Meget alternativ tyverisikring - men billi~
Fra : wheeler

Dato : 21-01-03 23:15

Sidder og lurer lidt...På side 147 i Harald Nyborgs 2003 katalog..."Nervus
Accu-Master" - Elektronisk kredsløb...velegnet til kreaturindhegning kr.
899.- (kører ca. 2 mdr. på 35 Ah batteri)......

Nogen der har erfaring med/hørt om noget sådan i kombination med en MC. Det
kan ikke være det store problem at montere dimsen (men den skal selvfølgelig
skjules, så den ikke umiddelbart kan afbrydes fra stømkilden. Er det mon
tilladt såfremt, man med skiltning advarer potentielle pilfingrer

Wheeler
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=65

Fra : FooBar

Dato : 21-01-03 23:36

> skjules, så den ikke umiddelbart kan afbrydes fra stømkilden. Er det mon
> tilladt såfremt, man med skiltning advarer potentielle pilfingrer

Det er bestemt IKKE tilladt - uanset hvor meget du skilter med det! For at
gøre det hele endnu værre, så vil du blive straffet væsentligt hårdere for
evt. skader på tyveknægte, tilfældige forbipasserende gamle damer med dårlig
balancesans, tissende hunde etc. end nogen af dem nogensinde vil blive
straffet for evt. at forsøge at stjæle din MC.

Du kan jo smutte forbi news://dk.videnskab.jura og høre hvad straframmen
måtte være...

/Claus (der har haft samme tanke og sendt en mail med et lignende spørgsmål
til en gratis advokatservice - som dog ikke svarede...)

Fra : Morten L.

Dato : 22-01-03 07:32

Nu PLEJER sådan et kreaturhegn at have en ret fed jordforbindelse
- i hvert fald, hvis det skal virke..

Bare husk at bank jordspyddet godt fast - så skal MC'en nok blive kedelig
at røre ved
- ellers vil dit elhegn blot være een til højspændningsgenerator - det
adskiller sig såmæn ikke så meget fra tændingen på din MC..

Husk de små gule "High Voltage" tegn... Om det er i strid med gældende lov..
HMM.. Måske - men på den anden side - elhegn bruges ude i naturen hvor der
er fri adgang til at pisse på tråden.

Næ du.. vejen frem må være en tilpas voldsom sprængning - det ødelægger til
dels beviset, en tyv, og hullet i jorden har en vis forebyggende effekt. -
Men.. du skal nok parkere lidt afsides...min MC KUNNE jo holde i nærheden...

På den anden side set... Det er jo bare blik, plastic, lidt motor og dæk...
Livert er sq vigtigere..

IMHO - (i det små-ironiske hjørne)
/Morten

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 22-01-03 13:34

"Morten L." <morten.nospam.lyckegaard@mail.dk> writes:

> På den anden side set... Det er jo bare blik, plastic, lidt motor og dæk...
> Livert er sq vigtigere..

For en hund der står og pisser på min kædelås, som jeg skal røre ved
for at låse den op ... jeg fristes til ikke at give dig ret. Et godt
stød i bollerne skal nok få den til at pisse op af noget andet næste
gang.

Eller sagt på en anden måde. Jeg synes det er utroligt at hundeejere
ikke er lidt mere hensynsfulde med hvor de lader deres hunde tisse.

--
Jacob - www.bunk.cc
Are you sure the back door is locked?

Fra : Hans Joergensen

Dato : 22-01-03 16:29

Jacob Bunk Nielsen wrote:
> Eller sagt på en anden måde. Jeg synes det er utroligt at hundeejere
> ikke er lidt mere hensynsfulde med hvor de lader deres hunde tisse.

Årh hold nu op, det er jo bare en rockers motorcykel det går ud over,
og iøvrigt er en motorcykel jo ca. det samme som en Puch Maxi..

// Hans, der engang har pisset på en Honda (det var min egen

--
Leveret af http://ph33r.dk

Fra : Armand

Dato : 22-01-03 16:48

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> skrev i en

> ...... Eller sagt på en anden måde. Jeg synes det er utroligt at
hundeejere
> ikke er lidt mere hensynsfulde med hvor de lader deres hunde tisse.

Og så er vi tilbage ved Hayabusa-billedet på Senior98's site

--
Armand.

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 22-01-03 17:21

Armand
skrev i news:b0mfcm$1due$5@news.cybercity.dk
> Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> skrev i en

> Og så er vi tilbage ved Hayabusa-billedet på Senior98's site

Jeg er glad for du nævner det, det er et af mine yndlingsbilleder
:større kontraster skal man lede længe efter.Direkte, hvis nogen skulle
ønske det, (bare rolig - det fylder kun 32kb)ligger det her:
http://www.senior98.dk/billeder/funpics/image/Hayabusa_dogpis.jpg

--
Mvh - Arne Lorenzen
mctws98 No.36 - fzs600

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 22-01-03 17:32

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:

> Og så er vi tilbage ved Hayabusa-billedet på Senior98's site

Min er også en Suzuki, dog ikke en Hayabusa. Måske der er en
sammenhæng ... men derfor synes jeg nu alligevel det er irriterende,
og lidt ulækkert.

--
Jacob - www.bunk.cc
Mind your own business, then you don't mind mine.

Fra : Jens Jessen

Dato : 22-01-03 09:39

> [...]
> 899.- (kører ca. 2 mdr. på 35 Ah batteri)......
>
> Nogen der har erfaring med/hørt om noget sådan i kombination med en MC. >

Ja.
Da Palle Huld og Elith Foss kørete Middelhavet rundt i 1935 på en Nimbus
havde de netop noget lignende tilkoblet deres Nimbus med sidevogn. Det holdt
både tissende hunde og en meget højt antal tyvagtige arabere væk - alle
fortrak under stort hylen og skrigen. Så det dur!

Journalist Jens Jessen (DJf)
Skanderborgvej 140, 8660 Skanderborg
Tlf. + 45 8657 7201 Fax. + 45 8657 7204
Mobil 2073 7471
E-mail: jens.jessen@get2net.dk

Fra : John de Summer-Braso~

Dato : 22-01-03 09:56

Globetrotterne Jørgen Bitsch og Jørgen Wolfram praktiserede noget lignende i
Afrika 1947:
"For at imødegå tyveriforsøg blev Bitsch og Wolfram sat til at gå vagt
med skarpladte pistoler. Det var de dog ikke meget for. De fik i stedet
tilsluttet induktionsapparatet, oprindelig beregnet for markhegn, de havde
medbragt hjemmefra. Med forbindelse til motorcyklens batteri og stel samt
projektører, hon, - plus en jordledning - skulle det være alle tiders
tyveriafskrækker!
Under første vagt med "markhegnet" tilsluttet, ventede Bitsch og Wolfram
med spænding på, om nogen ville bide på krogen. Og rigtignok. Efter et par
timer hørte de pludselig et skrig, hornet tudede, og projektørerne tændtes.
De nåede lige at se en araber helt ude af sig selv flygte ind i et
tornekrat..."
(fra min nye bog "Motorcyklister - fra Johannes V. Jensen til Biker-Jens")

Fra : wheeler

Dato : 23-01-03 22:27

"John de Summer-Brason" <brason@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> (fra min nye bog "Motorcyklister - fra Johannes V. Jensen til Biker-Jens")

Fik den i julegave - har kunnet skimmet den, men regner med at studerer den
inden for nærmeste fremtid - er den anbefalelseværdig

Btw. har du et overblik over, hvor mange exmpl. den er solgt i...bogen har
jo fået en del "reklame" i motorsektionerne i diverse dagblade...

Wheeler
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=65

Fra : Foobar

Dato : 22-01-03 10:44

> [...]
> skjules, så den ikke umiddelbart kan afbrydes fra stømkilden. Er det mon
> tilladt såfremt, man med skiltning advarer potentielle pilfingrer

Bare sårn' af ren og skær nysgerrighed: Ville den slags være nogen risiko
for motorcyklens elektroniske anlæg (CDI-box/samtaleanlæg/alarm/whatever)?

/Claus

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 22-01-03 12:01

Hmm. Den ene afdeling i det firma jeg arbejder laver faktisk præcis disse
El-hegn. Det kræver normalt en jordforbindelse.

Måske det ville virke hvis man lagde en "elektrode", lige unden
sædebetrækket, i hver side af sadlen. Jeg vil tro det nok skulle kunne "slå
igennem" betrækket. Uden dog at være sikker. Så ville man få et ordentligt
ZAP igennem de ædlere dele

Jeg ved dog ikke meget om dem. Da det ikke er mig der har tegnet/udviklet
dem.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 22-01-03 12:13

Jeg er forøvrigt helt sikker på at det ikke er lovligt. Lignende systemer
mener jeg findes i bl.a. Sverige, men de må ikke sælges i DK.

Fra : bo-gsx-R

Dato : 22-01-03 13:08

> Lignende systemer
> mener jeg findes i bl.a. Sverige,

hvor ???
bo-gsxR

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 22-01-03 13:41

Jeg glemte at tilføje at det var til biler.

Jeg husker ikke hvor det kan købes, men kan mindes at jeg engang har set
noget i TV, hvor en biltyv ville få 5kV igennem sig, når han satte sig på
føresædet. Men det er længe siden, og jeg vil heller ikke garantere at det
var i Sverige.

Fra : lange

Dato : 22-01-03 15:33

> [...]
> føresædet. Men det er længe siden, og jeg vil heller ikke garantere at det

Hvis jeg husker rigtigt var det SAAB der syslede med det.

