Jesper Hillerup wrote:
> hej ng, dejligt forum,jeg har været med på en kigger i 3-4mdr. og har
> nu læst mangt og meget,
> så nu er det vist tid til at komme med et lille indlæg. Det hele tager
> sin begyndelse i okt.02 efter flere
> samtaler med arne Lorenzen(ivrig bruger af ng)det lykkedes ham,at få
> mig overtalt til at købe en pcèr
> mit største problem er bare,at nu er jeg sat 5-6000kr tilbage med
> planen om at få købt en mc. Efter at
> have undersøgt markedet beslutter jeg det skal være en gammel honda,
> helst en tysk (købe i år/
> renovere sætte istand/betale afgifttil næste år) jeg bør nok lige
> fortælle at jeg aldrig har ejet en mc.
> Nå, pcèn bliver sat op og den vilde søgning begynder jeg forelsker
> mig hurtig i en cb750four årg.76
> fra snolderland og får faxet de tyske reg. papir som straks
> ekspederes videre til T&S svaret modtager
> jeg 3-4 dage efter, det var træls som vi siger her i Vestjylland
> afgiften lød på 8931kr+mc til 2000euro
> huuhadada så mange penge ville jeg ikke af med.
> jagten gik nu ind på noget mindre, og bang, i nov.finder jeg en (meget
> lille, ifølge arne)orangemetallic
> cb250g årg. 75" møllen" ved T&S er ved at være vane nu,3-4 dage,
> afgift 3511kr+mc 670euro, se det
> er til at forstå, men det lykkedes heller ikke, for den tyske mand
> havde imellemtiden solgt.
> Så påstod arne, at det skulle være 500ccm jeg burde søge,som sagt så
> gjort(afgiften burde jo ligge
> et sted mellem 3500kr og 8900kr for en årg.75-76)hvis jeg kunne finde
> en nogenlunde ok kværn
> under 1000euro ville jeg være under de magiske 15000kr som er målet,
> jeg finder et par mcèr nede
Måske er jeg helt forkert på den, men en Suzuki GS500E ville vel passe
meget fint til dig og dit kommende kørselsmønster.
Sådan en fætter burde du kunne få til ~30.000 kroner herhjemme.
Hvis din økonomiske smertegrænse ligger omkring de 15.000, og du så
dertil vil lægge istandsættelse af en gammel mc, er jeg næsten sikker på
at forskellen mellem import/køb i DK omtrent udjævnes.
De timer du ville ha' brugt på at sætte den gamle i stand, bruger du
bare på at arbejde (lønnet altså
i stedet for...
Så får du en bedre kørende mc, med et minimum af vedligeholdelse, og i
bund og grund drejer det sig vel om at mc'en er på landevejene, og ikke
i værkstedet
Alternativt kan du jo se om du kan finde en GS500E i Tyskland, og få en
vurdering fra T*S..
Just my two cents...
Mureren
(der er 44.653 minutter til den 1. marts !)