? Ang. km / slid
Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 08-02-03 18:22

Hej Ng.

Har kikket lidt på brugte cykler, og har fundet to der kunne være
interesante.

1. Er fra '98, har kørt ca.13000 km, Kr: 81.800,--

2. Er fra '00, har kørt ca. 43000 km, Kr: 69900,--

Begge er fra private, så det er prisen inden prutning

Ville i være "bange" for km standen på '00 modellen, det er jo i hvert
fald en der har været glad for at køre mc, så det har forhåbentligt
været gode og lange ture.

Begge cykler er for øvrigt, den "lorte" brune metallic, Suzuki GSF
1200 Bandit

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Erland R. Nielsen

Dato : 08-02-03 20:45

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjerndette)@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> været gode og lange ture.
>
> Begge cykler er for øvrigt, den "lorte" brune metallic, Suzuki GSF

Jeg ville da helt klart gå efter '00 modellen. 43 Mm er intet for en stor
Bandit
Jeg kører da også altid selv 20 Mm om året : - )
mvh Erland

Fra : wheeler

Dato : 08-02-03 21:16

> "Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjerndette)@tdcadsl.dk> wrote in

Med mindre der er "kilometer-garanti, iform af servicebog e.lign" på
ovenstående bør den helt afskrives :-/

En touringcykel (specielt i den caliber der er tale om) - kan med mindre
andet modbeviser - skal man regne med mindst løber 10.000 km/året :-/

I bekræftende fald - skal du ved gensalg inden for føje år, være opmærksom
på den psykologiske negative effekt der kan være ved at skulle sælge en
model fra "det forrige årtusinde".

Så hvis stand svarer til årgang, ville jeg nok byde 65 K for den fra 2000
(så har du også 5K til en omlakering

Lige til sidst: som du selv anfører er gode lange km (mon ikke 00-modellen
har været et par gange ned og snuse til Alperne) ikke det værste...

Wheeler
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=65

Fra : Armand

Dato : 08-02-03 21:11

Dennis Hellan Pedersen <dhp(fjerndette)@tdcadsl.dk> skrev i en

> [...]
> været gode og lange ture.
>
> Begge cykler er for øvrigt, den "lorte" brune metallic, Suzuki GSF

Helt uagtet min ubeviste skepsis overfor (også) 1200'erens knastaksler,
samt min antipati grundet Suzuki's umådeligt ringe ladesystem, så er
1200'eren bundsolid!!!
Rolf Skovløkkes Suzuki GSX1100F har nok snart 300.000 km på klokken, så
selvom du selv kører en del, så skulle der altså nok være en rest
tilbage til dig i den nævnte 00'er!

Og så er 1200'eren nok den billigste måde virkeligt at få bøf for
pengene

--
Armand

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 09-02-03 01:13

> [...]
> været gode og lange ture.
>
> Begge cykler er for øvrigt, den "lorte" brune metallic, Suzuki GSF

Jeg ville klart gå efter '00 med lidt flere km på bagen (ganske
hypotetisk dog, det er jo en Suzuki .

Lavt km-tal efter mange år kan betyde flere ting:

1. Ejeren er måske ikke helt så glad/tilfreds med cyklen, så den har
stået stille tit, og måske ikke fået den opmærksomhed og det nusseri en
cykel fortjener (..det lød næsten som en par-terapeut)

2. Fusk med/udskiftning af meteret, eller måske endda rundet.

3. Mange små ture, måske til og fra byen/cafeen = mange koldstarte.

...lidt paranoidt kan man måske tænke, men omvendt hvis modellen står med
mange km på kort tid, så ved man at det umuligt udelukkende kan være
korte ture, og at der sandsynligvis ikke er fusket med km-tal, og dermed
er der generelt dømt mere hæderlighed.

Kenneth
R1

"There is no such thing as paranoia, the truth is allways twice as bad
as it seems"
...eller noget i den stil, frit efter D.A.D

Fra : KimC

Dato : 09-02-03 15:50

"Kenneth Sørensen" <kso@REMOVE_THISkrak.dk> wrote in message

> [...]
> as it seems"
> ..eller noget i den stil, frit efter D.A.D

Lavt km. tal er nu ikke altid ensbetydende med "fusk".
I sæsonen 2002 fik jeg fx. kun kørt ca. 1500 km. på min mc hvoraf en tur til
Skagentræffet alene trak de knap 500 km. De få andre ture var enkeltvis på
aldrig under 30 km.

Mvh. Kim / Tårnby MC 78
CBR 1000F(N)

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 09-02-03 16:21

> [...]
tur til
> Skagentræffet alene trak de knap 500 km. De få andre ture var

Nej, selvfølgelig, der er da mange som dig.

Det var blot eksempler på nogle worst-case-scenarios.

mvh
Kenneth
R1

Fra : wheeler

Dato : 09-02-03 16:42

"KimC" <kimc@c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
til
> Skagentræffet alene trak de knap 500 km. De få andre ture var enkeltvis på

Nej, men der skal være vægtige grunde til at en 1200 ccm (mere udpræget
touringmaskine skal man lede længe efter) kun har gået 13.000 km på 5 år :-/

Wheeler
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=65

Fra : Claus Rittig

Dato : 09-02-03 20:24

"wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> til

> Nej, men der skal være vægtige grunde til at en 1200 ccm (mere udpræget
> touringmaskine skal man lede længe efter) kun har gået 13.000 km på 5 år
:-/

Arh, det tror jeg ikke. Jeg har et par arbejdskammerater med den type cykler
som med garanti ikke kører meget mere.
Folk over 40 med økonomien i orden har det tit fint med en 1200cc flot
pudset cykel i 70'er stil, som de så kan køre på når der er tid. Og det er
der måske ikke så tit.

Rittig
(Som har kørt knap 1500km på GS500'en sidste år)

Fra : wheeler

Dato : 09-02-03 20:38

> [...]
> Folk over 40 med økonomien i orden har det tit fint med en 1200cc flot
> pudset cykel i 70'er stil, som de så kan køre på når der er tid. Og det er

[KLIP]
Plausibelt - men så følger der med garanti også en komplet servicebog med i
handelen - og så slipper man for gætterierne (?)!

> Rittig
> (Som har kørt knap 1500km på GS500'en sidste år)

Nuvel, men du "spreder" jo også kørslen over flere maskiner..right?

Wheeler
TDR 125
RD 350 YPVS

Fra : Claus Rittig

Dato : 09-02-03 21:36

> Nuvel, men du "spreder" jo også kørslen over flere maskiner..right?

Jo, men det er jeg jo ikke den eneste der gør.
Jeg ved fx. at Mads Lund ikke kørte mange km på sin ZX9 i 2002...

Rittig

Fra : Pein

Dato : 09-02-03 23:03

"Claus Rittig" skrev ...
> Jeg ved fx. at Mads Lund ikke kørte mange km på sin ZX9 i 2002...

Det kan vel ikke engang måles i km uden seriøst brug af komma?

/Niels

Fra : Søren Lindholt

Dato : 10-02-03 15:17

Pein <niels@pein.fjerndette.dk> wrote in article
<3e46d002$0$241$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> "Claus Rittig" skrev ...
> >
> Det kan vel ikke engang måles i km uden seriøst brug af komma?

Åh jo det går vist ikke så galt, herren flyttede jo i år 02, så maskinen
rullede da som følger:

(Anslåede værdier)
Hus 1: Fra stue til trailer: 12 meter
Hus 2: Fra trailer til værksted: 15 meter

Sum: 0.027 KM

--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : Mads Lund

Dato : 10-02-03 15:34

Hov hov, blot man vender ryggen til et øjeblik, og straks bliver man udsat
for mobning

> [...]
>
> (Anslåede værdier)
> Hus 1: Fra stue til trailer: 12 meter
> Hus 2: Fra trailer til værksted: 15 meter

Du glemmer at jeg har flyttet den 2 gange inde i værkstedet, hvilket giver
mindst 15 meter oven i.

Mads Lund
Ninja9RT, på bukke

Fra : Morten dahl

Dato : 11-02-03 16:50

"Mads Lund" <Mads.L@*nospam*Martin.DK> skrev i en meddelelse

> Hov hov, blot man vender ryggen til et øjeblik, og straks bliver man udsat
> for mobning

ja plus de kilometer den stod på traileren...

-
Morten Dahl
Gixxer 600, der har kørt endnu mindre i ´02

Fra : Moller

Dato : 09-02-03 10:19

> 1. Er fra '98, har kørt ca.13000 km, Kr: 81.800,--
>
> 2. Er fra '00, har kørt ca. 43000 km, Kr: 69900,--

hmm, den mere pris for 98'eren ??? er det mon fordi det er en S model,
og 00 er en N model... men på den anden side teknisk er de ens, eftersom det
er først 01- modellerne som for den store ansigtsløftning osv...

> Ville i være "bange" for km standen på '00 modellen, det er jo i hvert
> fald en der har været glad for at køre mc, så det har forhåbentligt
> været gode og lange ture.

På ingen måde, prøve den... den skal starte som en mis :) og og den skal
trække som en sindsyg Skotte, når du drejer hanen på svinet :)... og hvis
alt er stillet som den skal, så løfter forhjulet sig med utrolig let kontrol
i første gear :) og det skal den gøre :) ellers er der noget galt hæhæ...

> Begge cykler er for øvrigt, den "lorte" brune metallic, Suzuki GSF
> 1200 Bandit

Ja, den farve er go grund at prutte prisen ned over :) det er jo den
grimmeste af dem alle :)

Nå, men jeg købte selv en 1200 S model i rød :) i efteråret... og det
første der skete var at åbne toppen, stille ventiler.. inspciere knasterne
(små mærker, men mange kilometer endnu med dem) skifte olie + olie filter...
og skiftede kronrørslejet for det var nærmest rustet fast :) men så styre
den også godt..

Maskinen havde kørt så vidt jeg husker (det noget tid side pga. vinter)
ca 40.000km ... og den var fra 96...

