/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Er der noget jeg har glemt...??
Fra : Benz...


Dato : 21-01-03 12:34

Hej NG.
Jeg står lige og skal indvistere i en mc. Og har regnet lidt på det, men jeg
har sikker glemt noget...
Hvad er det nødvendige udstyr til en ny mc.?
Jeg tænker på udstyr så jeg selv kan holde den velige + nødvendigt udstyr
til cyklen eks. tank pad!?. Alt udstyr, eks, kædespray.. Osv osv... Det
koster jo altsammen...
Regner med at indvistere i den nye ZX-6R (med mindere alt går galt

Tak for opmærksomheden!

Mvh. Benzon...



 
 
Henrik Nielsen - Rap~ (21-01-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 21-01-03 13:45

Held og lykke med køb. Den skal du nok blive glad for.

Til ZX'eren ville jeg købe en MC-løfter, det gør det bl.a. lettere at smøre
kæde. Den er også rar når der skal vaskes, da MC'en så står lodret. De fås
fra 250-300kr (i Tyskland) og op efter.

--
Mvh.
Henrik (som af og til får en tur på kærestens ZX6)
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Benz... (21-01-2003)
Kommentar
Fra : Benz...


Dato : 21-01-03 15:16


"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message
news:b0jfbp$s96$1@sunsite.dk...
> Held og lykke med køb. Den skal du nok blive glad for.
>
> Til ZX'eren ville jeg købe en MC-løfter, det gør det bl.a. lettere at
smøre
> kæde. Den er også rar når der skal vaskes, da MC'en så står lodret. De fås
> fra 250-300kr (i Tyskland) og op efter.
>
> --
> Mvh.
> Henrik (som af og til får en tur på kærestens ZX6)
> http://RaptorMC.dk
>
> Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Tak det tror jeg også...
250-300kr.. det skal der jo nok blive råd til når man tænker på at cyklern
kun koster 159.997kr.. i modsætning til alle de andre 600ére... (yams 185
stærke.!!!)
ØV!!

V.H. Benzon



Michael K. S. (21-01-2003)
Kommentar
Fra : Michael K. S.


Dato : 21-01-03 15:32

On Tue, 21 Jan 2003 14:15:34 GMT, "Benz..." <jezzuz@yahoo.com> wrote:


>Tak det tror jeg også...
>250-300kr.. det skal der jo nok blive råd til når man tænker på at cyklern
>kun koster 159.997kr.. i modsætning til alle de andre 600ére... (yams 185
>stærke.!!!)

Hvor har du prisen fra ?? - Den fremgår vist ikke endnu af importørens
hjemmeside,det dog heller er opdateret siden 15. dec.Hvis den *kun*
kun koster 160 kkr,er der da en chance for at de får solgt lidt af
dem...

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:
http://213.237.66.161/

Mikkel Christensen (21-01-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 21-01-03 15:51

Michael K. S. <MichaelKS@image.dk> writes:

> On Tue, 21 Jan 2003 14:15:34 GMT, "Benz..." <jezzuz@yahoo.com> wrote:
>
>
> >Tak det tror jeg også...
> >250-300kr.. det skal der jo nok blive råd til når man tænker på at cyklern
> >kun koster 159.997kr.. i modsætning til alle de andre 600ére... (yams 185
> >stærke.!!!)
>
> Hvor har du prisen fra ?? - Den fremgår vist ikke endnu af importørens
> hjemmeside,det dog heller er opdateret siden 15. dec.Hvis den *kun*
> kun koster 160 kkr,er der da en chance for at de får solgt lidt af
> dem...

Ja, jeg var også lige ved at kaffen galt i halsen da jeg læste det
Hvis det holder stik skulle man måske overveje en 600 alligevel...

Men hvis man kigger hvad englænderne skal have for dem (, så koster
en ny 636 og en R6 stort set det samme.

Riossi (det gamle Motorcycle City og Carnell) skal have:

Kawa 636 (2003) - 7.235 gbp
Yamaha R6 (2003) - 7.299 gbp

Så mon ikke også de kommer til at følges nogenlunde ad i pris
herhjemme?

--
Mikkel
motortosse.dk - Save the Whales -- Harpoon a Honda.

Michael K. S. (22-01-2003)
Kommentar
Fra : Michael K. S.


Dato : 22-01-03 10:32

On 21 Jan 2003 15:50:58 +0100, Mikkel Christensen <mic@rrnord.dk>
wrote:


>Ja, jeg var også lige ved at kaffen galt i halsen da jeg læste det
>Hvis det holder stik skulle man måske overveje en 600 alligevel...

Jah - hvis prisen holder må det næsten medføre en reaktion fra de
andre.Vi skal jo først lige prøve den samlede flok og se,men en
prisforskel på 25kkr til f.eks R6'eren er klart for meget,og må næsten
nødvendigvis føre til en eller anden form for reaktion fra de andre
som min. i hvert fald Yamaha - Så det er nu nok værd lige at klappe
hesten og se tiden an.Men thumbs up til Kawa for evt. at presse prisen
på den samlede 6'er flok,den ros skal de i givet fald ha'.Personlig
bryder jeg mig bestemt ikke om udseendet,der er meget
uharmonisk,specielt front og bagende... så som gadecykel - nej tak,der
skal man trods alt kunne holde ud at se på den.Men til race er det jo
fuldstændig ligegyldigt,så der kunne det være spændende,så hvis ZX-6RR
er prissat ligeså fornuftigt så bliver det nogle attraktive cykler
IMO.

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:
http://213.237.66.161/

Armand (22-01-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 22-01-03 16:24


Michael K. S. <MichaelKS@image.dk> skrev i en
news:anos2vs3ha9d5efbbaurjn1undgh521ui5@4ax.com...
> On 21 Jan 2003 15:50:58 +0100, Mikkel Christensen <mic@rrnord.dk>
> wrote:
>
>
> >Ja, jeg var også lige ved at kaffen galt i halsen da jeg læste det

> >Hvis det holder stik skulle man måske overveje en 600 alligevel...

> .............,så der kunne det være spændende,så hvis ZX-6RR
> er prissat ligeså fornuftigt så bliver det nogle attraktive cykler
> IMO.

Hov!

I år hedder modellerne jo enten ZX6RR eller ZX636 - Ikke sandt?
Hvis Benz. ellers skriver rigtigt, så må den 160.000,-kr's være en
ZX6'er fra tidligere år :-/

--
Armand.




Michael K. S. (22-01-2003)
Kommentar
Fra : Michael K. S.


Dato : 22-01-03 17:32

On Wed, 22 Jan 2003 16:23:31 +0100, "Armand"
<armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:


>I år hedder modellerne jo enten ZX6RR eller ZX636 - Ikke sandt?

Herhjemme er der lidt begrebsforvirring omkring gademodellen,den (2003
modellen) bliver både kaldt ZX-636B,ZX-636R og ZX-6R,men er altså på
636 cc ganske som den var sidste år iøvrigt,på de fleste markeder
hedder den ZX-6R som den plejer - det stammer jo fra at Kawa valgte at
"snyde" i klassen og gi' den lidt ekstra cc i 2002

>Hvis Benz. ellers skriver rigtigt, så må den 160.000,-kr's være en
>ZX6'er fra tidligere år :-/

Altså,det var også min første tanke,for det virker lidt underligt at
2003-modellen ligerem skulle være billigere end 2002-modellen var og
at den på andre markeder er prissat omtrent som de andre nye.På den
anden side så ved man aldrig,_jeg_ afventer såmænd bare og ser noget
lidt mere officielt fra importøren ).

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:
http://213.237.66.161/

Armand (22-01-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 22-01-03 23:34


Michael K. S. <MichaelKS@image.dk> skrev i en
news:6aht2vgrsccsi7vcn0bdn36kg9cs21883j@4ax.com...
> On Wed, 22 Jan 2003 16:23:31 +0100, "Armand"
> <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:
>
>
> >I år hedder modellerne jo enten ZX6RR eller ZX636 - Ikke sandt?
> >Hvis Benz. ellers skriver rigtigt, så må den 160.000,-kr's være en
> >ZX6'er fra tidligere år :-/
>
> Altså,det var også min første tanke,for det virker lidt underligt at
> 2003-modellen ligerem skulle være billigere end 2002-modellen var og
> at den på andre markeder er prissat omtrent som de andre nye.På den
> anden side så ved man aldrig,_jeg_ afventer såmænd bare og ser noget
> lidt mere officielt fra importøren ).

Jup!

Egentligt var det også en fejl-indsendelse jeg ikke nåede at slette
efter
at have været inde og se at Benz. vitterligt omtaler pågældende som
636'er!

--
Armand.
(der ikke bryder sig om at klassen qua 636'eren er sprængt - Lidt á la
Opel der ikke kunne være med i GTi-klassen (=indtil da på 1,6 liter) og
derfor blev nødt til at blande sig med en 1,8'er => GTi-klassen
sprængtes qua motorer på op til 2 liter )





Benz... (23-01-2003)
Kommentar
Fra : Benz...


Dato : 23-01-03 08:20

> Altså,det var også min første tanke,for det virker lidt underligt at
> 2003-modellen ligerem skulle være billigere end 2002-modellen var og
> at den på andre markeder er prissat omtrent som de andre nye.På den
> anden side så ved man aldrig,_jeg_ afventer såmænd bare og ser noget
> lidt mere officielt fra importøren ).
>

Det er ZX-6R fra 2003 (636) jeg snakker om og den har jeg sm sagt fået
bekraftet til at koste 159.997kr. (af to forhandlere).

Ræs modellen på 599cc som hedder ZX-6RR fra 2003 koster vist ca 179.000kr.
men kan ikke huske det da jeg ikke er interaseret i den.

