billig transport middel.
Fra : Jimmi W.

Dato : 28-01-03 00:12

Hej

Jeg har overvejet at købe en suzuki gt 380, den skal kun bruges som
transport middel mellem Horsens og
Kolding. Er der nogen som har erfaringen med denne model. Jeg har tidliger
kørt Honda 400 F, er det ikke
noget af det samme??
Er der en anden billig cykel jeg skulle tage at kigge på??

MVH
Jimmi Wolff

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 28-01-03 08:36

> Jeg har overvejet at købe en suzuki gt 380, den skal kun bruges som
> transport middel mellem Horsens og Kolding.

Hej Jimmi

Det er _IKKE_ det samme! Ud over det er en totakter med alle de ting der
følger med der, så har de aldrig haft ry for at holde. De skulle brænde den
midterste cylinder af selv de var nye for næste 30 år siden.

Jeg ville gå efter en Suzuki GS 450, Yamaha XS 400 eller en Honda CB 400 N.
De skal koste mellem 10 og 15.000kr og kan holde. Alle 3 er 10 år yngre og
gode basis modeller.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 28-01-03 11:12

"Jeg ville gå efter en Suzuki GS 450"

Jeg kender måske en, som har en til salg, hvis det var noget??

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Armand

Dato : 28-01-03 17:29

Jens Jacob Bager Jensen <bager1(--fjern--)@get2net.dk> skrev i en

> [...]
>
> Jeg ville gå efter en Suzuki GS 450, Yamaha XS 400 eller en Honda CB
> 400 N. De skal koste mellem 10 og 15.000kr og kan holde. Alle 3 er 10

Hørt!
Dels er GT380'eren forældet og formodentlig også både forskruet og
opslidt, så dén er ikke lige sagen til et længere dagligt
transportbehov.

En nyere ( > midt 80'erne) tocylindret firetakter på 400 ccm er i mine
øjne mindstemålet for de daglige 2 x 40-50 motorvejs-km: En sådan kan
følge med trafikken, og er væsentlig mere stabil end 380'eren.
Samtidig får du også et væsentligt bedre stel og ditto bremser med i
købet!

--
Armand.

Fra : wheeler

Dato : 28-01-03 21:05

> Dels er GT380'eren forældet og formodentlig også både forskruet og
> opslidt, så dén er ikke lige sagen til et længere dagligt transportbehov.
>
> Armand.

Nu fristes man så til at foreslå en RD'er som alternativ - subsidiært to af
slagsen (så dyre er de nemlig ikke).

Jeg tror Jon Larsen kan henvise til en interesseret sælger?. Den skulle
efter sigende have lidt startsproblemer (men vist bare noget med en ny
tændspole ;-/ På trods heraf, vil den være et fornuftigt supplement til min
model (som altid er til salg for den seriøse (?) køber , som først sætter
ud efter nogen tids kørsel ;-/

Wheeler

--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=65

Fra : Hekto

Dato : 28-01-03 21:55

In article <4mBZ9.116$kH.34@news.get2net.dk>, "wheeler"
<bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> says...
> [...]
> model (som altid er til salg for den seriøse (?) køber , som først sætter

Alt er til salg, når bare prisen er rigtig! ;0)

--
/Hekto

Suzuki LS650 - Kawasaki KR-1 - ?
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto
www.hekto.dk/speedfight

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : wheeler

Dato : 28-01-03 23:14

"Hekto" <bs@MAPSONhekto.dk> skrev i en meddelelse

> Alt er til salg, når bare prisen er rigtig! ;0)
>
> --
> /Hekto

Ja, og jeg har jo lagt mange timer i projektet ;-(

Om så mine tilbragte timer blev aflønnet som polsk arbejdskraft, kunne der
alligevel blive råd til den nye Ducati 998S ;-/

Wheeler
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=65

Fra : Hekto

Dato : 28-01-03 23:59

In article <2fDZ9.151$pB1.11@news.get2net.dk>, "wheeler"
<bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> says...
> Om så mine tilbragte timer blev aflønnet som polsk arbejdskraft, kunne der
> alligevel blive råd til den nye Ducati 998S ;-/

*LOL*

Arbejdet bærer lønnen i sig selv!!

Skulle jeg have en normal timeløn for det arbejde jeg lavede på RD'eren
og nu på KR-1, ville den blive dyrere end noget der er til salg hos
Køge MC!!!!

Fra : Pcman

Dato : 28-01-03 09:02

"Jimmi W." <jimmi1311XXX@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> kørt Honda 400 F, er det ikke
> noget af det samme??
> Er der en anden billig cykel jeg skulle tage at kigge på??

Hej Jimmi.

Køb dig en god og nyere MZ, der ikke har så mange km på klokken. Så er du
kørende hele året, til en billig penge. Sørg for at den har oliepumpe og
elektronisk tænding. MZén er til at skrue på og den er stabil, samt billig i
stumper. Har selv haft 2 stk som blev brugt til daglig transport.

Med venlig hilsen

Jarl Olsen
--
Honda CB 550 1979
Honda 350 K 1972

Fra : Moller

Dato : 28-01-03 09:52

"Jimmi W." <jimmi1311XXX@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg har overvejet at købe en suzuki gt 380, den skal kun bruges som
> transport middel mellem Horsens og

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ..... en GT-380 = min. 10.000 årligt i
reservedele + det løse... og så æder den benzin så man dårligt kan tro det
er sandt.

Efter at ha en GT-380 L ved siden af min MZ... kan jeg sige at hva den
kostede mig årligt, svare til hva min MZ har kostede mig over de sidste 5 år
:(

en MZ 251/250 ... er billig, let at fikse, og nok den eneste 2 takter,
der hverken brokker sig over at blive varmet op på begrænseren den ikke har,
samt olie skiftes ved 70% vand vs. olie...

OG som det vigtigste, en MZ er så simpel, at som den eneste maskine, tør
jeg købe en fra en Knallert brian som har pillet, uden den mindste frygt for
at han kan ha smadret for mere end hva man kan få fikset for 1500-2000Kr...
= ombytning til nyrenoveret motor.

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
Ex. Suzuki GT-380 L ejer, og jeg prøver stadig at fortrænge det :)

Fra : Jimmi W.

Dato : 28-01-03 11:19

hmmmm.....jeg er ikke så meget for en MZ'er, men det er nu mest pga.
designet og lyden. SÅ er jeg nok mere til en Suzuki GS 450. Det er ca. 5år
siden jeg havde en Honda 400 four, er det stadig en god og stabil cykel??

Tak for svarende, nu bliver det i hvert fald ikke en GT 380*S*

Jimmi

Fra : Moller

Dato : 28-01-03 11:24

Jimmi W. wrote:
> [...]
> designet og lyden. SÅ er jeg nok mere til en Suzuki GS 450. Det er
> ca. 5år siden jeg havde en Honda 400 four, er det stadig en god og

Ja, Honda holder godt.... ik de vilde, men de køre, og er utroligt
slidstærke, så længe man husker at lade dem varme op inden man gir dem gas
(efter rygte fra en MC mekaniker fra 70-80'erne var det nærmest den eneste
grund til en CB four kom på værksted, at ejeren gav den rulle inden den var
varm)

Ellers kan det siges at Suzuki GS modeller er nogen goe sejlivet nogen,
og må endelig ikke tages i samme bås som deres T og GT modeller.

VH
Lars Molnit