Tændingsproblem på RD 350 YPVS LC II
Fra : Jon Larsen

Dato : 23-01-03 15:41

Hej i NG'en

Jeg har et spørgsmål ang. subject, som måske er min næste maskine.

Personen siger at når modellen har stået lidt ( et par dage ) har den tabt
lidt gnist og kan være svær at starte, men efter et par min. tomgang
forsvinder problemet.

Hvad kan der være galt ???

Han mener selv ( er automekaniker ) at det kan være tændspole eller statoen
der fejler noget.

Det kunne jo være rart at vide om det er dyrt eller billigt at reparerer...

Ellers må brormand lige med ud og måle, for det har jeg ikke meget forstand
på sådan noget el-værk.

--
MVH.
Jon Larsen

Fra : Armand

Dato : 23-01-03 16:47

Jon Larsen <jon-soegaard@larsen.tdcadsl.dk> skrev i en
> [...]
tabt
> lidt gnist og kan være svær at starte, men efter et par min. tomgang

"flad" bensin i svømmerhusene !?
NGK-rør?

--
Armand

Fra : Jon Larsen

Dato : 23-01-03 17:09

> "flad" bensin i svømmerhusene !?
> NGK-rør?
>
> --
> Armand

Tjaahh.. så meget har jeg ikke kigget på den endnu.. men skal prøve en tur
på den i weekenden..
Han sagde i øvrigt at kun lige havde kørt den til efter motorrenovation, og
at den havde stået stille i lang tid så det kan sq godt være det er
bagateller

--
MVH.
Jon Larsen ( som fik 10 til eksamen idag ;- )

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 23-01-03 17:18

"Jon Larsen" <jon-soegaard@larsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
og
> at den havde stået stille i lang tid så det kan sq godt være det er

Hva med zukien?? Har du fået den motor i ?

Tillykke med det !

/Thomas

Fra : Jon Larsen

Dato : 23-01-03 18:00

> Hva med zukien?? Har du fået den motor i ?

Nej.. han vil måske aftage den adskilt... men skal nok huske at tage de
slanger fra.. damn.. jeg er glemsom... sorry Thomas... skal derud i
morgen.. så piller jeg dem af med det samme

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 23-01-03 19:23

> [...]

> slanger fra.. damn.. jeg er glemsom... sorry Thomas... skal derud i
> morgen.. så piller jeg dem af med det samme

Ok, men lad os lige få en pris på hvad den skal koste ? Har en kammi der
evt. nok ville have interesse i at få en :)
/Thomas Buus

Fra : Jon Larsen

Dato : 23-01-03 19:35

> Ok, men lad os lige få en pris på hvad den skal koste ? Har en kammi der
> evt. nok ville have interesse i at få en :)
xxxxxxxxxxxxxxxxxx

Gixxeren.... tjahhh 15 - 16.000 men vil først lige se om ham her med RD'eren
vil bytte `

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 23-01-03 20:27

"Jon Larsen" <jon-soegaard@larsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Gixxeren.... tjahhh 15 - 16.000 men vil først lige se om ham her med
RD'eren
> vil bytte `

Incl. den motor jeg solgte dig.. ??

Fra : Jon Larsen

Dato : 23-01-03 21:04

> Incl. den motor jeg solgte dig.. ??

Tjaahh.. det bliver det nok.. men så er den også adskilt, og udstødningen
skal reppes og motoren skal justeres ind.... Det er jeg jo nød til at slå af
prisen for...

Fra : Hekto

Dato : 23-01-03 17:13

In article <3e2fff12$0$139$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, jon-
soegaard@larsen.tdcadsl.dk says...

Find iøvrigt købervejledningen til sådan een.
Den ligger flere steder på nettet.

www.350lc.de

--
Brian/Hekto

LS650 m. 1-in-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-in-2
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Hekto

Dato : 23-01-03 17:14

In article <MPG.189a32f2b87bc2da989765@news.uunet.dk>,
bs@hektoMAPSON.dk says...
> Find iøvrigt købervejledningen til sådan een.
> Den ligger flere steder på nettet.
>
> www.350lc.de

Sorry:

http://www.rd350lc.de/

Fra : Hekto

Dato : 23-01-03 17:12

> [...]
> Personen siger at når modellen har stået lidt ( et par dage ) har den tabt
> lidt gnist og kan være svær at starte, men efter et par min. tomgang

Hæ, Hæ! ... spørg Wheeler!!

Ellers er gættene, ud over Armands:

Det kan være olie/skidt/rust på svinghjulet eller pick-up'en.
Fjern dækslet over svinghjulet og kontroller. Der skal ikke være
olie!!! I så fald er det 2T-olie = sandsynligvis defekt pakdåse. (dog
nem/billig at reparere, hvis det er den eneste)

Undersøg om det er begge cylindre der går/gnister dårligt. Pick-up og
CDI er fælles; men saparate tændspoler.

Det kan måske også være membranerne der er noget galt med, hvis de
først skal motioneres lidt for at holde tæt.

Fra : wheeler

Dato : 23-01-03 20:39

"Hekto" <bs@hektoMAPSON.dk> skrev i en meddelelse >

> Hæ, Hæ! ... spørg Wheeler!!

FUCK DIG HEKTO...der røg den is på Langelinie

Jeg har ellers foreslået Jon, at han køber min RD'er (eller jeg køber den
omtalte cykel) så han(jeg 2 RD'ere - een der virker ved koldstart og een der
virker ved driftstemperatur....

Jeg holder (også ?) på, at fejlen ligger i benzintilførslen (svømmerstand),
idet en overgang i stator og pickup som er udgangspunkt er termisk betinget
(og tændspolen - ja enten virker den eller så virker den ikke ?). Et
multimeter og måling af modstandene ved kold/varm status må være første
skridt i fejldiagnotisering!

Det, der bekymrer mig mest er, at Jon nævner, at sælger er mekaniker....så
er det lige man spørger, hvorfor han IKKE SELV har udbedret problemet
fremfor at komme med sine lommefilosofiske betragtninger, hvad der evt. kan
være i vejen -> ER DET MON CDI'en der spøger. Førstegenerations RD'ere er jo
kendt for, at CDI-elektroniken kan stå af

Wheeler

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=65

Fra : Hekto

Dato : 24-01-03 10:16

In article <kyXX9.1572$_24.642@news.get2net.dk>, "wheeler"
<bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> says...

> FUCK DIG HEKTO...der røg den is på Langelinie

Nååååhh .... vi er nok nærtagene, hva'???? ;0)

Fra : Hans Joergensen

Dato : 24-01-03 20:13

Hekto wrote:
> Nååååhh .... vi er nok nærtagene, hva'???? ;0)

Vi kan da evt. give til hinanden ;)

Hvordan går det iøvrigt med dine cylindre?

// Hans, der får dårlige nerver af alt den snak om defekte
2taktere, jeg har fanme ikke råd til at fikse noget før jeg
er ophørt med at være arbejdsløs.

