|
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | En Dodge Tomahawk killer Fra : JSM |
Dato : 22-01-03 20:28 |
| | |
Psycho Cowboy (22-01-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Psycho Cowboy |
Dato : 22-01-03 20:41 |
|
"JSM" <jsevel@_remoulade_ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:b0mrd3$bl4$1@sunsite.dk...
> http://www.timskelton.com/valkyrie/photos/psycho_bike.htm
>
> Med Piet van Deurs berømte ord : Hvad er det ?
>
> Det har engang været en Valkyrie, men nu...
> Den ser for vild ud. Nogen der kan fortælle mere om den, end hvad der står
> på sitet ?
>
> mvh
> Jesper
___________________________________
Den ser eddersprøjtme godt nok sindsyg ud!
....kan vist ikke være helt nem at køre!
Psycho Cowboy
Babygixxer
| |
Nels Wolf (22-01-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Nels Wolf |
Dato : 22-01-03 20:41 |
|
"JSM" <jsevel@_remoulade_ofir.dk> skrev i en meddelelse news:b0mrd3$bl4$1@sunsite.dk...
> http://www.timskelton.com/valkyrie/photos/psycho_bike.htm
>
> Med Piet van Deurs berømte ord : Hvad er det ?
>
> Det har engang været en Valkyrie, men nu...
> Den ser for vild ud. Nogen der kan fortælle mere om den, end hvad der står
> på sitet ?
>
> mvh
> Jesper
Den ser ud til at være bygget af den kendte nordmand Theodor Felgen der jo som bekendt også lavede bilen "Il Tempo Gigante" - og er sikkert ligeså seriøst ment..
Nels Wolf
| |
Jes Vestervang (22-01-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 22-01-03 20:48 |
| | |
Mikkel Knudsen (23-01-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Mikkel Knudsen |
Dato : 23-01-03 03:19 |
| | |
Claus Rittig (22-01-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 22-01-03 22:57 |
|
"JSM" <jsevel@_remoulade_ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:b0mrd3$bl4$1@sunsite.dk...
> http://www.timskelton.com/valkyrie/photos/psycho_bike.htm
>
> Med Piet van Deurs berømte ord : Hvad er det ?
Det er produktet af en motortosse med for livlig fantasi.
> Det har engang været en Valkyrie, men nu...
Seriøst: Har det der været en Valkyrie? Det ligner mere en Brasiliansk
Amazonas der er kraftigt ombygget, og jeg gætter på den er mere show end go.
Der skjuler sig fx nogle ganske almindelige SuperTrapp lydpotter inden i de
der enorme tragte, og de 2x2 faldstrømskarburatorer "falder" direkte ned i
en flad plade (som enten er hul, eller også har karburatorerne kun
ornamentalsk betydning) og kan dermed næppe lave et brugbart flow. Og så er
der konfigurationen med kompressor ovenpå kompressor, men ingen bælter til
at trække dem...
> Den ser for vild ud. Nogen der kan fortælle mere om den, end hvad der står
> på sitet ?
Den ser da meget sjov ud, men den kan næppe noget videre.
Rittig
| |
Jens Didriksen (23-01-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jens Didriksen |
Dato : 23-01-03 12:31 |
|
> Det har engang været en Valkyrie, men nu...
Hmmm...
Er du sikker på det ikke er en ombygget Boss Hoss...?
Jeg er villig til et vædemål
Didrik
| |
Hans Joergensen (23-01-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Hans Joergensen |
Dato : 23-01-03 18:04 |
|
Jens Didriksen wrote:
> Er du sikker på det ikke er en ombygget Boss Hoss...?
> Jeg er villig til et vædemål
Da motoren ikke er en V8, men derimod faktisk meget godt
ligner den flade boxer fra Valkyrie'n, så tror jeg sgu du
taber det væddemål ;)
// Hans
--
Leveret af http://ph33r.dk
"Vejen til en helt tosset løsning."
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv
| |
![](/images/tree/0.gif) Claus Rittig (23-01-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 23-01-03 18:48 |
|
"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i en meddelelse
news:slrnb3084f.cv8.haj@enterprise-server.dk...
> Jens Didriksen wrote:
> > Er du sikker på det ikke er en ombygget Boss Hoss...?
> > Jeg er villig til et vædemål
>
> Da motoren ikke er en V8, men derimod faktisk meget godt
> ligner den flade boxer fra Valkyrie'n, så tror jeg sgu du
> taber det væddemål ;)
Motoren ligner en boxer, men cyklen har ingen Valkyrie-lighed...
Jeg tror stadig det er en Amazonas som jo har boxer motor.
Rittig
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Jens Didriksen (24-01-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jens Didriksen |
Dato : 24-01-03 11:01 |
|
> Motoren ligner en boxer, men cyklen har ingen Valkyrie-lighed...
> Jeg tror stadig det er en Amazonas som jo har boxer motor.
>
> Rittig
Har du et link til denne Amazonas tingest...?
Didrik
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Claus Rittig (24-01-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 24-01-03 17:47 |
|
"Jens Didriksen" <jens@didriksen.dk> skrev i en meddelelse
news:3e310f1f$1$1764$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> > Motoren ligner en boxer, men cyklen har ingen Valkyrie-lighed...
> > Jeg tror stadig det er en Amazonas som jo har boxer motor.
> >
> > Rittig
>
> Har du et link til denne Amazonas tingest...?
Næh, ikke rigtigt...
Prøv at søge på Amazonas og Motorcycle (selvom der er dem der vil mene at
det ikke har meget med en motorcykel at gøre). Den skulle efter sigende være
en god cykel, bare ret tung. Det ER en bilmotor cer ligger i stellet.
Rittig
| |
![](/images/tree/0.gif) Jens Didriksen (24-01-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jens Didriksen |
Dato : 24-01-03 11:01 |
|
> Da motoren ikke er en V8, men derimod faktisk meget godt
> ligner den flade boxer fra Valkyrie'n, så tror jeg sgu du
> taber det væddemål ;)
>
> // Hans
Næppe...
For det første har jeg flere gange siddet på en Boss Hoss og denne har de
samme grundlæggende kendetegn - speciel omkring tanken, bagsvinger,
forskærm, bagskærm, den store køler osv., men disse komponenter kunne jo
selvfølgelig bare være flyttet over?.
Dernæst kan jeg med min bedste vilje ikke se at det partout skulle være en
bokser - hvordan kan du se det?
Sidst men absolut ikke mindst har jeg et foto af den (jeg er 98% sikker på
det er den) i et af mine armerikanske tidskrifter - blot før den fik charger
på...
Men ok - jeg er kun 98% sikker, så måske taber jeg alligevel...
Didrik
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Ib Jakobsen (24-01-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ib Jakobsen |
Dato : 24-01-03 12:31 |
|
Jens Didriksen wrote:
>
> For det første har jeg flere gange siddet på en Boss Hoss og denne har de
> samme grundlæggende kendetegn - speciel omkring tanken, bagsvinger,
> forskærm, bagskærm, den store køler osv., men disse komponenter kunne jo
> selvfølgelig bare være flyttet over?.
Kikker man godt efter kan man vist også se den der sorte beholder/forstærker ved
venstre fodhviler spm på Boss Hoss. Mon ikke der er til koblingen?.
--
Med venlig hilsen
Ib Jakobsen
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Claus Rittig (24-01-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 24-01-03 17:48 |
|
"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3E3123DA.C53E2956@post.tele.dk...
> Jens Didriksen wrote:
>
> >
> > For det første har jeg flere gange siddet på en Boss Hoss og denne har
de
> > samme grundlæggende kendetegn - speciel omkring tanken, bagsvinger,
> > forskærm, bagskærm, den store køler osv., men disse komponenter kunne jo
> > selvfølgelig bare være flyttet over?.