Den gamle ZX-6R fra 2002 (636) skulle være sat ned til 140.000kr. har dog
kun fået det tal af en forhandler, da jeg heller ikke var så interaseret i
den.

Udover dette skulle 2003érne vist snart komme, så vidt jeg husker sage
Torben fra Vordingborg MC vist at de skulle være muligt at få en her i
febuar. Men nu må vi jo lige se.

Benzon.



Michael K. S. (23-01-2003)
Kommentar
Fra : Michael K. S.


Dato : 23-01-03 12:32

On Thu, 23 Jan 2003 07:19:34 GMT, "Benz..." <jezzuz@yahoo.com> wrote:

>Det er ZX-6R fra 2003 (636) jeg snakker om og den har jeg sm sagt fået
>bekraftet til at koste 159.997kr. (af to forhandlere).

Fint nok,man kan undre sig lidt over hvordan det er lykkedes for Carl
Andersen for det plejer jo ikke rigtig at være hans politik.Men det er
jo forsåvidt ligegyldigt,man kan kun hilse det velkomment,specielt er
jeg lidt spændt på hvordan de andre vil reagere på den pris.Selvom det
naturligvis er alt for tidligt at udtale sig om de enkelte cyklers
relative kvaliteter er prisspændet fra ZX-6R og specielt R6 i hvert
fald noget der må give anledning til overvejelser hos nogle i branchen


>Ræs modellen på 599cc som hedder ZX-6RR fra 2003 koster vist ca 179.000kr.
>men kan ikke huske det da jeg ikke er interaseret i den

Okay,det er jo så også nogenlunde på niveau med resten,her er det jo
primært også prisen uden afgift der er interessant,samt prisen på
racekittet naturligvis...

>Den gamle ZX-6R fra 2002 (636) skulle være sat ned til 140.000kr. har dog
>kun fået det tal af en forhandler, da jeg heller ikke var så interaseret i
>den.

Også fint nok

>Udover dette skulle 2003érne vist snart komme, så vidt jeg husker sage
>Torben fra Vordingborg MC vist at de skulle være muligt at få en her i
>febuar. Men nu må vi jo lige se.

Jow-jow,jeg ved at flere forhandlere ikke engang tager et enkelt eks.
af R6 og CBR600RR hjem da de til de priser som de sat til (endnu da
) må antages at resultere i et salg nær nul.

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:
http://213.237.66.161/

Benz... (21-01-2003)
Kommentar
Fra : Benz...


Dato : 21-01-03 16:06


> >Tak det tror jeg også...
> >250-300kr.. det skal der jo nok blive råd til når man tænker på at
cyklern
> >kun koster 159.997kr.. i modsætning til alle de andre 600ére... (yams 185
> >stærke.!!!)
>
> Hvor har du prisen fra ?? - Den fremgår vist ikke endnu af importørens
> hjemmeside,det dog heller er opdateret siden 15. dec.Hvis den *kun*
> kun koster 160 kkr,er der da en chance for at de får solgt lidt af
> dem...
>
> --
> -Michael
> Div. Aprilia RS250-dele til salg på:
> http://213.237.66.161/

Jeg har bare ringet til mit lokale mc værksted: Vordingborg mc.
Han gav mig den gode nyhed...!!
Han har også lige fået det afvide af kawa...
Importørens side spille ikke helt, desværre...!
160 stærke... Ikke ringe... og så fås de i blå, sort og grøn. Som
beregnet...

M.V. Benzon...



Allan Bojesen (21-01-2003)
Kommentar
Fra : Allan Bojesen


Dato : 21-01-03 17:19


"Michael K. S." <MichaelKS@image.dk> skrev i en meddelelse
news:q8mq2vk3ime76st6rd6i5s2ljuljeieshe@4ax.com...
> >cyklern
> >kun koster 159.997kr.. i modsætning til alle de andre 600ére... (yams 185
> >stærke.!!!)
>
> Hvor har du prisen fra ?? - Den fremgår vist ikke endnu af importørens
> hjemmeside,det dog heller er opdateret siden 15. dec.Hvis den *kun*
> kun koster 160 kkr,er der da en chance for at de får solgt lidt af
> dem...

Med fare for at dumme mig igen her lige efter arbejdstid, kan jeg oplyse at
i det nye nummer af Bike står ZX-6R 636 i "Nyprislisten" til ca. 165.000,-
Så den er nok god nok.

Allan Bojesen



Benz... (22-01-2003)
Kommentar
Fra : Benz...


Dato : 22-01-03 08:14


> Med fare for at dumme mig igen her lige efter arbejdstid, kan jeg oplyse
at
> i det nye nummer af Bike står ZX-6R 636 i "Nyprislisten" til ca. 165.000,-
> Så den er nok god nok.
>
> Allan Bojesen


Hmm.. Gode gamle Bojesen, hør nu lige her...
Tror du på alt hvad de skriver???
Jeg kan oplyse dig om at det er mindre end 14 dage siden at Kawasaki har
opgivet deres priser. Imodsætningen til Yamaha, Honda, Suzuki...
DVS: Det som Bike skrev var kun et GÆT! Da det jo sådan set ikke kunne ha
været andet! hvis kawasaki først lige har oplyst den...
Og desuden hvis du ikke tror mig kan du jo kigge i den foreste del af bike
side 18 hvor de tre nye 600ér bliver sammenlignet!! Der står de oplyste
priser på hondaen og yamsen... men under zx-6r står der ENDNU UKENDT...
Sååå dettt...

Jeg vil gætte på at grunden til at der står 165000 i bike er fordi at kawa
på det tidspunkt kun havde oplyst at den ikke ville blive dyere...

Ps: så har de glemt at skrive gearskifts indikator på det skema... Vil jeg
da gå udfra, med mindre at Kawasaki.com tager fejl.. (tror jeg nu ikke...)

M.V.H. Benzon



Mikkel Christensen (22-01-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 22-01-03 09:52

"Benz..." <jezzuz@yahoo.com> writes:

> > Med fare for at dumme mig igen her lige efter arbejdstid, kan jeg oplyse
> > at i det nye nummer af Bike står ZX-6R 636 i "Nyprislisten" til ca.
> > 165.000,-
> > Så den er nok god nok.
> >
> > Allan Bojesen
>
> Hmm.. Gode gamle Bojesen, hør nu lige her...
> Tror du på alt hvad de skriver???

Hmm... Unge... Benzon... Hør nu lige her...
Allan var faktisk den første (og eneste) der bekræftede dine tal.

Så drop den nedladende tone.

Nu er der jo heller ikke særligt lang fra de oficielle (?) 159K til
de ca. 165K Allan nævner.

(indsæt selv disse hvis du synes de mangler: ... ... ... ... ...)

--
Mikkel
motortosse.dk - Save the Whales -- Harpoon a Honda.

Benz... (22-01-2003)
Kommentar
Fra : Benz...


Dato : 22-01-03 10:28

> Hmm... Unge... Benzon... Hør nu lige her...
> Allan var faktisk den første (og eneste) der bekræftede dine tal.
>
> Så drop den nedladende tone.
>
> Nu er der jo heller ikke særligt lang fra de oficielle (?) 159K til
> de ca. 165K Allan nævner.

Hmm.. Når men så ma jeg jo ha misforstået... Det er jeg ked af! (Allan)
Jeg var nok lidt hurtig!
Men ja det er rigtigt, har fået bekraftet det fra en anden butik... Med
præcis samme tal 159.997...

Jeg syntes nu ellers at 5000kr er mange penge...

mvh Benzon



Jes Vestervang (22-01-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 22-01-03 16:56

Benz... wrote:
> Mikkel Kristensen skrev:

>> (indsæt selv disse hvis du synes de mangler: ... ... ... ... ...)
>>
> Hmm.. Når men så ma jeg jo ha misforstået... Det er jeg ked af! (Allan)
> Jeg var nok lidt hurtig!
> Men ja det er rigtigt, har fået bekraftet det fra en anden butik... Med
> præcis samme tal 159.997...
>
> Jeg syntes nu ellers at 5000kr er mange penge...
>
*fnis*, du syntes altså at punktummerne manglede?
--
mvh Jes Vestervang - mobbende satan mv.
FZS600 og MTX125R_______________________________________________________
// Få Outlook Expresss til at quote ordentligt før din nabo! \\
\\___<http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/>_____//

Allan Bojesen (22-01-2003)
Kommentar
Fra : Allan Bojesen


Dato : 22-01-03 19:20


"Benz..." <jezzuz@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:1vtX9.25294$ZE1.533079@news1.nokia.com...
> Hmm.. Når men så ma jeg jo ha misforstået... Det er jeg ked af! (Allan)
> Jeg var nok lidt hurtig!
> Men ja det er rigtigt, har fået bekraftet det fra en anden butik... Med
> præcis samme tal 159.997...

Godt ord igen

Allan Bojesen



Allan Bojesen (22-01-2003)
Kommentar
Fra : Allan Bojesen


Dato : 22-01-03 19:19


"Benz..." <jezzuz@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:TwrX9.25269$ZE1.532660@news1.nokia.com...
> Hmm.. Gode gamle Bojesen, hør nu lige her...

Tja - hvis du har kørekort, kan jeg maximalt være 28 år ældre end dig og det
behøver jo ikke at være nogen nævneværdig forskel.

> Tror du på alt hvad de skriver???

Næh

> Jeg kan oplyse dig om at det er mindre end 14 dage siden at Kawasaki har
> opgivet deres priser. Imodsætningen til Yamaha, Honda, Suzuki...
> DVS: Det som Bike skrev var kun et GÆT! Da det jo sådan set ikke kunne ha
> været andet! hvis kawasaki først lige har oplyst den...
> Og desuden hvis du ikke tror mig kan du jo kigge i den foreste del af bike
> side 18 hvor de tre nye 600ér bliver sammenlignet!! Der står de oplyste
> priser på hondaen og yamsen... men under zx-6r står der ENDNU UKENDT...
> Sååå dettt...

