oringskæde...
Fra : Benz...

Dato : 31-01-03 14:51

hvorlænge vil i gætte på at en standard oringskæde på en zx-6r 03 holder?
den vil selvfølgelig blive smurt godt.
Ved endnu ikke om jeg gider købe "Scott-olier"..
For imod?
Og hvad er evt en rimlig pris på disse??

Tak for opmærksomheden!

mvh Benzon.

Fra : Benz...

Dato : 31-01-03 15:02

"Benz..." <jezzuz@yahoo.com> wrote in message
> [...]
> Ved endnu ikke om jeg gider købe "Scott-olier"..
> For imod?
> Og hvad er evt en rimlig pris på disse??

Vender tilbage på mandag!
Benzon.

Fra : Niels Morell

Dato : 31-01-03 16:04

> Ved endnu ikke om jeg gider købe "Scott-olier"..
> For imod?
> Og hvad er evt en rimlig pris på disse??

Hej Benzon

http://www.polo-motorrad.de/index.php sælgen lige nu Scott-olier til 100
Euro, det tror jeg er en god pris.

Niels

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 31-01-03 19:04

> På http://www.polo-motorrad.de/index.php sælgen lige nu Scott-olier til
100
> Euro, det tror jeg er en god pris.

Der er en god pris. www.louis.de sælger dem til det samme. Scottolier er
ikke til at slå. Jeg har kørt 18.000km på min kæde, og den ser ikke slidt ud
endnu. Min tidligere kæde holdt 18.000, så var den helt færdig.

Den korte version er
Kører du 5000 solskinskilometer om året er scottoiler spild af tid.

Kører du mange kilometer i alt slags vejr er scottolier en fantastisk ting!
Væg selv hvilken kategori du hører ind under.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Danteknik

Dato : 01-02-03 00:45

> [...]
> Jens Bager Jensen
> Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
> Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)

Fuldstændig enig !

KD Bandit 600 S (med scottoiler og 20.000 km pr. sæson i alt slags vejr)

Fra : lange

Dato : 31-01-03 16:00

> [...]
> Ved endnu ikke om jeg gider købe "Scott-olier"..
> For imod?
> Og hvad er evt en rimlig pris på disse??

Du er lidt selvmodsigende. Hvis du selv smører kæden som den skal, er der
ingen gevinst ved en ScottOiler. Hvis du smører kæden som de fleste,
forlænger du kædens levettid 2-3 gange ved at bruge ScottOiler.

Gevinsten ved ScottOiler at kæden bliver smurt også selv om du ikke lige
gider når du komme hjem.

Som eksempel var der flere teams der ved 24-timer løbet i Frankrig i 2002
der kørte med ScottOiler da de havde fundet ud af at de kunne spare et par
kædejusteringer under løbet.

Lange

Fra : Benz...

Dato : 03-02-03 08:31

> [...]
> der kørte med ScottOiler da de havde fundet ud af at de kunne spare et par

Jeg mener at hvis at jeg ikke køber scottolier (hvilket jeg nok gør) så vil
kæden blive smurt godt!
Og ja det kan da godt være at der vil komme til at være et par kilometer på
tør kæde uden scott, Det er primært en af grundene til at jeg nok indvistere
i Scottolier.

Tak!
mvh Benzon.

Fra : Kenneth T

Dato : 31-01-03 18:06

> hvorlænge vil i gætte på at en standard oringskæde på en zx-6r 03 holder?
> den vil selvfølgelig blive smurt godt.

På min ZX9R (2000) holdt originalkæden 35kkm, heraf 29kkm med scottoiler.

> Ved endnu ikke om jeg gider købe "Scott-olier"..

Det er sgu nemmere at fylde 2dl "scottoil" på scottoileren hver 3-4000km,
end at smøre kæden hver 200km (eller efter hver tur).

> For imod?

Når du lige har smurt din kæde, er der alt for meget kædefedt/voks på, det
er det der snart kommer til at sidde på din bagfælg.
Når du skal til at smøre kæde igen 200km senere, har du måske kørt 30km med
"tør" kæde, det er det som slider den op på rekordtid.

Det kræver lidt køretur & holden øje med kæden, at få en scottoiler
indstillet korrekt.Man kører en tur. kigger på kæden, stiller lidt på
oileren, kigger 100km senere, og justere igen....og fortsætter til det
passer!
Men når den er Indstillet korrekt (kæden er lige akkurat sort & smitter lidt
af hvis du rører et kædeled) sviner den ikke så meget som spray, +det kan
tørres af med en klud uden videre.

--
MVH
Kenneth T

Fra : Jonas Holt

Dato : 01-02-03 10:16

> [...]
> indstillet korrekt.Man kører en tur. kigger på kæden, stiller lidt på
> oileren, kigger 100km senere, og justere igen....og fortsætter til det

Jeg har sat min scottoiler ca under benzinhanen, hvor den får lidt varm luft fra motoren. Jeg forestiller
mig så at der ikke er så store temperaturskift under drift selvom der er forskel på hvor varmt der er dag
og aften/nat. Når olien i oileren har fået 'driftstemperatur' stopper jeg, lader cyklen køre i tomgang og
måler hvor lang tid der går mellem to dråber. Jeg tror at jeg kan huske at jeg satset på omkring et minut
i normalt vejr.
Så skal jeg jo kun holde øje med kæden *en* gang i stedet for flere gange. Desuden er det den
fremgangsmåde scottoiler selv foreskriver

> Men når den er Indstillet korrekt (kæden er lige akkurat sort & smitter lidt
> af hvis du rører et kædeled) sviner den ikke så meget som spray, +det kan
> tørres af med en klud uden videre.