--
Leveret af http://ph33r.dk

Fra : Hekto

Dato : 25-01-03 00:37

In article <slrnb3341c.cv8.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...
> Hvordan går det iøvrigt med dine cylindre?

Det er den rene elendighed!!!!!
.... ikke med cylinderne; men med skattevæsenet! Beregninger siger, at
de vil sende et saftigt girokort, i år!
Så jeg kommer nok til at gøre noget rigtig grimt, der taler mig
inderligt imod ... for at få råd til den giro!!!! :0(

KR-1'en er ellers ved at blive rigtig flot. Alle dele jeg kunne komme
til at afmontere er glasblæst, og fremstår som nye. Lakken var jo pæn
og original, så dér var ikke meget at hente.

--
/Hekto ... der er tæt på at være depressiv!!!

Suzuki LS650 - Kawasaki KR-1 - ?
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto
www.hekto.dk/speedfight

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Hans Joergensen

Dato : 25-01-03 01:03

Hekto wrote:
> [...]
> Så jeg kommer nok til at gøre noget rigtig grimt, der taler mig
> inderligt imod ... for at få råd til den giro!!!! :0(

Sælge din sjæl til Hells Angels?
Du må ihvertfald ikke skille dig af med din knallert :) (250'eren altså:)

> KR-1'en er ellers ved at blive rigtig flot. Alle dele jeg kunne komme
> til at afmontere er glasblæst, og fremstår som nye. Lakken var jo pæn
> og original, så dér var ikke meget at hente.

Herligt, glæder mig til at se den ...

Yamaha'en får jo som skrevet tidligere ikke en ret stor omgang, men
den har det jo også fint fint ..

// Hans

--
Leveret af http://ph33r.dk

Fra : Moller

Dato : 23-01-03 19:07

> Personen siger at når modellen har stået lidt ( et par dage ) har den tabt
> lidt gnist og kan være svær at starte, men efter et par min. tomgang
> forsvinder problemet.

Du mener at den står i nogen dage, og så er den svær at starte... og når
den så har stået i tomgang er problemet væk. altså du kan slukke den og
starte den med det samme igen uden problemer ???

> Hvad kan der være galt ???

Hvis den kan stå i 1 time og derved motoren er blevet kold igen.... og
starte uden problemer, så lyder det som et ENORMT dårligt batteri, eftersom
det vil jo passe med at du starte den, og så lades der op på batteriet... og
lader du den stå nogen dage, aflades det stille og roligt.

Hvis den ik starte ordentligt så snart den er kold, så kan det
udemærkede skyldes Choker systemet som ikke virker som det skal, nemlig at
give ekstra benz til koldstart.

> Han mener selv ( er automekaniker ) at det kan være tændspole eller
statoen
> der fejler noget.

statoen virker jo fint, eftersom den efter lidt tomgang for ladet
systemet op... Og det med tændspolen lyder som dårlig undskyldning, pga. han
ik selv aner hva der er galt... men på den anden side, hvis din prøvetur går
fint (også ved mange omdr.) så er tændspolen ikke noget problem.

> Det kunne jo være rart at vide om det er dyrt eller billigt at
reparerer...

I mine øre, lyder det at som du selv nævner i et andet indlæg at den har
lige været gennem en motorrenovation, og derved har han ikke fået stillet
kaburatorende som de skal, eller at de har fået pillet ved pickupen, og
derved tænder den ik som den skal...

> Ellers må brormand lige med ud og måle, for det har jeg ikke meget
forstand
> på sådan noget el-værk.

Go ide... aller først, mål spændingen på systemet inden i overhovede
forsøger på at starte den, og maskinen har stået nogen dage... er spændingen
meget lavere end 12,5-12,8 så er det tid til at det batteri skiftes.. ca.
500 dask.

Er spændingen fin, så tjek lige choker delen...

VH
Lars Molnit
Som lige har stillet tænding på MZ'en... hmmm, må sku indrømme den er
sej, når den ku køre med en tænding der var 5mm forkert *GGG*

Fra : Moller

Dato : 23-01-03 19:21

What, du har en GSX 250 R, og vil ha en RD350 ?????? godt nok er 2
takteren mere hissig, men 4 takteren er langt mere styrbar i svingende osv,
eftersom deres Effect kurve er mere lineær uden pluselig vilde powerpoint
punkter.... men til ligeudkørsel, er RD'en nok sjovest.

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S

Fra : Jon Larsen

Dato : 23-01-03 19:24

> VH
> Lars Molnit
> MZ ETZ 251 CDi
> Suzuki GSF 1200 S

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Til gengæld kan jeg heller ikke lave en disse selv på gixxeren, men det kan
jeg på 2 takteren !!

Fra : Moller

Dato : 23-01-03 19:38

> Til gengæld kan jeg heller ikke lave en disse selv på gixxeren, men det
kan
> jeg på 2 takteren !!

Detsvære den ånd/menning som RD350 typiske ejere har præget den model
med de sidste par år :( så hver forberedt på at ha sat dig godt ind i de
velskrevet RD350 købs guider som ligger på nettet... køb ikke den første du
ser, og hver enormt kritisk, eftersom du skal regne med at en meget stor
procent del af RD350'er er præget af knallert fingre, som har gjort det være
end de var i forvejen :(

Men en kanon velholdt toptrimmet RD350'er er kanon skæg, men der er lang
vej mellem dem :( så hvis du køber en af de billige, så ved du at det ik var
en af de velholdte...

VH
Lars Molnit

Fra : Jon Larsen

Dato : 23-01-03 19:43

> [...]
> ser, og hver enormt kritisk, eftersom du skal regne med at en meget stor
> procent del af RD350'er er præget af knallert fingre, som har gjort det

xxxxxxxxxxxxxxx

Den her er netop blevet renoveret i motoren ( honet, nyt stempel + ringe og
ny krumtap ) af ejeren som er mekaniker.. han burde have en lille smule
forstand på den slags.. derfor tør jeg godt løbe chancen.. Ellers er der vel
hjælp at hente i div. bøger i forhold til gixxeren hvor det hele kun findes
på japansk..

Fra : Allan Nielsen

Dato : 23-01-03 20:11

> [...]
vel
> hjælp at hente i div. bøger i forhold til gixxeren hvor det hele kun
hej Jon
husk at tjekke YPVSerne pil dækslerne af i begge sider så du kan se om
pakdåserne holder tæt, husk også at kigge mellem cylinderne. Hvis du må og
tør(nu hvor den lige er renoveret) bør du give modellen nogle tæsk når du
prøver den(lyder den sund) og tjek YPVSerne endnu engang når du kommer
tilbage. Er den utæt bør du bede om et par tusinde i afslag eller finde en
anden cykel.
Allan
Der måtte rode for meget med sin gamle RDer.

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 23-01-03 20:30

Jon Larsen wrote:
> [...]
> chancen.. Ellers er der vel hjælp at hente i div. bøger i forhold til
> gixxeren hvor det hele kun findes på japansk..

Hmm nu må jeg fatte pennen...

Alle RD'er er lige renoveret når de er til salg, ellers er der ingen der vil
købe dem.

Wheelers havde kørt mindre end 2000 siden hovedrenovation, underligt at det
så var de næste 200 der fik den til at ryge i luften!!

Jeg ved ikke hvad du skal give for den, men er den billig er det løgn at den
er tip top i stand. Det kan simpelt hen ikke betale sig at sætte en RD i
stand for blot at sælge den, du får ikke nær pengene igen.

Som alm. mekanikker er det nok ikke ham der har boret/honet den. Du kan
spørge Wheeler om hvad det koster. En ny krumtap koster 6000, kan ikke lige
huske om det er +moms.

En "ny" vil derfor i de fleste tilfælde være udskiftning af de to yderste
lejer(80kr/stk. for SKF vist ca. 400 for den lukkede serie der org. er
monteret). Har han fået nogen til at lave den for sig er der muligvis
skiftet plejlstænger, med det vigtige er de to centerlejer og pakdåsen her
imellem. Dåsen kan ikke købes og skal du have en lavet i alu, ser du på
regninger for 4 lejer 2 plejlstænger + timer nok til at jeg ville beholde
GSXR'en...

De folk der siger at 2T er knallert nok til de selv kan lave det har ikke
sat sig ordentligt ind i tingene. RD'en er nok gammel med alligevel ret
moderne, jeg har aldrig set en Puch Maxi med CDI/reed/YPVS mm. Hvis du ikke
kan måle tolerancerne på dine 4T ventiler så kan du heller ikke måle om
krumtappen på din RD skal renoveres.

En RD er helt vildt skæg, men før jeg kom ud og køre brugte jeg 4 måneder på
at sætte den mekanisk i stand. Det har dog ikke gjort at jeg har haft en
problemfri serson. Den er gammel og har mange kræfter, derfor går den i
stykker, eller man kan sige, den bliver hele tiden slidt op...

Et godt lille trick til at se om der er blevet passet på en RD er at få
baghjulet løftet fri af jorden, ryk op og ned i bagsvingeren, er der slør
har bagtøjet nok ikke været skilt ad i snart 20 år. Er dette tilfældet vil
jeg ikke stole på noget som helst. Regn med 8K i rep. så kan du kun blive
glad.

Jeg sætter lige en post ind min bror skrev om køb af RD i sin tid.

Skriv endelig hvis du har brug for hjælp, men lad være med at købe den først
RD du ser, fordi du tror du kan lave det hele selv...

Jens
RD

Jeg har haft en N model fra '85 i 6 år nu og er meget glad for den.

Jeg er næsten færdig med den anden hoved reperation af min, og min
brors ny indkøbte kåbemodel.

Efter min mening er der 4 sygdomme der går igen på alle RD'ere

1. slidte stempler og cylindere.
Læg øret til en af cylindrene med motoren i tomgang og lyt efter om
der er raslelyde fra stempler og ringe. Koblingen rasler også en del.
-derfor øret helt ind til cylindren.
Jeg har prøvet to typer stempler pro-x støbte til 900,- pr stk. og
Wiseco smedede til noget mere. derudover skal cylinderen bores og
hones. Wiseco ser ud til at være en en del bedre med længere
holdbarhed og bedre finish. men måske mest relevant til race.

2. Slidt krumtap er det dyreste. Det viser sig ved lette til kraftige
bankelyde og stor motorvibration. Man finder ikke ud af om
hovedlejerne er defekte før man står med tappen i hænderne. Har man
adgang til et maskinværksted kan det gøres, hvis man er omhyggelig og
grundig. Ellers bliver du nødt til at sende den til England; Chris
Abblebee Engineering gjorde det for mig første gang min var slidt op
(2 gange slidt op og en gang skæv ialt) for 128£. Spørger du en dansk
forhandler vil han sige noget vanvittigt fks. 5000 +moms.

3. Utætte/slidte YPVS ventiler. Kan ses ved to-takt oliespild mellem
de to cylindre. Har du adgang til drejebænk og fræser kan du rette op
på et slidt system. Ellers er der ikke meget og gøre. Slidet skyldes
især "lejet" som selve ventilen kører i. Når klæbrig 2 takst olie
fylder leje og ventil op begynder lejet dreje i den bløde alu
cylinder. Kombineret med den slam og grus som forhjulet kaster op
præcis mellem de to cylindre gnaver lejet pasningen i cylinder større
og mere utæt. ER YPVS tæt så skynd dig at klippe et skjold af alu fks.
1mm (jeg brugte noget fra et gammelt køleskab). og erstat det med
de to pakninger. -Det beskytter mod yderligere slid og du behøver ikke
gøre mere.
Når du har udstødningerne afmonteret så check at de to ventiler kører
synkront. det er *meget* vigtigt for top ydelsen.

4. Slidt "link" system i bagsvingeren. Sæt cyklen i en position hvor
baghjulet svæver. Træk op og ned i baghjulet. Er der slør vil ledne
være Rustne/slidte. Hvad det betyder for køreegenskaber ved jeg ikke,
men fix det og monter smørenipler og det vil ikke ske igen.

Hvad angår km. tror jeg det er meget variabelt. -Jeg har hørt at hvis
du tuner den til grænsen for øjebliklig eksplotion vil krumtappen
holde 1500 km.
Standart og man foretrækker forhjulet 10 cm. i luften måske 15000 for
krumtap stempler.
Jeg har selv kørt ca. 30000 på et sæt stempler og en krumtap. De
første 20000 alt hvad den kunne trække og de sidste 10 stillle og
roligt. Krumtappen skulle have fire nye hovedlejer og Wiseco
stemplerne fire nye ringe (næsten færdig).

Held og lykke med dit snarlige indkøb.

Har du spørsmål hvad jeg har skrevet så skriv til min E-mail. -Jeg
læser ikke gruppen særligt tit...........

Mhv. Peter

Fra : Jon Larsen

Dato : 23-01-03 21:03

> Alle RD'er er lige renoveret når de er til salg, ellers er der ingen der
vil
> købe dem.
>
> xxxxxxxxxxxxxxx

Nu vil jeg i hvert fald lige prøve den først.. og så se om det stadig er
noget for mig...

Man kan vel se om den er renoveret ?!?!?!? hvis man altså piller toppen af..

Jeg har jo ikke købt den endnu

og Armand... så vidt jeg kan forstå, har Rune jo ikke haft de vilde kvaler
med TZR'eren.. i hvert fald ikke mere end han selv har kunnet lave det
hele... eller også er der noget han ikke har fortalt !!!!!!!

--
MVH.
Jon Larsen

Fra : wheeler

Dato : 23-01-03 21:24

> [...]
> Stud.Procesteknolog.
> GSX 250 R Supersport ( uden motor på )
> "Før var jeg forvirret, det er jeg også nu, bare på et højere plan."

De har alle ret - du bevæger dig ud på "dybt vand" hvis du hopper modellen,
blot fordi den løfter forhjulet under prøveturen

Hvis dine evner ikke rækker udover at Puch Maxi-niveauet/justering af
ventilerne på din 4T'er så hold dig væk fra den ;-(

Håber ikke du tager min "advarsel" ilde op, men som studerende (på SU) har
du næppe råd til at kvaje dig i samme grad jeg gjorde/gør

Wheeler, som fortsat har et Had/Kærligheds-forhold til min RD - for gu
fandme sparker den røv, og efter jeg har fået ny forgaffel og clip-on
såååå......

