ZXR750 J eller ?
Fra : Dk.Dude

Dato : 16-02-03 20:01

Hey!

Jeg har jo været på udkig efter en Honda RC30, men det er jo ikke lige den
cykel der kører flest af her i landet, for slet ikke at snakke om prisen
, jeg er derfor begyndt at kigge lidt efter en Kawa ZXR750 J, da den
også kan gå an i mangel af en RC30 ;0)
Men da jeg nu næsten har opgivet en RC30 i denne omgang, bliver jeg lidt i
tvivl om jeg bør gå et skridt videre og kigge på en FZR 1000 eller jeg
hellere skal gå lidt den anden vej og kigge på CBR 600 eller ZX6R ?

Jeg er 178 cm høj og vejer på en god dag 110 kg. så det er hvad cyklen vil
blive udsat for, og jeg må sige at min GPZ500S ta'r min høje "kampvægt"
pænt, men jeg skal jo også lidt videre. Så har du et godt råd eller en
advarsel om en af cyklerne så hører jeg det gerne.

Mvh. Kim Hansen

Fra : bo-gsx-R

Dato : 16-02-03 20:28

> Jeg har jo været på udkig efter en Honda RC30,

der er en til salg på dk.marked.motorcykel

har du ellers prøvet en VFR?

der er stor forskel på rc'ere og rækkemotorer som der
er i zx og fzr.

bo-gsxR

Fra : Dk.Dude

Dato : 16-02-03 20:58

> der er en til salg på dk.marked.motorcykel
Har set den men er ikke så lun på at det er en "gammel" banecykel

> har du ellers prøvet en VFR?

Jeg syntes der mangler lidt "RR stil" hvis du forstår ? meget fin cykel slet
ikke det.

Kim

Fra : T.T.Toft

Dato : 16-02-03 23:04

"Dk.Dude" <futtown@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> pænt, men jeg skal jo også lidt videre. Så har du et godt råd eller en
> advarsel om en af cyklerne så hører jeg det gerne.

Hej Kim

Alle de nævnte cykler er af god kvalitet, og såfremt de er blevet passet af
de tidligere ejere, er der umiddelbart ingen advarsler at komme med.

Uden iøvrigt at ville hænge Dig ud på nogen måde (er nemlig selv i næsten
samme størrelse) - vil jeg, på baggrund af Din højde og vægt, nok fraråde
dig ZXR750'eren (og for den sags skyld også en RC30). Begge disse er extremt
sportsligt anlagt, med lavtmonterede clip on's, højtmonterede fodhvilere og
en kombination af kort saddel placeret bag en rimelig høj tank. Men hvis Du
vil prøvesidde en ZXR750RR/evt. anskaffe en sådan, og bor i
Københavns-området, kan Du forsøge at kontakte én af mine venner Poul (Mobil
27 23 68 40), som tilfældigvis har sin 92'er model til salg.

M.v.h.
Thomas T.Toft

Fra : Armand

Dato : 17-02-03 00:30

T.T.Toft <ttoft@mail.dk> skrev i en

> "Dk.Dude" <futtown@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> vej og kigge på CBR 600 eller ZX6R ?

Hvis du hidtil har kunnet leve med GPZ500, burde du ligeledes kunne bruge en
moderne 600'er, som er væsentlig lettere kørt end hvilken som helst
alternativ 7½'er eller FZR 1000 :-|
Vil man af al magt op i en 7½'er, finder jeg at den "glemte" Yamaha YZF750R
(fra '93?) er en fin model der tilsyneladende er generelt billige at komme
til :-/

--
Armand.

Fra : Brian Wendelbo

Dato : 17-02-03 07:15

> [...]
YZF750R
> (fra '93?) er en fin model der tilsyneladende er generelt billige at komme

Som endda oxo blevet kåret som klassens bedste styreegenskaber har jeg ladet
mig fortælle ....Om den så bruger olie som andre yamahaer vides ikke.

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://dfm.divvy.dk/?id=155

Fra : Armand

Dato : 17-02-03 16:28

Brian Wendelbo <Brian.wX@mail1.stofanet.dk> skrev i en

> Som endda oxo blevet kåret som klassens bedste styreegenskaber har jeg
ladet
> mig fortælle ....Om den så bruger olie som andre yamahaer vides ikke.

Jeg var lige forbi D.B.A.: De er nu ikke så billige som jeg huskede dem: op
til 120.000,- står der to til i denne uge

Jeg har ikke noteret mig at 750'erne skulle bruge olie, ligesom at det
tilsyneladende heller ikke forfølger 600'erne. Men den har såmænd nok den
klassiske Yamaha traktor-gearkasse monteret

--
Armand.

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 18-02-03 07:56

> Jeg har ikke noteret mig at 750'erne skulle bruge olie.

Hej Armand

En YZF 750 er en af de modeller jeg godt kunne tænke mig, da den giver
køreegenskaber i topklasse, hk nok (125) og udmærkede
touring/hverdagsegenskaber af en top sportsmaskine. Prisen på den plejer at
ligger på mellem 80 og 90K.
Desværre læste jeg en brugt-test af dem i det tyske blad mopped nr 12 fra
2002. Der skiver de at det eneste problem er meget stort olie forbrug. De
skriver at 1,5L pr 1000km ikke er nogen sjældenhed. Det betyder kort sagt at
det ikke bliver sådan en jeg køber næste gang.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Dk.Dude

Dato : 17-02-03 20:24

> Hvis du hidtil har kunnet leve med GPZ500, burde du ligeledes kunne bruge
en
> moderne 600'er, som er væsentlig lettere kørt end hvilken som helst

GPZ's afstand mellem sæde og fodhviler irriterer mig lidt på længere ture
fordi jeg føler jeg sidder med meget bukkede ben og kan mærke det i knæene
så måske den "for fede" ZXR750 J ikke lige er sagen alligevel , jeg så
også i mine forsikringspapirer at jeg kan spare en del ved at holde mig til
en cykel op til max. 600ccm. så måske man skulle være fornuftig og finde en
600 ccm med lidt mere benplads, men hvilke af de sportslige 600ccm gi'r mest
benplads ?

Mvh. Kim Hansen

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 18-02-03 07:12

> hvilke af de sportslige 600ccm gi'r mest benplads ?

Hej Kim

En Yamaha YZF 600 R Thundercat eller en ZZR 600 er god til os store
mennesker.

Fra : Megas

Dato : 17-02-03 18:13

T.T.Toft wrote:

> [...]
> Begge disse er extremt sportsligt anlagt, med lavtmonterede clip
> on's, højtmonterede fodhvilere og en kombination af kort saddel

Jeg er 186cm & sidder da udmærket på en ZXR750... Der er dog én årgang (92
el 93, kan sgutte huske det..) man skal holde sig fra, medmindre det er ræs
man vil køre, fordi den årgangsmodel netop har en meget lav front & man
bliver træt i armene medmindre man holder en snitfart på 180 km/t ;-D Men
fx. en 1999 model sidder man skøøønt på & den kører iøvrigt som om den har
sugekopper i dækkene.. Lidt tung, men stabil indtil det utrolige.. Fed
knallert.!!

--
Megas
---

Fra : Megas

Dato : 17-02-03 18:21

Husk forresten at tjekke hvordan forgaflen har det, om den er tæt & ikke
virker svampet. Det er det eneste dårlige jeg har hørt om en ZXR750 & det
var kun på én mc, så altså sikkert ikke et generelt problem, men syns da
lige du skulle vide det :)

Held & lykke med køb når du engang beslutter dig, Hold fast i Kawasaki, de
andre sucks *GGG*

Hvad regner Pølle med at få for Kwak´en forresten.?

Megas (Dukker sig for kommende flame-postings)..

