/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Hvor tit skal karburatorene synkroniseres,~
Fra : Emil Gundersen


Dato : 12-02-03 21:14

Hejsa

Hvortit skal man synkronisere sine karburatore?
Hvortit skal man stille ventilerne?

Jeg fik gjort begge dele i sommerferien, sidste år. Dog var ventilerne
som de skulle være, men hvornår skal de stilles igen? (gået 3kkm siden
eller lign.)

Mvh Emil
--
www.Scooterzone.dk
Suzuki GSF 400 Bandit
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=26


 
 
Henning (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 12-02-03 22:22

"Emil Gundersen" <Gundersen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:3E4AAB10.7000703@tdcadsl.dk...

> Hvortit skal man synkronisere sine karburatore?
> Hvortit skal man stille ventilerne?


Service-intervallerne er sikkert 5000 km.

Men da karburatorene sidder på række trænger de sjældent at synkroniseres.

Ligeledes ventilerne. Er motoren 'godt og vel' kørt til, ændres spillerummet næsten ikke. Men det er ikke det samme som, at man kan lade være at _checke_ dem.

--
Who, what, where: http://move.to/henning


Emil Gundersen (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Emil Gundersen


Dato : 12-02-03 23:01

Hejsa

> Ligeledes ventilerne. Er motoren 'godt og vel' kørt til, ændres spillerummet næsten ikke. Men det er ikke det samme som, at man kan lade være at _checke_ dem.

Oki....

Den har gået omkring 36000km

Mvh Emil
--
www.Scooterzone.dk
Suzuki GSF 400 Bandit
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=26


Dan Eckberg (13-02-2003)
Kommentar
Fra : Dan Eckberg


Dato : 13-02-03 00:16

> Men da karburatorene sidder på række trænger de sjældent at synkroniseres.

Hvad sker der da hvis de ikke sidder på række ?

Dan
Suzuki SV650S



Henning (13-02-2003)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 13-02-03 12:43

"Dan Eckberg" <dteREMOVETHIS@mail.dk> skrev i en meddelelse news:3e4ad4c1$0$11019$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Hvad sker der da hvis de ikke sidder på række ?

Når de sidder på række, er de enkelte karburatorer spændt solidt sammen på en ramme, og akslerne med gasspjældene er forbundet med 'solide' justeringsmekanismer.

Modsat eksempelvis BMW og Guzzi. Her har hver karburator sit eget kabel. En opsætning, hvor der nemmere sniger sig afvigelser ind.

Hvordan det holder i praksis med fex Ducati, hvor gasspjældene er forbundet med stangtræk ved jeg ikke.

--
Who, what, where: http://move.to/henning


Jens Jacob Bager Jen~ (13-02-2003)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 13-02-03 07:57

> Hvortit skal man synkronisere sine karburatore?
> Hvortit skal man stille ventilerne?

Hej Emil

Du skal vide om din Bandit har stilleskruer eller shims. Stilleskruer skal
stilles meget oftere end shims, men det er nemmere og billigere.

Lad mig gætte: Du har ikke nogen servicemanual? Find en på en MC med samme
teknik, og brug den som guide. Det vil hjælpe dig meget. Selv om dine karbs
ligger på række kan de godt hurtigt gå ud af tur. På min CBR holder en synk
længe, på min tidligere XJ 600 holdt det 500km . Du skal læse skemaet som
at ved 12000km skal du lave 1000Km service + 6000km service + 12000km
service.

Service intervaller for en Suzuki GSF 400 Bandit.

Hver køretur.
Kontroller kæden er smurt (olierede sorte ruller).
Hvis der er store temperatursvingninger så kontroller dæktryk (husk altid at
kontrollere med kolde dæk!).

Hver 1000Km eller før en lang tur.
Dæktryk.
Kontroller olie.
Kontroller kølevæske.
Kontroller kæde justering.
Kontroller bremseklodser.

Hver 6000Km eller før hver vinteropbevaring
Skift olie og filter 10W40 eller 10W50 fuldsyntetisk olie.
Stil ventiler hvis den har stilleskruer.
Synkroniser karburatorer.
Rens luftfilter.
Rens og gap tændrør.
Kontroller bremsevæske.
Smør central og sidestøtteben, alle kabler, greb, pedaler o.s.v.
Tøm svømmehusene.

Hver 12000Km eller en gang om året.
Skift tændrør.
Stil ventiler hvis den har shims.

Hver 24000Km eller hvert andet år.
Smør bagsvinger og links.
Smør og juster kronrørslejer.
Smør motorbolte.
Skift bremsevæske.
Skift forgaffelolie.
Skift kølervæske.
Skil kaliberne ad og rens dem og smør dem indvendigt med bremsepasta.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)



Jens Jacob Bager Jen~ (13-02-2003)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 13-02-03 08:11

> Hver 24000Km eller hvert andet år.
> Smør bagsvinger og links.
> Smør og juster kronrørslejer.
> Smør motorbolte.
> Skift bremsevæske.
> Skift forgaffelolie.
> Skift kølervæske.
> Skil kaliberne ad og rens dem og smør dem indvendigt med bremsepasta.

Hej igen Emil

Regn med ingen af 24.000km servicerne er lavet nogen sinde. Dem ville jeg få
fixet selv over et par måneder. Det ikke specielt svært, og din Bandit
trænger sikkert voldsomt. Nye kronrørslejer på en gammel MC plejer at være
en revolution for køreegenskaberne.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177518
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408647
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste