Data dit Data dat
Fra : Sode

Dato : 25-01-03 15:30

På denne NG er der efterhånden lidt for meget
data tjams.
Hvis jeg i en anden NG diskuterede SÅ meget
computer-relaterede emner fik jeg nok besked om
at finde et andet forum.........

Eller er det bare mig ????

MVH SODE

Fra : Fly

Dato : 25-01-03 16:06

Hejsa!

Jeg syntes ikke at der i gruppen er "for meget" computerrelateret, fo rdet
der drøftes herinde, er jo sejladsrelateret på en eller anden måde.

Hvis det havde været for 75 år siden ville der måske være én som påtalte at
der drøftes for meget teknik, for hans hånddrevne lænsepumpe behøver ikke at
blive automatiseret og hans karbid-lanterner lyser da også fint nok

Vi lever i en verden, hvor alt bliver mere og mere elektronisk, og hvorfor
ikke udnytte de elektroniske hjælpemidler - også i sejladsen. Det gør vi nok
alle på et eller andet plan. Eller er der nogle som stadig måler vanddybden
hvert sekund med et lod og en snor?

Det der er sket de sidste år er bare at de forskellige elektroniske enheder
ombord skal snakke mere og mere sammen.

--
-Fly
doktor_flyMONKEY@hotmail.com

Fra : Hans Olsen

Dato : 25-01-03 18:25

Hej
selvfølgelig er dette emne relevant, EDB - PCer er installeret i
næsten alle nye både i dag, den sidste jeg beså under aptering, skulle
både have komplet PC anlæg - DVD - TV og alt i navigation, og det hele
skulle spille sammen, om det er nødvendig eller ej, skal ikke til debat, men
sådan er den nye verden af i morgen, man kan jo også bare lade være
med at læse trådene, men relevant er det.
OG hvis man kan spare kr. 30.000,- på at bruge en bærbar PC med
søkort, frem for de overdyre kort plottere, er vi altså nogle "prisbeviste"
som må prøve noget som er billigere og BEDRE.
FORØVRIGT har elektronikworld en helt ny bærbar til under Kr. 7.000,-
med batteri og det hele.
MVH
Hans Olsen
En fattigrøv -

Fra : Claus Tersgov

Dato : 25-01-03 18:40

> [...]

> data tjams.
> Hvis jeg i en anden NG diskuterede SÅ meget
> computer-relaterede emner fik jeg nok besked om

Det er i hvert fald ikke dig, der er een af de aktive skribenter. Siden den
21. november har du skrevet eet indlæg - foruden det, du brokker dig over
nu?

Hvis indlæggene i denne gruppe ikke passe dig, hvorfor bidrager du så ikke
med noget selv?

Navigationsmidler er omfattet af gruppens fundats, så gider du ikke at læse
dem, så spring dem dog over. Det er jo ikke alle, der navigerer med sekstant
og podegra...

Claus
--
***** Danmarks flotteste Boheme 630 til salg til fantasipris: ******