Det lyder til at du skulle have taget en time ekstra på øjet her til morgen.
Mit indlæg gik egentlig på at jeg fornemmede at andre mente det var en
utrolig billig pris, og at jeg med min oplysning kunne bakke dig op.

Allan Bojesen




Jes Vestervang (21-01-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 21-01-03 15:52

Benz... wrote:

> 250-300kr.. det skal der jo nok blive råd til når man tænker på at cyklern
> kun koster 159.997kr.. i modsætning til alle de andre 600ére...
>
Hmm, nu kan jeg ikke helt lade være med at sidde og fundere over hvad man
mon egentlig får for pengene ifht. til en ny Fazer til 90k ('01 modellen).
Godt nok er den uden tvivl bedre, men alligevel, så meget bedre er den da
vist heller ikke :-/
Nu skal jeg jo heller ikke sidde her og spille frelst, men jeg synes altså
alligevel det er stof til eftertanke :-|
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R_______________________________________________________
// Få Outlook Expresss til at quote ordentligt før din nabo! \\
\\___<http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/>_____//

Mikkel Christensen (21-01-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 21-01-03 16:28

Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> writes:

> Benz... wrote:
>
> > 250-300kr.. det skal der jo nok blive råd til når man tænker på at cyklern
> > kun koster 159.997kr.. i modsætning til alle de andre 600ére...
> >
> Hmm, nu kan jeg ikke helt lade være med at sidde og fundere over hvad man
> mon egentlig får for pengene ifht. til en ny Fazer til 90k ('01 modellen).

Tsktsktsk... Jes dog. Man får selvfølgelig radialt monterede bremser!
Desuden får man en sportscykel som alle de andre har lavet bedre
næste år

> Nu skal jeg jo heller ikke sidde her og spille frelst, men jeg synes altså
> alligevel det er stof til eftertanke :-|

Hvis det nu er det man vil ha'?

--
Mikkel
motortosse.dk - Save the Whales -- Harpoon a Honda.

Jes Vestervang (21-01-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 21-01-03 16:18

Mikkel Christensen wrote:

> Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> writes:
>
>> Benz... wrote:
>>
>> > 250-300kr.. det skal der jo nok blive råd til når man tænker på at
>> > cyklern kun koster 159.997kr.. i modsætning til alle de andre 600ére...
>> >
>> Hmm, nu kan jeg ikke helt lade være med at sidde og fundere over hvad man
>> mon egentlig får for pengene ifht. til en ny Fazer til 90k ('01
>> modellen).
>
> Tsktsktsk... Jes dog. Man får selvfølgelig radialt monterede bremser!
>
Oh, hvor kunne jeg dog glemme det!


> Desuden får man en sportscykel som alle de andre har lavet bedre
> næste år
>
....og det!

>> Nu skal jeg jo heller ikke sidde her og spille frelst, men jeg synes
>> altså alligevel det er stof til eftertanke :-|
>
> Hvis det nu er det man vil ha'?
>
Så har man for mange penge! Men indrømmet, den nye 6'er er sgu en
lækker sag ...jeg ville dog foretrække Z1000'eren tror jeg - eller bare
begge to
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R_______________________________________________________
// Få Outlook Expresss til at quote ordentligt før din nabo! \\
\\___<http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/>_____//

Armand (21-01-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 21-01-03 01:39


Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en
news:5u40g-6ep.ln1@vissen.vandhane...
> >
> ..........Men indrømmet, den nye 6'er er sgu en lækker sag
> ...jeg ville dog foretrække Z1000'eren tror jeg - eller bare begge to


For ikke at tale om Yamaha's Fazer1000, som sælges til samme pris
(160.000,- for en '02!) som ZX6'eren

--
Armand.



Jes Vestervang (22-01-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 22-01-03 16:52

Armand wrote:
>
> Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev:
>> >
>> ..........Men indrømmet, den nye 6'er er sgu en lækker sag
>> ...jeg ville dog foretrække Z1000'eren tror jeg - eller bare begge to
>
>
> For ikke at tale om Yamaha's Fazer1000, som sælges til samme pris
> (160.000,- for en '02!) som ZX6'eren
>
Nåjaja, Z1k'eren var jo bare hvis det _skulle_ være en kwak
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R_______________________________________________________
// Få Outlook Expresss til at quote ordentligt før din nabo! \\
\\___<http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/>_____//

Mads Lund (22-01-2003)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 22-01-03 08:57

> Så har man for mange penge! Men indrømmet, den nye 6'er er sgu en
> lækker sag ...jeg ville dog foretrække Z1000'eren tror jeg - eller
bare
> begge to

Jeg vil først have ny kawa når der kommer en officiel ZX10R (og jeg trækekr
denne påstand i mig hvis det bliver en grøn gsxr1000)

Og ellers må jeg jo realisere mine ZX12RR planer

Mads Lund
Ninja9RT



Henrik Nielsen - Rap~ (21-01-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 21-01-03 20:48

"hvad man mon egentlig får for pengene"

Når det gælder vores kære MC'er, så tror jeg ofte ikke det er fornuften der
råder

Så var der nok flere der kørte på mindre og billigere MC'er

--
Mvh.
Henrik (som ikke er helt fornuftig når der handles MC)
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.




