MSC Lausitzring
Fra : finn sander

Dato : 09-02-03 21:28

Har lige modtaget bekræftigelse på noge track-days på Euro-Speedway, men så
skriver de at MC ikke må komme over 95db (+/- 3) dvs. orginal eller
eftermont .helst med ABE godkendelse . Efterhånden skal der mere
"uld" i en MC potte end std. isoleringen i et hus....... men, der står
intet om at det SKAL værre en godkendt potte.

Mvh. FS
måske "en" eller anden også skal af sted til sommer, så kan det værre jeg
har plads til en ekstra MC, touring er godt-men en kassebil er bedre
www.msc-lausitzring.de

ps høre gerne fra "nogen" der har værret på Euro-S. og Most i Tjekiet
ris/ros.

Fra : Armand

Dato : 09-02-03 23:55

finn sander <rc30@wanadoo.dk> skrev i en news:b26e1l$o6s$2@sunsite.dk...
> [...]
står
> intet om at det SKAL værre en godkendt potte.

Snot-indstilling!

Hvorfor tror du at du bliver nødt til at køre helt til Lausitz for en
trackday?
Fordi man i det tætbefolkede DK er træt af larmen!!

Ville det ikke være bedre aT kunne køre noget mere lokalt race blot på
bekostning af lyddæmpningen (den manglende)??

For speedway, ja blot knallertspeedway, fatter jeg ikke at man ikke for
længe siden har grebet sig selv i barmen og droppet alt det
Db-tuningspjat - Hvis man strammer kravene går det ud over alle over én
kam, og effekten falder næpe til et niveau lavere end for 10 år siden -
Og dér kunne man fint klare sig med dét niveau :-/
For speedways vedkommende har der igennem tiden været talt meget om at
effektniveauet efterhånden er overdrevet, og derfor har der været
focuseret på de 4-ventilede topstykker! Det er utroligt at man ikke kan
finde på at starte med at dæmpe larmen væsentligt førend at andre
droslings-muligheder kommer på bordet !!
Motorsporten klager og ynker over deres betingelser; men hvis det
alligevel kun går ud på at larme mest og ikke det rent sportslige, så
kan det vel som sådan være ligemeget :-|

--
Armand.
(Med standardudstødning på Lillefrøen, samt ligeledes seks sæsoners RR

Fra : Hans Joergensen

Dato : 10-02-03 00:11

Armand wrote:
> finde på at starte med at dæmpe larmen væsentligt førend at andre
> droslings-muligheder kommer på bordet !!

Jamen, hvad ville speedway være uden larmen ? jeg ville da komme
til at savne de brølende udstødninger netop i speedway :)

Ligesom at dragrace ikke er helt så fedt hvis der ikke er røvfulde af
larm.

Stadig ville banedage med krav om lidt larm være herligt i Danmark, en
af grundene til at jeg pt. ikke har planer om at lære den gamle
Yamahakker bedre at kende er sguda at der er så pisse langt til
udlandet, der er sgu nemmere at køre en frisk tur på landet, selvom
det jo nok kræver lidt mere opmærksomhed på hvordan et sving ser ud
før man kan lægge den godt ned og rulle igennem.

// Hans, med en standart-potte, og forhåbentligt snart en til.. :)
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Erland R. Nielsen

Dato : 10-02-03 00:42

> [...]
> (Med standardudstødning på Lillefrøen, samt ligeledes seks sæsoners RR
> med std-udstødning - Så samvittigheden er i orden)

Øh Armand, Euro Speedway i Lausitz er en RR bane, vist den nyeste i
Tyskland. Men ellers giver jeg dig helt ret, det er sku' en latterlig
indstilling at motorer (udstødninger) skal larme. Jeg har altid kørt med
standardudstødning, og vil da hellere bruge de kDkr et larmerør koster til
noget benzin, så jeg kan nyde nogle km og blive en bedre pilot.
mvh Erland

Fra : Hekto

Dato : 10-02-03 10:27

In article <3e46e766$0$2550$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>,
erland_refling@mail1.stofanet.dk says...
> [...]
> standardudstødning, og vil da hellere bruge de kDkr et larmerør koster til
> noget benzin, så jeg kan nyde nogle km og blive en bedre pilot.

Sgu' da for een gangs skyld, et rigtig godt argument!
--
Brian/Hekto

LS650 m. 1-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-2 * Ka' man få en Suzuki GS
450 til at lyde som en Duc' 998?
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Søren Lindholt

Dato : 10-02-03 11:24

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in article
> [...]

> finde på at starte med at dæmpe larmen væsentligt førend at andre
> droslings-muligheder kommer på bordet !!

500-Speedway havde sidste år regler om DMU-godkendt lydpotte så larmen
kunne begrænses, men hvor godt det gik ved jeg ikke. Ideen er rigtig god,
men de dæmpere der kunne købes var vist ikke så holdbare. Så må de jo
udvikles!

--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : Claus Rittig

Dato : 10-02-03 17:14

"Søren Lindholt" <lindholt@REMOVEperson.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kunne begrænses, men hvor godt det gik ved jeg ikke. Ideen er rigtig god,
> men de dæmpere der kunne købes var vist ikke så holdbare. Så må de jo

Det har været obligatorisk med godkendt lyddæmper i Speedway i over 10 år,
så det er der slet ikke noget nyt i. Er der nogen der savner larmen?
Sludder, de lyder jo heller ikke som symaskiner MED lyddæmper, bare lidt
mindre voldsomt end uden - man kan stadig sagtens få høreskader af dem ved
at køre uden ørepropper!