--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=65

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 23-01-03 23:36

Jon Larsen wrote:
> Nu vil jeg i hvert fald lige prøve den først.. og så se om det stadig
> er noget for mig...

Farlig måde at se tingene på, for hvis den kører er den helt sikkert noget
for dig. Så længe den kører....

> Man kan vel se om den er renoveret ?!?!?!? hvis man altså piller
> toppen af..

Du kan se om det er nyhonet, du kan ikke se krumtappen. Det er heller ikke
sikkert du kan se om der er nye stempler i, men det er da en start.
Hvis du får sælger med på ideen om at pille toppen af er du da på rette
vej...

> Jeg har jo ikke købt den endnu

Nææ og spørgsmålet er vel også om vi kan lokke dig fra det. Det er klart der
hvor du får mest sjov for pengene, men også der hvor du får flest problemer.
Wheeler gjorde det at han troede det var muligt at købe og bare køre glad
uden problemer. Så bliver det dyrt.
Hvis du køber og tror alt er i stykker kan du muligvis lave det
billigt...
Hvis det er en MC du vil beholde i mange og så er det også arbejdet værd,
men tro ikke du kan købe nu og så køre 1 marts uden problemer.
Her du tænkt dig at sælge igen om 1-2 år bør du nok holde dig vær fra en RD.
Det kan ikke betale sig.
Ellers skal du have fat i en model der er så god at den kan holde din tid
ud. D.v.s. 25-35K og så er det jo ikke så billigt mere...

Jens
RD

Fra : Jon Larsen

Dato : 24-01-03 10:00

"> Farlig måde at se tingene på, for hvis den kører er den helt sikkert
noget
> for dig. Så længe den kører....

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

He he.. det er lidt det jeg er bange for, men så har jeg da kæresten der kan
få mig på ret køl og falde lidt ned

Nu snakkede jeg jo om at jeg er på SU, men det er kun indtil til sommer, så
skulle jeg gerne få arbejde, og tjene lidt kroner til kassen.

Vi har også snakket lidt om at beholde gixxeren, da kæresten skal igang med
kørekort i næste uge ( dog først til bil og så til MC bagefter ) Når så vi
er færdig uddannet, kan vi købe en nyere og større model et eller andet,
ikke nødvendigvis en RD'er, og kæresten kan bruge gixxeren til at få
erfaring på.

Men som den er nu, skal der laves en hel del, før gixxeren er ordenligt
kørende, samt at den jo er utroligt sart overfor små ændringer, hvilket jeg
jo ikke selv kan indstille. Jeg er nød til at sende den til en mekaniker
hver gang så det løber hurtigt op.

Jeg tror ikke på at RD'eren er halvt så sart som gixxeren er motormæssigt.
Skulle jeg falde helt i svime over RD'eren, så kan brormand Rune nok være
behjælpelig hvis der skulle blive problemer med den.

Men tak for alle jeres indlæg, de vil alle blive taget med i overvejelserne,
når der kigges på modellen.

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 24-01-03 10:36

> [...]
> er færdig uddannet, kan vi købe en nyere og større model et eller andet,
> ikke nødvendigvis en RD'er, og kæresten kan bruge gixxeren til at få

Fornuftig snak. Man taber utroligt meget på at sælge en MC der ikke kan
køre.

> Jeg tror ikke på at RD'eren er halvt så sart som gixxeren er motormæssigt.
> Skulle jeg falde helt i svime over RD'eren, så kan brormand Rune nok være
> behjælpelig hvis der skulle blive problemer med den.

Ha! Min erfaring er at hvis en 4-takter er indstillet forkert, så kører
den halvdårlig. Hvis en to-takter er indstillet forkert, så kan den enten
ikke køre, eller så river den cylinderen eller brænder hul i stemplet.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 24-01-03 17:02

Jens Jacob Bager Jensen wrote:
> [...]
> kører den halvdårlig. Hvis en to-takter er indstillet forkert, så kan
> den enten ikke køre, eller så river den cylinderen eller brænder hul

Der kan jeg kun være enig. Hvor mange kender ikke den gamle bil der næsten
ikke kan starte, hamrer og banker, men kører flere 1000km uden der bliver
gjort noget.
Hvis man løber tør for 2T olie på RD'en skal gå ned og hente det. Kører du
de få km der drejer sig om skal du lige renovere motoren bagefter...

Jens
RD

Fra : Armand

Dato : 24-01-03 16:45

> [...]
> med TZR'eren.. i hvert fald ikke mere end han selv har kunnet lave det
> hele... eller også er der noget han ikke har fortalt !!!!!!!

Men hán ville vel også kunne skille det meste af GSXR'eren ad hvis han
gad! :-/

--
Armand.

Fra : Hekto

Dato : 25-01-03 00:27

In article <3e304a8f$0$193$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, jon-
soegaard@larsen.tdcadsl.dk says...

> Man kan vel se om den er renoveret ?!?!?!? hvis man altså piller toppen af..

Hvis den kommer med 'klonk' lyde fra krumtappen, er den ihvertfald
slidt. Der kan sagtens være mange km i den, hvis den behandles
fornuftigt, og holdes i toptrimmet stand.
Vær dog klar over, at der kan komme en regning på ca. 3000 Kr, når som
helst.

Du kan kun se om der er kommet nye propper i, og den evt. er boret op.
Du skal have cylinderne af og måle spillerummet imellem søle og krumtap
for overhovedet at have en idé om standen.

--
/Hekto

Suzuki LS650 - Kawasaki KR-1 - ?

Fra : Armand

Dato : 23-01-03 20:35

Moller <news@molnit.com> skrev i en

> Detsvære den ånd/menning som RD350 typiske ejere har præget den
model
> med de sidste par år

Hæ!

> [...]
stor
> procent del af RD350'er er præget af knallert fingre, som har gjort

Jup!
Og i mine øren lyder det som at Jon netop har fået fat i den velkendte
RD-sælger-arketype, som kun mner at den liiige mangler en banalitet for
at være ovre det problem den fremviser ved demonstrationen :-/

Jon:
Personligt tror jeg at dét med en totakter er et skråplan som brormand's
to-tagger iver er grund til.
Både du og han glemmer sikkert dét roden han har haft med sin, og det er
nok også over dit plan når det kommer til stykket :-/

--
Armand

Fra : Moller

Dato : 23-01-03 21:00

> [...]
> RD-sælger-arketype, som kun mner at den liiige mangler en banalitet
> for at være ovre det problem den fremviser ved demonstrationen :-/

Personligt mener jeg at man ALDRIG skal stole på en der sælger en
GT-380'er eller RD350'er *GGGG*

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi ... den eneste 2 takter som knallert fingre ikke kan
ødelægge mere end at den kan støbes om til en ny.
Suzuki GSF 1200 S...

Fra : Armand

Dato : 24-01-03 15:35

> Personligt mener jeg at man ALDRIG skal stole på en der sælger en
> GT-380'er eller RD350'er *GGGG*

GRILL

--
Armand.

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 24-01-03 10:24

> Til gengæld kan jeg heller ikke lave en disse selv på gixxeren, men det
kan
> jeg på 2 takteren !!

Hej Jon

Det det holder bare ikke. Det er den typiske "Jeg har kørt Maxi i to år og
skal have en MC" holdning. Hvis ikke du kan overskue at sætte en anden motor
i din GSXR 250, hvorfor tror du så du kan lave "alt" på en RD350?

En to-takter skal være justeret perfekt ind for et køre rigtigt godt. De der
RD 350'ere er ejet af den ene knallert fusker efter den anden siden de kom
på gaden. Det bærer de præg af. Hvis du vil have en, så køb en 94'er
brasilianer i den bedste stand du kan finde og så pas på den og nus om den
med service samt læs i din værkstedsmanual og følg vejledningerne. En pæn Rd
350 koster 25-30.000kr. De der modeller til 10-15.000kr er i mine øjne
dødssejlere. Man skal i hvert fald se sig rigtigt godt for!

Hvis jeg skal anbefale noget fornuftigt, så købe en "sidst i 90'erne" GS 500
E. De kan får til vinterpris til nogen og 30 K nu. Den kan holde og kører
udmærket. Her kan du også i ro og mag lære 4-takts servicerne. Det bliver
ikke nemmere end her. Du har ret i en GSXR 250 ikke er nem at stille
ventiler på, da den har "shims under bucket" og skal have knasterne ud hvis
ventilerne skal stilles.

Fra : Jon Larsen

Dato : 24-01-03 10:32

> [...]
motor
> i din GSXR 250, hvorfor tror du så du kan lave "alt" på en RD350?

Kan skam sagtens sætte motoren i gixxeren, men har absolut ingen mulighed
for at lære hvordan den skal indstilles....

Men som tidligere sagt har jeg ikke byttet endnu, og indtil videre er det
kun overvejelse..

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 24-01-03 11:08

> Kan skam sagtens sætte motoren i gixxeren, men har absolut ingen mulighed
> for at lære hvordan den skal indstilles....

Hej Jon

Hvad mener du præcist med at indstille?

Det er forholdsvist nemt at udmåle ventiler på en GSXR 250, men der er ret
svært at stille dem. Det vil jeg give dig helt ret i. Knasterne skal ud, og
at takte en 4-takter med dobbelte knaster og ingen værkstedsmanual er ikke
begynderstof. Du kan måle ventilspillerummene ud og se om det er nødvendigt
at stille dem.

Hvis vi snakker om dysning af karburatorerne og justering af CO skruer, så
er det heller ikke begynderstof, men det er en engangsforestilling som bude
holde 50-100.000km, indtil du skifter potte eller dine nåle begynder at være
slidt. Den eneste forskel her på en GSXR 250 og en RD 350 er at Gixxeren
kører med CV karbs og RD'eren kører med fladspjælds karburatorer så vidt jeg
husker. At justere en fladsjældskarburator ind er heller ikke udpræget
begynder arbejde.

Hvis vi snakker synkronisering af karburatorer, så er det ikke svært, det
kræver bare et værktøj som koster 613Kr (53£) ved f.eks Morgan i UK
http://www.carbtune.com. Det er det bedste jeg kender. Ny synkroniserede
karburatorer giver jævnere tomgang, bedre træk i bunden og måske lidt bedre
benzin økonomi. Et godt synkroniseringsværktøj er en investering der burde
holde din MC karriere ud, og tjene sig ind allerede når den bliver brugt
første gang

Bremser, kronrørslejer, bagsvingersmøring, forgaffelolieskift,
kølervæskeskift, luftfilterrens o.s.v. o.s.v. er ens på de to modeller. Kan
du ikke overskue det på en GSXR 250 kan du heller ikke overskue det på en RD
350!

Mit råd er: Få fixet din Gixxer selv om det ser uoverskueligt ud nu. Det er
det smarteste ud fra et økonomisk syn, samt du lærer mere om hvordan man
skruer på 4-taktere

Skal dit liv være en svipser, så køb en Gixxer

Fra : Michael K. S.

Dato : 24-01-03 11:20

On Fri, 24 Jan 2003 11:07:45 +0100, "Jens Jacob Bager Jensen"
<bager1(--fjern--)@get2net.dk> wrote:

>Skal dit liv være en svipser, så køb en Gixxer

*ROTFLMAO* - Eller den angelsaksiske version :

If U wanna fix - buy a Gixx....

Bemærk dobbelttydigheden

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:

Fra : Hekto

Dato : 24-01-03 11:33

In article <Xf8Y9.27$Jq3.16@news.get2net.dk>, "Jens Jacob Bager
Jensen" <bager1(--fjern--)@get2net.dk> says...
> [...]
> husker. At justere en fladsjældskarburator ind er heller ikke udpræget

En 2T'er ser meget simpel ud; men de fleste glemmer at den består af
mere end cylinder og stempel.
Udstødningen har meget stor betydning for at den fungerer som
oprindeligt tiltænkt. Den er ekstremt følsom over for fejljustering af
kaburator og tænding. Ofte med katastrofale følger. Dårlig justering
tilgives ikke, da motoren ikke bare 'går dårligt' men direkte dør af
det!

Faren ligger i at alle tror det er simpelt, for den ligner bare en
knallert. Det de ikke tænker over er, at den kræver topmålet af
omhyggelighed for at fungere optimalt og samtidig overleve. Det er dét
der er det sjove ... er vi nogen der synes!

Fra : Ole Larsen

Dato : 24-01-03 12:37

> Hej Jon
>
> Hvad mener du præcist med at indstille?

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Med indstille mener jeg både ventiler og synkronisering af karbs'ne, samt
justering af nålehøjde.
Jeg kan oplyse at det på min bestemt ikke er en engangsforestilling med
indstilling af karbs'ne.. de er simpelthen så følsomme.

Mit problem er ikke alle de andre ting der skal laves.. problemet er
motoren, som jo lisom er det vigtigste.. det andet kan jeg sagtens selv
klare.

Til alle: Husk at læse hvad der er det reelle problem og lad være med at
opfinde nogen selv. Meget kan læses mellem linierne men ikke alt

Med " væmmelig" hilsen
Jon Larsen

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 24-01-03 18:27

> [...]
> indstilling af karbs'ne.. de er simpelthen så følsomme.
>
> Til alle: Husk at læse hvad der er det reelle problem

Hej Jon

Godt ord igen. Jeg prøver jo kun på at hjælpe. Hvis din justering af
karburatorerne ikke er en engangsforestilling, men skal justeres evig og
altid, så start din fejlsøgning der. Mon ikke dine karburatorer kan være
defekte? Hvis dine nåle er slidte, eller strålerørene er slidt ovale, eller
dine CO skruer er defekte eller, eller,,,,,

Mit råd er at smide dine karburatorer i et ultralydsbad, og gå alle delene
grundigt efter. Montere nye hoveddyser (20kr stk.), og nye svømmehusnåle
(120Kr). Hvis alt er i den skønneste orden, vil den ikke være følsom. Min XJ
600 skulle evig og altid synkroniseres, jeg kæmpede en kamp, men den var
aldrig god. Min CBR har kørt 18.000km siden jeg synkroniserede den sidst, og
skulle alligevel kun justeres minimalt.