Jes Vestervang (21-01-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 21-01-03 22:25

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk wrote:

> "hvad man mon egentlig får for pengene"
>
> Når det gælder vores kære MC'er, så tror jeg ofte ikke det er fornuften
> der råder
>
Måske, men derfor behøver man jo ikke at røvrende sig selv

> Så var der nok flere der kørte på mindre og billigere MC'er
>
Jaja, hvis det er det transportmæssige der er tale om, men nu mente jeg
altså forskellen på præstationerne ifht. prisforskellen.
Jeg forstår skam fint folk der kører Ducati "bare fordi", men derfor synes
jeg alligevel at det er fornuftigt at tænke over at man ikke kunne bruge
penge bedre. F.eks. på trackdays etc. En god gammeldags cost/benefit
analyse egentlig
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R_______________________________________________________
// Få Outlook Expresss til at quote ordentligt før din nabo! \\
\\___<http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/>_____//

FooBar (22-01-2003)
Kommentar
Fra : FooBar


Dato : 22-01-03 00:27

> penge bedre. F.eks. på trackdays etc. En god gammeldags cost/benefit
> analyse egentlig

Fyyyy! Sidder du dér og laver behovsanalyse over noget så helligt, ophøjet
og udenfor almindelig fornuft som motorcykler!

/Claus



Jes Vestervang (22-01-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 22-01-03 16:49

FooBar wrote:

>> penge bedre. F.eks. på trackdays etc. En god gammeldags cost/benefit
>> analyse egentlig
>
> Fyyyy! Sidder du dér og laver behovsanalyse over noget så helligt, ophøjet
> og udenfor almindelig fornuft som motorcykler!
>
Der er sgu da ikke noget galt i, at få så meget mc (-fornøjelse) som muligt
for pengene!
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R_______________________________________________________
// Få Outlook Expresss til at quote ordentligt før din nabo! \\
\\___<http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/>_____//

Mads Lund (22-01-2003)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 22-01-03 09:11

> Når det gælder vores kære MC'er, så tror jeg ofte ikke det er fornuften
der
> råder
>
> Så var der nok flere der kørte på mindre og billigere MC'er

Hmm, det kommer nu lidt an på relativt mange faktorer. Selvfølgelig kunne vi
alle køre rundt på GS500, men skal man så på en ferietur sydpå så har vi
erfaring for at 100 hjulhk er et minimum for at vi med rimelighed kan holde
flokken samlet, og det kan blive relativt besværligt når man brækker ud i
mindre grupper, fordi de langsommere cykler bliver hægtet af i trafikken.
Dog har vi udviklet et mobiltlf baseret navigationssystem kombineret med
fastlagte ruter, som løser problematikken.

Desuden handler mc økonomi altså ikek ret meget om cyklernes købspris. Med
mindre man viol have en spritny cykel (og dermed betaler initial tabet) så
er det årlige værditab på en mc meget begrænset. Og hvis man sammenligner
med hvad det koster i dæk, bensin, forsikring og vedligehold. Ja så er
værditabet negliserbart. Tag nu min 9'er. Den gav jeg 125.000 for i 99 (97'
model). Idag vil den i std trim kunne sælges for 100-110 k hvilket giver 5k
i året i værditab i runde tal. Til sammenligning vil man sagtens kunne
betale det dobbelte i dækforbrug og ligeså i forsikring.

Selvfølgelig kan mange få forsikret en gs500 billigere (i mit tilfælde vil
de begge koste 4500 i kasko) men ellers kan udgifterne hurtigt udlignes
(9'erens dæk er ikke voldsomt dyrere, omend den måske nok kan spise dem lidt
hurtigere)

Så nu har jeg retfærdigjort at det er gansk fornuftigt at købe en R6'er
istedet for en GS500

Mads Lund
Motortosse er fornuft fra en lidt anden vinkel



Henrik Nielsen - Rap~ (22-01-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 22-01-03 12:11

Det er da selvfølgelig noget om. Men andre vil jo stadig hævde at fx. GS500
er rigeligt til turen syd på og bla bla bla. Men der er jo mange meninger.
Men jeg er faktisk enig med dig.

Mange sige ofte til mig, om min MC ikke er dyr i benzin (ofte bilejere, som
aldrig har siddet på en MC)...!! Jeg har jo nok ikke købt en stor MC for at
spare på benzinen, men for at have det (synes jeg) sjovt. Faktisk bruger den
ikke meget benzin, synes jeg.

