Ang. gasspjæld på gix 250
Fra : Jon Larsen

Dato : 02-02-03 16:34

Hej..

Hvordan skal de stå ?? gasspjældende..

Er der ikke en bestemt højde de alle skal stå i ???

Det kunne jeg godt lide at vide inden jeg går igang på modellen

--
MVH.
Jon Larsen

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 03-02-03 12:54

> Hvordan skal gasspjældende stå ?
> Er der ikke en bestemt højde de alle skal stå i ?

Hej Jon

Det vi snakker om nu med gasspjæld er de runde messing skiver der sidder
forbundet med en stang, så de alle åbner samtidigt ikke?

De kan drejes med 3 ting
1: Tomgangsskruen. Tomgangsskruen drejer på alle 4 skiver samtidigt. Den
bestemmer hvor høj tomgangen er. Jo mere den åbner jo højere er tomgangen.
2: Synkroniseringsskruen (erne). Den kan åbne et eller flere spjæld på en
gang, men ikke dem alle sammen. Jeg har postet et billede af en
synkroniseringsskrue i dk.binaer.motor. Har du set det?
3: Gaskablet. kablet kan åbne fra helt lukket til helt åben. Det skal være
justeret således at der er nogle millimeter slup når gassen er sluppet,
ellers kan du måske ikke justere tomgangen nok ned, da den så hænger i
kablet i stedet.

Gør således:
Først løsner du tomgangsskruen så meget at den ikke påvirker spjældene, og
de er lukket så meget som muligt. Så skruer du på synkroniseringsskruen til
alle spjæld er helt lukkede (grov/fusk synkronisering). så skruer du på
tomgangsskruen så der er et par millimeters åbning hele vejen hen. Dette
gøres for at du kan starte dyret igen. Efter du har startet din gixxer
justerer du tomgangen ind så den passer.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Jon Larsen

Dato : 03-02-03 14:45

> Gør således:
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Snip....

Ok.. så er jeg med... har set billedet.. der er kun en skrue på min....

Takker ;-D