Årgange på gsx-r 250
Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 06-02-03 21:19

Er der nogen forskel på en gsx-r 250 fra '87 og '91. Grunden til jeg
spørger er at mit værksted skal have 28.000 bare for reservedele, hvis de
skal reparere den. Derfor har jeg set mig lun på en model '91 uden afgift,
til at flytte dele fra.

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 06-02-03 21:20

Rune D. Jørgensen wrote:
> [...]
> skal reparere den. Derfor har jeg set mig lun på en model '91 uden afgift,

Er sådan en ikke svær at finde? Er Danmark ikke det eneste land i
nærheden de er importeret til ?

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 07-02-03 12:53

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> lagde en arm i

> Er sådan en ikke svær at finde? Er Danmark ikke det eneste land i
> nærheden de er importeret til ?

Jo, der er ikke så mange af dem. Men den jeg har fundet er i Danmark.

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 07-02-03 14:36

"Rune D. Jørgensen" <RUNE_dahl@hotmailREMOVE_THIS.com> skrev i en meddelelse

> Jo, der er ikke så mange af dem. Men den jeg har fundet er i Danmark.

Må man spørge, hvad du skal give for den?
Kunne godt tænke mig at vide om jeg har givet en ordentlig pris for min (med
17kkm på bagen)

> --
> Rune D. Jørgensen
/Thomas

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 07-02-03 17:54

Det var en mørk og stormfuld aften da Thomas Buus Andersen skrev
news:7DO0a.93$Gr4.5@news.get2net.dk i dk.fritid.motorcykel:

> Må man spørge, hvad du skal give for den?
> Kunne godt tænke mig at vide om jeg har givet en ordentlig pris for
> min (med 17kkm på bagen)

8000,- med 19kkm klokken, men man kan jo altid prøve at presse den ned.

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 07-02-03 18:18

> Det var en mørk og stormfuld aften da Thomas Buus Andersen skrev
> news:7DO0a.93$Gr4.5@news.get2net.dk i dk.fritid.motorcykel:

> 8000,- med 19kkm klokken, men man kan jo altid prøve at presse den ned.

Men hvad mangler du? Er det bare motor , så kan sådan en købes for ca 4-4,5
kkr.

Okay. Det er en fair pris. Fik min til 9000kr , der skulle så skiftes
bremser over det hele.
Hvilken model er det? Jeg fik en af de sjældne
www.dkfritidmotorcykel.dk/thomas_buus_andersen

Har lige fået toldpapire , afgiftsforespørgsel fra 97, og en masse andet i
dag, så nu skulle alt være iorden, til at jeg kunne
få behandlet sagerne færdig .

> --
> Rune D. Jørgensen
/Thomas

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 07-02-03 19:01

Det var en mørk og stormfuld aften da Thomas Buus Andersen skrev
news:6TR0a.139$hp6.80@news.get2net.dk i dk.fritid.motorcykel:

> Men hvad mangler du? Er det bare motor , så kan sådan en købes for ca
> 4-4,5 kkr.

Det er kåbedele, frontfælg, lidt greb. (Frontalangreb på varevogne er ikke
godt for mc'er) Jeg ved ikke om det er motoren eller gearene der er døde.
Jeg kan godt skifte gear på den. Men hvis jeg prøver at løbe den igang, så
blokere den baghjulet, når koblingen bliver sluppet. Baghjulet bevæger sig
ingen steder når koblingen er sluppet(med mindre den er i frigear).
Hvis der er nogen der har et bud på hvor den kunne være gal, så er bud
velkomne!

> Okay. Det er en fair pris. Fik min til 9000kr , der skulle så skiftes
> bremser over det hele.
> Hvilken model er det? Jeg fik en af de sjældne
> www.dkfritidmotorcykel.dk/thomas_buus_andersen

Den er fra '91, det er det eneste jeg ved. Jeg har ikke været ude og se på
den endnu.

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 07-02-03 19:17

> [...]
> ingen steder når koblingen er sluppet(med mindre den er i frigear).
> Hvis der er nogen der har et bud på hvor den kunne være gal, så er bud

Jeg har sidekåber , og underkåbe, køler , forgaffel du kan købe ?

> --
> Rune D. Jørgensen
/Thomas

Fra : Brian Lænø

Dato : 09-02-03 08:34

"Rune D. Jørgensen" skrev
> [...]
> ingen steder når koblingen er sluppet(med mindre den er i frigear).
> Hvis der er nogen der har et bud på hvor den kunne være gal, så er bud

Det lyder til at det er på kromtap, stempel og cylender at du skal finde
fejlen.
Koblingen styrer forbindelsen imellem kromtap og gearkasse.
Når den er i gear og koblingen er trukket, så kører gearene rundt sammen med
baghjulet.
Når du slipper koblingen, så skal den også trække kromtappen rundt.
Er der nogen synlig skade på motoren?

