Import af mc fra tyskland
Fra : Morten Christensen

Dato : 14-03-01 17:14

Hej NG.

Jeg har fundet mig en lækker GSX600F fra '91 i Tyskerlandet.
Spørgsmålet er så bare, hvordan er det lige man beviser overfor Told & Snyd,
at den ikke kan koste 48000 på danske plader, når nu en '95'er koster ca.
det samme med samme km-antal?
Jeg har forgæves kigget i den blå¨, men kan ikke finde nogen her heller ;(

SÅ jeg eftersøger vel egentlig et kursus i "nedsnakning af afgift"

--
Have a good ride
Morten, Københavnstrup

Fra : Finn Byrgesen

Dato : 14-03-01 20:06

begynd at tjene mere, så bliver du rig, og så sænkes afgiten automatisk

mvh

----
finn´b-
www.underholdningsnettet.dk - vind netop nu 10.000 kroner

Fra : RacerNiels

Dato : 14-03-01 21:48

Hej Morten & resten af NG.

Ja, jeg har (også) lige siddet og savlet på www.mobile.de Det er jo helt
hvad de sælger de lækre (her tænker jeg på Yamaha og Honda) cykler til.....

Lær os nogle afgifttrix!

Niels

Fra : Morten Juel

Dato : 14-03-01 22:54

> Niels

HAHA Niels har du set den her !!

http://www.mobile.de/cgi-bin/search.pl?CountOff=75&DataNr=32&DisplayDetail=2
0739592&DoSearch=1&FormCategory=0&FormColor=%2e%2e%2ebeliebig&FormDate=0&For
mEZ=%2d&FormKilometer=%2d&FormMake=59&FormModel=xs&FormPlace=%2d&FormPower=%
2d&FormPrice=%2d&FormSort=0&Page=0&SearchCat=bereich%3dkrad&bereich=krad&x=6
0&y=13

en Seca med fuldkåbe.. ØJ det ser dumt ud !

Mvh
morten
XS400 Seca

Fra : Steen Schmidt

Dato : 14-03-01 23:20

> [...]
> 0&y=13
>
> en Seca med fuldkåbe.. ØJ det ser dumt ud !

LOL!
Hvis du følger linket som det er understreget (uden at cutte & paste), så
dukker der en madkasse op - jeg troede det var det du mente med fuldkåbe...

Mvh
Steen

Fra : Morten Juel

Dato : 14-03-01 23:46

> LOL!
> Hvis du følger linket som det er understreget (uden at cutte & paste), så
> dukker der en madkasse op - jeg troede det var det du mente med
fuldkåbe...

Hehe nej dog ikke

Mvh
Morten

Fra : N/A

Dato : 15-03-01 07:12

Fra : Morten Christensen

Dato : 15-03-01 07:12

> *snip*
> Kan man læse ud af dette at du HAR snakket med Told&Snyd??
> *snip*

Hej Jesper (og i andre se'føli')

Dødsens tidlig denne torsdag morgen kan man jo ikke lade være med at lige
checke om der er sket noget på NG'en.
Og til dit svar kan jeg så sige, at jeg HAR snakket med Told & Fordyrende,
og forespurgt mig.
Det var dog på en anden maskine.

Men efter mine erfaringer kan man ikke "bare" ringe til disse høje herrer.
Jeg skulle værsågod at udfylde en formular med alverdens oplysninger (Bl.a
om køretjet var installeret med airconditioning...*G*) der hedder 21.009
Og på denne blanket skal man angive ale de oplyusninger man har om det kære
dyr, man er ved at erhverve sig.
Og bid venligst mærke i - ligenetop sådan en model som den Gix'er jeg kigger
på (GSX600F for de u-indviede i denne case) - at tror man at den har 78 HK
som nogle af de NYERE modeller har ifølge C.Reinhardt, så kan man ligeså
godt tro om igen, og derefterfølgende få svar fra en sur T&S-medarbejder om
at "de opgivne oplysninger er ukorrekte - vær venlig at udfylde et nyt skema
med de korrekte oplysninger!"
Hmmm.. tænker man så... "Kan denne uhjælpsomhed virkelig være rigtig??" Det
var en sød fyr, der tydeligt viste sit sexuelle tilhørsforhold, som stod bag
skranken. SÅ hvad gør man så?
Man smører tykt på - finder de våde, brune hundeøjne frem og lader dem
glippe ganske betragtelig op og ned, og spørger så meget sukkersødt, om hvis
han kunne se, at oplysningerne man har givet til ham viste sig at være
forkerte, om zå han ikke ville zige, hvad dizze rigtige oplyzninger var....

Og misandten. Fyren, der før var en bidsk køter, var alligevel ret så flink
og interesseret i mc'en, kom frem med en afgift der hedder 30.691,-

--
Have a good ride
Morten, Københavnstrup

Fra : Armand

Dato : 15-03-01 12:37

Morten Christensen <morten@mummitrold.dk> skrev i en

> .......jeg HAR snakket med Told & Fordyrende, og forespurgt mig.
> Det var dog på en anden maskine.
> .............kom frem med en afgift der hedder 30.691,-

Jeg synes at kunne genkende en linie igennem alle beklagelser over for
høje afgifter: I blind tro på at det er billigt (nok), har folk købt alt
for dyrt ind udenlands. Senest her på gruppen var det en HD'ejer der
ærgrede sig over at T&S havde bon'et ham for et yderst forudsigeligt
beløb!

Huskereglen om afgift siger at T&S vil have 60% af køretøjets aktuelle
brugtprisleje, og for at kunne holde overskud (det er vel derfor at man
egen-importerer) bør man derfor anskue denne procentsats som 2/3,
hvorfor man ikke skal købe et køretøj hvis det er dyrere end 1/3 af det
danske brugtprisleje!

Tilbage til modellen som T&S anslog til 30.691,- kr :
Beløbet svarer til at brugtprislejet for pågældende model har været
anslået til lige over 51.000,-! Var det ikke meget passende??
Samme reslisme kan du trygt påregne for dine seneste importplaner!

--
Armand.

Fra : Morten Christensen

Dato : 15-03-01 13:23

*snip*
> [...]
> anslået til lige over 51.000,-! Var det ikke meget passende??
> Samme reslisme kan du trygt påregne for dine seneste importplaner!

Mnjae... Og dog ikke helæt realistisk efter min mening.

Hvis du kan gå ud og finde modeller fra '95, som har kørt 30-40K km på
klokken, koster de det
samme, som jeg skal give for den, jeg har forespurgt på, der vel at mærke er
hele 4 år ældre,
og har kørt op mod dobbelt så mange km.
Det hænger jo ikke helt sammen, gør det?

--
Have a good ride
Morten, Københavnstrup