Kawasaki ZXR400 - brugt
Fra : Kasper Meldgaard

Dato : 04-02-03 18:55

Nogen specielle ting man skal være opmærksom på ved køb af denne mc brugt?

Venligst

Kasper
______________
Aprilia RS125 '98

Fra : Armand

Dato : 05-02-03 04:11

Kasper Meldgaard <kaspermeldgaard@hotmail.com> skrev i en
> Nogen specielle ting man skal være opmærksom på ved køb af denne mc
> brugt?

- De er alt for dyre!!!
Jeg købte kun min fordi den pludselig stod til den rigtige(!!!) pris, så
vid at de privat sælges til langt under de 60-65.000, som forhandlerne
vil have for dem!

- Selvom det "kun" er en 400'er, medfører især det sportslige design at
den er temmelig dyr at forsikre

- Vær sikker på a have kørt en god tur på en før køb!
Man skal ikke have særlig lange ben førend at man formedelst skal
krølles på plads
Min 30" skridtlængde går lige an, men kunne sagtens være mindre!

- Hvis speedometeret kun går til 180 er det en japansk import, der er
droslet elektrisk til ikke at køre hurtigere.
En sindssyg høj gearing er tilsyneladende en gængs metode til at få den
til at runde 200 før droslingen slår til, men det tager unægteligt noget
af gnisten af den lille motor.
Ligeledes kan speedometerkablet afmonteres; men dét er heller ikke
optimalt at skulle undvære

- Tilsyneladende skal de rasle/snerre i visse omdrejningsområder under
kørsel :-/

- Støddæmperen på min 90'er var 100% færdig!

- Reservedels situationen i almindelighed :-/
90'eren (ZXR400L - efterfølgende modeller hedder L1 - L5!) deler
bremseklodser med snart set alle samtidige modeller der bruger
4-stemplede calibere, hvorimod de senere har helt sin egen
caliber/bremseklods! SBS laver dog klodser til de senere; hvorved genen
qua det mindre udvalg af fabrianter med klodser til denne model er
behersket!)

--
Armand.

Fra : finn sander

Dato : 07-02-03 21:46

Kasper Meldgaard <kaspermeldgaard@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e3ffe35$0$24689$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Nogen specielle ting man skal være opmærksom på ved køb af denne mc brugt?
>
> Venligst
>
> Kasper
--------------------------
Har her i vinter købt et MO blad, de testede CBR400 ZXR400, kort sagt mente
de at kawa´en er for "gammel-dags" .

For tre år siden var der en stor test i MCN, kort sagt, på landevej vandt
NC30-35, men på bane (og. Isle of Man) er det MEGET billigere at få flere
hypper ud af ZXR´.
FS -------- Men det er fedt at have en lille kværn med et så stift stel og
ringe vægt, eller en stor der er vejet 40-45kg ned......

Fra : Armand

Dato : 08-02-03 11:32

finn sander <rc30@wanadoo.dk> skrev i en news:b216b2$flf$1@sunsite.dk...

> Har her i vinter købt et MO blad, de testede CBR400 ZXR400, kort sagt
> mente de at kawa´en er for "gammel-dags" .

Huh?
Gad vide hvad dét grunder i :-/
Dækdimensionerne er da stadig med, og USD-gaffel er da noget som
600'erne først nu er begyndt at få :-|

Var det noget med en scannings-opgave??

--
Armand.
(spirende mærkefanatiker)

Fra : finn sander

Dato : 08-02-03 12:12

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b22mp0$2c0f$3@news.cybercity.dk...
> Var det noget med en scannings-opgave??
>
> --
> Armand.
> (spirende mærkefanatiker)
-----------------------------------
MCN kommer hver uge og dem smider jeg væk igen, men MO har jeg og kan næste
gang jeg kommer forbi en scanner godt maile til dig, men der går nok lige en
god uges+ tid .
Mvh. FS

Fra : Armand

Dato : 08-02-03 15:15

finn sander <rc30@wanadoo.dk> skrev i en news:b22p3n$nuf$1@sunsite.dk...

> [...]
> >
> MCN kommer hver uge og dem smider jeg væk igen, men MO har jeg og
> kan næste gang jeg kommer forbi en scanner godt maile til dig, men der

Nu skrev du jo kun at du havde købt MO'et i vinters; men ikke at det var
et ældre - For det er det jo, ikke?

