Hvilken offroader?
Fra : Anders Winther

Dato : 30-01-03 00:52

Hej NG
En ven og jeg overvejer at anskaffer os en offroader hver...

Vi vil gerne holde os i et prisleje under de 20.000 kr..
Men samtidig heller ikke en maskine man bliver træt af..

Er det helt urealistisk?

Nogle gode forslag til model/forhandler?

Mvh.
Anders Winther

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 30-01-03 07:45

> Vi vil gerne holde os i et prisleje under de 20.000 kr..
> Men samtidig heller ikke en maskine man bliver træt af..

DT125R ?

/A - heller ikke en skid forstand på offroadere, men den er da tit nævnt

Fra : Mads Lund

Dato : 30-01-03 10:47

> En ven og jeg overvejer at anskaffer os en offroader hver...

god ide, men pas på for det er meget vanedanende.

> Vi vil gerne holde os i et prisleje under de 20.000 kr..
> Men samtidig heller ikke en maskine man bliver træt af..
>
> Er det helt urealistisk?

Overhovedet ikke.

> Nogle gode forslag til model/forhandler?

Jep, men du/i skal lige finde udaf hvilken form for offroad i primært vil
køre (har lejlighed til at køre).

Fordi, skal det være landevej / grusveje / skovveje /stranden / marker og
lig. flade steder, hvor hastigheden er rimelig høj og man kører lidt lang
tid ad gangen, så vil noget 500+ ccm 4t være en god ide.

Skal man færdes på lidt mere ufremkommelig steder og mere kupperet ala
crossbaner, knallertbaner, grusgrave, skove, moser osv. så skal man helst
have en lidt lettere cykel ala DT125R, TS250, CRM125 osv. dvs små halvgamle
2t maskiner. De er lette og frem for alt lette at starte. Og de klarer sig
eksemplarisk i svært terræn.

Og endelig er der jo maskinerne midt imellem, eks XT350, DR350 XL250/350 som
også ligger i det prisleje.

Og hvis nu du skriver hvilken retning vi skal lede, er jeg sikker på at jeg
kan være behjælpelig med at støve nogle fine eksemplarer op (selv om garagen
godt nok er tom i tiden) Jeg ved f.eks hvor der står en fin XL250 (omend den
er lidt undermotoriseret sådan en fyr)

Kig iøvrigt på www.enduro.dk for at få lidt inspiration

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Morten Juel

Dato : 30-01-03 13:00

> Og endelig er der jo maskinerne midt imellem, eks XT350, DR350 XL250/350
som
> også ligger i det prisleje.
jeg har haft en Honda MTX 125R, og har nu en DR350SET.. og jeg må sige at
første gang jeg prøvede en DR350 var da jeg lånte Pede Larsens her fra NG
(vi bor i samme by), der gik lige 3½sek så var jeg sq forelsket, den er ret
høj, og motoren er fantastisk, jeg købte så en 93'er med elstart, som jeg så
har fået öhlins dæmper på bagpå, og öhlins fjedre i forgaflen, men det er
ikke testst endnu, da jeg har haft skildt motoren ad (pga et knækket
gearhjul) og har ikke fået taget mig sammen til at samle den endnu ;o(
Den har 350ccm og er firetakter, og så har den 30hk std, der kommer jo så
lidt oven i med KN og Arrow potte )

Den honda MTX 125R jeg havde havde 22HK, men var lidt lettere og nemmere at
kaste rundt med, det var jo så en 2takt'er som jo skal holdes i nogle RPM
før der virkeligt sker noget, jeg ved ikke engang hvad jeg synes der er
bedst, der er jo lidt sport i at kunne holde en 2takter oppe i rpm, hvorimod
en 4takter bare trækker fra bunden.. 4takteren er jo også bedre til at
motorbremse.. og så er det jo en smagssag hvilken motor der lyder bedst )

det var bare lidt info fra mig af

Morten --- http://StarChild.dk
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i
Nissan Micra 1.2 Aut. <- Til salg
DR350SET --- http://DR350.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-

Fra : klaus nielsen

Dato : 30-01-03 13:03

"Anders Winther" <winther@NOSPAMemail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
> En ven og jeg overvejer at anskaffer os en offroader hver...
>
> Vi vil gerne holde os i et prisleje under de 20.000 kr..
> Men samtidig heller ikke en maskine man bliver træt af..

hej
jeg har haft en xl350r i ca 3 år, den er ufattelig pålidelig både sommer og
vinter. max 2-3 jog i kickstarteren selv en vinter morgen. 600'eren kan være
tung at starte om vinteren. 350'eren er meget nem at håndtere både på strand
og skov. nu har jeg så fået en xl600r som jeg har haft i 1½ år de minder
meget om hinanden, men den trækker ret godt med sine 44hk. men topfarten er
ikke andet end ca 20-30kmt højere. xl600r er mere til grus og markveje end
350'eren er. 600'eren føles mere levende og skal styres hele tiden hvor
350'eren virker mere retningsstabil. men måske er det bare justeringer. alt
i alt er begge nogle meget fine cykler, men skulle jeg vælge om blev det
350'eren igen. det er den rette cykel for mig. jeg kan godt leve med at den
er en anelse langsommere, for det vinder den i håndterlighed
jeg gav 19k kr for 350'eren ( extremt velholdt og meget få km )
og gav 22k kr for 600'eren
håber dette kunne bruges. jeg har ikke ret meget erfaring med andre
maskiner så dem kan jeg ikke sige noget om

klaus nielsen
klaus_nielsen@tdcspace.dk
vfr750 og xl600r

Fra : Peter

Dato : 30-01-03 14:28

Jeg har også en Honda XL350R fra 86
købt i efteråret for 16K. Eneste problem er at den var svær at starte pga
lille vandring på kickstarter, det endte også med at den knak af i leddet.
Jeg svejsede den sammen så den er i klar stilling hele tiden og derved kunne
jeg give den mere vandring så nu starter den bare med et jok. Ved ikke om
det er lovligt

Fra : Anders Winther

Dato : 30-01-03 13:28

Mange tak for jeres forslag..!

Hvis der er andre gode forslag må I endelig sige til!

Jeg håber at de priser der er blevet nævnt er med indregistrering og
afgift..

Mvh.
Anders Winther

Fra : Pede Larsen

Dato : 30-01-03 15:46

Jo det er med afgifter alle sammen :)
Jeg har en DR350S som jeg gav 21k for sidste sommer den var ikke super skøn,
men det har man alvet lidt ved hen af vejen :)
Det er en super sjov maskine og den har bundtræk, som en elefant (kunne jeg
forestille mig) lol
Se lidt mere på min hjemme side om cyklen
Håber i finder nogle gode cykler til billige penge :)

Med venlig hilsen
Pede Larsen (Næstved)
En 2 takter har 2 takter for lidt
Suzuki DR350S
www.pedelarsen.dk

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 30-01-03 16:45

12 år på en Honda MTX 125 R har overbevist mig om at 2-taktere ikke er
mindre slidstærke en 4-taktere. Måske held, men mere en 70KKM har den kørt
nu uden andet end småting som problem. Stemplet blev skiftet ved 12KKM af
tidligere ejer og den har altså kørt siden. Endda til små Offroadløb. Den
styrer glimrende og bundtrækket er slet ikke så ringe endda. Jeg turde godt
købe en japansk 2-takter igen.

Men vejer du mere end ca 75 Kg og kører du motorvej skal du nok vælge 4-takt
og mere end 250 ccm.

FOC
Range Rover og Honda MTX 125 R