Hvis mit eneste krav er billig og langt på literen, så er DT175 jo cyklen


--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Mads Lund (22-01-2003)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 22-01-03 13:56

> Hvis mit eneste krav er billig og langt på literen, så er DT175 jo cyklen
>

næ næ, i Zhuhai i Kina (og sikekrt ganske mange andre steder) findes der kun
én mc type. Der findes et utal af licens producerede Honda CB125 kopier. Og
de kører langt på literen og er sikkert ganske billige. Men så må de også
køre 4 mand på dem, kun iført tshirt og kasket.

Mads Lund
Ninja9RT



Henrik Nielsen - Rap~ (23-01-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 23-01-03 12:10

Ja, det har jeg set når jeg engang imellem er i Thailand, der foregår det på
samme måde. Fuldstændig vanvittigt

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Poul Bundgaard (23-01-2003)
Kommentar
Fra : Poul Bundgaard


Dato : 23-01-03 20:29

> ..., kun iført tshirt og kasket.
>

Ja, de er seje de asiater: Jeg ville ikke bryde mig om i deres varme klima
at sætte mig på et sort, solopvarmet plasticsæde uden bukser...


Poul Bundgaard





Jes Vestervang (25-01-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 25-01-03 22:02

Poul Bundgaard wrote:

>> ..., kun iført tshirt og kasket.
>>
>
> Ja, de er seje de asiater: Jeg ville ikke bryde mig om i deres varme klima
> at sætte mig på et sort, solopvarmet plasticsæde uden bukser...
>
Det vil dine medtrafikanter sikkert heller ikke bryde sig om at være vidne
til
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R
Få Outlook Expresss til at quote ordentligt:
<http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/>

Henrik Nielsen - Rap~ (23-01-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 23-01-03 14:03

Hvis du mangler en hjelm så har jeg en næsten ubrugt AGV X-vent til salg.
Den sidder ikke godt på mit hoved og den er billig

Str. XL

Købt sidste år.

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Benz... (23-01-2003)
Kommentar
Fra : Benz...


Dato : 23-01-03 14:46


"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message
news:b0op55$qd0$1@sunsite.dk...
> Hvis du mangler en hjelm så har jeg en næsten ubrugt AGV X-vent til salg.
> Den sidder ikke godt på mit hoved og den er billig


Tror det ikke jeg vil nemlig gerne ha noget nyt noget.
Men nu må vi se hvad tiden siger...
kan jo være at de lige pludselig beslutter at ZX-6R´ren skal stige til
ubeskrivlige højder. Og jeg så må blive nød til at spare. Det vil tiden
vise.


mvh Benzon



Henrik Nielsen - Rap~ (23-01-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 23-01-03 17:22

"Nyt"

Forstår jeg egentlig godt. Og især når det drejer sig om hjelm. Men overvej
det, du kan faktisk ikke se at den er brugt.
På trods af at forhandleren mente komforten blev bedre med tiden. Men jeg
kan ikke holde ud at køre med den, giver mig voldsom hovedpine efter en time
eller 2.

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Benz... (24-01-2003)
Kommentar
Fra : Benz...


Dato : 24-01-03 07:54


> Forstår jeg egentlig godt. Og især når det drejer sig om hjelm. Men
overvej
> det, du kan faktisk ikke se at den er brugt.
Det gør jeg.

> På trods af at forhandleren mente komforten blev bedre med tiden. Men jeg
> kan ikke holde ud at køre med den, giver mig voldsom hovedpine efter en
time
> eller 2.

Hmm... Så er det måske også meget godt at finde en ny.


mvh Benzon.



Søren Lindholt (21-01-2003)
Kommentar
Fra : Søren Lindholt


Dato : 21-01-03 14:14


Benz... <jezzuz@yahoo.com> wrote in article
<FeaX9.25340$ws6.511323@news2.nokia.com>...
> Hej NG.
> Jeg står lige og skal indvistere i en mc. Og har regnet lidt på det, men
jeg
> har sikker glemt noget...
> Hvad er det nødvendige udstyr til en ny mc.?
> Jeg tænker på udstyr så jeg selv kan holde den velige + nødvendigt udstyr
> til cyklen eks. tank pad!?. Alt udstyr, eks, kædespray.. Osv osv... Det
> koster jo altsammen...
> Regner med at indvistere i den nye ZX-6R (med mindere alt går galt
>
> Tak for opmærksomheden!

Skud fra hoften:
Tøj og hjelm, rundt regnet 10.000,-,
2-3 bagdæk årligt á 1-2000,-
kædesæt 12-1400,-
service, osv osv...

En tankpad koster vel en halvtredser, lidt mere i carbon-look. En dåse
kædespray til 100,- holder en halv sæson.
Så det ville jeg ikke bekymre mig om hvis jeg var ved at forke
tusindkronesedler sammen til en ny maskine...


