Ang. Suzuki GSXR600 '97
Fra : Kasper Meldgaard

Dato : 02-02-03 18:06

Til gruppe

Jeg overvejer stærkt at købe mig en sådanne brugt, fx. fra '97 eller '98 men
hvad skal en sådanne koste og hvad er der af bemærkninger i denne
forbindelse? Fejl og mangler? specielle ting jeg skal være opmærksom på?

Venligst
Kasper

Fra : bo-gsx-R

Dato : 03-02-03 10:34

> Jeg overvejer stærkt at købe mig en sådanne brugt, fx. fra '97 eller '98

i dba kan jeg se at de går for ca. 85-95.000
men jeg synes nu at 80.000 er mere realistisk,
den er trods alt 4-5 år gammel = -10.000 pr. år
samt at de ofte har kørt +20.000 km.
og at en 97gsxR750 kan fås for 100.000!!!

service bogen skal være fuldt til punkt og prikke!!!!

hver obs. på styretøjet: slør i lejer, pakning i dæmperben
kan godt ryge ved stoppies og wheelies.
skæve bremseskiver, Gearkasse og kobling- den må ikke
binde eller hoppe ud af gear under max. acc.
Kig på oliestanden og farven i vinduet. olie skal der ikke
spares på. så bliver motoren hurtigere "gammel".
og så er vist ellers kun at se efter styrte-skrammer på
styrenderne/ spejlende /fodhvilerne og på kåben.

men husk også div. slidtage dele - kæde, skiver, klodser.
prøv den og helst ½ time, fra kold tilstand ( sig det til ham,
når du aftaler at komme forbi ).

bo-gsxR

Fra : Armand

Dato : 03-02-03 16:43

bo-gsx-R <gsx-r@ofir.dk> skrev i en news:b1lcs5$s14$1@sunsite.dk...

> i dba kan jeg se at de går for ca. 85-95.000
> men jeg synes nu at 80.000 er mere realistisk,
> den er trods alt 4-5 år gammel = -10.000 pr. år
> samt at de ofte har kørt +20.000 km.
> og at en 97gsxR750 kan fås for 100.000!!!

Tjaeh :-/
En 10 år gammel CBR600 koster immervæk 60-65.000,- , så der skal også
være balance i prisen dén vej

--
Armand.

Fra : Brian Wendelbo

Dato : 03-02-03 10:35

billig i indkøb, dyr i reservedele. Sruzuki har haft en del bøvl med
knatakslerne tror jeg det var. Der er sikkert andre der kan uddybe det her i
gruppen. Ellers skulle der vel ikke være noget voldsomt i vejen med den

--
Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://dfm.divvy.dk/?id=155

Fra : bo-gsx-R

Dato : 03-02-03 11:36

> billig i indkøb, dyr i reservedele. Sruzuki har haft en del bøvl med
> knatakslerne tror jeg det var.

det var på gxs 'f modellerne, ikke på gsxR'erne.

bo-gsxR

Fra : Moller

Dato : 03-02-03 14:30

"bo-gsx-R" <gsx-r@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> det var på gxs 'f modellerne, ikke på gsxR'erne.

Eller bare at sige de fleste af deres Olie kølede , men de vandkølede
har det fint... :)

VH
Lars Molnit