Jeg studsede over at jeg ikke havde lagt mærke til holdningen
"gammeldags" i den MO-test fra '98(*), som jeg har læst af de to, så jeg
genlæste den lige (har den liggende downloadet), og deri står bl.a. at
CBR'eren allerede dengang ikke blev fremstillet længere. Så jeg kan ikke
forestille mig at din MO-test er nyere :-/
Alt i alt er den eneste kommentar om "gammeldags" i testen, henvisende
til Kawa's "støvsugerslange-design", og dér kan jeg godt følge dem: Jeg
har personligt måttet sluge en kamel og slå mig til tåls med dem; men
vænner mig dog efterhånden mere og mere til udseendet!!
Hvor jeg tidligere svømmede hen over Kawa's friske grøn/hvid/lilla
bemaling, er jeg idag meget tilfreds med Lillefrøens dæmpede
ensfarvethed - Man er jo ikke 18 længere

(*):
Link til testen:
http://zxr400.de/zxr/Frankw/MO98-1a.JPG
http://zxr400.de/zxr/Frankw/MO98-2a.JPG
http://zxr400.de/zxr/Frankw/MO98-3a.JPG
http://zxr400.de/zxr/Frankw/MO98-4a.JPG
http://zxr400.de/zxr/Frankw/MO98-5a.JPG

--
Armand.

Fra : finn sander

Dato : 08-02-03 15:55

> Alt i alt er den eneste kommentar om "gammeldags" i
esten, -------------------------------------
Nu har jeg lige værret inde(ud fra værkstedet!) og tjekke og du har nok lidt
ret, for jeg havde kun læst den meget hurtigt, min undskyldning er at jeg
købte bladet for at læse om Britten , ved nærmer gennemlæsning står der
bla. ved kretik at der sluger benzin ( hvilket jo er lige meget ) og at man
sidder på og ikke i den. Gammeldags er nok ikke helt fair....

FS - lidt for hurtigt ude.
ang. MCN er jeg dog ikke helst ved siden af , jeg var på IOM i 95, og var
der flere ZXR og FZR
( FZR fik ikke så god kretik i MCN og holder prisen dårligt i England )

Fra : Armand

Dato : 08-02-03 18:01

finn sander wrote:
> [...]
> nærmer gennemlæsning står der bla. ved kretik at der sluger benzin (
> hvilket jo er lige meget ) og at man sidder på og ikke i den.

Jup!

6½L /100km =>ca. 15½km/l imod Honda'ens mere end 16½km/l.
I praksis har jeg kørt mere end 18km/l på Lillefrøen indtil den blev
staldet op, g som nyerhvervelse ha je ikke kørt fedtkørsel med den!

I modsætning til Honda'en, og nogen anden model, har Kawa'en en
juster-mulighed ved topmonteringen af bagstøddæmperen, hvorved man kan
hæve/sænke bagenden en del - Det er faktisk en stor fejl af en
motorjournalist at man ikke er opmærksom på sådan en detalje, ikke
mindst når ZXR'eren bliver undsagt for sædehøjden :-|
Selv finder jeg ikke kørestillingen værre end "sportslig", men min
nærmeste reference har jo også været en ekstrem Duc. 750ss ie

Et andet journalist-kiks er at edømmelsen af frigearet vurderes på højde
med CBR'ens med ordene "Unproblematische leerlaufsuche" - På en Kawasaki
kan man kun(!) komme i frigear når man holder stille i 1. !!!

Når det er sagt, så halter omtalen af Honda'en sikkert også omkring
flere detaljer :-/

--
Armand.

Fra : Michael K. S.

Dato : 08-02-03 16:23

On Tue, 4 Feb 2003 18:54:48 +0100, "Kasper Meldgaard"
<kaspermeldgaard@hotmail.com> wrote:

>Nogen specielle ting man skal være opmærksom på ved køb af denne mc brugt?

Jeg har lagt en Buyers Guide fra eng. Ride årg. 2000 på min HP:

http://213.237.66.161/ZXR400/buyers_guide_1.jpg
http://213.237.66.161/ZXR400/buyers_guide_2.jpg
http://213.237.66.161/ZXR400/buyers_guide_3.jpg

--