"lange" <morten.lange@postman.dk> skrev i en meddelelse
news:b0r0fm$sjn7j$1@ID-142696.news.dfncis.de...
> > Mit spørgsmål til gruppen er nu: Hvad er der egentligt sket af ændringer
> på
> > VFR-modellen fra 87 -93?
> > Er der nogle af årgangene man helst skal holde fingrene fra?
>
> Hej Peter.
>
> 86 Første model år. Dengang var den en direkte konkurrent til Suzuki og
> Yamaha's supersportscykler. 16"/18" for/baghjul
> 87 Ganske få ændringer. Stort set uden betydning
> 88-89. Ændring af: hjul 17"/17", bremser, kåbe, blinklys, instrumentering,
> bagstel, bagfodhvilere, udstødning, plus mindre ændringer i motoren. Lidt
op
> i vægt.
> 90-93 Indførsel af enkeltsidet baggaffel ProArm. Ændring af stort set alt
> både mht stel (bla bredere hjul) og motor. Lidt op i vægt igen
>
> Hvis du køber en 86/87 skal du være opmærksom på at der er en del
> brugtimporterede fra Japan og USA. De deler ikke alle reservedele med dem
> der kommet ind i landet gennem Honda importøren.
>
> Generelt kan man sige at alle årgange af VFR er uden generelle fejl, på
nær
> lidt problemer med ensretteren hvilket kan forebygges vha en blæser
> (
http://www.vfr.dk/afsnit/artikler/Rectifier/rectifier.asp). Mange VFR'er
> har kørt både 150 og 200.000 km uden at have været åbnet.
>
> Klik ind på
www.vfr.dk og spørg så ellers løs. Hellere før du køber end
> efter du har købt.
>
> Lange
>
www.vfr.dk
Mange tak for orienteringen; det har givet "blod på tanden".
Hilsen
Peter
>
>
>