>
> Kikker man godt efter kan man vist også se den der sorte
beholder/forstærker ved
> venstre fodhviler spm på Boss Hoss. Mon ikke der er til koblingen?.
Den tror jeg også Amazonas har, det er jo også en bilmotor i et
motorcykelstel.
Rittig
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Ib Jakobsen (24-01-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ib Jakobsen |
Dato : 24-01-03 18:17 |
|
Claus Rittig wrote:
> Den tror jeg også Amazonas har, det er jo også en bilmotor i et
> motorcykelstel.
Hvis jeg ikke husker meget galt en mexikansk/brasiliansk VW motor?.
--
Med venlig hilsen
Ib Jakobsen
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Claus Rittig (24-01-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 24-01-03 20:10 |
|
"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3E317518.94CD5F50@post.tele.dk...
> Claus Rittig wrote:
>
> > Den tror jeg også Amazonas har, det er jo også en bilmotor i et
> > motorcykelstel.
>
> Hvis jeg ikke husker meget galt en mexikansk/brasiliansk VW motor?.
Lige nøjagtig! (Altså Brasiliansk).
Lidt i samme boldgade som den Franske BFG som havde Citroen GS motor.
Rittig
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Jens Didriksen (25-01-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jens Didriksen |
Dato : 25-01-03 02:33 |
|
> Lidt i samme boldgade som den Franske BFG som havde Citroen GS motor.
>
> Rittig
Suk...
Tænk at have alle bilmotorer i verden at vælge imellem og så lige smide en
Citroen motor i...
Didrik
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Hans Joergensen (25-01-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Hans Joergensen |
Dato : 25-01-03 13:58 |
| | |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Jens Didriksen (25-01-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jens Didriksen |
Dato : 25-01-03 19:35 |
|
Hans Joergensen wrote:
> Jens Didriksen wrote:
>> Tænk at have alle bilmotorer i verden at vælge imellem og så lige
>> smide en Citroen motor i...
>
> Læs her...
>
> http://www.citroen.mb.ca/citroenet/html/b/bfg.htm
Nåeeee....
Med det samme jeg læste "The French department of industry osv..." fandt jeg
da grunden til at det var en fransk motor. Ikke fordi det var den bedst
egnet, den flotteste, hurtigste osv., men udelukkende fordi den var fransk!
:-/
Didrik
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Hans Joergensen (25-01-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Hans Joergensen |
Dato : 25-01-03 20:13 |
|
Jens Didriksen wrote:
>> http://www.citroen.mb.ca/citroenet/html/b/bfg.htm
> Nåeeee....
> Med det samme jeg læste "The French department of industry osv..." fandt jeg
> da grunden til at det var en fransk motor. Ikke fordi det var den bedst
> egnet, den flotteste, hurtigste osv., men udelukkende fordi den var fransk!
> :-/
Lige præcis, således virker franskmænd ... :)
// Hans
--
Leveret af http://ph33r.dk
"Vejen til en helt tosset løsning."
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Armand (25-01-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Armand |
Dato : 25-01-03 14:48 |
|
Jens Didriksen <jens@didriksen.dk> skrev i en
news:3e31e970$1$1750$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> > Lidt i samme boldgade som den Franske BFG som havde Citroen GS
motor.
>
> Tænk at have alle bilmotorer i verden at vælge imellem og så lige
> smide en Citroen motor i...
Det er nu ikke uden grund:
Ligesom gældende for den gamle VW boxer i Amazonas'en, er GS'ens motor
luftkølet, hvilket gør en umiddelbar montering i et "mc-stel" enklere
end hvis man sidenhen skulle efterkonstruere et kølesystem!
Meen BFG'ene vár nu nogle skrumler :-|
--
Armand.
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Jens Didriksen (25-01-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jens Didriksen |
Dato : 25-01-03 19:33 |
|
> Tænk at have alle bilmotorer i verden at vælge imellem og så lige
>> smide en Citroen motor i...
>
> Det er nu ikke uden grund:
> Ligesom gældende for den gamle VW boxer i Amazonas'en, er GS'ens motor
> luftkølet, hvilket gør en umiddelbar montering i et "mc-stel" enklere
> end hvis man sidenhen skulle efterkonstruere et kølesystem!
>
> Meen BFG'ene vár nu nogle skrumler :-|
Yep - men en Porsche 911 Turbo er også luftkølet, ikke sandt...
Didrik
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Armand (25-01-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Armand |
Dato : 25-01-03 23:29 |
|
Jens Didriksen <jens@didriksen.dk> skrev i en
news:3e32d98a$0$24687$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> >
> > Ligesom gældende for den gamle VW boxer i Amazonas'en, er GS'ens
> > motor luftkølet, hvilket gør en umiddelbar montering i et "mc-stel"
enklere
> > end hvis man sidenhen skulle efterkonstruere et kølesystem!
>
> Yep - men en Porsche 911 Turbo er også luftkølet, ikke sandt...
Det lyder som om du har et projekt igang ?
--
Armand.
(der egentlig ikke finder tanken værre end det faktum at Boss Hoss kører
rundt på gader og stræder)
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Jens Didriksen (26-01-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jens Didriksen |
Dato : 26-01-03 00:17 |
|
>> Yep - men en Porsche 911 Turbo er også luftkølet, ikke sandt...
>
> Det lyder som om du har et projekt igang ?
Shit! Jeg _vidste_ jeg skulle have holdt lav profil. Nu når andre det måske
før jeg
Didrik
PS Hvordan gør man sådan en 911 turbospoile fast på anderøven...?
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Armand (26-01-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Armand |
Dato : 26-01-03 00:23 |
|
Jens Didriksen <jens@didriksen.dk> skrev i en
news:3e331afc$0$2563$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> >> Yep - men en Porsche 911 Turbo er også luftkølet, ikke sandt...
> >
> > Det lyder som om du har et projekt igang ?
>
> Shit! Jeg _vidste_ jeg skulle have holdt lav profil. Nu når andre det
måske
> før jeg
Dét er meget sandsynligt allesteder hvor motortosserne læser med
>
> PS Hvordan gør man sådan en 911 turbospoile fast på anderøven...?
GRILL
--
Armand.
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Hans Joergensen (26-01-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Hans Joergensen |
Dato : 26-01-03 02:00 |
|
Armand wrote:
>> Yep - men en Porsche 911 Turbo er også luftkølet, ikke sandt...
> (der egentlig ikke finder tanken værre end det faktum at Boss Hoss kører
> rundt på gader og stræder)
Faktisk, lyder det meget sjovere..
// Hans
--
Leveret af http://ph33r.dk
"Vejen til en helt tosset løsning."
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Armand (26-01-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Armand |
Dato : 26-01-03 15:05 |
|
Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> skrev i en
news:slrnb36coc.i1e.haj@enterprise-server.dk...
> Armand wrote:
> >> Yep - men en Porsche 911 Turbo er også luftkølet, ikke sandt...
> > (der egentlig ikke finder tanken værre end det faktum at Boss Hoss
> > kører rundt på gader og stræder)
>
> Faktisk, lyder det meget sjovere..
Tjaeh :-/
Gad vide hvad forskellen på de to motorkonstruktioners egenvægt egentlig
er :-/
--
Armand.
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Hans Joergensen (26-01-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Hans Joergensen |
Dato : 26-01-03 15:37 |
|
Armand wrote:
>> Faktisk, lyder det meget sjovere..
> Tjaeh :-/
> Gad vide hvad forskellen på de to motorkonstruktioners egenvægt egentlig
> er :-/
Jeg gætter på omkring 80-100kg ..
Hvor meget vejer sådan en Chevy Smallblock? er der mon nogle der ved
det? :)
// Hans
--
Leveret af http://ph33r.dk
"Vejen til en helt tosset løsning."
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv
| |
|
|