Bluetooth "samtaleanlæg"
Fra : OK

Dato : 21-01-03 18:07

Hej.
Jeg har lige fået et Bluetooth headset til min mobiltelefon (= trådløs
forbindelse til mobiltelefonen).
Det er en type man sætter bag øret, og med en "mikrofonstang" hen mod
munden.
Og så tænkte jeg: hvis der er plads til dette headset i hjelmen (altså
sammen med mit hoved) har jeg jo egentlig et samtaleanlæg hvor jeg kan tale
med passager, medkørere o.s.v.
Jeg spekulerer blot på om der mon er for meget støj i hjelmen til at det vil
fungere.

Er der nogen her i gruppen der har erfaringer?

M.v.h. Ole (CB900F)

Fra : Armand

Dato : 21-01-03 01:31

OK <ole_k@post10.tele.dk> skrev i en

> [...]
> munden....................
> Jeg spekulerer blot på om der mon er for meget støj i hjelmen til at

Jeg spekulerer nærmere på om man ikke bliver vanvittig af at have sådan
en stang bag ørerne når hjelmen klemmer - Men det er måske ikke værre
end et brilestel :-/

En kammerat brugte en vinter til at bygge nogle små højttalere ind i en
gammel hjelm. Under test derhjemme på skrivebordet spillede de så højt
at han tabte den ene i forskrækelse; men ved hastigheder over 120km/t
kunne han alligevel ikke spille baggrundsstøjen op !!
Historien giver dels dig svar på den mulige(!) praktiske anvendelighed;
men vækker sandelig også til eftertanke omkring nødvendigheden af at
benytte høreværn under kørsel

--
Armand.

Fra : Henning

Dato : 23-01-03 15:36

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse news:b0kp3d$29ar$10@news.cybercity.dk...

> men vækker sandelig også til eftertanke omkring nødvendigheden af at
> benytte høreværn under kørsel

Sony og Koss laver nogle propper med lyd. Prøv google med koss og plug.

--
Who, what, where: http://move.to/henning

Fra : Armand

Dato : 23-01-03 20:42

Henning <henning@see.sig> skrev i en

> Sony og Koss laver nogle propper med lyd. Prøv google med koss og
plug.

Har set dem brugt af en kollega på hans MP3-man.
Ser fornuftige ud!

--
Armand.

Fra : Richard

Dato : 23-01-03 21:24

Henning wrote:
> Sony og Koss laver nogle propper med lyd. Prøv google med koss og plug.

Og nu tråden nåede ud i det hjørne: Der er også ER-4 fra Etymotic
Research på www.etymotic.com og produkterne fra Westone Labs på
www.westone.com/music/

Men hvordan de med fordel kan kombineres med et Bluetooth-anlæg, kan jeg
ikke kige se. Et sådent ville virke bedst til mc-brug, hvis det er
bygget med mikrofon og højttaler i øret som nexlink.to's Invisio IMHO.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 25-01-03 12:00

plug.

Koss har jeg købt hos http://www.beststuff.co.uk/ for £19

De er gode men udretter ikke mirakler, dæmpningen er vel højest det
halve af et par alm. ørepropper.

Se også tråden "
Mobilos med FM-radio - kraftig nok til mc-brug?" fra oktober 2002

/A

Fra : Henning

Dato : 19-02-03 17:42

> Koss har jeg købt hos http://www.beststuff.co.uk/ for £19
>
> De er gode men udretter ikke mirakler, dæmpningen er vel højest det halve af et par alm. ørepropper.

Genfandt lige en side med mods til Koss.

http://headwize2.powerpill.org/projects/showproj.php?file=cmoy4_prj.htm

Selv bruger jeg dem umodificeret under hjelmen med fint resultat.

--
Who, what, where: http://move.to/henning

Fra : N. Christensen

Dato : 22-01-03 10:30

Støjmæssigt er det vel næppe et problem. Der er jo ingen der siger at du
skal køre stærkt imens du taler....Hvilket headset er det præcist ?
Det er min erfaring at de små dimser man sætter ind i øret fungerer ok. Der
er ikke noget der trykker heller.

Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 22-01-03 11:55

"N. Christensen" <n@c.dk> wrote in message
> [...]
> skal køre stærkt imens du taler....Hvilket headset er det præcist ?
> Det er min erfaring at de små dimser man sætter ind i øret fungerer ok.

Det slog mig pludselig...

I vagtbranchen, bruger vi ofte nogen af de der meget populære små rør op til
øret - i ved sådan nogen hudfarvede små krøllede ledninger. Det er i
virkeligheden ikke ledninger, men et rør, der ender i en 'muffe' til at
sætte uden om den almindelige hovedetelefon som vi kender den.. så skubber
den bare lidt til luften op gennem røret...

Har haft sådan en på i MANGE timer af gangen under bla. dørmandsopgaver på
diskoteker med meget baggrundsstøj...

Det burde da kunne bruges..

Jeg prøver lige at finde lidt priser/billeder...

Mikkel

Fra : Christian Raaby

Dato : 22-01-03 11:38

Hej Ole.

Du kan evt lige kaste et blik på mit sidste projekt på Arkitektskolen i
Århus, hvor jeg læser industrielt design.
Opgaven lød på en nyfortolkning af begrebet "Walkie Talkie", og jeg valgte
at lave et kommunikationssystem til motorcyklister. Systemet er baseret på
Bluetooth-teknologien.
Vi havde desværre ikke så lang tid til projektet, som jeg kunne ønske mig,
men man kan jo se det som et udgangspunkt for et endeligt produkt...
Så hvis I kender nogle høje herrer i Motorola, Cobra, etc., så sig endelig
til

Jeg har smidt tre PDF-filer ind på dk.binaer

Mvh.
Christian Raaby
ex. TL1000S

Fra : Christian Raaby

Dato : 22-01-03 15:25

Det viser sig at jeg desværre ikke kan sende til dk.binaer via skolens net

Jeg kan maile filerne til dem, der har interesse.

Fra : Buck

Dato : 23-01-03 09:04

ku være interessant læsning...

buck@sol.dk

--
/Buck (Der spændt venter på at nogen opfinder et bluetooth samtaleanlæg så
man slipper for ledningerne)

Fra : OK

Dato : 23-01-03 19:20

> Jeg kan maile filerne til dem, der har interesse.

ja tak.....

Ole (der iøvrugt bruger briller)