MZ'er = god lyd??
Fra : Jimmi W.

Dato : 31-01-03 13:27

HEj

Kan man få en mz'er til at give en "god", ikke knallert, lyd?? Fx ved at
sætte en anden udstødning på??

MVH
Jimmi

Fra : Hans Joergensen

Dato : 31-01-03 13:45

Jimmi W. wrote:
> Kan man få en mz'er til at give en "god", ikke knallert, lyd?? Fx ved at
> sætte en anden udstødning på??

Hvordan definerer du god lyd? hvis den skal lyde som en harley kan du
nok godt glemme det

Den kan jo nok ikke rigtigt komme til at lyde som andet end en 2-takt,

Man kan få tun-udstødninger til dem, men de får den nok bare til at
lyde som en tunet knallert :)

// Hans, fabrikstunet knallert-180, ring ding ding :)
Nåja, og denne: http://www.ph33r.dk/ringdingding.mp3
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Jon Larsen

Dato : 31-01-03 13:58

"> Hvordan definerer du god lyd? hvis den skal lyde som en harley kan du
> nok godt glemme det

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

uhhmm.. der er intet som blå røg og den sprøde lyd af en 2-tagger ;-D

--
MVH.
Jon Larsen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 31-01-03 13:55

Jon Larsen wrote:

> uhhmm.. der er intet som blå røg og den sprøde lyd af en 2-tagger ;-D

Hæ! Ja, og når man kører 2takter vil alle knallertknægtene forsøge at køre
fra en - skideskægt

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506

Fra : Megas

Dato : 01-02-03 01:41

> Nåja, og denne: http://www.ph33r.dk/ringdingding.mp3
For grineren... ;D

Hvad er det for en M-spjæt.?? Jeg har en masse "vilde" ræser-stumper
liggende til et 150cc projekt, fra de glade (Vanvittige) gamle dage hvis det
var noget.??

Men mht. til lyden, for nu at hjælpe den stakkels mand *G* Du kan faktisk
få sådan en svend til ikke at prutte så meget ved at skifte tændingssystemet
ud til et elektronisk & hvis du er ligeglad med udseendet ( & det MÅ man jo
være for at køre spjætter) kan man da lave etellerandet skægt, fx svejse
halvdelen af en gl. trækbasun på svanerøret..? Dét vil garanteret lyde sjovt
*GGG*

Megas
--
2003 Kawa ZX12 turbo, lattergas
& alkohol/vand-injection købes

Fra : Jens Didriksen

Dato : 31-01-03 13:45

> Kan man få en mz'er til at give en "god", ikke knallert, lyd?? Fx ved
> at sætte en anden udstødning på??

Jeg tør næsten ikke sige det til dig, men eneste mulighed er nok at skifte
alt mellem nr.-pladen og forskærmet...

Hvis du gerne vil have en anden lyd så køb/spar op til en større mc. Alt
andet er noget skod som du aldrig bliver tilfreds med.

Jeg kan give et eksempel fra mit eget kaotiske liv: i næsten 20 år kørte jeg
rundt på alt muligt mellem himmel og jord som jeg gjorde alt for skulle
komme til at lyde som en HD, indtil det en dag gik op for mig at det eneste
der lyder som en HD er - en HD...

Lad være med at spilde penge og tid på ingenting - gå efter "guldet" (din
drøm) direkte. Har du ikke penge eller tid til det kan du jo få 3 timer
foræret gratis hver dag til et ekstra arbejde ved simpelthen at slukke
tossekassen...

held og lykke

Didrik
www.harleyluja.dk

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 31-01-03 23:46

Jimmi W. <jimmi1311XXX@stofanet.dk> skrev i en
> HEj
>
> Kan man få en mz'er til at give en "god", ikke knallert, lyd?? Fx ved at
> sætte en anden udstødning på??
>

> MVH
> Jimmi

Giv gas, kobl ud, og nyd lyden og synet mens den drøner ud over Møns Klint

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 31-01-03 23:52

Preben Riis Sørensen wrote:
> Giv gas, kobl ud, og nyd lyden og synet mens den drøner ud over Møns Klint

Hør hov, man må aldrig provokere en to-takter

// Hans, der er glad for den måde knallerten lyder på ;)
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Armand

Dato : 01-02-03 00:13

Preben Riis Sørensen <preben@esenet.dk> skrev i en

> Giv gas, kobl ud, og nyd lyden og synet mens den drøner ud over Møns
Klint

- - - - - Og accelererer som aldrig før!

--
Armand.

Fra : Jimmi W.

Dato : 01-02-03 09:38

Jeg har pt ikke nogen cykel, men vil meget gerne have en til sommer.
Problemet er bare at jeg er på SU og skal være det i 2 ½ år endnu, så der er
ikke så mange penge at gøre med. Jeg overvejet derfor at købe en MZ'er til
en 10K, men jeg kan altså bare ikke klare lyden fra en normal MZ'er.

Det kunne da godt være at jeg skal købe en ældre 4 takter i stedet for, det
gør ikke noget at der skal skrues lidt.

MVH en forhåbenlig snart motorcykelejer

Jimmi W.

Fra : Moller

Dato : 01-02-03 09:50

> [...]
er
> ikke så mange penge at gøre med. Jeg overvejet derfor at købe en MZ'er til

Fornuftigt med en MZ, hvis du tænker rent økonomisk...

> en 10K, men jeg kan altså bare ikke klare lyden fra en normal MZ'er.

WHAT ????? man gir IKKE 10k for en MZ, det er alt alt for dyrt... den er
grim, lugt, lyder ik godt... men den er 100 gange mere stabil end, RD350,
GT380 osv... så du finder den grimmest som kan køre... og det skal jo være
en 250cc model, mindre føler man sig snydt over :)

> Det kunne da godt være at jeg skal købe en ældre 4 takter i stedet for,
det
> gør ikke noget at der skal skrues lidt.

en gammel GS, eller CB four maskine burde du kunne finde frem til
rimelige penge.... men på den anden side, få et lille job ved siden af SU,
lån til en lidt nyere model, som både er mere stabil, kønnere, og du blir
glad for :)

> MVH en forhåbenlig snart motorcykelejer

Glæd dig :) det er gælden værd ;)

---
VH
Lars Molnit
Stadig studerende...
MZ ETZ 251 CDi...
Suzuki GSF 1200 S :)

Fra : Moller

Dato : 01-02-03 09:57

Glemte at sige jeg har tun potte på min MZ... den lyder stadig som en 2
takter (no suprise) men den lyder ik helt som en alm. MZ... men som altid en
2 takter lyder som en totakter... det er både gældene for MZ, RD350... RS
maskinerne... eller diverse 2 takts offroadere... det er antallet af omdr.
og cyll. der lyden federe på dem, men i tomgang er de alle ens, og lyder som
den lokale puck maxi klub er på fællestur igen :)

---
VH
Lars Molnit
Stadig studerende...
MZ ETZ 251 CDi...
Suzuki GSF 1200 S :)

Fra : Hans Joergensen

Dato : 01-02-03 11:02

Moller wrote:
> [...]
> og cyll. der lyden federe på dem, men i tomgang er de alle ens, og lyder som
> den lokale puck maxi klub er på fællestur igen :)

Hehe, har du hørt en RD500 ? Den lyder ca. som når man ryster en kasse
søm i tomgang, og hyler som en gal allerede ved 4000rpm ;) det er
næsten ikke til at forstå når man hører det

Om det lyder godt? hmm, næh, det tror jeg ikke man kan sige, men det
skaber respekt ;)
Ligesom det vel også skaber respekt at effektkurven er som den er :)

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 02-02-03 00:45

> [...]
> lån til en lidt nyere model, som både er mere stabil, kønnere, og du blir

Det er muligt at en 250'er er bedre, men en 150'er der skal bestille noget,
har det samme problem som hangarskibe: de årlige driftsudgifter er fire
gange anskaffelsessummen. Og så er hangarskibe forresten kønne at se på.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen