går i stå....
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 12-03-01 14:50

Hey NG...
nu har jeg efterhånden haft fat i jer et par gange..
og denne gang er problemet at pludselig beguynder udstødningen at "prutte"
og mc'en begynder at småhoppe... næste lyskryds jeg går i stå... den vil
ikke starte.. fuld choker,,, stadig ikke... hmm ind til siden og kigge...

alt ser pænt ud..
så får jeg den sjove ide at slå over på reservetanken.. vupti den virker....
hmm kan jeg nu også være så dum at være løbet tør... nej hovedtanken var
stadig over halvt fuld...
hvad kan det være??? (jeg hentede MC'en sidste mandag, og jeg har ikke
selv fyldt benzin på den, tanken var fuldt op da jeg kørte fra forhandleren,
så det er vel for faen ikke forkert benzin...)

Kim Jørgensen

Fra : Thomas

Dato : 12-03-01 15:06

On Mon, 12 Mar 2001 14:50:02 +0100, "Kim Jørgensen"
<dooh@post.tele.dk> wrote:

> [...]
>selv fyldt benzin på den, tanken var fuldt op da jeg kørte fra forhandleren,
>så det er vel for faen ikke forkert benzin...)

Det kan være snavs i benzinhanen, så der ikke løber ret meget igennem,
når tank-vælgeren står på alm. tank.
Skru tank-vælgeren af, og rens den med trykluft, i modsatte retning af
benzinens løberetning, således at evt. snavs kommer samme vej ud som
ind.

Fra : Albert

Dato : 12-03-01 15:45

> [...]
> ikke starte.. fuld choker,,, stadig ikke... hmm ind til siden og kigge...

Er det en GS500 ? Den har ihvertilfælde et vacuum system til tanken, når
der ikke er vacuum nok, så kommer der ingen benzin. Vacuum kablet bliver
træt med tiden, og jeg oplevede da at komme ned under 80km med normal
tank (og ca. 150 på reserve)

Ihvertilfælde lyder det som om den mangler krudt (benzin)

mvh Albert

Fra : Claus Rittig

Dato : 12-03-01 17:57

"Albert" <toma@email.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> der ikke er vacuum nok, så kommer der ingen benzin. Vacuum kablet bliver
> træt med tiden, og jeg oplevede da at komme ned under 80km med normal

Det KAN også være udluftningen i tankdækslet som er stoppet, det har jeg
oplevet et par gange. Næste gang problemet opstår, så prøv at åbne
tankdækslet og lukke det igen. Hvis det medfører at cyklen starter og kører
fint igen, så er det tankdækslet som skal renses - oftest ved at skille det
ad, det er sjældent til at komme til at blæse i udluftningen (på gadecykler)

Rittig