Shitty sparkplug...(NGK)
Fra : Mads Stetter

Dato : 13-03-01 16:57

Så oplevede jeg også NGK's svaghed.... DRUKNING!

I en sen nattetime går jeg over for at høre dyret synge og jeg får den da
også i gang... Den står i tomgang i ca. 1/2 min, hvorefter jeg giver lidt
gas, hvor den så går ud fordi den ikke var varm... Øv tænker jeg og giver
den da bare et tramp mere!

Men den ville sku ikke, selv jeg både har prøvet at løbe den i gang osv...
Så i dag købte jeg et nyt tændrør til den, og fik sat det på! Første hug på
kick'en og den sprang i gang!

Så det er nok det sidste tændrør af Mærket NGK der sidder på min nu... (Jeg
købte et nyt NGK da jeg ikke vidste hvad det skulle hedde hvis det var
Champion, eller Nippon... Nogen der ved det? (NGK til DTR = BR9ES)

--
Med Venlig Hilsen
Mads Stetter

Fra : Chris b.a.r.f.

Dato : 13-03-01 22:39

> Så oplevede jeg også NGK's svaghed.... DRUKNING!

Join the club

> [...]

> købte et nyt NGK da jeg ikke vidste hvad det skulle hedde hvis det var
> Champion, eller Nippon... Nogen der ved det? (NGK til DTR = BR9ES)

Jeg kørte hele vinteren igennem med Nippon Denso tændrør i min DT175H næsten
uden probs - lidt drukning i meget fugtigt vejr, men gi' det 2 minutter og
så starter cyklen igen....med NGK 'rør, tjaa, så er den helt død.

Hvis du vil find ud af Denso model numre, så kig her:

http://www.denso.co.jp/PLUG/data/other/ngk/06.html

f. eks. : BR9ES = W27ESR-U

Chris
: )

Fra : Flemming Petersen

Dato : 14-03-01 09:49

[snip]
> Så oplevede jeg også NGK's svaghed.... DRUKNING!

[snip]

Jeg synes sgu det er underligt at så mange folk/cykler der har problemer med
drukning. En af mine venner havde en RF600, og hvis den ikke startede første
gang, jamen så skulle der nye tændrør i (cirka en gang pr. mdr.).

Jeg har kun skiftet tændrør en gang på mit fejeblad og der havde de kørt
over 15kkm og havde kedet sig en hele vinter. Jeg havde kæmpet med at får
startet cyklen i frostvejr, og det var den sgu ikke meget for. Ellers har
jeg aldrig haft start problemer.

Gad vide om nogle af mc-fabrikanter der har lavet aftaler med NGK om at
deres cykler skal spise mange tændrør ;^)

Flemming Petersen
CBR 900 RR som er til salg

Fra : Nikolaj B. Kjeldsen

Dato : 14-03-01 16:31

Og så kan jeg da lige hilse og sige at jeg også har en RF600 med NGK CR9E og
det virker fint !!

Tog den ud weekenden - Rensede tændrørene lidt af og prøvede at starte.. Men
der var nok lidt for meget olie i motoren så de blev helt tilsølede - af med
dem igen, rens og vupti - maskinen kørte som var det sommer (næsten :)

Verden er underlig

MVH
Nikolaj

Flemming Petersen <fjp@genieware.dk> skrev i en

Fra : Allan jørgensen

Dato : 14-03-01 15:39

Mads Stetter <stetzo@worldonline.dk> skrev i en
> [...]
> købte et nyt NGK da jeg ikke vidste hvad det skulle hedde hvis det var
> Champion, eller Nippon... Nogen der ved det? (NGK til DTR = BR9E

da jeg købte min maskine sidste år kunne den ikke starte da jeg kom for at
hente den, tændrør ngk , x-ejeren fik nye tændrør i (ngk) jeg kørte ca 2000
km hvorefter den fik problemer med at starte og den gik ujævnt. igen var det
tændrørene + justering af karburatorene. grunden til at jeg skriver dette er
at jeg stadigvæk kører med ngk men dem som ikke er radiostøjdæmpet og de har
ikke pruttet forkert en eneste gang, heller ikke da jeg startede den op i
år.

Allan(fzr600us)NGK C9E, tidligere CR9E, næste sæt bliver ND eller splitfire
bare for en sikkerheds skyld

Fra : Morten Dybdal

Dato : 14-03-01 16:33

"Allan jørgensen" wrote:

> [...]
> ikke pruttet forkert en eneste gang, heller ikke da jeg startede den op i

Se det kan forklare hvorfor min lille 2-takter er sluppet helt fri. Jeg
må hellere skrotte det "R" rør jeg har liggende.

--
Morten Dybdal

Fra : Emil

Dato : 18-03-01 12:39

Jeg har også haft problemer med NGK CR9E i min RF900R, tændrørene røg allerede efter få hundrede km. Jeg nåede at skifte rørene tre gange (dyrt!) inden jeg fandt ud af, at denne model simpelthen kortslutter i RF900 motoren (selvom det iflg. forhandleren er netop disse der skulle passe til motorcyklen). Jeg kører nu med C9E uden problemer.
Til fyren der kendte en RF600 -ejer der åbenbart har samme problem, -sig for f... til ham at han ikke skal købe R-modellen men i stedet C9E eller evt. et helt andet mærke. Man kan hurtigt købe sig fattig i det l#rt!

Er der i øvrigt nogen der ved, om de ekstra penge for splitfire-rør er givet godt ud?

Vh. Thomas

http://www.kandu.dk/

Fra : Rune Larsen

Dato : 18-03-01 16:16

"Emil" <Emil.news@kandu.dk> wrote in message news:9926lo$d48$1@sunsite.dk...
> [...]
motoren (selvom det iflg. forhandleren er netop disse der skulle passe til
motorcyklen). Jeg kører nu >med C9E uden problemer.

Så er det vel fordi dine tændrørskabler er radiostøjdæmpede?
Det findes jo, og hvis der både er modstand i kalbet og røret, ryger der for
meget af gnisten, hvorfor de så drukner nemmere.

/Rune

Fra : Emil

Dato : 24-03-01 13:00

Til Rune Larsen
> [...]
> Det findes jo, og hvis der både er modstand i kalbet og røret, ryger der for
> meget af gnisten, hvorfor de så drukner nemmere.

Hej igen, -et spørgsmål fra en "teknik-dum" studerende: Hvad vil det sige at tændrør eller tændkabler er radiostøjdæmpede? Må kun den ene af disse være radiostøjdæmpet?

Emil

http://www.kandu.dk/