Forsikringer RUNA
Fra : Henrik.Lohse@skf.com

Dato : 15-03-01 10:02

Det her er noget af det mest brugbare jeg har læst på NG. Kontaktede straks
RUNA og derefter lån & spar's forsikringfolk i Tåstrup afdelingen (jeg er
kunde hos LÅN & SPAR, det er et af RUNAS krav).

Nu har de lavet et tilbud på kærestens SV 650 S (årg. 2001) til kr. 3118.-
pr år med kasko og hele dynen og selvrisiko på 3520.- x 2 (da hun er under
30). Hos TopDanmark er prisen 9550.- med selvrisiko på 4500.- med 5 års
ancennitet.

Min egen Fazer 600 årg. 2000 komme til at koste 3446.- med selrisiko på
3520.- (jeg er over 30). Og Runa har ikke den lille sætning, somTopDK har:
at ved tyveri hæfter man selv for 20 % af nyværdien, hos RUNA gælder den
allerede ovennævnte selvrisiko. Det skal lige nævnes at begge cykler står
på gaden på postnummer 2200 N, så alle andre steder i landet må det være
billigere.

Det RUNA kræver ar at man som min. tager sin indbo forsikring med over.

Jeg sidder nu og venter med længsel på det skriftlige tilbud fra Lån &
Spar/RUNA så jeg kan nærstudere det med små, for det her er for godt til at
være sandt. Og selvfølgelig kan de måske være genstridige hvis der skal
udbetales forsikringsbeløb, men den kamp den sorg.

Mit råd vil være at kontakte RUNA og tage en snak med dem.

Mvh.
Henrik (Fazer 600)

--
Posted from mail2.skf.com [193.15.117.20]

Fra : Daniel Bred

Dato : 15-03-01 10:51

*snip*
[...]

Glæder mig til at høre næste afsnit i føljetonen

Er der nogle, der vil dele deres erfaringer angående _særlige_
besværligheder ved udbetaling af erstatning hos RUNA?

Mvh

Daniel
K100 RS

Fra : Anders Dybdal

Dato : 15-03-01 11:20

Hejsa,

Nogen har haft for vane at vælte miner sykler sidste år, og Runa har ikke
kvækket det mindste. De betaler bare.

/Anders

Fra : John Thomsen

Dato : 23-03-01 12:44

On Thu, 15 Mar 2001 10:50:55 +0100, "Daniel Bred" <bred@sol.dk> wrote:

> [...]
>være sandt. Og selvfølgelig kan de måske være genstridige hvis der skal
>udbetales forsikringsbeløb, men den kamp den sorg.

Genstridige eller gensidige....
Jeg sad netop og læste noget materiale om Lærerstandens
Brandforsikring, og deraf fremgik det, at Runa og Bauta (plus en/to
mere?) faktisk var underselskaber i samme LB koncern....
Ser man det...!

Venligst
John

Fra : Thomas Olsen

Dato : 15-03-01 11:25

Hej

> [...]
>ancennitet.
>Mit råd vil være at kontakte RUNA og tage en snak med dem.

Helt sikkert, jeg har selv skiftet til RUNA, men også med vinterforsikring.
prisen for at få de sidste 3 mdr. med er ca. 500,-

Hilsen Thomas.

Fra : Morten Juel

Dato : 15-03-01 13:47

hmm det kan ikke betale sig for mig ;o(

Jeg er datamekaniker lærling + at jeg har en gammel cykel... såå
skal jeg være medlem af f.eks. prosa, så koster det 270,- om mdr !!!! hehe
jeg har jo topDK forsikring for kun 1400 årligt

Mvh
Morten

Fra : DieselPower

Dato : 15-03-01 16:09

Morten Juel <mp@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:98qdcs$4lv$1@news.inet.tele.dk...
> [...]
> skal jeg være medlem af f.eks. prosa, så koster det 270,- om mdr !!!! hehe
> jeg har jo topDK forsikring for kun 1400 årligt

Morten... din er jo kun Ansvar så vidt jeg husker... eller køre du den i
din fars navn ???? for Runa's priser er med Kasko, og kan betale sig både
for MZ'en, som med GT'en... detsvære skulle jeg havde vist dette for 1 mdr.
siden, så nu skal jeg vente et år mere... :( æv æv

Moller
MZ ETZ 251/250 ... TopD : ca. 1400 helårligt u/kasko... hvis det var Runa :
2422 helårligt m/kasko 3520 i selvrisiko.... TopD's tilbud for kasko ...
3500Kr. + 4500 i selvrisiko.

Sushi GT 380.... TopD ca.. 1000Kr. kun ansvar .... Runa vil ikke fordi den
er for gammel.

Fra : DieselPower

Dato : 15-03-01 16:20

> Morten Juel <mp@mail1.stofanet.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:98qdcs$4lv$1@news.inet.tele.dk...

Arv for satan... prøvede med dine data, men med mine maskiner... Morten
:( har sku medlidenhed der.... du skal betale 2kilo mere om året pr. maskine
end jeg skal.... hmmm, sølle 2-3 år... er sgu glad for jeg bare kastede mig
ud i det, i stedet for at tage mod den gamles tilbud.... nu kan jeg jo
snart skrifte til en sprit ny Touringmaskine uden at tænke på
forsikringspræmien :) *mums* er lidt hook på de nye Bimmerdrenge :)

at den er gammel gør det kun billigere.... ellers havde jeg da købt en
ny fra første dag af... :)

hehe

Var det ikke nok at være kunne i Lån og Spar bank ???? eller er jeg lidt
skævt på den der ???

Men under alle omstændigheder.... hvis bare GT'en kunne blive kasko'et hos
Runa... så ville jeg kun håbe den blev stjålet :)

Men som altid ??? nogen er bare for dumme, eftersom alle tyveri forsøg har
været mod MZ'en.... ?????

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 15-03-01 10:57

læg mærke til at selvrisikoen kun er 2x3520 hvis det er 'køre'ulykke, ellers
er den kun 3520 dvs ved tyveri og brand og den slags....

jeg har endnu ikke fundet nogen svage punkter i runa forsikringer.

ydermere, stiger du ikke i præmie med mindre det er en 'køre' ulykke, dvs
hvis den bliver stjålet så ryger du ikke 6 trin ned at præmiestien, som man
gør hos topdk.

Lasse
CBR1000f & Karin
Runa 9kkr for helårs dækning og kasko

Fra : Anders

Dato : 15-03-01 15:06

> [...]
>være sandt. Og selvfølgelig kan de måske være genstridige hvis der skal
>udbetales forsikringsbeløb, men den kamp den sorg.

Mig bekendt har RUNA og Lån & Spar bank ikke det fjerneste med hinanden at
gøre. Men ellers er det rigtigt; Runa har rigtigt gode priser!

Fra : boe

Dato : 15-03-01 15:20

"Anders" <gsx600fw@pls.dk> wrote in message

> Mig bekendt har RUNA og Lån & Spar bank ikke det fjerneste med hinanden at
> gøre.

Næh, vel ikke ud over, at kunder hos Lån & Spar kan blive kunder hos Runa.
Men det er vel også en slags forbindelse.

Bo, VF1000F

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 15-03-01 15:33

"Anders" <gsx600fw@pls.dk> writes:

> Mig bekendt har RUNA og Lån & Spar bank ikke det fjerneste med hinanden at
> gøre.

Well, se nedenstående som er sakset fra lsb.dk->produkter->Forsikring:

"Forsikringer

Spar penge på dine forsikringer gennem Lån & Spar Bank

Lån & Spar Bank har startet et samarbejde med LB Koncernen. Det
betyder, at kunder i Lån & Spar Bank får adgang til nogle af markedets
bedste betingelser og meget konkurrencedygtige priser på forsikringer.

LB Koncernen er blandt landets 10 største skadesforsikringsselskaber
og kan tilbyde alt, hvad du som privatkunde kan få brug for,
eksempelvis:

. Bilforsikring
. Indbo- og ansvarsforsikring
. Rejseforsikring
. Ulykkesforsikring
. Hundeforsikring
. Bygningsforsikring

Priser og betingelser er ens i LB Koncernens 3 selskaber. Det er alene
dit arbejdsområde der afgør, hvilket selskab dine forsikringer
placeres i. Klik på et linkene herunder og beregn hvad dine nuværende
forsikringer ville koste i LB Koncernen. Der kan være mange penge at
spare.

Lærerstandens Brandforsikring G/S, hvis du arbejder inden for
undervisningssektoren (www.lb.dk)

Bauta Forsikring A/S, hvis du arbejder inden for sundheds- og
plejesektoren (www.bauta.dk)

Runa A/S henvender sig til alle øvrige jobprofiler, som er kunde i Lån
& Spar Bank (www.runa.dk)"

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen <khp@exbit.dk> Opinions are mine...

Fra : John Thomsen

Dato : 23-03-01 12:44

On Thu, 15 Mar 2001 15:05:44 +0100, "Anders" <gsx600fw@pls.dk> wrote:

>Mig bekendt har RUNA og Lån & Spar bank ikke det fjerneste med hinanden at
>gøre. Men ellers er det rigtigt; Runa har rigtigt gode priser!

På sæt og vis har de et "åndsfællesskab".

L&S er udgået af en gammel lånekasse oprindeligt kun for
sygeplejersker, siden generelt for offentligt ansatte og til sidst
regulær bank, som næsten udelukkende vil ha' lønmodtagere på
kundelisten og slet ikke (!) virksomheder...

Runa er en del af Lærerstandens Brandforsikring, sammen med Bauta
iøvrigt.

Med i "mafiaen" er også Forbrugsforeningen for Offentligt Ansatte, en
stor indkøbsforening.

På samme måde hænger f.eks. Andelsbanken lidt sammen med Alka
Forsikring ved at være "i familie" inden for Arbejderbevægelsen (og
dermed Socialdemokrabaterne). Bemærk iøvrigt hangen til at finde på
navne der begynder med A - for Arbejder, men også valgbogstav.
Skal vi i samme sammenhæng nævne AOF, ASF (samaritter), ATP og
Arbejderbevægelsens Erhvervsråd m.fl. - og uden for mønstret Dansk
Folkeferie.

Venligst
John

Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 24-03-01 16:28

"John Thomsen"
skrev
SNIP
> På samme måde hænger f.eks. Andelsbanken lidt sammen med Alka
> Forsikring ved at være "i familie" inden for Arbejderbevægelsen (og
> dermed Socialdemokrabaterne
SNIP
*******************
A hmmmm. Du tænker vist på Arbejdernes Landsbank i stedet ?
Andelsbanken blev nedlagt i 1989-90 og hedder nu Unibank (Nordea) og er gift
med Tryg-Baltica

--

/Jens S., Esbjerg
GSX 600 F & GN 125

Fra : John Thomsen

Dato : 30-03-01 12:42

On Sat, 24 Mar 2001 16:27:30 +0100, "Jens S., Esbjerg"
<jesvFJERN-FRA-F-TIL-SNABELA@jubiipost.dk> wrote:

>*******************
>A hmmmm. Du tænker vist på Arbejdernes Landsbank i stedet ?

Sæ'fø'li'vis.... undskyld!

Enhver ka' jo ta' fejl, som pindsvinet sa'e da det fo'r på
gulvskrubben...

Fra : N/A

Dato : 17-03-01 15:49

Fra : N/A

Dato : 17-03-01 15:49

Fra : N/A

Dato : 17-03-01 15:49

Fra : N/A

Dato : 17-03-01 15:49

Fra : N/A

Dato : 17-03-01 15:49

Fra : N/A

Dato : 17-03-01 15:49

Fra : Jes Vestervang

Dato : 17-03-01 15:49

Søren Mortensen skrev:
[klip]
> Go weekend...

I lige måde
Lige en anden ting: Det ser ud til at der er mange der ikke kan se Sv:
postings, så du burde få det rettet hvis du vil have dine postings ud til
så mange som muligt
Derudover svarer man normalt under citatet (som er klippet til). Se evt.
http://www.usenet.dk/netikette/quote.html
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Morten Dahl

Dato : 18-03-01 14:22

"Søren Mortensen" <edb@hmautomatic.com> skrev i en meddelelse
> Ja, og du er nok den eneste der har fattet indlæget!!
>
> Hvorfor i alverden skulle Armand være et fjols?? Jeg giver ham jo ret...
>
> Nej, selvfølgelig er det FUGLEN!!!
>
> Go weekend...
>
> Søren
> Falco

Ok jeg forstummer øjeblikeligt min mumlen

Hilsen
Dahl

Fra : N/A

Dato : 18-03-01 14:22

Fra : N/A

Dato : 18-03-01 14:22

Fra : N/A

Dato : 18-03-01 14:22

Fra : Morten Dahl

Dato : 18-03-01 14:22

> Morten Dahl <psyco_dpu@get2net.dk> skrev i en

> ti
>
> Jup!
>
> Link: www.mc-chaufforerne.dk => "galleri 2000" => "J-dag"

Tuche..

Hilsen

Dahl

Fra : N/A

Dato : 23-03-01 12:44

Fra : John Thomsen

Dato : 23-03-01 12:44

On Fri, 16 Mar 2001 11:10:52 +0100, "Morten Dahl"
<psyco_dpu@get2net.dk> wrote:

>Så det er bare med at finde en tolder, politikvinde (mand) eller postbud at
>flytte sammen med

Men man skal stadig se sig godt for, og jf. Rodet for Større Fæ har
man ikke set sig for, før man har set bagen.....

En ungersvend på brude-jagt havde tilsyneladende fået ram på en
sygeplejerske, men hun sagde: "Bare rolig; kun et lille bitte prik!"

Næste scoring var en telefondame, men hun proklamerede: "Kun tre
minutter!"

Men så mødte han en skolelærer, og hun smilede til ham og sagde: "Så
ta'r vi det hele een gang til!"

Venligst
John