"Mads Lund" <Mads.L@*nospam*Martin.DK> wrote in message
news
![Hahahahaha](images/smileys/ngriner.gif)
7Z9.1$oY3.0@news.get2net.dk...
> Hvorfor er der ingen der fortæller om vores skovtur igår ?
>
> Jeg er egentlig for træt til at anvende et tastatur, så jeg er nødtil at
> blot at starte fortællingen.
..
> Så var vi endeligt klar og begav os ud på den første den af ruten. En god
> bred grusvej, som senere blev til en råmudret markvej. Og på den slags
veje
> findes der kun én naturlig stilling for gashåndtaget
>
>
> Nå jeg kan ikke mere, så stafetten må gå vidre til en af de andre
> tosser.......
>
>
> Mads Lund, træt
Uha ja, det var noget af en tur. Nu havde jeg jo udnævnt mig selv til
turguide og jeg er vældig stolt af den første etape som var det fedeste jeg
nåede at opleve den dag. Den efterfølgende etape fra Volsted til Gl.
skørping var nu heller ikke dum og derfra lod jeg den skovkendte Mads tage
over. Ind igennem skoven hvor Claus lavede dagens styrt. Og det var netop
ham der havde proklameret at han ville køre bag Henrik da det var der der
var første parket til dtyrt. Vi skulle jo nok have ladet Claus køre forrest
så vi alle havde haft glæde af det. Det gik nu ikke så galt med Claus så det
var "viel spas".
Og så var det jo at ekspeditionen tog en uventet og kedelig drejning da min
DT med 10 km/t valgte at sætte sig godt og grundigt fast i motoren. Det
virker dumt at blive trukket frem til offentlig vej når folk i forvejen
kigger underligt efter os. Nå, men vi prøvede så at forsætte en nu noget
afkortet rute hvor jeg så skulle hænge i skulderen på en af de andre. Der
gik ikke lang tid inden armen blev træt for DT´en havde også lige valgt
dette tidspunkt til at lade bagbremsen hænge. Efter et nogle hundrede meter
med den anden arm og et bytte mellem mand og maskiner så blev slæbetovet
fundet frem og jeg måtte så pænt følge efter Henrik og hans DR 350 4 meter
bag efter. Det gik meget fint men blev da en smule ulækkert da vi skulle
igennem noget pløre ved siden af en hestefold. Når man er lige i skudlinien
fra Henriks baghjul og ellers har nok at gøre med at låse slæbetovet på
styret, ja så må man tage det lort der kommer.
Men med venners hjælp ( tak for det ) så fik vi DT´en slæbt til Arden og så
var der jo til alt held en KX 500 til mig
![Blink](images/smileys/wink.gif)
Og så var der ellers dømt
markræse i STOR stil. Marken var blød og lidt glat og sporene var
efterhånden blevet så dybe at man kunne parkere cyklerne der i uden at de
væltede. Og så var der jo et vandhul som jeg ikke kunne lade være med at
prøve at forcere. Da jeg holdt i hjørnet af marken og skulle prøve første
gang blev jeg enig med mig selv om at en af forudsætningerne for at nå over
måtte være heftig acceleration og så ellers fuld fart på. Det lykkedes fint
første gang omend jeg blev en smule våd
![Blink](images/smileys/wink.gif)
Mads ville jo ikke holde sig
tilbage og tog også turen, men vanen utro valgte Mads en lavere hastighed og
det var lige ved at han måtte have støvlerne i vandet til sidst, men takket
været lidt balance og lidt koblingsarbejde nåede han tørskoet over.
Og den fede tur på lange led!!!!! Søren smid den film ud på binaer! Det ser
sgu farligt ud når en KX 500 slår smut over vandhullet med den fart. Selv om
jeg udfører stuntet så er det nok en af de bedste Arden-events vi har
dokumenteret.
Og det blev til mere race den dag. Sørens WR skabte sig så han valgte at
tage transportruten i Mads´s Mercer tilbage til Støvring sammen med mig, og
de resterende tog sig en to-timers offroad tur tilbage til Støvring. Der er
16 km i flugtlinie til Støvring fra Arden i følge Sørens GPS så enten har i
trukket cyklerne hjem, hvilket så kan være årsagen til at i var så trætte,
eller også har i kørt en "lille" omvej. Jeg tror det sidste men jeg var jo
ikke med.
Og hvad er så mere nærliggende, efter at have været underlagt et P-forbud
ang. bespisning, at spille musik og lave biksemad med Chimay til
![Blink](images/smileys/wink.gif)
Ja,
Claus det lykkedes mig altså at få overført noget af min energi til de to
andre så de fik taget sig sammen til at spille lidt, så det var for tidligt
at du kørte hjem.
Tak for en god tur, og ikke mindst tak for hjælpen med DT´en da den gik i
knot. Der skal nok komme en skadesopgørelse når jeg får den vasket og åbnet.
Så fik jeg fortalt lidt.....
Og jeg er altså IKKE træt...........
--
Med racende venlig hilsen
Per M. Pedersen.....M for motortosse
www.motortosse.dk