/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Slap eger til syn?
Fra : Jes Vestervang


Dato : 23-01-03 18:16

Hej

Jeg pingede lige egerne efter på MTX'en, som jo skal til syn på mandag.
Desværre opdagede jeg at en enkelt eger på baghjulet var slap, den lød
ihvertfald ret 'død' ifht. til resten.
Hvor meget skal man egentlig lægge i det, har det nogen praktisk betydning?
Hvad er sandsynligheden for at synsmanden opdager det, og hvad vil han sige
til det?
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R
Få Outlook Expresss til at quote ordentligt:
<http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/>

 
 
Claus Rittig (23-01-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 23-01-03 18:46

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse
news:gjk5g-g33.ln1@vissen.vandhane...
> Hej
>
> Jeg pingede lige egerne efter på MTX'en, som jo skal til syn på mandag.
> Desværre opdagede jeg at en enkelt eger på baghjulet var slap, den lød
> ihvertfald ret 'død' ifht. til resten.
> Hvor meget skal man egentlig lægge i det, har det nogen praktisk
betydning?
> Hvad er sandsynligheden for at synsmanden opdager det, og hvad vil han
sige
> til det?

Hvis det er et enkelt eller tre eger, så skidt med det. Han opdager det
ikke, for han tjekker ikke, og ser han det, får du besked på at få det
lavet.

Rittig



Jes Vestervang (23-01-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 23-01-03 18:54

Claus Rittig wrote:

> "Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev:
>> Jeg pingede lige egerne efter på MTX'en, som jo skal til syn på mandag.
>> Desværre opdagede jeg at en enkelt eger på baghjulet var slap, den lød
>> ihvertfald ret 'død' ifht. til resten.
>>
> Hvis det er et enkelt eller tre eger, så skidt med det. Han opdager det
> ikke, for han tjekker ikke, og ser han det, får du besked på at få det
> lavet.
>
Ok, det var lige hvad jeg ville høre!
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R
Få Outlook Expresss til at quote ordentligt:
<http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/>

wheeler (23-01-2003)
Kommentar
Fra : wheeler


Dato : 23-01-03 19:14


"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse


Desværre opdagede jeg at ...bla...bla... var slap, den lød
ihvertfald ret 'død' ifht. til resten.


Så længe det kun er en eger, der er slap )) går det nok!

Hvorvidt det er noget synsmanden tjekker - lad os ikke håbe det

Wheeler
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=65



wheeler (23-01-2003)
Kommentar
Fra : wheeler


Dato : 23-01-03 19:25

Er nysgerrig.... nogen som har et link til modellen - kan ikke huske/ved
ikke hvordan en sådan maskine ser ud eller hvad den kan/ikke kan

Pft.

Wheeler



Jes Vestervang (23-01-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 23-01-03 19:48

wheeler wrote:

> Er nysgerrig.... nogen som har et link til modellen - kan ikke huske/ved
> ikke hvordan en sådan maskine ser ud eller hvad den kan/ikke kan
>
<http://royal.adsl.dk/~jes/temp/MC%20revy%2096%20Honda%20MTX%20125%20R.jpg>

--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R
Få Outlook Expresss til at quote ordentligt:
<http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/>

wheeler (23-01-2003)
Kommentar
Fra : wheeler


Dato : 23-01-03 20:27


"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse
news:h0q5g-273.ln1@vissen.vandhane...
> wheeler wrote:
>
> > Er nysgerrig.... nogen som har et link til modellen - kan ikke huske/ved
> > ikke hvordan en sådan maskine ser ud eller hvad den kan/ikke kan
> >
>
<http://royal.adsl.dk/~jes/temp/MC%20revy%2096%20Honda%20MTX%20125%20R.jpg>


0 - 100 km/t på 8 sek. med 22 HK - er det i frit fald (?)

Tvivler på at min tdr med 30HK kan gøre det meget under 10 sek.

Men vandkølet....reeespeeekt

Wheeler
TDR 125R
RD 350 Ypvs




Jes Vestervang (25-01-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 25-01-03 19:14

wheeler wrote:
>
> "Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev:
>><http://royal.adsl.dk/~jes/temp/MC%20revy%2096%20Honda%20MTX%20125%20R.jpg>
>
> 0 - 100 km/t på 8 sek. med 22 HK - er det i frit fald (?)
>
Det må det være

> Tvivler på at min tdr med 30HK kan gøre det meget under 10 sek.
>
Det tager vist mindst lige så lang tid for mtx'en. Især nu hvor den af en
eller anden grund ikke vil starte :-/

> Men vandkølet....reeespeeekt
>
Jep, det er ikke ringe
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R
Få Outlook Expresss til at quote ordentligt:
<http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/>

Jes Vestervang (23-01-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 23-01-03 19:19

wheeler wrote:
>
> "Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse
>
>> Desværre opdagede jeg at ...bla...bla... var slap, den lød
>> ihvertfald ret 'død' ifht. til resten.
>
> Så længe det kun er en eger, der er slap )) går det nok!
>
Jaja, det er godt med dig