Fra : Dk.Dude

Dato : 17-02-03 20:30

> Jeg er 186cm & sidder da udmærket på en ZXR750... Der er dog én årgang (92
> el 93, kan sgutte huske det..) man skal holde sig fra, medmindre det er
ræs

Ja og det er lige bestemt J modellen som jeg syntes er så "fed"

Kim

Fra : Ksa

Dato : 17-02-03 17:23

Fzr1000 har en af de laveste sæde højder overhovedet!!!!!!!
hvilket jo ikke er en dårlig ting når man kun er 178cm høj

Sædehøjde - FZR1000 776cm - YZF750 785cm - RC30 785cm - ZXR750 770cm -
CBR600F3 810cm - ZX6R 810cm

Ksa Duc.900SL ex. fzr1000exup

Fra : Peter Christiansen

Dato : 17-02-03 19:11

Ksa wrote:
> [...]
> hvilket jo ikke er en dårlig ting når man kun er 178cm høj
>
> Sædehøjde - FZR1000 776cm - YZF750 785cm - RC30 785cm - ZXR750 770cm -

Mon ikke der er mangler et komma her.
Ellers er det godt nok nogle store cylker !!

Peter

Fra : Armand

Dato : 18-02-03 00:13

Ksa <ksa@detteerikkeminmailadresse.dk> skrev i en
> [...]
> hvilket jo ikke er en dårlig ting når man kun er 178cm høj
>
> Sædehøjde - FZR1000 776cm - YZF750 785cm - RC30 785cm - ZXR750 770cm -

GPZ 900 R:n 780mm
Men det skal ses i forhold til at FZR1000 i samme MC-Revy står til 790mm !!

> Ksa Duc.900SL ...........

Dén er da til gengæld ikke særligt lav!

--
Armand.
(med 30" skridtlængde i jeans'ne, og flade fødder på jorden på sin daværende

Fra : Ksa

Dato : 18-02-03 16:56

> [...]
>
> --
> Armand.
> (med 30" skridtlængde i jeans'ne, og flade fødder på jorden på sin
Med en sæde højde på 750cm på min duc.Kan man da vist kun kalde det lav
sædehøjde

Kurt Duc.900SL

Fra : Armand

Dato : 18-02-03 19:05

Ksa <ksa@detteerikkeminmailadresse.dk> skrev i en

> daværende
> Med en sæde højde på 750cm på min duc.Kan man da vist kun kalde det lav
> sædehøjde

750 cm(!) - Dét er 7½ meter, og kan da ikke kaldes for lavt!!!

Og jeg brugte tallene fra MC-Revy for sammenligningen i mit ½-citerede
indlæg. Skal jeg vedblive med det, skal SL'en kun krediteres for 780mm
sædehøjde!!

Og så er det tillige min erfaring at Ducatis sportsmodeller har så lav en
styrstilling, at dét i praksis tærer på sædehøjden :-|

--
Armand.

Fra : Ksa

Dato : 19-02-03 16:24

> [...]
>
> Og så er det tillige min erfaring at Ducatis sportsmodeller har så lav en
> styrstilling, at dét i praksis tærer på sædehøjden :-|

-------------------------
aaarrrrhhh pis skrev jeg cm. Nå men i min kopi af Mc Revyen 1993 står der
sædehøjde 750 mm

Ksa Duc.900SL II

Fra : Armand

Dato : 19-02-03 23:29

Ksa <ksa@detteerikkeminmailadresse.dk> skrev i en

> Nå men i min kopi af Mc Revyen 1993 står der
> sædehøjde 750 mm

MC-Revy strikes again: Jeg kom til at slå op i '92-udgaven :-|

--
Armand.

Fra : Ksa

Dato : 19-02-03 16:54

> [...]
>
> Og så er det tillige min erfaring at Ducatis sportsmodeller har så lav en
> styrstilling, at dét i praksis tærer på sædehøjden :-|

´---------------------------------------------
De 780 mm er for resten Super Sporten der har det som sædehøjde og ikke
Super Lighten som har et brædt som sæde

Kurt Duc.900Super Light II

Fra : Megas

Dato : 19-02-03 15:05

Apropos zx750rr

Er der nogen er jer der ved hvor man kan købe (evt. bare læse om på
Inettet) - det der såkaldte "F1-kit" til rr-modellen.? Såvidt jeg husker er
det et konverteringskit så knasterne bli´r
tandhjulsdrevne+stempler,knaster,kaburatorer & lidt andre trylle-ting, der
sku få kwak´en op på ca. 160-170hk.

Fra : Brian W.

Dato : 25-02-03 14:57

hehe ja hvis du kan læse japansk her her et link til en GSXR med F1 Kit
http://www.gsx-r750rk.com/sp_kit.htm

--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen