bortkommet reg. attest
Fra : Thor

Dato : 21-01-03 13:20

hej
jeg håber nogen herinde kan hjælpe mig...
jeg har en tysk indregistreret mc som jeg nu vil have betalt afgift på, MEN
den originale tyske reg. attest er bortkommet...hvad er mine muligheder ??
på forhånd mange tak
Mvh Thor bych

Fra : Michael K. S.

Dato : 21-01-03 13:43

On Tue, 21 Jan 2003 13:19:51 +0100, "Thor" <thorbych23@hotmail.com>
wrote:

>jeg har en tysk indregistreret mc som jeg nu vil have betalt afgift på, MEN
>den originale tyske reg. attest er bortkommet...hvad er mine muligheder ??

Jeg _ved_ det ikke,men mon ikke den lokale T&S-region vil være et godt
1. forsøg,de har nok mødt problemstillingen før og ellers må det vel
være den tunge vej via tyske myndigheder ?!?

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:

Fra : Emil Gundersen

Dato : 21-01-03 16:49

Hejsa

Jeg havde samme problem med min RS125. Der manglede jeg også reg.
attesten på, men fik af vide at jeg kunne få en ny/kopi gennem den
tidligere ejer i tyskland! Fedt, tænkt jeg, og fik ringet rundt til div
tyskere! Det endte detsvære med at ham der havde den før, sad i
spjældet, og derfor ik kunne hjælpe mig!
Til mit held fandt vi den attest der var kommet med den til DK. (Det var
ham der havde impoteret den, der havde den i en dynge papire!)

Jeg vil foreslå dig at lede ALT igennem igen, og hvis det ikke hjælper,
må du jo kontakte de tyske myndigheder (Motor afdelingen eller sådan noget)

Mvh Emil
--
www.Scooterzone.dk
Suzuki GSF 400 Bandit

Fra : Underbjerg / Anderse~

Dato : 21-01-03 21:28

Hej
Min erfaring er desværre også at du skal finde den i Tyskland, da du ikke
kan bevise cyklen ikke er stjålet dernede og viderer solgt til dig.
Det danske toldvæsen er ret interesseret i den orig. attest.
Så det kommer nok til at koste lidt arbejde.
Torben

Fra : Steen Gruby

Dato : 21-01-03 22:14

On Tue, 21 Jan 2003 13:19:51 +0100, "Thor" <thorbych23@hotmail.com>
wrote:

Hej Thor.

>jeg har en tysk indregistreret mc som jeg nu vil have betalt afgift på, MEN
>den originale tyske reg. attest er bortkommet...hvad er mine muligheder ??
>på forhånd mange tak

Generelt er du på'en når det originale "fahrzeugsbrief" er bortkommet,
idet det indeholder køretøjets første registreringsdato.
Og netop den dato anvender T&S til at aldersbestemme køretøjet med.
Du har helt ret hvis du nu tænker: Jam, hvad så hvis cyklen
oprindeligt er en 1992 model der først er indregistreret i 1994?
Ja så er det 1994 datoen der gælder hos T&S.
Men, T&S må være vant til at papiret mangler, idet en MC importeret
fra Sverige ikke har et registreringspapir med sig.
Den originale registreringsattest skal i Sverige sendes tilbage til
"Vegværket", så med mindre du er så snu at du fåe en kopi af den før
tidligere ejer sender den tilbage, står du med tomme hænder.
Jeg har spurgt T&S om hvad de gør i det tilfælde, og svaret var: Det
plejer vi at finde ud af".
Altså kan de vel også klare det "lille" problem hvis papiret fra
Germanistan mangler.
Jeg ville snakke lidt med T&S før jeg gik helt i coma.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Thor

Dato : 21-01-03 23:07

ahh, tak for svaret...kunne virkeligt bruge et positivt svar lige nu :)
ej, jeg prøver også at sende en mail til toldogskat men har snakket i
telefon med dem..de holdt hårdt på, at jeg skulle have originalen..men ka jo
være man kan snakke godt for sig.
har heller ikke hørt fra kawasaki importøren endnu, så kan lige så godt
forsøge mig lidt frem...
der er ingen herinde der har noget familie i rostock som de lige kunne få
til at smutte ned på det lokale "motorkontor" og hente en erstatningsatest
?`

Fra : Armand

Dato : 21-01-03 01:32

Thor <thorbych23@hotmail.com> skrev i en
> [...]
på, MEN
> den originale tyske reg. attest er bortkommet...hvad er mine

Har du nogensinde haft den i hånden?
Hvis ikke, så vær forberedt på muligheden at den kan være (meldt)
stjålet i .de

--
Armand.
(der finder det mystisk at der er en hel del importerede modeller til

Fra : Thor

Dato : 22-01-03 08:51

hej
den er IKKE stjålet da jeg selv har forlagt reg. attesten...og da den
desuden har været til syn en gang i danmark...

TB