Moto Guzzi v65
Fra : Ken Madsen

Dato : 13-02-03 15:21

Hejsa,

Hjælp, Jeg vil gerne have en lidt kraftigere MC nu til foråret, Jeg er glad
for min v35'er tilpads lille og dejlig i svingene. Derfor går jeg efter
noget lignene. Der er bare ikke så forfærdeligt meget af den slags til salg
her hjemme.

Jeg har fundet en v65 Lario fra 85, til en rimelig penge i tyskland, og
gutinden der sælger den er villig til at levere den i putgarden, så det
skulle bare være at tage færgen over og hente den. Herligt ik'

Men men men, hvad med afgiften, jeg ved det har været oppe og vende mange
gange før, og jeg skal nok også selv gå tilbage og kigge gamle posts
igennem, for at finde ud af om jeg kan hendte nogen plader og køre den hjem
på eller noget i den stil. Men Når man ved hvad den ca. kostede i dk. på
plader i 85 kan man så på en rimelig måde prøve at gætte sig frem til hvad
jeg bliver nødt til at slippe i afgift nu???

Hvis der er nogen her inde der har prøvet at importere en ligenene cykkel,
vil jeg gerne høre fra jer også.

Den kostede ca. 75.000 i 85, så dengang var det vel omkring 50.000 der var
afgiften på sådan en, og 25.000 for selve cyklen. (urimeligt) Den eneste jeg
kan finde til salg koster 40.000, men den er fra 88 skal jeg så regne med at
jeg skal betale omkring 25.000 i afgift, eller hvad? der er jo ikke meget at
sammenligne med. Selve cyklen skal jeg give 12.000 for, så 25.000 er vel
ikke helt ved siden af?

Mvh. og på forhånd tak

Ken Madsen

PS. Har kigget på www.motorscout.dk der er desværre ingen v65'ere til salg,
men næsten 400 andre mc'ere

Fra : Hekto

Dato : 13-02-03 15:38

In article <b2g9ld$ho4$1@sunsite.dk>, kenhvm@hotmail.com says...
> [...]
> plader i 85 kan man så på en rimelig måde prøve at gætte sig frem til hvad
> jeg bliver nødt til at slippe i afgift nu???

En V5o'er i skal vi kalde det 'almindelig hekårsstand', fra ca. samme
år, blev af T&S vurderet til 10.000, hvilket gav ca. 16.000 i afgift.
.... hvis det ellers kan bruges til noget.

Er der ikke nogle Lario'er til salg m/u afgift herhjemme?
Det burde kunne give en idé om hvad du evt. kan vente dig?
--
Brian/Hekto

LS650 m. 1-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-2 * ??? GS450 m 2-1 ???
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Armand

Dato : 13-02-03 22:18

Ken Madsen <kenhvm@hotmail.com> skrev i en news:b2g9ld$ho4$1@sunsite.dk...
> [...]
> Men men men, hvad med afgiften, jeg ved det har været oppe og vende
> mange gange før, og jeg skal nok også selv gå tilbage og kigge gamle

Det ville have været mere smart at have gjort dét inden!
Anyhow:

> ....for at finde ud af om jeg kan hendte nogen plader og køre
> den hjem på eller noget i den stil.

Prøveplader kan sagtens lejes ved den lokale sheriff. Du skal blot kende
stelnummeret forinden, da dette skal fremgå af det papir der altid skal
følge prøvepladen!
For din forklarings skyld: Prøveplader på tysk hedder: "rote schildern" !!

> Men Når man ved hvad den ca. kostede i dk. på plader i 85 kan man så på
> en rimelig måde prøve at gætte sig frem til hvad jeg bliver nødt til at
> slippe i afgift nu???

NIX!
Afgiften afspejler modellens p.t. værende brugtpris herhjemme!
Køb ikke en tysk motorcykel, der er dyrere end 1/3 af hvad de koster
herhjemme, da T&S vil have omtrent de sidste 2/3 i afgift

> Hvis der er nogen her inde der har prøvet at importere en ligenene cykkel,
> vil jeg gerne høre fra jer også.

Ud fra ovenstående kan man spænde ben for sig selv ved at importere
rariteter, som der ikke er en ordentlig markedspris for T&S at vurdere
efter - Lario'en kán være sådan én, men tippet om V50'eren kan være en
nødbremse der kan nuanceres til brug for dig!?

Problemet er bare at T&S bestemmer i den sidste ende, og hvis du allerede
hár købt modellen inden (og det skal du i og for sig*, idet T&S forlanger en
kopi af reg.attetsten, som "serøsitets-bevis" for at behandle sagen!) så
hænger du på deres lune
Indenfor denne uge var der et indlæg her i gruppen (subj: noget med
Virago(?)) om en kammerat der købte en Virago "DK-style" i USA og fik den
helt hjem til Danmark uden at opdage at stelnummer-serien langtfra
modsvarede de danske modeller, og derfor IKKE umiddelbart kunne
indregstreres på den danske typegodkendelse

> Den eneste jeg kan finde til salg koster 40.000, men den er fra 88 skal
> jeg så regne med at jeg skal betale omkring 25.000 i afgift, eller hvad?

Hvis man regner med de førnævnte 2/3 af 40.000, vil det blive ca. 26.500,-
og for den 3 år ældre 85'er er det ikke tosset at tro på 25.000,- :-/
Gem endelig den annonce du har set på 88'eren, det kan være at T&S ikke
har set dén, ligesom at konkrete oplysninger om V50'eren kan være rare at
have i baghånden!!!

> Selve cyklen skal jeg give 12.000 for, så 25.000 er vel ikke helt ved
> siden af?

Nej!
Ved siden af den kantede 1/3 hhv. 2/3 -regel er der plads til
afhentnings-omkostninger o.a., samt overskud for resten, så detteher ligner
egentlig den klassisk fornuftige egenimport :-/

Har kigget på www.motorscout.dk

Prøv også www.mobile.de og www.annoncenavis.de (?) der er mindre men dækker
det nordtyske område!

--
Armand.

Fra : Ken Madsen

Dato : 14-02-03 10:12

> Ken Madsen <kenhvm@hotmail.com> skrev i en news:b2g9ld$ho4$1@sunsite.dk...

> Det ville have været mere smart at have gjort dét inden!
> Anyhow:

Synes bare at det konkrete i det her spørgsmål retfærdiggjorde posten

Mvh Ken

Fra : Armand

Dato : 14-02-03 18:54

Ken Madsen <ken@hvmadsen.dk> skrev i en

> Synes bare at det konkrete i det her spørgsmål retfærdiggjorde posten

- - - - Som bliver spurgt til mindst hver 14 dag :-|

--
Armand.
(som jo alligevel svarede)

Fra : Jens Lyck

Dato : 14-02-03 22:50

Jeg vil så nødigt være pessimist, men V65'eren har et frygteligt dårligt ry
mht. holdbarhed. Det er vist noget med nogle meget svage topstykker der
revner, taber sæder og ventilhoveder.

Jeg har ingen personlige erfaringer med "Small-blocks", men der har været
mange advarsler her:

http://www.guzzi.com.au/forum/guzzi/index.html

@
_[]-=\*