> Synes du virkelig?? Hvis det havde været BT010 havde det været rigtig
> fint, men når nu der er et BT020 som er et sportstouringdæk synes jeg
> at det lyder ufattelig ringe med kun 8000km!!
Tjo, det er både og. For det kommer meget an på kørslen. Jeg har f.eks slidt
et touringdæk ned på under 4.000 km (én ferietur på 4 dage), mens et pilot
sport holder 8-10 kkm på min cykel. Problematikken ligger iat bagdækket kan
overophede ved motorvejskørsel, og når dækket så samtidigt skal overføre
80-130 hk så slider det meget hårdt på gummi'et. Og især de hårde touring
compounds kan få problemer. Her er det oplagte valg sport -> sport-touring
dækkene, og især silica blandingerne kan bedre modstå varmen.
> Bagdækket er ved at dø, men motorvejen mellem Vejle og Kokkedal er
> også lang (og kedelig).
der er et spørgsmål om power i mellemacclerationerne så kan det være
ganske underholdende.
Til en R6 til alm brug (ingen RR) ville jeg vælge pilot sport eller lign dæk
(BT010) de blødere RR typer (pilot race, osv) når sjældent op på den
nødvendige arbejdstemperatur, så de bider dårligere end sport dækkene.
Udover compound er det omend endnu mere væsentlig at bekymre sig om
dækprofilen. En rund dækprofig giver en mere træg, men neutral styring (mit
foretrukne) mens spidse og trekantede dækprofiler giver en mere livlig
opførsel med tendens til overstyring (især ved lav hastighed).
Og så er det selvfælgelig forskelligt fra cykel til cykel, for at gøre det
helt umuligt.
Mads Lund
Ninja9RT - 200-17" HPX (som vi håber holder 10kkm+)