Men omkring senere salg, er 00'eren at foretrække for dig, eftersom
årstal er svære at sælge efter, end bare nogen kilometer.. for som Armand
sagde, de snildt køre laaaaaaaangt endnu :) det er et stabilt motor design.

VH
Lars Molnit
Bandit 1200 S ... jeg er så glad for min knallert, for den trækker mig
for sygt omkring :)
MZ ETZ 251 CDi ... den ukronde "Dødsmaskine" *GGG*

Fra : Jon Larsen

Dato : 09-02-03 12:31

> MZ ETZ 251 CDi ... den ukronde "Dødsmaskine" *GGG*
xxxxxxxxxxxxxxxxxx

Moller.. der er vist gemt en skabschatter i dig hva !!! *S & B* he he

--
MVH.
Jon Larsen ( som osse chatter indimellem )

Fra : Armand

Dato : 09-02-03 14:07

Moller <news@molnit.com> skrev i en

> [...]
knasterne
> (små mærker, men mange kilometer endnu med dem) .......

Sikker på dét??

Omkring knastfejlene gør det gamle ord om "liden årsag stor virkning",
sig absolut gældende :-|

--
Armand.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 09-02-03 15:39

Armand wrote:
> Omkring knastfejlene gør det gamle ord om "liden årsag stor virkning",
> sig absolut gældende :-|

Det kan der være noget om, dengang jeg var mekanikerbandit (i min
skumle fortid;) havde vi en pladesmed der fandt ud af at det var noget
billigere at købe en løs knastaksel fremfor et komplet sæt da hans
eksisterende knastaksel pludseligt manglede 5mm på den en af
knasterne.

Der var kun nogle små skrabemærker på vippearmen, men den nye knast
var alligevel slidt på ca. præcis samme måde ca. 5000km senere ;)

Begyndende slid kan godt gå meget hurtigere end man tror..

// Hans, der af samme grund skal undersøge den der sjat olielækage der
befinder sig ved RD'ens ene YPVS-ventil.
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Jonas Holt

Dato : 09-02-03 20:39

> Der var kun nogle små skrabemærker på vippearmen, men den nye knast
> var alligevel slidt på ca. præcis samme måde ca. 5000km senere ;)

Cirka præcis?!??

Klokken er nu lige præcis lidt over tyve minutter i ni

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Hans Joergensen

Dato : 09-02-03 21:16

Jonas Holt wrote:
> Cirka præcis?!??
> Klokken er nu lige præcis lidt over tyve minutter i ni

Den var ca. slidt præcist så meget ja .. :) men det så ikke helt ens
ud gætter jeg på.

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Steffen Rasmussen

Dato : 10-02-03 11:21

Ikke for at gøre dig ked af det, men der står 20.39 i stemplingstidpunktet
for din posting ;=)

-steffen

Fra : Moller

Dato : 09-02-03 21:15

> Sikker på dét??

JA....

Diskutionen har jo været her en del... og det ender hver gang med at
endten skifter man hele skidtet, ellers køre ind til det gir problemer, det
er jo trods alt micro små mærker, og vippe armende er fine og flotte alle
sammen...

Derved vil det efter min mening være fuldstændigt tåbeligt at skifte det
hele nu, da den ikke bruger olie eller har tegn på problemer osv... under
drift... men i stedet ha fornuftigt olieskift og bruger en go olie, vil
selve den store udskiftning blive udsat længst muligt, hvorefter det
billigste er at smide et komplet sæt forstærkede vippearme i + stage 1
knaster i... og det gir jo lidt i hatten nu man er i gang.

> Omkring knastfejlene gør det gamle ord om "liden årsag stor virkning",
> sig absolut gældende :-|

Den tidligere ejerer har været elendig til at servicere den, det ses
tydeligt når man overtager en maskine med totalt rusten kronrørs leje... og
andre småting, som en som selv nussede omkring dyret aldrig ville tilgive
sig selv, men et MC værksted bare ville ignorere under service, for senere
at tro de så kan kræve ekstra penge inde for at rette de småting, som bare
ikke burde opstå... derved vil jeg begrunde de små mærker med at det bare
var den billige olie der blev brugt + det ik blev skiftet helt efter
forskrifterne.

VH
Lars Molnit

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 09-02-03 17:24

Har været nede og se '00 modellen, det var en 1200 N model, hvor der
var monteret TCP 1/4 kåbe i den originale farve.
Den var umidelbart meget pæn, og de par ridser der var på den, var bag
på, og kunne godt stamme fra et par "smid over tasker".
Den stod i kommision hos en forhandler, så jeg kunne ikke tale med
sælger.

Så hvis den står der når Diversion'en er solgt, tager vi ned og kikker
igen

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 10-02-03 13:27

> Har været nede og se '00 modellen, det var en 1200 N model, hvor der
> var monteret TCP 1/4 kåbe i den originale farve.

Hvor står den ?
(Kunne godt tænke mig at se den med kåben)

/A

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 10-02-03 13:45

Det kan du også se her http://www.tcpsa.com/cast/catalog.htm