En klud med lampeolie - og fælgen er stort set ren! (jeg tror det kan kaldes et dfm-trick )

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Armand

Dato : 01-02-03 15:39

Jonas Holt <jholt@nordenSTREGfjords.dk> skrev i en

> [...]
drift selvom der er
> forskel på hvor varmt der er dag og aften/nat.

Er det mon ikke omsonst, derved at slangerne til kæden er temmeligt
lange, og flow'et igennem dem så sparsom, at olien i praksis altid vil
være
nedkølet til omgivelsernes temperatur inden den presses ud igennem enden
af røret !?

--
Armand.

Fra : Jonas Holt

Dato : 01-02-03 16:17

> [...]
> være nedkølet til omgivelsernes temperatur inden den presses ud igennem enden

Det er muligt, men nu virker det bedre end på min sidste cykel hvor jeg havde sat oileren bag
sideskjoldet - dengang afhang olieflowet meget mere af temperaturen end den gør nu, så et eller andet må
det have at sige.

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Danteknik

Dato : 01-02-03 17:25

> [...]
havde sat oileren bag
> sideskjoldet - dengang afhang olieflowet meget mere af temperaturen end

Jamen det er vel fordi mængdejusteringen sidder i selve beholderens bund, og
det er temperaturen og dermed oliens tykkelse dér, som er væsentligt for
doseringen.

Mvh
KD Bandit 600 S (Med scottoiler monteret under sædet)

Fra : Armand

Dato : 31-01-03 20:30

Benz... <jezzuz@yahoo.com> skrev i en
> hvorlænge vil i gætte på at en standard oringskæde på en zx-6r 03
holder?
> den vil selvfølgelig blive smurt godt.

På min tidligere GPZ 900 R havde jeg et meget sikkert
kædeskifte-interval!
Kæden begyndte altid at blive hurtigt slap så den skulle efterjusteres
(normalt foregår justering i og for sig kun i forbindelse med
dækskifte!), dét forår hvor kæden havde passeret 20.000km!
Jeg tager det som tegn på at oringene ikke længere er særligt gode ved
pågældende km-tal, og at en utilstrækkelig smøring/rengøring (måske
ligefrem for god rengøring, á: indtrængende vand ved vasken lige inden
opstaldning :-/ ) i forbindelse med opstaldningen, har medført rust
indvendigt i kæden, som efterfølgende er blevet nedslidt hurtigt i det
tidlige forår

Derved bliver mit svar:
Mindst 20.000 km. Og husk endelig at både vask (petroleum) og smør den
jævnligt, og ikke mindst ved opstaldning!!

--
Armand.
(ikke grebet af Scott-oiler feberen)

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 31-01-03 23:14

> --
> Armand.
> (ikke grebet af Scott-oiler feberen)

Jahh-jah !, det er sq' sikkert lige som med Honda, du har sikkert et
par stykker ( Scottoiler ) inden for hustandens vægge

--
Hilsen
Dennis Pedersen ( Scottoiler fan )

Fra : Armand

Dato : 31-01-03 23:54

Dennis Hellan Pedersen <dhp(fjerndette)@tdcadsl.dk> skrev i en

> Jahh-jah !, det er sq' sikkert lige som med Honda, du har sikkert et
> par stykker ( Scottoiler ) inden for hustandens vægge

Nix!

Og til Lillefrøen har jeg investeret i en "baghjuls-løfter", netop for
at jeg kan komme til at spray'e kæden!!

--
Armand.

Fra : Kenneth T

Dato : 01-02-03 11:10

> Dennis Hellan Pedersen <dhp(fjerndette)@tdcadsl.dk> skrev i en

> Nix!
>
> Og til Lillefrøen har jeg investeret i en "baghjuls-løfter", netop for
> at jeg kan komme til at spray'e kæden!!

Den er bare træls at have med i bagagen på sommerferien:)
...ellers en udemærket løsning til værkstedet, også når hjulet skal af..

--
MVH
Kenneth T

Fra : Armand

Dato : 01-02-03 15:40

Kenneth T <ken_t@cool.dk> skrev i en

> Den er bare træls at have med i bagagen på sommerferien:)
> ..ellers en udemærket løsning til værkstedet, også når hjulet skal
> af..

Nu er hverken jeg eller Lillefrøen jo heller ikke ligefrem dem med mest
ferieturs-potetiale i. - Ligesom at det er begrænset hvor lange stræk at
den vil komme ud for i regn!

Jeg anbefaler forøvrigt at man monterer en simpel spoiler imellem kæde
og dækkant dér hvor de to krydser hinandens bane!
Sagen kan fint fremstilles ud af siden fra en 5-liters plast-oliedunk,
der stripses fast til svingeren, og den sparer kæden for størstedelen af
regnvands-afspulingen af smøremiddel!

--
Armand.

Fra : Benz...

Dato : 03-02-03 08:47

Tak for de fyldige svar!!

Konklution: Scottoil er blevet skrevet på 'Things to by' listen!

mvh Benzon...