On Thu, 13 Feb 2003 23:09:32 +0100, "Jens Jacob Bager Jensen"
<news@abl1926.dk> wrote:
Hej Bager.
>
>Lige en kort mail. Min offroader køer igen. Jeg mente den havde problemer
>med at køre p.g.a. den druknede. Sådan var det ikke. I dag da jeg startede
>den igen opdagede jeg en tynd røgsøjle stige op fra bunden af tændingslåsen.
>Efter en grundig gang kontaktrens og trykluft i bunden af tændingslåsen
>kørte den perfekt igen. Ja sådan kan det gå. Der har siddet en termisk fejl
>i tændingslåsen, som gjorde at tændingen satte ud, eller at tændingen satte
>ud så modellen druknede.
Det var samme oplevelse på min Duc der fik mig til at ændre lidt i
dens EL system.
Et relæ indbygget under sædet, således at tændingslåsen kun skulle
levere strøm til relæspolen.
Det gav mindre belestning på nøglens kontakt og 2 volt mere på
forlygten.
MC elektro er ikke bygget til at køre med lys på konstant.
Al strøm til hele ekvipagen trækkes i regelen gennem nøglen, hvilket
er dens sikre død.
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk