www.dkfritidmotorcykel.dk opdateret!
Fra : Tony Lorentzen

Dato : 21-01-03 04:20

Hej allesammen,

Jeg har i de sidste par dage arbejdet på en større udbygning af
funktionaliteten på www.dkfritidmotorcykel.dk - og det er nu klar til en
"forsigtig" lancering.

Der er en del af jer, der har henvendt sig for at høre om det ikke kunne
blive muligt at få lov til at lægge flere end 2 billeder ind på
persongalleriet. Da der er mange af jer, der er så heldige at have mere end
een MC og i øvrigt gør flittigt brug af jeres digital kameraer har jeg nu
lavet mulighed for at man kan oprette såkaldte "gallerier" i sin profil når
man er logget ind.

Når man er logget ind kan man i bunden af sin "profil" side (der hvor man
opdaterer sine oplysninger) oprette gallerier og efterfølgende uploade
billeder i dem. Der er pt. ingen begrænsninger på hvor mange gallerier man
kan oprette eller hvor mange billeder man kan uploade i dem. Jeg vil dog -
for overskuelighedens skyld - opfordre til at man ikke opretter 100
gallerier med 2 billeder i hver. Sørg også for at give gallerierne nogle
navne som folk forstår - f.eks. mærke, model og type på den MC galleriet
indeholder billeder af eller f.eks. "Malerklemmen 12. juni 2001" osv.

Jeg har sat en begrænsning på at man ikke kan uploade billeder der fylder
mere end ca. 1 Mb - bare så I ved det på forhånd. Dette er gjort af hensyn
til at der ikke bliver brugt grove mængder af plads på min server

I øvrigt vil jeg blot henstille til at at det naturligvis kun er
MC-relaterede billeder, der uploades i gallerierne.

Jeg vil lige på forhånd sige at jeg ikke har haft mulighed for at teste
funktionaliteten 110% igennem, så det håber jeg at I har lyst til at gøre
for mig - og rapportere eventuelle fejl til mig pr. e-mail:
<tony@FJERNDETTEdkfritidmotorcykel.dk>.

I øvrigt kan man nu på forsiden af sitet se de seneste 5 gallerier og under
folks profiler kan man se de gallerier de har oprettet. Det vil også på et
tidspunkt komme til at fremgå af personlisten hvem, der har oprettet
gallerier. Ligeledes bliver søgefunktionaliteten udvidet så man også kan
søge i gallerierne.

Jeg glæder mig til at se jeres billeder!

Mange hilsner,

Tony
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/tony_lorentzen

Fra : Anders Thorup

Dato : 21-01-03 08:19

<SNIP fedt initiativ på dfm>
> [...]
> fylder mere end ca. 1 Mb - bare så I ved det på forhånd. Dette er
> gjort af hensyn til at der ikke bliver brugt grove mængder af plads

Jeg har bare et lille forslag til en forbedring! Jeg har været inde og se
dit galleri og synes det virker rigtigt godt, kunne dog bare godt tænke mig
at få mulighed for at se billederne i fuld størrelse. Altså se dem i det
format de er uploadet. Man kunne evt. gøre sådan at man først skal klikke på
en thumbnail (derefter vises billledet i større format til venstre for
galleriet), og derefter klikke på det større billede, som så evt. åbner en
ny browser med billedet i fuld størrelse

Men ellers skulderklap herfra, det er efterhånden en super god side du har
fået opbygget

--
MVH
Anders Thorup

Fra : Anders Thorup

Dato : 21-01-03 08:25

Anders Thorup wrote:
> [...]
> størrelse
>
> Men ellers skulderklap herfra, det er efterhånden en super god side

Man kunne også godt bruge et link tilbage til galleri-oversigten når man er
inde og kigge på et galleri

Fra : Anders Thorup

Dato : 21-01-03 08:26

> Man kunne også godt bruge et link tilbage til galleri-oversigten når
> man er inde og kigge på et galleri

Ups, der var jeg for hurtig ude,, det ligger bare lidt gemt, sorry

Fra : Hekto

Dato : 21-01-03 11:00

In article <b0isjd$2d33$1@news.cybercity.dk>, Daffy@it.dk says...

> Man kunne også godt bruge et link tilbage til galleri-oversigten når man er
> inde og kigge på et galleri

.... og links til de andre 'DFM'-sider med News og billeder.
--
Brian/Hekto

LS650 m. 1-in-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-in-2
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Jes Vestervang

Dato : 21-01-03 15:56

Hvis det var ligesom med http://dfm.nathue.dk ville det være perfekt
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R_______________________________________________________

Fra : Hans Joergensen

Dato : 22-01-03 04:52

Jes Vestervang wrote:
> Hvis det var ligesom med http://dfm.nathue.dk ville det være perfekt

Den slags kræver altså bare røvfulde af båndbredde :)

// Hans, http://pics.dkfritidmotorcykel.dk
Der stadig mangler at blive lavet færdig, skulle jeg aldrig
komme igang?

--
Leveret af http://ph33r.dk

Fra : Biker-Torben®

Dato : 21-01-03 09:15

> Jeg har i de sidste par dage arbejdet på en større udbygning af
> funktionaliteten på www.dkfritidmotorcykel.dk - og det er nu klar til en
> "forsigtig" lancering.

Det ser rigtigt godt ud, meget lækkert.

Måske kunne man lave en _separat_ søgefunktion til (teksten i)
billedgallerierne? Så man med tiden, når der kommer et hav af forskellige
billedgallerier hurtigt kan finde bestemte billeder...?

Stor ros fra
Biker-Torben
www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=154

www.motorcykel-rejser.dk