--
Søren
http://motortosse.dk



Henrik Nielsen - Rap~ (21-01-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 21-01-03 14:29

"Tøj og hjelm, rundt regnet 10.000,-"

Kører din MC med det... ???

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



ulrich lopdrup (21-01-2003)
Kommentar
Fra : ulrich lopdrup


Dato : 21-01-03 16:48

Er det ikke lidt mærkeligt at spekulere på kædespray udgifter og diverse
andre småting, hvis du er ved at købe kværn for 159 kkr plus lev. plus -
hvis du er nybegynder? og ikke har et helt specielt kærlighedsforhold til
dit forsikringsselskab- en vanvittig høj årlig præmie??? Jeg vil tro at
beklædning, dæk og service er de eneste mærkbare poster i denne sammenhæng!

mvh
Ulrich





"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:b0jhue$f2a$1@sunsite.dk...
> "Tøj og hjelm, rundt regnet 10.000,-"
>
> Kører din MC med det... ???
>
> --
> Mvh.
> Henrik
> http://RaptorMC.dk
>
> Fjern x i mailadr. ved svar på mail.
>
>



Kenneth T (21-01-2003)
Kommentar
Fra : Kenneth T


Dato : 21-01-03 15:53

> Er det ikke lidt mærkeligt at spekulere på kædespray udgifter og diverse
> andre småting, hvis du er ved at købe kværn for 159 kkr plus lev. plus -
> hvis du er nybegynder? og ikke har et helt specielt kærlighedsforhold til
> dit forsikringsselskab- en vanvittig høj årlig præmie??? Jeg vil tro at
> beklædning, dæk og service er de eneste mærkbare poster i denne
sammenhæng!
>

Tjoo, hvis han er begynder, er det vel rart at vide hvormeget mere end
forsikring + afdrag han skal af med. Det er jo ikke sikkert der er meget
tilbage.


..... Husk også ca. 10.000kr/år til benzin.


--
MVH
Kenneth T
ZX9R


m.grewy (21-01-2003)
Kommentar
Fra : m.grewy


Dato : 21-01-03 23:37

Kenneth T wrote:

::
:: .... Husk også ca. 10.000kr/år til benzin.
::
::
Kun 10.000kr, så kører du ikke særlig meget ellers køre du bare meget pænt
:)

Michael



Armand (21-01-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 21-01-03 01:20


m.grewy <grewy@fjern-mig.mc-chaufforerne.dk> skrev i en
news:b0ki2s$1uuc$1@news.cybercity.dk...
> Kenneth T wrote:
>
> ::
> :: .... Husk også ca. 10.000kr/år til benzin.
> ::
> Kun 10.000kr, så kører du ikke særlig meget ellers køre du bare meget
pænt

Bensinpris = omkring: 8,-kr
Bensinøkonomi = omkring 16km/l
Udgift pr. kørt km: 50øre!

Derved rækker 10.000,- til 20.000 km, hvilket godt kan være meget for
mange:-|

--
Armand.






Kenneth T (22-01-2003)
Kommentar
Fra : Kenneth T


Dato : 22-01-03 23:14

> > :: .... Husk også ca. 10.000kr/år til benzin.
> > ::
> > Kun 10.000kr, så kører du ikke særlig meget ellers køre du bare meget
> pænt
>
> Bensinpris = omkring: 8,-kr
> Bensinøkonomi = omkring 16km/l
> Udgift pr. kørt km: 50øre!
>
> Derved rækker 10.000,- til 20.000 km, hvilket godt kan være meget for
> mange:-|
>

Rimelig godt regnet ud, tror nok det blev til ca19-20.000km og 10-11.000kr i
år :)
(gennemsnitsforbrug på een tankning svingende fra 10 til 21km/L)

...og nej, ingen kædespray ...men en ny 1/2liter scottoil.


--
MVH
Kenneth T
ZX9R
www.dkfritidmotorcykel.dk/kenneth_t



Benz... (22-01-2003)
Kommentar
Fra : Benz...


Dato : 22-01-03 08:23


"ulrich lopdrup" <ulopdrup@tdcadsl.dk> wrote in message
news:3e2d6b22$0$10972$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Er det ikke lidt mærkeligt at spekulere på kædespray udgifter og diverse
> andre småting, hvis du er ved at købe kværn for 159 kkr plus lev. plus -
> hvis du er nybegynder? og ikke har et helt specielt kærlighedsforhold til
> dit forsikringsselskab- en vanvittig høj årlig præmie??? Jeg vil tro at
> beklædning, dæk og service er de eneste mærkbare poster i denne
sammenhæng!
>
> mvh
> Ulrich
>


Hmm... Jo det er da også det det afhænger af...
Men du tror måske ikke at det koster noget at velige holde sin mc??
Så vidt jeg ved koster det altsammen... (også kædesprayen)
DVS. jo flere penge alt det andet koster jo færre penge kommer der til at
blive til benzin osv osv...
Desuden kender jeg prisen på alt det andet...
MVH. Benzon



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177518
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408647
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste