Ladelampen lyser
Fra : Jørgen Mangor Iverse~

Dato : 06-02-03 23:23

Jeg er efter en reparationsperiode (ikke relateret til problemet her) på
godt 14 dage i det seneste frostvejr endeligt kommet i gang igen. Det holdt
hårdt at få startet (helt ukarakteristisk for BMW), med brug af ekstra
startbatteri. På den efterfølgende 3 kvarters tur for atter at få lidt strøm
på batteriet, oplevede jeg at ladelampen lyste svagt når jeg bremsede ned
for rødt lys. Jeg plejer at bremse, og dermed også motorbremse, før jeg
kobler ud og skifter gearet ned. Under denne proces og ved efterfølgende
tomgang kunne jeg se en svag glød i ladelampen. Ved stilstand var der en
meget direkte sammenhæng mellem omdrejningerne og ladelampens intensitet,
når jeg forsøget at give lidt (eller meget) gas. Ved at fedte lidt rundt
mellem udkoblet og frigear kunne jeg nogle gange få lampen til at slukke
helt. Ved efterfølgende igangsætning slukkede ladelampen altid med det
samme. Det er "kun" 2½ år siden jeg skiftede både batteri og laderelæ, så
jeg mistænker ikke disse komponenter. Derimod kunne jeg godt mistænke lidt
fugt i multistik (det er jo vinter) eller kullene på generatoren. Nogle
intelligente bud?
--
Jørgen Mangor Iversen
BMW K100RS med EML GT2000 sidevogn

Fra : Steen Gruby

Dato : 06-02-03 23:41

On Thu, 6 Feb 2003 23:23:15 +0100, "Jørgen Mangor Iversen"
<mangor666@hotmail.com> wrote:

Hej Jørgen.

> [...]
>fugt i multistik (det er jo vinter) eller kullene på generatoren. Nogle

Hvis du har kul i generatoren vil jeg som det første mistænke dem.
Symtomerne passer

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Megas

Dato : 07-02-03 04:03

Steen Gruby wrote:
> On Thu, 6 Feb 2003 23:23:15 +0100, "Jørgen Mangor Iversen"
> <mangor666@hotmail.com> wrote:
>

> Hej Jørgen.

Dårlige forbindelser/ fugt i el-stik, kan også få ladelampen til at lyse på
den måde..

--
Megas
---

Fra : Megas

Dato : 07-02-03 04:09

Steen Gruby wrote:
> On Thu, 6 Feb 2003 23:23:15 +0100, "Jørgen Mangor Iversen"
> <mangor666@hotmail.com> wrote:
>

> Hej Jørgen.

Eeehrr... Intelligent er måske så meget sagt ;) Men jeg har prøvet det
samme & dér var det netop fugt i skik der var synderen..

--
Megas
---

Fra : Megas

Dato : 07-02-03 04:12

Jørgen Mangor Iversen wrote:
> [...]
> generatoren. Nogle intelligente bud?

Eeehrr... Intelligent er måske så meget sagt Men jeg har prøvet det
samme & dér var det netop fugt (& dårlig forbindelse) i et el-stik der var
synderen..

--
Megas
---
2003 Kawa ZX12 turbo, lattergas
& alkohol/vand-injection købes
bud: 500,-kr & en gammel Ford Sierra ;-D

begin 666 wink.gif
M1TE&.#EA#P`/`+,``````+^_O___````````````````````````````````
M`````````````````````"'Y! $```$`+ `````/``\```0T,$@):ITX5,'Y
MQ4 G>E,XC@`EF.MJIJSEQ>PI;C9:YZYGOQK?C12<R8C%7P;7^60TEA0F`@`[
`
end

Fra : p.jarnbak

Dato : 07-02-03 08:32

"Jørgen Mangor Iversen" <mangor666@hotmail.com> wrote in message
> [...]
strøm
> på batteriet, oplevede jeg at ladelampen lyste svagt når jeg bremsede ned
Jeg ved ikke hvor gammel din k100 er,men på de lidt ældre modeler
kan det være et problem.BMW har et mod kit med en diode der
skal loddes på ledningen mellem generator og ladelampe.Jeg har haft
det samme på en k100rs fra 84, men fik det aldrig lavet.
Hej Palle
k100rt 88

Fra : p.jarnbak

Dato : 07-02-03 12:49

> [...]
> skal loddes på ledningen mellem generator og ladelampe.Jeg har haft
> det samme på en k100rs fra 84, men fik det aldrig lavet.
Jeg har fundet ud af at det er service bulletin 61 012 89 issue april 1989.
Hej Palle

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 07-02-03 22:08

"p.jarnbak" wrote:

> Jeg har fundet ud af at det er service bulletin 61 012 89 issue april 1989.

Jeg kunne da godt blive lidt nysgerrig om hvor du finder servicebulletiner
henne?.

Ib Jakobsen

Fra : p.jarnbak

Dato : 08-02-03 05:27

> Jeg kunne da godt blive lidt nysgerrig om hvor du finder servicebulletiner
> henne?.

Det er bare nævnt på http://www.ibmwr.org/ktech.shtml
Der er mange ting om bmw , blandt andet også alternative reservedele
til både k,r og f modeler.
Hej Palle

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 08-02-03 09:13

"p.jarnbak" wrote:

> Det er bare nævnt på http://www.ibmwr.org/ktech.shtml
> Der er mange ting om bmw , blandt andet også alternative reservedele
> til både k,r og f modeler.

Den kender jeg godt. Det slog mig lige da jeg havde sendt. Men der er vist også
noget med de har deres servicebulletiner på cd.

Ib Jakobsen