Montering af Sigma
Fra : Maria & Anders

Dato : 14-02-03 16:43

Halløj. Nu har jeg anskaffet mig en Sigma BC1400
Så er næste problem bare awt få den monteret så skidtet sidder som den skal.
Jeg har været ved at lege lidt med det, men jeg synes ikke rigtigt jeg kan
få den til at sidde helt perfekt.
Nogen der har gode ideer?

Mvh Anders

Fra : Brian Lænø

Dato : 14-02-03 17:09

"Maria & Anders" skrev
> [...]
skal.
> Jeg har været ved at lege lidt med det, men jeg synes ikke rigtigt jeg kan

Jeg har brugt en anden magnet, den jeg bruger er Ø15x4mm.
Den har jeg sat fast på en af boltene der holder bremseskiven.
Kontakten sidder fast på indersiden af forgaflen.

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : Maria & Anders

Dato : 14-02-03 17:36

Så det vil altså sige man ikke er nødt til at bruge den lille skod magnet
der følger med, men frit kan sætte en anden og mere kraftig magnet på?

mvh Anders

Fra : Brian Lænø

Dato : 14-02-03 19:11

"Maria & Anders" skrev
> Så det vil altså sige man ikke er nødt til at bruge den lille skod magnet
> der følger med, men frit kan sætte en anden og mere kraftig magnet på?
>

> mvh Anders

Ja.
Sæt magneten så tæt på akselen som muligt, så centrifugal kraften ikke flår
magneten af.
Jo tættere på akselen, jo mindre kommer dit hjul ud af balance.

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : Maria & Anders

Dato : 14-02-03 23:02

og man skal stadig indstille sigma'en efter den hjul størrelse man kører med
ikk?
Der er ikke noget ændret der vel?

Fra : Brian Lænø

Dato : 15-02-03 01:39

"Maria & Anders" skrev
> og man skal stadig indstille sigma'en efter den hjul størrelse man kører
med
> ikk?
> Der er ikke noget ændret der vel?
> mvh anders

Nej der er ikke ændret noget der, følg manualen på det punkt.

--
Brian
Cagiva Elefant 750