Lange

Fra : Megas

Dato : 22-01-03 23:28

Èt sted man garanteret kan købe det, er i sydafrika *GGG* Andre end mig der
så den udsendelse om sikring imod biltyveri dernede.? Et par heavy dyser
sprøjter en olieblanding op langs bilens sider & samtidig antændes
olientågen så bilen bli´r indhyllet i meter høje flammer.!! "Rimelig
effektivt"...

Fra : Thomas O'Connor

Dato : 24-01-03 00:30

Hva med et par spyd med modhager, som det kendes fra de der zappere, som fx
blev brugt i et jackass afsnit. Sådan et sæt monteret i sadlen som fyres op
gennem betrækket lige op i røven med 50.000 volt burde nok skabe respekt.
Man burde nok sikre sig at styre elektronikken er "robust" så uheld undgåes.

Fra : Armand

Dato : 22-01-03 16:49

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk <xng@post.cybercity.dk> skrev i en

> [...]
"slå
> igennem" betrækket. Uden dog at være sikker. Så ville man få et

Hva' mæ' et par fine kobbertråde omkring styrgrebene og/eller på sædet,
og så koblet på en gigantisk kondensator!

--
Armand.

Fra : Steen Holmgaard

Dato : 22-01-03 18:04

> Hva' mæ' et par fine kobbertråde omkring styrgrebene og/eller på sædet,
> og så koblet på en gigantisk kondensator!
>
> --
> Armand.

Det ville jeg ikke turde det kan blive livsfarligt der er "lidt" formeget
guf i en lyt.. der er risiko for at man stikker glødelampen i vejret...
Men et induktions apperat sat til stellet og et jordspyd det er set med mine
øjne en helt anden sag..

Mvh
Steno
der har tisset på en Suzuki der ikke kunne køre vidre..(ikke min)

Fra : Kim Olsen

Dato : 22-01-03 19:56

Hvis du nu skal være helt ærlig, har du så aldrig glemt skivebremselåses,
ratlåsen eller kæden, og først opdaget det, når du har sat dig op.

Jeg har i hvert fald mange gange prøvet det, og jeg ved ikke rigtig hvor
sundt det er, hvis man skal have grillet de ædlere dele med 5 KV et par
gange om måneden pga. glemsomhed.

Hilsen

Kim Olsen

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 22-01-03 20:31

> [...]
>
> Jeg har i hvert fald mange gange prøvet det, og jeg ved ikke rigtig hvor
> sundt det er, hvis man skal have grillet de ædlere dele med 5 KV et par

*LOL* jeg tænkte det samme...
--
Rune
http://bandit600.netfirms.com

---

Fra : FooBar

Dato : 22-01-03 23:57

> Jeg har i hvert fald mange gange prøvet det, og jeg ved ikke rigtig hvor
> sundt det er, hvis man skal have grillet de ædlere dele med 5 KV et par
> gange om måneden pga. glemsomhed.

Måske kan det gå hen og blive et studie i noget med "The Effect of Negative
Reinforcements on Learning Curve"..? *Griner og forestiller sig billedserien
og interviewene med den frivillige...*

/Claus

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 22-01-03 23:09

> [...]
hvor
> sundt det er, hvis man skal have grillet de ædlere dele med 5 KV et

Jeg tror _en_ gang er nok til at kurere glemsomhed.

Den eneste grund til at jeg ikke har leget med et elefanthegn endnu er
at jeg er bange for elektronikken - men nu har jeg fået en en
reservecykel så tør jeg måske ...

Jeg har haft lidt for mange "dyre episoder" i valby - og skulle en
stakkels tyv komme til skade tror jeg højest det kan give bødestraf hvis
skiltningen er iorden - men måske vil skal vende den i dk.videnskab.jura

/A

Fra : Martin

Dato : 23-01-03 11:28

<AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote in message news:b0odqd$ri0$2@sunsite.dk...
> hvor
> par
>
> Jeg tror _en_ gang er nok til at kurere glemsomhed.

måske ... meen det kan jo osse være at én gang er nok til
at elektro-henrette dine ufødte børn, eller at få permernent
ristede kastanjer.

MArtin

Fra : Jes Vestervang

Dato : 23-01-03 16:19

Martin wrote:

> måske ... meen det kan jo osse være at én gang er nok til
> at elektro-henrette dine ufødte børn, eller at få permernent
> ristede kastanjer.

Arh, mon ikke det går? Jeg kender da et par stykker der har prøvet at
pisse på at elhegn - den ene med vilje! (noget med at stå og lade vandet
ved siden af et hegn og så lide af en pludselig dum nysgerrighed) =
Men ok, ingen af dem har da fået børn endnu
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 22-01-03 22:08

Ville helt sikket også fungere. Men den slags systemer skal man vist være
sikker på ikke kan tændes mens man kører, ved et uheld

--
Mvh.
Henrik (som ikke tør køre med den slags)

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.