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 09-02-03 14:05

Det var en mørk og stormfuld aften da Brian Lænø skrev
news:3e460472$0$125$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk i
dk.fritid.motorcykel:

> [...]
> sammen med baghjulet.
> Når du slipper koblingen, så skal den også trække kromtappen rundt.

Motoren ser ikke skadet ud. Det eneste er en lille rids på siden, fra da
cyklen væltede efter sammenstødet. Jeg blev siddende på cyklen, indtil
sammenstødet, så cyklen har ikke kurret på asfalten. Ved sammenstødet er
forhjulet bøjet ind og har lavet en bule i forrørene. Det er sikkert det
slag der har forplantet sig til motoren, den kørte heller ikke efter
sammenstødet :(

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Hekto

Dato : 09-02-03 10:10

In article <Xns931BC166AF7C4blattersplatterlatte@212.54.64.135>,
RUNE_dahl@hotmailREMOVE_THIS.com says...
> [...]
> velkomne!

> Den er fra '91, det er det eneste jeg ved. Jeg har ikke været ude og se på

Du har (selvfølgelig) prøvet i et højere gear?
Når du løber med koblingen inde, skal du lige kaste en bagfjerding op
på sædet, slippe koblingen, hoppe ned og løbe videre. Ellers har
baghjulet tendens til at blokere.

--
/Hekto

Suzuki LS650 - Kawasaki KR-1 - ?
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto
www.hekto.dk/speedfight

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 09-02-03 14:10

Det var en mørk og stormfuld aften da Hekto skrev
news:MPG.18b03947258afb9a98970f@news.inet.tele.dk i
dk.fritid.motorcykel:

> Du har (selvfølgelig) prøvet i et højere gear?

Første og andet gear.

> Når du løber med koblingen inde, skal du lige kaste en bagfjerding op
> på sædet, slippe koblingen, hoppe ned og løbe videre. Ellers har
> baghjulet tendens til at blokere.

Den er ikke så nem at løbe med da forhjulet er fladt. Jeg har aldrig haft
problemer med at baghjulet blokerer, alle de andre gange har løbet med
den(før uheldet).

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 09-02-03 19:59

> Den er ikke så nem at løbe med da forhjulet er fladt. Jeg har aldrig haft
> problemer med at baghjulet blokerer, alle de andre gange har løbet med
> den(før uheldet).

Jeg har prøvet at rive og flå i baghjulet på min, da jeg havde den løftet op
her i vinters. Ikke engang med trukket
kobling i 1. gear kunne jeg rokke det. Først oppe i 4-5-6 gear kunne jeg
gøre noget.
Kan motoren ikke være gået ud i uheldet fordi du ikke har sat den i frigear,
eller holdt koblingen inde. Det kan jo være lidt svært, og ligemeget, når
man forsøger at undvie.

> --
> Rune D. Jørgensen
Thomas

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 06-02-03 21:25

> [...]
> skal reparere den. Derfor har jeg set mig lun på en model '91 uden afgift,

Motoren er den samme, men jeg har fundet et par ændringer fra de første
(blå-rød og blå hvid, og frem til de sorte/blå vi kender fra DK).
Forskellene består i bagskærmen, baglygten og nummerpladelyset. Desuden kan
jeg se, at man har malet kølerne på de nyere , så de er sorte?

Ellers er der ikke den store forskel. Hvad mangler du da af dele?
Jeg har selv 2 stående uden afgift. Den ene skal der betales på snart, og
den anden ligger i atomer, og bruges til reservedele.
Det bliver spændende hvad den bliver sat til i afgift. i starten af 98 lød
den på 16,5 k. Mon ik den er faldet?

> --
> Rune D. Jørgensen
/Thomas

Fra : Allan Bojesen

Dato : 06-02-03 21:36

> [...]
> skal reparere den. Derfor har jeg set mig lun på en model '91 uden afgift,

Alle GSX-R250 i Danmark skulle være produceret i 87-88. Disse cykler kom til
DK i 1989-90 og blev indregistreret i årerne 90, 91 og 92. Der er enkelte
cykler der er indregistret før men det er privatimporterede der således har
været indregistret tidligere i f.x. Japan. Så op til årgang 1992 skulle der
ikke være problemer med modelskifte.

Allan Bojesen
Maskinpasser på Vibekes Babygixxer