Afgifter falder ?! måske hva med os MC'ist~
Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 07-02-03 12:28

Fra : Hekto

Dato : 07-02-03 12:36

In article <3e439814$0$6621$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, "RuneR
\(TDM850\)" <ruro@get3net.dk> says...
> http://www.infopaq.dk/indland/indland.asp?artno=85119

Hæ! Hæ! De spræller i nettet, gør de! Lige gyldigt hvad de gør, og
hvor meget de prøver, så kommer den dag hvor afgifterne harmoniseres!

Nu dages det brødre, det lysner i Bruxelles!

--
Brian/Hekto

LS650 m. 1-in-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-in-2
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 07-02-03 13:15

Hekto <bs@hektoMAPSON.dk> writes:

> [...]
> hvor meget de prøver, så kommer den dag hvor afgifterne harmoniseres!
>
> Nu dages det brødre, det lysner i Bruxelles!

Og jeg skyder bjørnen når skindet er... der.

Umiddelbart tror jeg måske at det bliver mine børnebørn der engang får
glæde af en harmonisering af afgifterne. Så lad os nu se...

--
Mikkel
motortosse.dk - Save the Whales -- Harpoon a Honda.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 07-02-03 14:12

Jeg frygter den dag det sker. Staten skal nok få sine penge en anden vej.
Mit gæt er miljøafgifter, derunder højere benzinpriser. Og så bliver det
ikke til at betale sig fra at have flere køretøjer til at stå i værkstedet,
uanset alder.... Kunne man frygte.

Jeg tror ikke vi skal glæde os for tidligt, desværre.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Hekto

Dato : 07-02-03 14:39

In article <b20b7b$81c$1@sunsite.dk>, xng@post.cybercity.dk says...
> [...]
> ikke til at betale sig fra at have flere køretøjer til at stå i værkstedet,

Enomlægning af afgiften til f.eks. benzinen vil da være at foretrakke,
for en MC!!!!?

Man kan have lige så mangeman har lyst til, uden at man er flået i
afgift.
Man kan kun køre på een af gange, altså betaler man kun afgift for een
ad gangen.
Man betaler afgift når man kører, ikke for at holde stille om
vinteren.

Jeg synes det ville være perfekt!

Fra : Hekto

Dato : 07-02-03 14:46

In article <MPG.18add54fc59aa01498979b@news.uunet.dk>,
bs@hektoMAPSON.dk says...
> Enomlægning af afgiften til f.eks. benzinen vil da være at foretrakke,
> for en MC!!!!?

Hilfe! Mein lieber Got! Hvor er stavekontrollen!!!!!!

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 07-02-03 18:05

"Man kan have lige så mangeman har lyst til, uden at man er flået i
afgift."

Jeg gættede på at der fx. kom en form for miljøafgift (ala vægtafgift), som
så ville blive ufattelig høj. Man kan ikke lade benzinen stige ret meget, da
det ville ramme transportsektoren. Og dermed alle i DK, uanset om man har et
køretøj eller ej.
Men det er jo blot mit gæt / min teori

Så bær over med mig, hvis det ikke ender sådan

Men vi kommer til at betale det samme for at køre alligevel..... tror jeg.
Så kan vi lige så godt beholde det system vi har, og så bruge tiden på noget
andet

--
Mvh.
Henrik (som ikke er politiker)

Fra : Martin

Dato : 07-02-03 13:30

"RuneR (TDM850)" <ruro@get3net.dk> wrote in message
> http://www.infopaq.dk/indland/indland.asp?artno=85119

ja jeg har lige betalt 85 k i afgift til staten så jeg håber da ikke at de
fjerner den ligemed det samme !

Fra : Ole Sørensen

Dato : 07-02-03 14:32

> ja jeg har lige betalt 85 k i afgift til staten så jeg håber da ikke at de
> fjerner den ligemed det samme !

Enig....det er en hel uoverskuelig problem stilling! - Gjorde de det fra den
ene dag til anden, ville de hive tæppet væk under folk der skyldte penge væk
på deres køretøj.....det kommer til at tage MANGE år at udligne
afgifterne....så slå bare koldt vand i blodet!

Fra : Hekto

Dato : 07-02-03 14:44

In article <3e43b557$0$11016$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, no1@e-
mail.dk says...
> [...]
> på deres køretøj.....det kommer til at tage MANGE år at udligne
> afgifterne....så slå bare koldt vand i blodet!

Nøøøøh!? Hvorfor det?

Gl. køretøjer, kører på "næsten" afgiftsfri Benzin.
Nye ditto på "vold-afgifted" benzin.

Vi har biler med grøn vægtafgift og biler uden. Vi har traktorbenzin
og ikke-traktor-benzin.

Det er somend ikke specielt meget mere uoverskueligt end så mange
andre afgifter og skatter!!
En eller anden klam mattematikker kan sikkert hurtigt sætte en formel
op, som udligner forskellen imelem de to bekatningsformer, og så kunne
det somend starte på onsdag! ;0)

Fra : Hekto

Dato : 07-02-03 13:45

In article <%EN0a.26933$ZE1.567066@news1.nokia.com>,
Maximus@hotmail.com says...
> ja jeg har lige betalt 85 k i afgift til staten så jeg håber da ikke at de
> fjerner den ligemed det samme !

Det ville ikke ødelægge deres nattesøvn, kun din!

Fra : lange

Dato : 07-02-03 15:42

Kodeordet er 'køretøjer der er sikre'

En MC er iflg. deres definition et usikkert køretøj, hvorfor afgifterne
sikkert sættes op for mc'er.

Lange
Der ikke er spor pessimistisk

Fra : Brian Wendelbo

Dato : 07-02-03 15:43

in your dreams Det kan godt være at de omstrukturerer afgifterne, men
det bliver altså ikke billigere uanset hvad !!!! det kan du godt regne
med.Det er jo en milliardforretning staten har, og dem smider de ikke bare
væk. det kan godt være at de så ike stiger så meget i fremtiden, mende
falder ihvertfald ikke. Hvis de får pengene den ene vej, så kommer de den
anden vej.
(K) siger jo at bilparken skal være ny, så det bliv er dyrt at køre på et
gammelt hakkejern af en f.eks Bol´Dor, eller lign fra forgangne tider!!!!

--
Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://dfm.divvy.dk/?id=155