsmål:
Havde nogen af de fire et rullefelt, hvorpå de kunne CO-teste og derudfra
inddyse, endsige tildrage sig de erfaringer de blamerer sig med ? :-/

--
Armand.

Fra : Henning

Dato : 18-02-03 22:00

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse news:b2ts56$28dp$4@news.cybercity.dk...

> Må jeg lige træde ind med et indignerende spørgsmål:
> Havde nogen af de fire et rullefelt, hvorpå de kunne CO-teste og derudfra
> inddyse, endsige tildrage sig de erfaringer de blamerer sig med ? :-/

Sikkert ikke ;) Så bortset fra jeg ikke bryder mig om larme potter:

XVS'en har så lille liter-effekt (62PS/l), at der sikkert ikke er megen ventil-overlap (hvis overhovedet nogen), så det er ikke sikkert udstødningen har nogen indvirkning på karbureringen. Men muligvis på ydelsen. Måske pga af det sidste, forhandlere ikke er glad for at få den målt.

--
Who, what, where: http://move.to/henning

Fra : Armand

Dato : 19-02-03 19:02

Henning wrote:

> [...]
sikkert
> udstødningen har nogen indvirkning på karbureringen. Men muligvis på

Derved at: Kun mere bensin kan afstedkomme større ydelse! :
Hvis udstødningen har (positiv) indvirkning på ydelsen MÅ det komme af at
monteringen af den fordrer en federe bensinblanding => omdysning! :-|

> Måske pga af det sidste, forhandlere ikke er glad for at få den målt.

Mine indigneringer gik mere i retning af: At når nu de ikke havde et
ordentligt rullefelt og CO-tester, og derfor ikke ville kunne dyse den
ordentligt ind, så er det lettere at fyre sligt mundlort af :-|
Forøvrigt iøjnefaldende at man alligevel godt vil score avancen på salget af
udstødningen, selvom man tilsyneladende ved at man ikke vil kunne følge
salget op med en kvalitetsmæssig korrekt montering (incl. inddysning)

--
Armand.

Fra : Henning

Dato : 20-02-03 00:44

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse news:b30m6k$1svs$1@news.cybercity.dk...

> Derved at: Kun mere bensin kan afstedkomme større ydelse! :
> Hvis udstødningen har (positiv) indvirkning på ydelsen MÅ det komme af at
> monteringen af den fordrer en federe bensinblanding => omdysning! :-|

Selvom effekten er stort set uændret, kan det betyde omdysning, da strømningen (fex korte hurtige mod lange langsomme pulser) kan ændre karbureringen. Men det er kompliceret, og jeg mener ikke der kan gives nogen generelle anvisninger, andet end: Efterprøv.

> Mine indigneringer gik mere i retning af: At når nu de ikke havde et
> ordentligt rullefelt og CO-tester, og derfor ikke ville kunne dyse den
> ordentligt ind, så er det lettere at fyre sligt mundlort af :-|

Bruger man CO måling til dette? Jeg mener når motoren arbejder er O2 indhold den vigtigste måling.

> Forøvrigt iøjnefaldende at man alligevel godt vil score avancen på salget af
> udstødningen, selvom man tilsyneladende ved at man ikke vil kunne følge
> salget op med en kvalitetsmæssig korrekt montering (incl. inddysning)

Fordi de ved, at den typiske kunde er "#¤! ligeglad. Bare det lyder af mere.

--
Who, what, where: http://move.to/henning

Fra : Armand

Dato : 20-02-03 16:51

Henning <henning@see.sig> skrev i en

> Bruger man CO måling til dette? Jeg mener når motoren arbejder er O2
indhold
> den vigtigste måling.

Det er det også; men populært sagt er det en CO-tester der bruges!

Jup!

--
Armand.