--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R
Få Outlook Expresss til at quote ordentligt:
<http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/>

Hekto (23-01-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 23-01-03 18:41

In article <gjk5g-g33.ln1@vissen.vandhane>, jesvj2@mailme.dk says...
> Hej
>
> Jeg pingede lige egerne efter på MTX'en, som jo skal til syn på mandag.
> Desværre opdagede jeg at en enkelt eger på baghjulet var slap, den lød
> ihvertfald ret 'død' ifht. til resten.
> Hvor meget skal man egentlig lægge i det, har det nogen praktisk betydning?
> Hvad er sandsynligheden for at synsmanden opdager det, og hvad vil han sige
> til det?
>
Ka' du ik' bar' spænde den???

Det er jo sådan set det eneste der er at gøre ved det, og gøres skal
det jo.
--
/Hekto

Suzuki LS650 - Kawasaki KR-1 - ?
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto
www.hekto.dk/speedfight

.... What about www.mc-portalen.com ?

Jes Vestervang (23-01-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 23-01-03 18:55

Hekto wrote:

> jesvj2@mailme.dk says:
>> Hej
>> ...slap eger.........
>>
> Ka' du ik' bar' spænde den???
>
Aner det ikke Men det kunne da godt være at jeg skulle forske lidt i
det...

> Det er jo sådan set det eneste der er at gøre ved det, og gøres skal
> det jo.
>
Jaeh, lige engang ved lejlighed
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R
Få Outlook Expresss til at quote ordentligt:
<http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/>

Steen Gruby (23-01-2003)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 23-01-03 22:48

On Thu, 23 Jan 2003 18:55:23 +0100, Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk>
wrote:

Hej Jes.

>Aner det ikke Men det kunne da godt være at jeg skulle forske lidt i
>det...
>
Det kan du sagtens gøre, men jeg ville vente til dækket en gang skal
af alligevel.
Hvis du spænder den så meget at der kommer et stykke eger over
justerniplens kant kan du risikere at den gennemborer fælgbåndet og
går op i slangen.
Så er det "sjovere" at vente og gøre det rigtigt

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Jes Vestervang (25-01-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 25-01-03 19:15

Steen Gruby wrote:

> Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> wrote:
>
>>Aner det ikke Men det kunne da godt være at jeg skulle forske lidt i
>>det...
>>
> Det kan du sagtens gøre, men jeg ville vente til dækket en gang skal
> af alligevel.
> Hvis du spænder den så meget at der kommer et stykke eger over
> justerniplens kant kan du risikere at den gennemborer fælgbåndet og
> går op i slangen.
> Så er det "sjovere" at vente og gøre det rigtigt
>
Det lyder fornuftigt, så det er hermed vedtaget
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R
Få Outlook Expresss til at quote ordentligt:
<http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/>

Thor (23-01-2003)
Kommentar
Fra : Thor


Dato : 23-01-03 22:35

hmm, har du snakket med synshallen ?
jeg ringede for at bestille tid idag, og det viste sig så, at der tidligere
på dagen var blevet varslet nedskæringer/omstruktureringer i synshallerne
(sådan forstod jeg det af den sure dame i røret..) og derfor var alle gået
i strejke med øjeblikelig virkning..
håber sq ikke det varer ved da jeg skal ha synet min mc inden slutningen af
næste uge...og ja, har løst problemet med bortkomne reg. papirer som
tidligere skrevet..
Mvh TB

den (forhåbentligt ) lykkelige ejer af en zzr 600


"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> wrote in message
news:gjk5g-g33.ln1@vissen.vandhane...
> Hej
>
> Jeg pingede lige egerne efter på MTX'en, som jo skal til syn på mandag.
> Desværre opdagede jeg at en enkelt eger på baghjulet var slap, den lød
> ihvertfald ret 'død' ifht. til resten.
> Hvor meget skal man egentlig lægge i det, har det nogen praktisk
betydning?
> Hvad er sandsynligheden for at synsmanden opdager det, og hvad vil han
sige
> til det?
> --
> mvh Jes Vestervang
> FZS600 og MTX125R
> Få Outlook Expresss til at quote ordentligt:
> <http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/>



Jes Vestervang (25-01-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 25-01-03 19:11

Thor wrote:

> hmm, har du snakket med synshallen ? ... strejke med øjeblikelig
> virkning..

Nope, jeg hørte først om det nu, men nu har de vist genoptaget arbejdet.

--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R
Få Outlook Expresss til at quote ordentligt:
<http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/>

Hans Paulin (25-01-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 25-01-03 20:41



Jes Vestervang wrote:
> Thor wrote:
>
>> hmm, har du snakket med synshallen ? ... strejke med øjeblikelig
>> virkning..
>
> Nope, jeg hørte først om det nu, men nu har de vist genoptaget
> arbejdet.

....landsdækkende strejke fra og med på mandag...TV2 txt-tv. p. 152
--
Med venlig hilsen
Hans
Kadett GSi 2,0
Suzuki 1100 E(Z)



Jes Vestervang (25-01-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 25-01-03 21:04

Hans Paulin wrote:
> Jes Vestervang wrote:
>> Thor wrote:
>>
>>> hmm, har du snakket med synshallen ? ... strejke med øjeblikelig
>>> virkning..
>>
>> Nope, jeg hørte først om det nu, men nu har de vist genoptaget
>> arbejdet.
>
> ...landsdækkende strejke fra og med på mandag...TV2 txt-tv. p. 152
>
Jep, opdagede det lige :-/ Nå pyt, Hondaen kan alligevel ikke køre lige nu,
så nu har jeg da tid til at ordne den.
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R
Få Outlook Expresss til at quote ordentligt:
<http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/>

Per Milborg Pedersen (27-01-2003)
Kommentar
Fra : Per Milborg Pedersen


Dato : 27-01-03 14:47


"Hans Paulin" <his@it.dk> wrote in message news:b0up8e$o5p$1@sunsite.dk...
>
>
> Jes Vestervang wrote:
> > Thor wrote:
> >
> >> hmm, har du snakket med synshallen ? ... strejke med øjeblikelig
> >> virkning..
> >
> > Nope, jeg hørte først om det nu, men nu har de vist genoptaget
> > arbejdet.
>
> ...landsdækkende strejke fra og med på mandag...TV2 txt-tv. p. 152
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> Kadett GSi 2,0
> Suzuki 1100 E(Z)

Ja, det er sgu da utroligt. En stor artikel i FDM´s december blad gør rede
for økonomien i bilinspektionen. Her er tallene der er i overskud til
statskassen

1998 / -22,3
1999 / 42,2
2000 / 134,8
2001 / 133,5
2002 / 116,2
og så de fremtidige budgeterede år
2003 / 129,2
2004 / 147,8
2005 / 159,2
2006 / 164,2

Og vi taler her om millioner kroner, hvis nogen måtte være i tvivl. Og så
virker det underligt at de vil skære ned.

Loven om periodisk syn blev til i 1998 efter et krav fra EU. I loven er det
slået fast at det periodiske syn skal være brugerfinansieret og uden at
synene skal være en indtægtskilde til staten. Dog må bilinspektionen have et
årligt overskud på 50 mio kr. Og så det sjove. I loven står der at "priserne
for alle syn skal være lavest muligt". FDM har så lavet en opgørelse over
hvor meget man betaler for meget når man får sig et periodisk syn. Skal du
til syn med din bil i år ja så betaler du 110,- for meget. Og det vil stige
i 2006 til 140,- med den udvikling der er i gang.

Nå, nu har det jo ikke alverden at gøre med MC´er ud over at Jes ikke kan
komme til syn nu og dermed ikke kan få omregistreret. Og hvilken situation
står man så i hvis, de tre uger den tidligere ejers forsikringselskab dækker
ved ejerskifte, er gået og bilinspektionen ikke er kommet i gang? Sikke
noget....

Jes, få så liv i dyret igen og få den synet så du kan få nogle andre dæk på
og komme med ud og lege!!


--
Med racende venlig hilsen

Per M. Pedersen.....M for motortosse
www.motortosse.dk





De burde som FDM ligger op til




Jes Vestervang (27-01-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 27-01-03 14:54

Per Milborg Pedersen wrote:

> Loven om periodisk syn blev til i 1998 efter et krav fra EU. I loven er
> det slået fast at det periodiske syn skal være brugerfinansieret og uden
> at synene skal være en indtægtskilde til staten. Dog må bilinspektionen
> have et årligt overskud på 50 mio kr. Og så det sjove. I loven står der at
> "priserne for alle syn skal være lavest muligt". FDM har så lavet en
> opgørelse over hvor meget man betaler for meget når man får sig et
> periodisk syn. Skal du til syn med din bil i år ja så betaler du 110,- for
> meget. Og det vil stige i 2006 til 140,- med den udvikling der er i gang.
>
Tjaeh, man kan vist lige så godt vænne sig til at staten betragter sig selv
som hævet over loven :-/

> Nå, nu har det jo ikke alverden at gøre med MC´er ud over at Jes ikke kan
> komme til syn nu og dermed ikke kan få omregistreret.

Tjaeh, løst udregnet har jeg indtil den 6. januar, men selvom de kommer
igang inden, så bliver der sikkert kø Ved du hvordan jeg er stillet i
den situation? Jeg vil jø nødigt blive nødt til at afmelde, for pladen er
dælme dyr

> Og hvilken situation står man så i hvis, de tre uger den tidligere ejers
> forsikringselskab dækker ved ejerskifte, er gået og bilinspektionen ikke
> er kommet i gang?
> Sikke noget....
>
....lort!

> Jes, få så liv i dyret igen og få den synet så du kan få nogle andre dæk
> på og komme med ud og lege!!
>
Ja! Jeg skal nok. Men det er dælme deprimerende når den ikke giver noget
konstruktivt feedback. Den nægter bare at starte
Nå pyt, jeg prøver at splitte karburatoren lidt mere ad og puste lidt i
membranen. Så håber jeg på at det hjælper.
FYI er kompressionen fin, gnisten er fin og der er benzin i karburatoren.
Nå, jeg må vel hellere se at komme i sving
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R
Få Outlook Expresss til at quote ordentligt:
<http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/>

Jes Vestervang (27-01-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 27-01-03 18:43

Jes Vestervang wrote:

> Per Milborg Pedersen wrote:

>> Jes, få så liv i dyret igen og få den synet så du kan få nogle andre dæk
>> på og komme med ud og lege!!
>>
> Ja! Jeg skal nok. Men det er dælme deprimerende når den ikke giver noget
> konstruktivt feedback. Den nægter bare at starte
> Nå pyt, jeg prøver at splitte karburatoren lidt mere ad og puste lidt i
> membranen. Så håber jeg på at det hjælper.
> FYI er kompressionen fin, gnisten er fin og der er benzin i karburatoren.
> Nå, jeg må vel hellere se at komme i sving
>
Argh, h...... og p....., det hjalp ikke. Inden jeg gik igang fik jeg
faktisk slæbt liv i den, men den døde brat efter nogle sekunder, hvorefter
den var ikke var til at få liv i igen. Nåmen, karburatoren ser som
sædvanligt pæn ud indeni og membranen så også rigtig ud
Dog var tændrøret sjaskvådt, men nu var der jo også choker på. Karburatoren
har også en sær adfærd, for når den er afmonteret virker svømmerventilen
fint, men når den er på plads lukker den ikke altid for benzinen.
Efter adskilningen var den dog stadig død :-/ Mærkelig dims, sådan en
Honda... Nåmen, nu køber jeg et nyt tændrør (det gamle ligner lort) og
prøver lidt voodoo, så kan det være jeg får liv i den
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R
Få Outlook Expresss til at quote ordentligt:
<http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/>

Claus Rittig (27-01-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 27-01-03 21:06

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse
news:hm7gg-lpe.ln1@vissen.vandhane...

> Dog var tændrøret sjaskvådt, men nu var der jo også choker på.
Karburatoren
> har også en sær adfærd, for når den er afmonteret virker svømmerventilen
> fint, men når den er på plads lukker den ikke altid for benzinen.

Har du tjekket svømmerhøjden? Det er ikke sådan at den bare konstant løber
over, vel?

> Efter adskilningen var den dog stadig død :-/ Mærkelig dims, sådan en
> Honda... Nåmen, nu køber jeg et nyt tændrør (det gamle ligner lort) og
> prøver lidt voodoo, så kan det være jeg får liv i den

Prøv om ikke du kan liste den med ned i motortosseværkstedet, de er ret gode
til besværgelser

Rittig



Jes Vestervang (28-01-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 28-01-03 15:30

Claus Rittig wrote:

> "Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> news:hm7gg-lpe.ln1@vissen.vandhane...
>
>> Dog var tændrøret sjaskvådt, men nu var der jo også choker på.
> Karburatoren
>> har også en sær adfærd, for når den er afmonteret virker svømmerventilen
>> fint, men når den er på plads lukker den ikke altid for benzinen.
>
> Har du tjekket svømmerhøjden? Det er ikke sådan at den bare konstant løber
> over, vel?
>
Nej, den stopper nemlig så snart jeg prikker den hårdt på svømmerhuset. Den
har egentlig gjort det nogle gane før, hvor den fint kunne køre videre
bagefter, så jeg tror ikke det er det. Tændrøret ser dog ganske miserabelt
ud. Eller dvs. elektroden har egentlig den rigtige farve, men 'kolben' er
plævret ind i noget sort smadder. Nå pyt, nu har jeg et nyt tændrør lige
ved siden af mig, så jeg skal bare skrubbe ud og skifte det. Det må jeg
hellere gøre inden jeg piver mere her i gruppen

>> Efter adskilningen var den dog stadig død :-/ Mærkelig dims, sådan en
>> Honda... Nåmen, nu køber jeg et nyt tændrør (det gamle ligner lort) og
>> prøver lidt voodoo, så kan det være jeg får liv i den
>
> Prøv om ikke du kan liste den med ned i motortosseværkstedet, de er ret
> gode til besværgelser

Der er sgu så langt derop :-/ Men voodoo virker vel egentlig trådløst over
rimeligt store afstande
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R
Få Outlook Expresss til at quote ordentligt:
<http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/>

Martin Sørensen (28-01-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 28-01-03 17:36

>> Ja! Jeg skal nok. Men det er dælme deprimerende når den ikke giver
>> noget konstruktivt feedback. Den nægter bare at starte
> Argh, h...... og p....., det hjalp ikke. Inden jeg gik igang fik jeg
> faktisk slæbt liv i den, men den døde brat efter nogle sekunder,
> hvorefter den var ikke var til at få liv i igen. Nåmen, karburatoren
> ser som sædvanligt pæn ud indeni og membranen så også rigtig ud
> Dog var tændrøret sjaskvådt, men nu var der jo også choker på.
> Karburatoren har også en sær adfærd, for når den er afmonteret virker
> svømmerventilen fint, men når den er på plads lukker den ikke altid
> for benzinen.

Det samme gjorde den ene karburator på min Seca sidste år, da jeg havde
problemer med at den døde på den ene cylinder. Det var simpelthen svømmeren
i højre side, der var justeret helt ved siden af. Efter at have målt og
finjusteret nogle gange fik jeg højden i begge sider til at passe med det
opgivne i værkstedshåndbogen, og siden har jeg ikke haft problemet.

Det er forholdsvist let at kontrollere, så det synes jeg du skulle gøre.

--
signing off.. Martin Sørensen



Jes Vestervang (28-01-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 28-01-03 17:25

Martin Sørensen wrote:

>> Karburatoren har også en sær adfærd, for når den er afmonteret virker
>> svømmerventilen fint, men når den er på plads lukker den ikke altid
>> for benzinen.
>
> Det samme gjorde den ene karburator på min Seca sidste år, da jeg havde
> problemer med at den døde på den ene cylinder. Det var simpelthen
> svømmeren i højre side, der var justeret helt ved siden af. Efter at have
> målt og finjusteret nogle gange fik jeg højden i begge sider til at passe
> med det opgivne i værkstedshåndbogen, og siden har jeg ikke haft
> problemet.
>
> Det er forholdsvist let at kontrollere, så det synes jeg du skulle gøre.

Det må jeg jo nok hellere gøre så
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R
Få Outlook Expresss til at quote ordentligt:
<http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/>

Martin Sørensen (28-01-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 28-01-03 18:03

>> Karburatoren har også en sær adfærd, for når den er afmonteret virker
>> svømmerventilen fint, men når den er på plads lukker den ikke altid
>> for benzinen.
> Det samme gjorde den ene karburator på min Seca sidste år, da jeg
> havde problemer med at den døde på den ene cylinder. Det var
> simpelthen svømmeren i højre side, der var justeret helt ved siden
> af.

Det skal så også lige siges, at jeg også skiftede begge svømmernåle, bare
for en sikkerheds skyld.

Gennem MC-Nøglen er de ikke ret dyre, så det vil jeg nok også overveje at
skifte.

--
signing off.. Martin Sørensen



Jes Vestervang (28-01-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 28-01-03 18:56

Martin Sørensen wrote:

>>> Karburatoren har også en sær adfærd, for når den er afmonteret virker
>>> svømmerventilen fint, men når den er på plads lukker den ikke altid
>>> for benzinen.
>> Det samme gjorde den ene karburator på min Seca sidste år, da jeg
>> havde problemer med at den døde på den ene cylinder. Det var
>> simpelthen svømmeren i højre side, der var justeret helt ved siden
>> af.
>
> Det skal så også lige siges, at jeg også skiftede begge svømmernåle, bare
> for en sikkerheds skyld.

Svømmernåle - akslen svømmeren drejer om eller hvad? En nåle-aksel

> Gennem MC-Nøglen er de ikke ret dyre, så det vil jeg nok også overveje at
> skifte.

Tjaeh, den har jo kun gået omkring 20k, så jeg synes det er lidt tidligt :-|
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R
Få Outlook Expresss til at quote ordentligt:
<http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/>

Martin Sørensen (28-01-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 28-01-03 19:31

>> Det skal så også lige siges, at jeg også skiftede begge svømmernåle,
>> bare for en sikkerheds skyld.
> Svømmernåle - akslen svømmeren drejer om eller hvad? En nåle-aksel

Også kaldet svømmerventil. Det er den lille dims svømmeren trykker på for at
lukke for benzintilførslen. Hvis den ikke slutter helt tæt, kan karburatoren
risikere at svømme over.

Hvis der sidder noget stads i ventilen, kan det jo også ske at det er derfor
den ikke kan lukke ordentligt, så den kan man evt. pille ud og rense til at
starte med.

>> Gennem MC-Nøglen er de ikke ret dyre, så det vil jeg nok også
>> overveje at skifte.
> Tjaeh, den har jo kun gået omkring 20k, så jeg synes det er lidt
> tidligt :-|

Muligvis, men tjek lige om svømmerstanden er iorden alligevel. Jeg ved ikke
om den deler svømmerventil med andre modeller, for jeg kunne ikke finde
MTX125 i MC-nøglen under svømmernåle.

--
signing off.. Martin Sørensen



Jes Vestervang (28-01-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 28-01-03 19:31

Martin Sørensen wrote:

>>> Det skal så også lige siges, at jeg også skiftede begge svømmernåle,
>>> bare for en sikkerheds skyld.
>> Svømmernåle - akslen svømmeren drejer om eller hvad? En nåle-aksel
>
> Også kaldet svømmerventil. Det er den lille dims svømmeren trykker på for
> at lukke for benzintilførslen. Hvis den ikke slutter helt tæt, kan
> karburatoren risikere at svømme over.
>
Den er skam helt tæt. Når jeg puster i benzinslangen lukker den helt og
aldeles når karburatoren tippes mere end halvvejs om på siden.

> Hvis der sidder noget stads i ventilen, kan det jo også ske at det er
> derfor den ikke kan lukke ordentligt, så den kan man evt. pille ud og
> rense til at starte med.
>
Det er skam gjort, men det har tilsyneladende ikke hjulpet.

> Muligvis, men tjek lige om svømmerstanden er iorden alligevel.

Så absolut. Min Haynes er bare til den gamle model (med Keihin istedet for
Dellorto), så jeg må lige snakker med en forhandlertype imorgen.
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R
Få Outlook Expresss til at quote ordentligt:
<http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/>

Jes Vestervang (29-01-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 29-01-03 13:13

Jes Vestervang wrote:

> Martin Sørensen wrote:
>
>> Muligvis, men tjek lige om svømmerstanden er iorden alligevel.
>
> Så absolut. Min Haynes er bare til den gamle model (med Keihin istedet for
> Dellorto), så jeg må lige snakker med en forhandlertype imorgen.
>
Det gik desværre som jeg frygtede, hverken Sand Jensen i Silkeborg (hvor
den er købt fra ny) eller Special i Aalborg kunne hjælpe. Sand Jensen
fortalte dog at jeg kunne prøve at ringe til importøren, men der havde de
solgt værkstedshåndbogen! (uduelige tåber, skidesprællere etc.).
Så nu må jeg til at skrive rundt til nogle udenlandske honda-importører.
Der er næppe gevinst hos danske forhandlere tror jeg :-/

Alternativt må jeg prøve mig frem, men det er næppe optimalt :-/
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R
Få Outlook Expresss til at quote ordentligt:
<http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/>

Jes Vestervang (29-01-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 29-01-03 14:43

Jes Vestervang wrote:

> Det gik desværre som jeg frygtede, hverken Sand Jensen i Silkeborg (hvor
> den er købt fra ny) eller Special i Aalborg kunne hjælpe. Sand Jensen
> fortalte dog at jeg kunne prøve at ringe til importøren, men der havde de
> solgt værkstedshåndbogen! (uduelige tåber, skidesprællere etc.).
> Så nu må jeg til at skrive rundt til nogle udenlandske honda-importører.
> Der er næppe gevinst hos danske forhandlere tror jeg :-/
>
Nåmen, nu prøvede jeg lige at spørge i den italienske pendant til dfm
<news://it.hobby.motociclismo>, og der er da allerede en flink en der har
oversat mit spørgsmål til italiensk Så håber jeg bare at der er nogen
dernede der ved det...
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R
Få Outlook Expresss til at quote ordentligt:
<http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/>

Martin Sørensen (29-01-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 29-01-03 15:27

>>> Muligvis, men tjek lige om svømmerstanden er iorden alligevel.
>> Så absolut. Min Haynes er bare til den gamle model (med Keihin
>> istedet for Dellorto), så jeg må lige snakker med en forhandlertype
>> imorgen.
> Det gik desværre som jeg frygtede, hverken Sand Jensen i Silkeborg
> (hvor den er købt fra ny) eller Special i Aalborg kunne hjælpe.

Spørgsmålet er så om hvor stor forskellen er fra den ene model til den
anden. Hvis du kunne finde en anden MC med Dellorto karburator, er det jo
sandsynligt at svømmerhøjden skal være ens. Men jeg må nok også sige, at jeg
ikke umiddelbart kender andre modeller med Dellorto karburator.

> Så nu må jeg til at skrive rundt til nogle
> udenlandske honda-importører. Der er næppe gevinst hos danske
> forhandlere tror jeg :-/

Kan du finde ud af, hvad karburatoren hedder? Det kan jo ske, at man kan
finde specifikationerne på nettet, når man kender modellen.

> Alternativt må jeg prøve mig frem, men det er næppe optimalt :-/

Nej, det er lidt irriterende at famle i blinde.

--
signing off.. Martin Sørensen



Mikkel Christensen (29-01-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 29-01-03 15:35

"Martin Sørensen" <mosREMOVE@laxity.dk> writes:

> >>> Muligvis, men tjek lige om svømmerstanden er iorden alligevel.
> >> Så absolut. Min Haynes er bare til den gamle model (med Keihin
> >> istedet for Dellorto), så jeg må lige snakker med en forhandlertype
> >> imorgen.
> > Det gik desværre som jeg frygtede, hverken Sand Jensen i Silkeborg
> > (hvor den er købt fra ny) eller Special i Aalborg kunne hjælpe.
>
> Spørgsmålet er så om hvor stor forskellen er fra den ene model til den
> anden. Hvis du kunne finde en anden MC med Dellorto karburator, er det jo
> sandsynligt at svømmerhøjden skal være ens. Men jeg må nok også sige, at jeg
> ikke umiddelbart kender andre modeller med Dellorto karburator.

Hmmm... Jeg mener der sidder en Dell'Orto 34mm på min priller.
Den må du (Jes) da gerne skille ad hvis du har lyst...

--
Mikkel
motortosse.dk - Save the Whales -- Harpoon a Honda.

Jes Vestervang (30-01-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 30-01-03 00:33


"Mikkel Christensen" <mic@rrnord.dk> skrev:
> Hmmm... Jeg mener der sidder en Dell'Orto 34mm på min priller.
> Den må du (Jes) da gerne skille ad hvis du har lyst...
>
Jeg tror ikke det går, for min er kun en 24'er (jvf. mc-revyen, har ikke
målt efter) :-/
Men tak for tilbuddet
--
mvh Jes Vestervang



Mikkel Christensen (30-01-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 30-01-03 08:54

"Jes Vestervang" <jesvj@mailme.dk.fjernmig> writes:

> "Mikkel Christensen" <mic@rrnord.dk> skrev:
> > Hmmm... Jeg mener der sidder en Dell'Orto 34mm på min priller.
> > Den må du (Jes) da gerne skille ad hvis du har lyst...
> >
> Jeg tror ikke det går, for min er kun en 24'er (jvf. mc-revyen, har ikke
> målt efter) :-/
> Men tak for tilbuddet

Okæh. Men du må jo sige til hvis du skal se en D'O der er samlet rigtigt

--
Mikkel
motortosse.dk - Save the Whales -- Harpoon a Honda.

Jes Vestervang (31-01-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 31-01-03 01:04

Mikkel Christensen wrote:
> "Jes Vestervang" <jesvj@mailme.dk.fjernmig> writes:
>
>> "Mikkel Christensen" <mic@rrnord.dk> skrev:
>>> Hmmm... Jeg mener der sidder en Dell'Orto 34mm på min priller.
>>> Den må du (Jes) da gerne skille ad hvis du har lyst...
>>>
>> Jeg tror ikke det går, for min er kun en 24'er (jvf. mc-revyen, har
>> ikke målt efter) :-/
>> Men tak for tilbuddet
>
> Okæh. Men du må jo sige til hvis du skal se en D'O der er samlet
> rigtigt

Hov, var det en fornærmelse? ...anyways, så var jeg da også lidt for hurtig
til at flå slangerne af karburatoren, men jeg har da fundet ud af hvor
olietilførslen skal på. Resten er nok ikke så vigtige, de ender alligevel
bare i den blå luft, undtaget en som går tilbage til oliebeholderen. Der er
forresten også flere slanger end der er studser på karburatoren. Odd! :*-)
Nå pyt Hvis der render olie ud af karpem, så er det nok den der skal op
til oliebeholderen...

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506
FZS600 og MTX125R




Mikkel Christensen (31-01-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 31-01-03 10:10

"Jes Vestervang" <jesvj@mailme.dk.fjernmig> writes:

> Mikkel Christensen wrote:
> > "Jes Vestervang" <jesvj@mailme.dk.fjernmig> writes:
> >
> >> "Mikkel Christensen" <mic@rrnord.dk> skrev:
> >>> Hmmm... Jeg mener der sidder en Dell'Orto 34mm på min priller.
> >>> Den må du (Jes) da gerne skille ad hvis du har lyst...
> >>>
> >> Jeg tror ikke det går, for min er kun en 24'er (jvf. mc-revyen, har
> >> ikke målt efter) :-/
> >> Men tak for tilbuddet
> >
> > Okæh. Men du må jo sige til hvis du skal se en D'O der er samlet
> > rigtigt
>
> Hov, var det en fornærmelse?

Ja.

--
Mikkel
motortosse.dk - Save the Whales -- Harpoon a Honda.

Jes Vestervang (30-01-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 30-01-03 00:35


"Martin Sørensen" <mosREMOVE@laxity.dk> skrev:
> Spørgsmålet er så om hvor stor forskellen er fra den ene model til den
> anden. Hvis du kunne finde en anden MC med Dellorto karburator, er det jo
> sandsynligt at svømmerhøjden skal være ens. Men jeg må nok også sige, at
jeg
> ikke umiddelbart kender andre modeller med Dellorto karburator.
>
Nej, det skal jo nok også være samme størrelse. Men andre italiensk
producerede Honda'ervar måske værd at snuse i. Ham gutten hos importøren
næcnte også muligheden, men han havde åbenbart ikke mulighed for at se andre
modellers karburatoror
--
mvh Jes Vestervang



Armand (29-01-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 29-01-03 17:19


Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en
news:g2tkg-36k.ln1@vissen.vandhane...
> Jes Vestervang wrote:
>
> > Martin Sørensen wrote:
> >
> >> Muligvis, men tjek lige om svømmerstanden er iorden alligevel.
> >
> > Så absolut. Min Haynes er bare til den gamle model (med Keihin
> > istedet for Dellorto), så jeg må lige snakker med en forhandlertype
> > imorgen.
> >
> Det gik desværre som jeg frygtede, hverken Sand Jensen i Silkeborg
> eller Special i Aalborg kunne hjælpe.............importøren, men
> der havde de solgt værkstedshåndbogen!
> Så nu må jeg til at skrive rundt til nogle udenlandske
> honda-importører.
> Der er næppe gevinst hos danske forhandlere tror jeg :-/


Jeg har i flere tilfælde noteret mig at bensin-niveau'et skal ligge tæt
på pakfladen imellem svømmerhus og karburator!
Til nød kan du forsøge dig med dét!

Men hvis problemet er pludselig opstået, ligger fejlen nok snarere et
andet sted (medmindre at bensin-niveau'et p.g.a. fejlfunktion i
svømmerventilen er så højt at det løber over!)!

--
Armand.






Martin Sørensen (29-01-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 29-01-03 19:21

>>>> Muligvis, men tjek lige om svømmerstanden er iorden alligevel.
> Jeg har i flere tilfælde noteret mig at bensin-niveau'et skal ligge
> tæt på pakfladen imellem svømmerhus og karburator!
> Til nød kan du forsøge dig med dét!

Ja, i min Mikuni karburator skal standen være mellem 1 og 3mm under denne
pakflade.
Hvis nu cyklen havde været flere-cylindret, så kunne han nemt sammenligne
karburatorerne indbyrdes.

> Men hvis problemet er pludselig opstået, ligger fejlen nok snarere et
> andet sted (medmindre at bensin-niveau'et p.g.a. fejlfunktion i
> svømmerventilen er så højt at det løber over!)!

Problemet på min MC synes jeg ellers kom ret pludseligt efter at den havde
kørt uden problemer i et år.

--
signing off.. Martin Sørensen



Jes Vestervang (30-01-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 30-01-03 00:42


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev:
> Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev:
> > Jes Vestervang wrote:
> > > Martin Sørensen wrote:
> > >
> > Det gik desværre som jeg frygtede, hverken Sand Jensen i Silkeborg
> > eller Special i Aalborg kunne hjælpe.............importøren, men
> > der havde de solgt værkstedshåndbogen!
> > Så nu må jeg til at skrive rundt til nogle udenlandske
> > honda-importører.
> > Der er næppe gevinst hos danske forhandlere tror jeg :-/
>
> Jeg har i flere tilfælde noteret mig at bensin-niveau'et skal ligge tæt
> på pakfladen imellem svømmerhus og karburator!
> Til nød kan du forsøge dig med dét!
>
Ja, det må være sidste udvej. Nu er jeg dog midlertidigt flygtet til
Gludsted (har en fin lille ferie ovenpå eksamenen), så jeg har først
mulighed for at rode med sagerne på søndag.

> Men hvis problemet er pludselig opstået, ligger fejlen nok snarere et
> andet sted (medmindre at bensin-niveau'et p.g.a. fejlfunktion i
> svømmerventilen er så højt at det løber over!)!

Jeg tror det ikke, for den har hele tiden kun kunnet køre med choker,
ligesom svømmerhuset til tider har løbet over, når der er blevet åbnet for
benzinen. Den har også haft svært ved at tage gassen (især uden choker) og
har ikke kunnet gå i tomgang.
Symtomerne med overløb passer i øvrigt meget godt med Martins symptomer på
fejljusteret svømmerhøjde.
Svømmerventilen lukker i øvrigt fint tæt, så det er næppe der den er gal.
--
mvh Jes Vestervang



Mads Lund (30-01-2003)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 30-01-03 11:28

Jes, tag nu den karburator og en skruetrækker med i offroadklubben en
torsdag, så kan Jan justere den hurtigere end du kan udtale typebetegnelsen
på karburatoren.

Mads Lund
Ninja9RT, som får lavet nye indsprøjtningshuse idag



Jes Vestervang (31-01-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 31-01-03 01:10

Mads Lund wrote:
> Jes, tag nu den karburator og en skruetrækker med i offroadklubben en
> torsdag, så kan Jan justere den hurtigere end du kan udtale
> typebetegnelsen på karburatoren.

Jeg er en fanden, for nu er jeg flygtet til Gludsted :-|
Desuden er den dumme pedalcykel punkteret, så hvis jeg skulle derud ville
det blive noget med et større antal busser :-/
Nåmen, jeg prøver at stille den til omkring 20mm, for det ser ud som om alle
karburatorers svømmerhøjde ligger deromkring. Ellers må jeg jo bare prøve
den med 'lidt under svømmerhuskanten'.

> Mads Lund
> Ninja9RT, som får lavet nye indsprøjtningshuse idag

Tillykke, så er der vel håb for at den kommer ud at køre i år!

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506
FZS600 og MTX125R og en pedalcykel... intet kan/må køre... sgulort... :-|
Dumme vinter og dumme afgifter. Hvis afgifterne var væk ville jeg nemlig
have tre gange så mange mc'er ...der måske heller ikke kunne
køre...hmm...




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177518
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408647
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste