TwinTalker
Fra : Brian Wendelbo

Dato : 30-01-03 14:31

Nu har jeg modtaget min TwinTalker... hmmm Den kan ihvertfald ikke bruges på
mc. og så lige en anden ting. De hersens opladere...?? hvor faen skal de
tilsluttes???? udover i stikkontakten??? Der er en headphone udgang i toppen
af walkien, men er det meningen at man skal skal lade den vej også???
underlig walkie.

Som har vejrlig ...oxo idag

--
Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://dfm.divvy.dk/?id=155

Fra : Hekto

Dato : 30-01-03 15:13

In article <3e39292b$0$2555$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>,
Brian.wX@mail1.stofanet.dk says...
> [...]
> af walkien, men er det meningen at man skal skal lade den vej også???

Hvis det er den samme jeg har, er der et stik i toppem, et stereo-
jack. Der kan man tilslutte lader, mikrofon og ørebøf.

Min har VOX (Voice operated transmit). Jeg regner med at strikke et
headset sammen af et headset til en mobiltelefon. Der er et lille
diagram i brugsanvisningen.
--
Brian/Hekto

LS650 m. 1-in-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-in-2
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Birger Poulsen

Dato : 01-02-03 18:48

"Brian Wendelbo" <Brian.wX@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Nu har jeg modtaget min TwinTalker... hmmm Den kan ihvertfald ikke bruges

> mc.

Kan du påpege hvorfor den ikke kan bruges til MC?
Jeg var tæt på at købe et par i dag, men de var i restordre.

Hilsen
Birger

Fra : Brian Wendelbo

Dato : 02-02-03 16:48

Hej Birger.

Det håndfri sæt der er med er jo vox. Der sidder en mikrofon ligesom ved en
alm håndfri til en mobilos. Når du snakker aktivere mikrofonen. Men alm støj
kan oxo aktivere den. og når man kører er der en del vindstøj omkring hjelm
og mikrofon. derved vil den aktivere og du vil kun kunne høre vindstøj.
Konklusion.: bedst i bil.

--
Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://dfm.divvy.dk/?id=155

Fra : Hekto

Dato : 02-02-03 23:02

In article <3e3d3d92$0$2606$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>,
> [...]
> og mikrofon. derved vil den aktivere og du vil kun kunne høre vindstøj.

Det kommer an på hjelmen, mikrofonens placerig, og om der er en
'vindhætte' på.
Jeg har ikke prøvet dem endnu; men jeg satser da på at de bliver
brugbare. Ikke ved 210 Km/t men bare ved 80 -100.
--
/Hekto

Suzuki LS650 - Kawasaki KR-1 - ?
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto
www.hekto.dk/speedfight

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Benz...

Dato : 03-02-03 14:41

> Kan du påpege hvorfor den ikke kan bruges til MC?
> Jeg var tæt på at købe et par i dag, men de var i restordre.
>
> Hilsen
> Birger

Et lille lækkert forslag:
http://www.jabra.com/products/earphone.htm

Det er et headset som har microfonen plaseret inde i øret, og derved bruger
de frekvenser som dannes inde i hovede (gennen kæben).
lækker fordel og kunne muligvis forestille mig at dette ville ejne sig godt
til mc!
Ulempen/erne: Den går langt ud fra hovedede og er derfor muligvis umulig at
få klemt ind under hjælmen! 39$ ikke billigt!
En af mine venner har prøvet den og var virkelig inponeret!!

mvh Benzon