Min XJ 600 jeg ejede i mine nybegynder dage kørte aldrig helt godt. Jeg
fandt bl.a. en lille revne i gevindet til den ene CO skrue. Den havde haft
godt af et komplet sæt nye karburatorer.

Fra : Moller

Dato : 24-01-03 11:12

> Kan skam sagtens sætte motoren i gixxeren, men har absolut ingen mulighed
> for at lære hvordan den skal indstilles....

SLAM... der sagde du det værste du kunne sige...

En 4 takter køre dårligt af forkert stillet, og køre laaaaaaaangt, før
motoren dør af det.

En 2 takter skal stille konstant for bedst ydelse, og er den ik stille
ordentligt, når den ik mange meter før den smide både stempel og krumtap
efter dig.

Så kan du ik stille din 4 takter (som du jo godt kan med 2-3 timer i et
elller andet snusket MC klubhus) så kan du ALDRIG stille din 2 takter,
eftersom den er langt mere fintfølende end en 4 takter... både omkring dyse,
nål, tomgangsdyse, flyder, syncronisering osv...

> Men som tidligere sagt har jeg ikke byttet endnu, og indtil videre er det
> kun overvejelse..

Som du nok kan læse fra de fleste rådes du til at mere at overveje at
bikse Gixxeren op, kontakt Fer eller bager om de ik liiiige kan sende dig
linkende omkring fintunning af kaburatorende (kanon læsning) og så bestille
for 2-300Kr. syncroniseringsudstyr fra Louis.de ... og så få lært at stille
svinet 1 gang for alle :) så du blir glad for den lille bambus raket :)

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi ...
Suzuki GSF 1200 S

Fra : Tommy Fer

Dato : 24-01-03 12:28

> Kan skam sagtens sætte motoren i gixxeren, men har absolut ingen mulighed
> for at lære hvordan den skal indstilles....

Hvorfor ikke... Jeg lærte det da.

Motoren er identisk med så mange andre motore, det er en R4 firtakt motor
med shims underbucket ventiler og så har den CV karburatore. ´Det er nu ikke
så fantastiks.

Jeg har justeret ventiler på min. Det tog mig 2 dage stille og roligt i
klubben. effektivt var der vel 10 arbejdstimer.

Hvis du ikke kan lære det på en GSXR250 kan man heller ikke på nogen andre
cykler med shims under bucket.

Derudover...

Hvis din motor er sund, du har standart udstødning og luftfilter. Så sæt
dine nåde lidt over midt, hav 92,5 dyser i (som originalt) så går den
rimligt. Få den evt inddyset.

mvh Tommy Fer
ex GSXR250

Fra : Ole Larsen

Dato : 24-01-03 13:29

> [...]
>
> Hvis din motor er sund, du har standart udstødning og luftfilter. Så sæt
> dine nåde lidt over midt, hav 92,5 dyser i (som originalt) så går den

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Til de fleste andre motorcykler findes der jo også Hayens-manualer, og så
kan det lade sig gøre ad den vej...

Jeg køre ikke med stand. udstødning, og ved ikke hvor sund den " nye" brugte
motor er !!!

Jon Larsen

Fra : Tommy Fer

Dato : 24-01-03 22:46

"Ole Larsen" <kkk@abc.dk> skrev i en meddelelse

> xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
>
> Til de fleste andre motorcykler findes der jo også Hayens-manualer, og så
> kan det lade sig gøre ad den vej...

Ja, men som jeg siger, minder den jo rigtigt meget om andre cykler med shims
under bucket. At stille ventiler på den er ikke nemt, men det er da til at
overskue.

> Jeg køre ikke med stand. udstødning, og ved ikke hvor sund den " nye"
brugte
> motor er !!!

Du kan finde endeløs litteratur på nettet omkring inddysning af karburatore,
jeg var en nærigpind og gjorde det selv. gav mig et fint resultat.

mvh Tommy Fer

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 24-01-03 17:22

> [...]
> vejledningerne. En pæn Rd 350 koster 25-30.000kr. De der modeller til
> 10-15.000kr er i mine øjne dødssejlere. Man skal i hvert fald se sig

Både Wheeler og jeg købte en i den lave ende. Det gør at når alt er lavet så
ved man det er ordenligt og man har sparet en del penge, frem for at købe en
brasilianer.
(Det gør jeg ihf. Wheeler laver det ikke før det dør, derfor skriver han så
meget herinde...
Det er det jeg ikke vil anbefale dig. Hvis du vil have en RD så gå efter en
nyere som Jens Jacob siger. Få fat i en hvor motor- og stelnummer passer
sammen. Hvis den så ikke her nogle styrtskader og org. lak er du på rette
vej.
Jeg syntes den her ser rigtig fin ud:
http://makeashorterlink.com/?B2E231633
Læg dog mærke til den med de 3KKm., man kan ikke sælge lortet uden at skrive
den slags. Jeg vil hellere have en motor der har siddet i hele modellens liv
og kun gået 15-20K. Det kan du få hvis du køber en brasilianer.
Når det er sagt syntes jeg du bør prøve en tur på den jeg postede, er den
uden fejl får du nok ikke er RD der er pænere og mere org uden at købe en
94-95...

Jens
RD

Fra : Hans Joergensen

Dato : 24-01-03 20:18

Jens Blaabjerg (replace xxx with newsgroup to reply) wrote:
> [...]
> sammen. Hvis den så ikke her nogle styrtskader og org. lak er du på rette

Og husk tippet fra RD350 Buyers Guide, som svjh er noget i stil med:
Regn på forhånd med at alt er galt, så bliver du allerhøjst positivt overrasket.

Det kan også være det kommer et andet sted fra ;)

// Hans, http://www.ph33r.dk/ringdingding.mp3

--
Leveret af http://ph33r.dk

Fra : Jon Larsen

Dato : 24-01-03 21:47

> . Få fat i en hvor motor- og stelnummer passer
> sammen.
xxxxxxxxxxxxxxxxxx

Det har denne her netop...

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 24-01-03 22:36

Jon Larsen wrote:

> Det har denne her netop...

Hvordan er standen i øvrigt? Står den i org. lak? Får du stumper med? Hvad
starter motornummeret med? 31K-???xxx.
Ud fra ??? kaa du se hvad model der er tale om. Når du ved det kan du se om
forgaffel/bagsvinger/instrumenter er de rigtige.
Er nogen af de dele skiftet bør du nok holde dig værk. Der er sikkert køre
ræs på den, eller den har været i et uheld.
Hvis du er interesseret så skiv ???, så kan jeg fortælle dig hvordan
modellen bør se ud.
Sidst men ikke mindst. Hvad skal du give for den?

Jens
RD

Fra : Jon Larsen

Dato : 24-01-03 23:12

> [...]
> modellen bør se ud.
> Sidst men ikke mindst. Hvad skal du give for den?

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Jeg har ikke kigget nærmere på nummeret, men skal prøvekøre den i morgen..
Den står i instrumenterne til at have kørt 18.000 men det har jeg lidt svært
ved at tro på..
Iflg. sælger er den uheldsfri, men der er ganske vist en mistænktsom bule på
tanken der minder om et slag fra styret. Ved ikke om for eller baggaffel har
været skiftet, men det skal se på i morgen. Den er helt gul, hvilket nok
ikke er originalt, det er modellen med plov på.. altså ikke fuldkåbe..

Jeg skal give min Gixxer i bytte... den er adskilt, der skal skiftes
bremseskiver, udstødningen skal lappes, og snarligt skiftes.. der skal snart
nye dæk på, og ellers er der lidt smårevner i kåben og alt det med motoren
osse... Ideen var at bytte min lige over, uden at lave disse mangler og uden
at samle, så jeg har regnet lidt på det, og det går vist ca. lige op... Men
igen "sælger siger " at den ikke fejler noget mekanisk.. kun kosmetisk...

Skriv hvad du synes...

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 25-01-03 03:02

Jon Larsen wrote:

> [...]
> eller baggaffel har været skiftet, men det skal se på i morgen. Den
> er helt gul, hvilket nok ikke er originalt, det er modellen med plov

Jaa, 18.000 lyder ikke af så meget, det er nok ikke org. triptæller.
Det er ikke til at sige om den er født med bikinikåbe. Er stelnummeret
mindre end 31K-077 er det en LCII. Så er kåben god nok.
Er det over 077 er det en N- eller F-model, de skal være uden eller med
fuldkåbe.
Begynder det med 4LO er det en LC, den skal du nok ikke købe, det er en
gammel sag uden YPVS. Hedder det noget helt andet 1WT/1WU/4CE er det en
nyere cykel med gammel kåbe.
Gul er ikke en org farve. Det er ikke så fedt, især hvis den har skader der
er komme efter malingen, så har den nok være nede 2 gange...
Har den clip-on styr hvor luftpåfyldningen sker i toppen, helt oppe ved
styret, er forgaflen fra en nyere cykel.
På de helt gamle er bagsvingeren lavet i rør, er det tilfældet så gå stille
og roligt din vej. Den kan ikke holde til en YPVS motor, og uden YPVS er det
jo ikke rigtigt sjovt.
Den du er ude efter, som der nok også er tale om, er samme type som der
sidder på mere moderne cykler.
På en LCII bliver den flad, der hvor bagakslen går igennem. På de nye holder
den formen helt bagud. Det er vist ikke til at forklare. Du kan se LCII her:
http://www.rd350lc.de/e-teil-kat/31K_D4.jpg
De nyere er her:
http://www.rd350lc.de/e-teil-kat/g4.jpg
Dette billede hører til en tysk 1WW model, men er det samme som på de nyerer
der er solgt i DK.

Er der blandet alt for meget sammen i disse del bør du nok gå din vej.

> [...]
> og det går vist ca. lige op... Men igen "sælger siger " at den ikke
> fejler noget mekanisk.. kun kosmetisk...

Sælger er fuld af lort. Den er naturligvis ikke ok. Kommer du hjem og finder
ud af jeg tog fejl er der jo blot flere penge til øl...
Jeg er næsten sikker på du kan finde en del fejl på stedet, hvis du ved hvad
du skal kigge efter. Er der slør i bagtøjet er den nok også gal med resten.
Drypper den olie fra venstre side er det længe side den har været åbnet (ca.
10.000km), eller også har man været for nærig til at skifte pakdåserne. Jeg
ved ikke helt hvad der er værst...
Kan du se sod foran ved YPVS'en eller udstødningerne så er det også længe
siden det har været serviceret. Det kan blive dyrt.
Får du lov til at tage toppen af, og er den sodet til er der kørt med
dårlig/forkert olie. Det kan blive RIGTIGT dyrt. Der skal være et tyndt lag
lysebrunt klister i topstykket, ikke andet.
Har du ikke en med der kender en RD så er der stor risiko for du bliver
snydt, hvis du tror du den ikke er på dødens rand.

> Skriv hvad du synes...

Skal jeg være ærlig, så vil jeg side du er ved at blive snydt.
Modellen lyder ikke god nok til at være det samme værd som din gsxr. Det er
klart at din ikke er mere end 2 kasser øl værd, når den ikke er samlet, men
det må du nemt kunne fikse.
Det er nemmere at indstille din gsxr, der jo næsten er ok, end det er at
lave hovedrenovation på en RD. Det kan godt være RD'en ikke har brug for
det, men har den, og gør du intet vil du blive meget ked af det.
Vil du meget gerne have en RD, så saml din gsxr og byt med en F2, N2 eller
måske en brasilianer

Bestemmer du dig for at købe alligevel, så held og lykke med det. Den er
skide sjov...

Jens
RD

Fra : Moller

Dato : 25-01-03 22:17

Jon Larsen wrote:
> P.S.. der var 3 nye YPVS-aksler med..

Hvorfor mon dog ??

vh
Lars Molnit

Fra : Hans Joergensen

Dato : 25-01-03 22:36

Moller wrote:
> Hvorfor mon dog ??

Ja det undrede også mig, det er vist da ikke det der går mest
istykker. Det ville nok være bedre med 3 sæt stempler, i hver
sin overstørrelse. ;)

// Hans

--
Leveret af http://ph33r.dk

Fra : Armand

Dato : 25-01-03 23:48

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> skrev i en

> Ja det undrede også mig, det er vist da ikke det der går mest
> istykker. Det ville nok være bedre med 3 sæt stempler, i hver
> sin overstørrelse. ;)

Det er da fordi at dé er brugt!

--
Armand.

Fra : wheeler

Dato : 25-01-03 15:26

> [...]

en
> brasilianer.

> (Det gør jeg ihf. Wheeler laver det ikke før det dør, derfor skriver han

[KLIP]

Synes I mobber ;-(
Og det er jo ikke helt rigtigt - som regel kører (red. trækker) jeg videre
uden at få noget som helst lavet

Jeg har godt nok smidt nogle tusinde i projektet efter at have investeret i
RD'eren. Til gengæld har underholdningsværdien været høj - Og billig hvis
man regner prisen ud pr. time ;-/

--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=65

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 25-01-03 16:06

wheeler wrote:
> Synes I mobber ;-(

Nej nej, det kunne jeg i hvert fald ikke finde på...

> Jeg har godt nok smidt nogle tusinde i projektet efter at have
> investeret i RD'eren. Til gengæld har underholdningsværdien været høj
> - Og billig hvis man regner prisen ud pr. time ;-/

Ja du kunne nok ikke en gang få det lavet i polen til at lave det til den
timepris...
Alt mobberiet er såmænd blot for at få Jon til at indse at 2T ikke er så
simpelt.
Du havde lidt den fornuftige indstilling at: "Jeg har kørt mange forskellige
4T, hvis jeg får hjælp til de ting der er specielle ved 2T, så kan jeg nok
finde ud af det."(At du så ikke lyttede er en anden ting...)
Jons er ikke helt så god, han siger jo noget i retning af: "Jeg kan ikke
finde ud af 4T, så lad mig få noget simplere." Hvis han køber en RD med den
indstilling så vil han stå i vejkanten og være ked af det ret hurtigt...

Jens
RD

Fra : Hans Joergensen

Dato : 25-01-03 20:23

> [...]
> indstilling så vil han stå i vejkanten og være ked af det ret hurtigt...

Så skal det ihvertfald nok være en 4L0, eller en anden mindre avanceret
2t'er Og så skal man endda stadig passe på.

// Hans

--
Leveret af http://ph33r.dk

Fra : Hans Joergensen

Dato : 25-01-03 20:18

wheeler wrote:
> Jeg har godt nok smidt nogle tusinde i projektet efter at have investeret i
> RD'eren. Til gengæld har underholdningsværdien været høj - Og billig hvis
> man regner prisen ud pr. time ;-/

For ikke at nævne, at det jo er sejt at køre på totakt-racer

// Hans, der - 7,9,13 - ikke har haft de store problemer med RD'en endnu.

--
Leveret af http://ph33r.dk

Fra : Hekto

Dato : 23-01-03 19:37

In article <3e303290$0$13482$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, news@molnit.com
says...
> [...]
> eftersom deres Effect kurve er mere lineær uden pluselig vilde powerpoint
> punkter.... men til ligeudkørsel, er RD'en nok sjovest.

Nok styrer GSXR'en bedre end en RD'er; men såååååå dårlig er den heller
ikke! Jeg har da kørt Mestersvinger på en.
Til gengæld skal RD'eren ikke have nær så mange omdrejninger son
GSXR'en for at der sker noget. Faktisk er det lige før RD'eren er mere
lineær i momentet. På GSXR'en sker der jo intet før 12.000 omdr.
Med YPVS er trækket nydeligt fr 6.000 omdr. og den tager pænt ved fra
8.000.
--
/Hekto

Suzuki LS650 - Kawasaki KR-1 - ?

Fra : Tommy Fer

Dato : 24-01-03 12:24

> [...]
> lineær i momentet. På GSXR'en sker der jo intet før 12.000 omdr.
> Med YPVS er trækket nydeligt fr 6.000 omdr. og den tager pænt ved fra

Tænk nu ikke i omdrejninger pr minut når du sammenligner det her, tænk % af
skalaen.

Hvis din gixxer går godt, så trækker den fint fra omkring de 9.000, men jo
der kommer et boost igen ved 12.000 og så op til 17.000 dvs den trækker fra
omkring 55% af max rpm.

hvor meget er redline på en ?? 11.000? det giver dig så træk fra omkring det
samme....

mvh Tommy Fer

Fra : Hekto

Dato : 24-01-03 12:42

In article <b0r7og$1tf3$1@news.cybercity.dk>,
tommy@fernet.INGENSPAM.dk says...
> hvor meget er redline på en ?? 11.000? det giver dig så træk fra omkring det
> samme....

10.500 på RD'en.
Jeg har prøvet begge dele, og vil til enhver tid påstå at der er
væsentligt mere træk i RD'eren. De ca. 20 flere HK kan godt være en af
årsagerne; men GXR'en føltes væsentligt sløvere og også mere
kultiveret (kedelig) end RD'eren, også selv om den blev holdt over
10.000 omdr.Til gengæld lød den som et helt Formel 1 løb! :0)

RD'erens spec.: 46,5Nm v. 8.500

Fra : Hans Joergensen

Dato : 24-01-03 02:03

Moller wrote:
> [...]
> eftersom deres Effect kurve er mere lineær uden pluselig vilde powerpoint
> punkter.... men til ligeudkørsel, er RD'en nok sjovest.

Til gengæld skal man jo så bemærke at Mini-GSX'eren først begynder at trække
ved et omdrejningstal hvor Yamaha'en er holdt op ;)
(Er der iøvrigt nogen der har en effektkurve fra sådan en liggende?)

Iøvrigt synes jeg ikke RD'en er meget slem i svingene, man skal naturligvis
være opmærksom på at den stiger lidt voldsomt i effekt ved visse omdrejningstal.

// Hans

--
Leveret af http://ph33r.dk

Fra : Jon Larsen

Dato : 24-01-03 09:37

> [...]
naturligvis
> være opmærksom på at den stiger lidt voldsomt i effekt ved visse

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Jeg har da en liggende fra gixxeren, men den er ikke ret god... Den viser
kun at den har 28.97 Hk'er men der var motoren osse 40 - 50.000 km gammel..

Fra : Moller

Dato : 24-01-03 09:58

> Jeg har da en liggende fra gixxeren, men den er ikke ret god... Den viser
> kun at den har 28.97 Hk'er men der var motoren osse 40 - 50.000 km
gammel..

det har nok mere i sig, at den hverken var stillet ordentligt eller go
stand... for så vidt jeg ved var Fer's Gixxer i den alder, og den smed mere
end forvendtet..

VH
Lars Molnit

Fra : Jon Larsen

Dato : 24-01-03 10:05

">
> det har nok mere i sig, at den hverken var stillet ordentligt eller go
> stand... for så vidt jeg ved var Fer's Gixxer i den alder, og den smed
> [...]

Det burde den have... Jeg har en test af modellen, da den lige var kommet
frem.. de målte den til 40, 9 hk på baghjulet, men har aldrig hørt om nogen
endu der har fundet dem helt.. jeg tror det højeste jeg har hørt er omkring
32 hk, men kan ikke huske hvor jeg har hørt det. Min var vist justeret på
det tidspunkt, det var Carsten Midtfyn der havde justeret den ind efter min
Laserdæmper så det er udskrifter fra ham før og efter justeringen. Der jo
nok også forskel på hvordan motorerne er blevet slidt !!

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 24-01-03 10:31

> Jeg har da en liggende fra gixxeren, men den er ikke ret god... Den viser
> kun at den har 28.97 Hk'er men der var motoren osse 40 - 50.000 km
gammel..

Fer's smed 36Hk på baghjulet og kunne køre 175Km/t efter min CBR's
speedometer, så helt bovlam var den ikke. Den havde på det tidspunkt gået
over 50.000km...

Du kan nok forvente et grundigt service med inddysning vil hjælpe en del.

Fra : Tommy Fer

Dato : 24-01-03 12:25

> Jeg har da en liggende fra gixxeren, men den er ikke ret god... Den viser
> kun at den har 28.97 Hk'er men der var motoren osse 40 - 50.000 km
gammel..

min lavede 36hk på baghjulet da den gik bedst, det var ved omkring 50Kkm.
Der gik den omkring 185km/t på speedo.

mvh Tommy Fer