Foto fælder ????
Fra : Stefan Jensen

Dato : 13-03-01 22:30

Kan man på motorcykel blive
fanget at de motorvejs fotofælder der
står rundt omkring.

Der er jo ikke nr. plade foran på en MC, så........

Fra : boe

Dato : 13-03-01 22:33

Stefan Jensen <stefan_spawn@privat.dk> wrote in message
> Kan man på motorcykel blive
> fanget at de motorvejs fotofælder der
> står rundt omkring.
>
> Der er jo ikke nr. plade foran på en MC, så........

Det er kraftigt debatteret under tråden "Fuglekasser i Århus".

Bo, VF1000F

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 13-03-01 23:18

Kig gerne på <http://www.twe.net/ticket.html> og
<http://www.twe.net/breve.html> - her er en del om emnet ;)

--
Med venlig hilsen - Sincerely
http://www.twe.net/

'Loud pipes save lives' - sandheden om fri udblæsning.

Fra : boe

Dato : 14-03-01 08:30

"Uffe R. B. Andersen" <urb@twe.net> wrote in message

> Kig gerne på <http://www.twe.net/ticket.html> og
> <http://www.twe.net/breve.html> - her er en del om emnet ;)

Uffe, jeg har egentlig undret mig over, hvorfor du fra starten af din sag
ikke bare har påberåbt dig, at du ikke har pligt til at fortælle hvem
føreren var, hvis du derved udsætter dig selv for straf. Denne bestemmelse
kender du jo fra din korrespondance
http://www.twe.net/pics/breve/19990825-kbhpol-s1.jpg : "De har dog ikke
pligt til at oplyse, hvem der har ført køretøjet, hvis de har overladt
føringen af køretøjet til en person, der ikke lovligt kunne føre det".
Så du kan da bare sige, at du med baggrund i denne bestemmelse nægter at
udtale dig om førerens identitet. Jeg tor, at der er meget større chancer
for at vinde en evt. sag på dén baggrund. Jeg tror nemlig ikke på, at du får
overbevist dommeren om, at det ikke var din motorcykel på billedet.

Bo, VF1000F