Jeg har også haft problemer med NGK CR9E i min RF900R, tændrørene røg allerede efter få hundrede km. Jeg nåede at skifte rørene tre gange (dyrt!) inden jeg fandt ud af, at denne model simpelthen kortslutter i RF900 motoren (selvom det iflg. forhandleren er netop disse der skulle passe til motorcyklen). Jeg kører nu med C9E uden problemer.
Til fyren der kendte en RF600 -ejer der åbenbart har samme problem, -sig for f... til ham at han ikke skal købe R-modellen men i stedet C9E eller evt. et helt andet mærke. Man kan hurtigt købe sig fattig i det l#rt!
Er der i øvrigt nogen der ved, om de ekstra penge for splitfire-rør er givet godt ud?
Vh. Thomas
"Mads Stetter" skrev d. 13-03-01 16:57 dette indlæg :
> Så oplevede jeg også NGK's svaghed.... DRUKNING!
>
> I en sen nattetime går jeg over for at høre dyret synge og jeg får den da
> også i gang... Den står i tomgang i ca. 1/2 min, hvorefter jeg giver lidt
> gas, hvor den så går ud fordi den ikke var varm... Øv tænker jeg og giver
> den da bare et tramp mere!
>
> Men den ville sku ikke, selv jeg både har prøvet at løbe den i gang osv...
> Så i dag købte jeg et nyt tændrør til den, og fik sat det på! Første hug på
> kick'en og den sprang i gang!
>
> Så det er nok det sidste tændrør af Mærket NGK der sidder på min nu... (Jeg
> købte et nyt NGK da jeg ikke vidste hvad det skulle hedde hvis det var
> Champion, eller Nippon... Nogen der ved det? (NGK til DTR = BR9ES)
>
>
> --
> Med Venlig Hilsen
> Mads Stetter
> Yamaha DT125R
>
>
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"