Crossdæk ? Honda XL350R
Fra : Peter

Dato : 23-01-03 22:20

Jeg kunne godt tænke mig crossdæk istedet for offroaddæk (forlidt bid)
Er der ulemper på asfalt (for bløde, for lang bremselængde)
Hvilken type er god til små penge
Jeg har kigget på forskellige forhandleres sider uden at blive klogere
Str. 130/80-17 90/90-21

Fra : Claus Rittig

Dato : 23-01-03 23:06

"Peter" <trymse@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kunne godt tænke mig crossdæk istedet for offroaddæk (forlidt bid)

Der findes mange typer terrændæk! Endurodæk er en slags meget åbne off-road
dæk, og de var måske en mulighed?

> Er der ulemper på asfalt (for bløde, for lang bremselængde)

JA! Jo blødere dæk og jo højere knopper, desto mere elendigt bid på asfalt.
Et dejligt blødt sand-dæk med høje slanke knopper kan mere end tredoble din
bremselængde på asfalt, men korte den ned til det halve i skoven. Brug din
sunde fornuft, og find et godt kompromis: Et hårdbane dæk der ikke er alt
for åbent, eller et enduro dæk.

> Hvilken type er god til små penge

Tjek Mitas (de hed tidligere Barum). Købes blandt andet hos Arne Nielsen i
Roskilde tlf. 46 36 16 92

> Jeg har kigget på forskellige forhandleres sider uden at blive klogere
> Str. 130/80-17 90/90-21

Der er ikke noget stort udvalg i 17" længere, for de forsvandt fra motocross
i starten af 80'erne. Til fordæk kan jeg anbefale Mitas C16A, tæt mønster
men høje knopper - bider rimeligt på asfalt (forvent ikke mirakler) og
rimeligt i terræn. Slides nogenlunde rimeligt ved asfaltkørsel.
Bag, tjah, kan man stadig få Mitas StoneKing i 17" ? For så kunne det måske
være dækket til dig, bider på asfalt som C16A og er kanon i terræn, og er et
af de motocross dæk der holder længst til asfaltkørsel.
Begge dæk er ulovlige på offentlig vej. Kig efter endurodæk hvis det skal
være lovligt!

Rittig

Fra : Mads Lund

Dato : 24-01-03 09:26

> Str. 130/80-17 90/90-21

Bagpå kan du prøve Mitas E09. Det har vi prøvet på speedwaycyklen, og det
havde fint bid.

Mads Lund
Ninja9RT