En af mine næste investeringer vil være en ordentlig lyddæmper til motocross
raceren.

Rittig
(Som er såååå træt af larm)

Fra : Søren Lindholt

Dato : 11-02-03 09:44

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in article
<3e47cea9$0$6622$bc7fd3c@news.sonofon.dk>...

> En af mine næste investeringer vil være en ordentlig lyddæmper til
motocross
> raceren.

Vil du så ikke også købe min Jawa 500? Måske kan samme lyddæmpe bruges på
den??

Fra : Claus Rittig

Dato : 11-02-03 20:35

> Vil du så ikke også købe min Jawa 500? Måske kan samme lyddæmpe bruges på
> den??

Jeg ville hellere tænde op i pejsen med pengene, end købe det gamle l...

Rittig

PS: Se det i øjnene, den hænger du på. Du kan lige så godt få købt en
slæbesko, og komme i gang.

Fra : Søren Lindholt

Dato : 12-02-03 09:02

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in article
<3e494f32$0$6613$bc7fd3c@news.sonofon.dk>...

> Rittig
>
> PS: Se det i øjnene, den hænger du på. Du kan lige så godt få købt en
> slæbesko, og komme i gang.

Der er slæbesko med!!

--
Søren
http://motortosse.dk
Besøg os 15.3 på Herning Stumpemarked, bliv snydt og fornærmet på samme
tid.
Fin 1979 Jawa 500, guldstel og dannebrogsfarvet saddel til salg

Fra : Mads Lund

Dato : 12-02-03 09:32

> Der er slæbesko med!!

Og hvad er undskyldningen så ???

Mads Lund
Hvis værksted bl.a indeholder en forgaffel til nævnte cykel

Fra : Søren Lindholt

Dato : 12-02-03 10:05

Mads Lund <Mads.L@*nospam*Martin.DK> wrote in article
<3Fn2a.15$WK2.12@news.get2net.dk>...

> Og hvad er undskyldningen så ???

GRRR, aflever og monter!!

Ellers kunne man jo lave den omvendte raid, dagen før tretimers kunne man
jo lige lægge vejen forbi med et stressniveau på højde med
astra-sattelitten og snuppe en forgaffel fra en WR, fordi man liiiiige....

--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : Mads Lund

Dato : 12-02-03 13:03

> GRRR, aflever og monter!!
Jeg kunne jo passende lige lave den manglende special møttrik.

> Ellers kunne man jo lave den omvendte raid, dagen før tretimers kunne man
> jo lige lægge vejen forbi med et stressniveau på højde med
> astra-sattelitten og snuppe en forgaffel fra en WR, fordi man liiiiige....

Det var satme spildt stress af værste skuffe da vi skulle have den spritter
ud og køre. Så mange timers stressen rundt for at finde en brugbar gaffel.
Naturligvis efterfulgt af lige så mange timers bøvl med at få den monteret i
de ovale huller i kronrøret. Bare for at konstantere at den var nærmest
umulig at få liv i - gearkassen var meget vanskelig at have med at gøre og
så tankslappede den ved 50 kmt, vi testede selvfølgelig om det gik over ved
70 men det gjorde det ikke

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Søren Lindholt

Dato : 12-02-03 14:01

Mads Lund <Mads.L@*nospam*Martin.DK> wrote in article
<7Lq2a.56$kl4.51@news.get2net.dk>...
> [...]
og
> så tankslappede den ved 50 kmt, vi testede selvfølgelig om det gik over

Den er god nok, det er stress. Når Jan er i det lune er han langt ude af
det røde område er der ikke så meget at gøre, når han råwer
"SKRUETRÆKKER!!!" spørger man ikke hvad slags, men spurter hen i pitten og
griber med begge hænder alle de skruetrækkere man finder, uanset kærv, og
spurter tilbage. Skråler han "TRETTENER" er det nok heller ikke fordi han
været heldig i tips, næ, det er bare samme tur en gang til ... for ikke at
sige at skubbe sådan et svin i gang,

Fra : Mads Lund

Dato : 12-02-03 16:08

> [...]
> været heldig i tips, næ, det er bare samme tur en gang til ... for ikke at

Ja det er hård kost. Det mest imponerende er det elektriske felt han
samtidigt er omspændt af, og hans evne til at få uendeligt mange ting til at
ske ved brug af ét enstavelses ord.

Tydeliggjort ved at selv samme dag som vi bøvlede med denne underlige 3
hjulede sprit ting, knækkede benet af KX'erens tændspole 10min før
træningen. Og ikke nok med at vi kørte træningen, vi havde også skaffet og
monteret en erstatningstændspole 1/2 time senere.

Kaos management når det er bedst.

Mads Lund
Det er ikke kedeligt at være Motortosset

Fra : Claus Rittig

Dato : 12-02-03 17:19

"Mads Lund" <Mads.L@*nospam*Martin.DK> skrev i en meddelelse

> Og ikke nok med at vi kørte træningen, vi havde også skaffet og
> monteret en erstatningstændspole 1/2 time senere.

Jep, og derfor ved jeg så at min nye Renault kan køre 210 km/t...
Når Jan RÅBER, så handler man. Hurtigt!

Rittig