Tilkøring!?
Fra : Benz...

Dato : 07-02-03 13:48

Hej NG!

Tilkøring? Er det nu helt fortid eller hvad?

Fra : Ole Sørensen

Dato : 07-02-03 14:42

> Tilkøring? Er det nu helt fortid eller hvad?

Ikke hvis du kigger i din manual.

For min Yamaha R6 er der foreskrevet følgende:

0-1000 km. - Max 5k rpm. (ca. 90km/t i 6 gear
Olieskift.
1000-1600 km. Max 6k rpm. (ca. 110km/t i 6 gear

Det skal siges, at de samtidig fraråder sejtræk i tilkøringsperioden.....det
sammenlagt giver nogle MEGET sure 1600 km., med ekstrem mange gearskift

Fra : Hans Joergensen

Dato : 07-02-03 15:00

Benz... wrote:
> Tilkøring? Er det nu helt fortid eller hvad?

Hej,

Det kan jeg ikke forestille mig.
Der står vel noget om det i manualen til den aktuelle kværn ? :)

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : jesper_m_h

Dato : 07-02-03 15:02

"Benz..." skrev d. 07-02-03 13:48 dette indlæg :
> Hej NG!
>
> Tilkøring? Er det nu helt fortid eller hvad?

Tag et kik her.

http://cando.dk/dk/spg/10419

Jesper

http://www.kandu.dk/

Fra : wheeler

Dato : 07-02-03 17:00

"jesper_m_h" <jesper_m_h.news@kandu.dk> skrev i en

> Tag et kik her.
>
> http://cando.dk/dk/spg/10419
>
> Jesper

Eller her: http://www.ctracing.com/pro-x.htm

Wheeler
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=65

Fra : Hekto

Dato : 07-02-03 14:04

In article <_VN0a.26935$ZE1.567141@news1.nokia.com>, jezzuz@yahoo.com
says...
> Hej NG!
>
> Tilkøring? Er det nu helt fortid eller hvad?

Øl, pocorn og week-end underholdning!
D'herrer, bare begynd, jeg er straks tilbage! :0P

--
Brian/Hekto

LS650 m. 1-in-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-in-2
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Armand

Dato : 07-02-03 20:15

Hekto <bs@hektoMAPSON.dk> skrev i en
> In article <_VN0a.26935$ZE1.567141@news1.nokia.com>, jezzuz@yahoo.com
> says...

> Øl, pocorn og week-end underholdning!
> D'herrer, bare begynd, jeg er straks tilbage! :0P

Hæ!
Speciet Jørund (r.i.p.) var fortaler for princippet nævnt på den
link'ede site; men min opfattelse er:
2. kompressionsring er altid skrå udvendigt fra ny af, netop for
hurtigere at kunne slides til så den passer med cylindervæggen.
Den friskhonede cylindervæg er tillige meget ru set ud fra en
stemplerings verden og megen friktion for det meget smalle område på
ringen danner stor varme som ikke kan optage/bortlede hvorfor kanten af
stempelringen risikerer at opvarmes til smeltepunktet.
Den tynde anlægsflade på 2.ringen vil derfor risikere slet og ret at
brænde af ved for hård belastning !

Når det er sagt, så har jeg stået og set hvorledes man tester
samlebånds-friske Ducatier på fabrikken, samt hvorledes der bliver kørt
Toyota'er i land fra bilskibene i Fredericia havn. Tilsyneladende er det
spild at betjene motoren med finfølelse blot én meter

--
Armand.

Fra : Hekto

Dato : 07-02-03 22:27

In article <b2123t$umv$2@news.cybercity.dk>, armand@mc-chaufforerne.dk
says...
> [...]
> Toyota'er i land fra bilskibene i Fredericia havn. Tilsyneladende er det
> spild at betjene motoren med finfølelse blot én meter

Mon ikke instuktionsbogens anvisninger, udelukkende tjener til at give
importøren et minimum af gode undskyldninger for at droppe
garantisager?
For som du siger, er der jo ingen nåde, når de lige starter og justerer
ind, efter samlebåndet!
--
/Hekto

Suzuki LS650 - Kawasaki KR-1 - ?
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto
www.hekto.dk/speedfight

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : GERT BO THORGERSEN

Dato : 09-02-03 01:27

Hekto <bs@MAPSONhekto.dk> skrev i en
> [...]
> garantisager?
> For som du siger, er der jo ingen nåde, når de lige starter og justerer

Jeg har da selv kørt biler i land i Frihavnen og Færgehavn Nord, hvor jeg
arbejdede før maskiningeniøruddannelsen, og kender altså til hvordan de blev
behandlet.
Men problemet vedr. tilførselen, grunden til den er jo også at dele i
motorerne skal tilslides ved variende omdrejningstal under ikke for stor
belastning, for ikke at der kun senere skal være "balance" (vibrationsfri
osv.) ved et fast omdrejningstal, som det står i bøgerne. Og
tilslidningen/fintilslidningen sker jo ikke over de få km motorerne før kørt
før de bliver solgt. Og ligeledes har jo jo også altid givet mine
motorcykler 1.000 - 2.000 km tilkørsel efter at have fået boret cylindre/nye
stempler.

Gert Thorgersen

Fra : Carsten Eilersen

Dato : 07-02-03 23:06

SNIP

> [...]
> Toyota'er i land fra bilskibene i Fredericia havn. Tilsyneladende er det
> spild at betjene motoren med finfølelse blot én meter

Jeg har set nøjagtig det samme på BMW-fabrikken i Berlin i august 2002.
Rullebåndstest og bremsefelt-test blev bestemt ikke udført med blød og
kærlig hånd!
Den eneste begrænsning jeg så/hørte var omdrejningsbegrænseren

Carsten
BMW K 1200 RS
Suzuki DR 250 S

Fra : Benz...

Dato : 10-02-03 08:10

> [...]
> kærlig hånd!
> Den eneste begrænsning jeg så/hørte var omdrejningsbegrænseren

Tak for svarene! Nu har jeg fået dannet mig et nogenlunde overblik over hvad
jeg kan forvente!
Håber og på at det íkke er den helt store tilkøring der skal til da den skal
bruges til motorvejs kørsel og ikke har tænkt mig at køre 90 på en motorvej!

Benzon.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 10-02-03 08:57

"Benz..." <jezzuz@yahoo.com> writes:

> Håber og på at det íkke er den helt store tilkøring der skal til da
> den skal bruges til motorvejs kørsel og ikke har tænkt mig at køre
> 90 på en motorvej!

I så fald gearer du den bare op så de anbefalede rpm passer med 120 i
6. gear.
Desuden kan det da heller ikke tage mere end en weekend at køre en
cykel til

--
Mikkel
motortosse.dk - Save the Whales -- Harpoon a Honda.

Fra : Benz...

Dato : 10-02-03 09:28

> I så fald gearer du den bare op så de anbefalede rpm passer med 120 i
> 6. gear.
> Desuden kan det da heller ikke tage mere end en weekend at køre en
> cykel til

Nej det kan der vel være noget om!

mvh benz...

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 07-02-03 18:00

Da jeg købte min BB, var der ikke nogen begrænsninger på omdr. Kun et
olieskift efter 1000km.

Den var kørt til fra fabrikken.

Men jeg kørte den nu ikke højere op end ca. 4-4500, alligevel.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : klaus nielsen

Dato : 07-02-03 18:55

alle motore skal køres til ( selv elmotorer ) ganske enkelt at man ikke kan
fremstille delene så nøjagtigt at der ikke er nogle "høje punkter" der kan
nå igennem olie filmen ved højere belastninger. det er de høje punkter man
forsigtigt sliber væk ved tilkøring.

klaus nielsen
klaus_nielsen@tdcspace.dk
vfr750 og xl600r

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 07-02-03 19:30

Enig. Men jeg fik blot at vide at fabrikken havde sørget for det på min.

Fra : klaus nielsen

Dato : 07-02-03 19:41

--> Enig. Men jeg fik blot at vide at fabrikken havde sørget for det på min.

godt salgs gas. men det har de ikke. motoren kører kun ganske kort tid på
fabrikken for at se om den er ok og om den yder det den skal og er korrekt
justeret.. de har ganske enkelt ikke tid til at køre hver enkelt motor til,
da det er en ret omstændig affære.

klaus nielsen
klaus_nielsen@tdcspace.dk
vfr750 og xl600r

Fra : Emil Gundersen

Dato : 07-02-03 20:15

Hejsa

Da en af mine kamy'er købte han's ZX-12R Ninja, sidste forår sagde
forhandleren at, han bare ikke skulle sej trække med den de første
1000km ca.

0-600 km. - omkring 5k rpm.
600-1000km (olieskift efter 1k) - omkring 7k rpm
Der efter kunne han så småt begynde at give den gas.

Mvh Emil

--
www.Scooterzone.dk
Suzuki GSF 400 Bandit