Hva satan...
Fra : Moller

Dato : 10-02-03 10:20

Tjaaa, så fik jeg tømt svømmerhuse, og tjekke gaskablerne... og hva ser jeg,
det er sgi ikke gaskablet, men selve fjedermekanismen nede på kaburatorene
som er så stram... ØV øv øv.

hmmmm, nå der er vel ik andet end at oversprøjte det med WD-40... og så
må jeg ha kabu'erne af i løbet af forårs serviceringen af den :( Men kan det
virkelig passe at man skal komme ud for den slags problemer ???? har jeg
glemt noget, eller gjort noget galt siden det er sket ?????

VH
Lars Molnit

Fra : Martin Sørensen

Dato : 10-02-03 16:03

> [...]
> :( Men kan det virkelig passe at man skal komme ud for den slags
> problemer ???? har jeg glemt noget, eller gjort noget galt siden det

Det lyder lidt specielt, men det kan vel også ske.. Er du sikker på at det
ikke er akslen gennem karburatoren, der hænger? Lidt petroleum, en kraftig
børste, og fjederen er fin igen. Det er jo en hurtig operation. Fyld
fjederen med fedt bagefter, så sker det garanteret ikke igen.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Claus Rittig

Dato : 10-02-03 17:05

"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse

> [...]

> virkelig passe at man skal komme ud for den slags problemer ???? har jeg
> glemt noget, eller gjort noget galt siden det er sket ?????

Hæ, hæ...
Hvor mange heste har den fætter?
Indtil videre har den (af ukendt årsag?) været stram når du _trækker_ i
kablet. Hvis du ikke finder årsagen, så er det ikke sikkert problemet er
løst. Lige med den slags problemer plejer jeg at spørge mig selv: Hvis den
nu sætter sig fast i en eller anden stilling (typisk fuld gas) på et
tidspunkt hvor det kommer lidt bag på mig (typisk på vej ind i et skarpt
sving) er det så okay med mig?

Rittig

Fra : Jes Vestervang

Dato : 10-02-03 20:39

Claus Rittig wrote:

> [...]
> nu sætter sig fast i en eller anden stilling (typisk fuld gas) på et
> tidspunkt hvor det kommer lidt bag på mig (typisk på vej ind i et skarpt

Mads ved jo alt om hvor træls det er når det sker :-|
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R - topløs og med ridset stempel - æv!

Fra : Claus Rittig

Dato : 10-02-03 21:56

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Mads ved jo alt om hvor træls det er når det sker :-|

Jeg har ikke mindre end to kammerater der også har prøvet det. Begge fik
revet ledbånd over i knæet. Så det er nok det der sker ved den slags uheld

Rittig

Fra : Moller

Dato : 11-02-03 10:01

> Hæ, hæ...
> Hvor mange heste har den fætter?

en håndfuld over 100... ik det vilde :)

> [...]
> (typisk fuld gas) på et tidspunkt hvor det kommer lidt bag på mig
> (typisk på vej ind i et skarpt sving) er det så okay med mig?

Nopes, det er ik okay... heldighvis er det med 2kabler, og den har ik
problemer med at hive stemplerne tilbage igen, den gør det ike bare a sig
selv via fjederen..

Den har stået stille i godt 3 mdr. nu... og når jeg tjekker de andre
kabler osv... har de det ok, men der er en del snavs nede ved fjederen som
drejer akslen tilbage nede ved kaburatorene... men nu prøver jeg lige WD-40,
og få dem rene... og så afmontere jeg kaburatorene senere, så jeg kan få
renset akslen, og tjekkede fjedrene osv...

hmmm det er d. 11 i dag... så jeg har 17 dage endnu :) til jeg må køre
igen på den.

VH
Lars Molnit

Fra : Jakob D

Dato : 10-02-03 17:40

"Moller" <news@molnit.com> wrote in message
> [...]
jeg,
> det er sgi ikke gaskablet, men selve fjedermekanismen nede på kaburatorene

Jeg sagde jo du skulle købe en Honda

Mvh Jakob D
www.supermotard.dk

Fra : Moller

Dato : 11-02-03 09:51

Jakob D wrote:
> "Moller" <news@molnit.com> wrote in message
>
> Jeg sagde jo du skulle købe en Honda

Ja, men nu er jeg jo stadig til kvinder og ik til mænd :)

VH
Lars Molnit

Fra : Jakob D

Dato : 12-02-03 22:23

> Ja, men nu er jeg jo stadig til kvinder og ik til mænd :)

Ok, jeg er næsten til det hele.................
Har Pt. Kawa, Honda og Ktm , måske jeg sku prøve
en rigtig skruekværn, min VÆN! hehe............
JD
www.supermotard.dk