/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
import af MC
Fra : johnstar


Dato : 20-01-03 20:51

Jeg har fået et godt tilbud på en honda vt 750 i Norge. Er der nogen,
der ved hvad proceduren med hensyn til betaling af afgifter og
indregistrering i DK.

Mvh Johnstar

 
 
Jens Jessen (20-01-2003)
Kommentar
Fra : Jens Jessen


Dato : 20-01-03 21:15

Ja. Vent og se. Der kommer en større artikel i bladet Bike, som jeg netop er
blevet færdig med. Der er alle de relevante oplysninger som man skal bruge
angående import af motorcykel.

--
Med venlig hilsen
Journalist Jens Jessen (DJf)
Skanderborgvej 140, 8660 Skanderborg
Tlf. + 45 8657 7201 Fax. + 45 8657 7204
Mobil 2073 7471
E-mail: jens.jessen@get2net.dk

"johnstar" <jskovsgaard@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:2ff982e6.0301201151.370afbc5@posting.google.com...
> Jeg har fået et godt tilbud på en honda vt 750 i Norge. Er der nogen,
> der ved hvad proceduren med hensyn til betaling af afgifter og
> indregistrering i DK.
>
> Mvh Johnstar



FooBar (20-01-2003)
Kommentar
Fra : FooBar


Dato : 20-01-03 22:36

> Ja. Vent og se. Der kommer en større artikel i bladet Bike, som jeg netop
er
> blevet færdig med. Der er alle de relevante oplysninger som man skal bruge
> angående import af motorcykel.

Poster du så artiklen her på nyhedsgruppen - eller var det bare lidt
"product placement"..?

/Claus



Erik (20-01-2003)
Kommentar
Fra : Erik


Dato : 20-01-03 22:56

FooBar wrote:
>> Ja. Vent og se. Der kommer en større artikel i bladet Bike, som jeg
>> netop er blevet færdig med. Der er alle de relevante oplysninger som
>> man skal bruge angående import af motorcykel.
>
> Poster du så artiklen her på nyhedsgruppen - eller var det bare lidt
> "product placement"..?
>
> /Claus

Der er ingen grund til at vente på noget.........

Hvis du kan få en kopi af registreringsattesten ( eller de nødvendige
oplysninger) kan du forespørge hos Told-Skat og få oplyst et ca-beløb som du
skal betale i afgift.
Skemaet kan du få hos Told-Skat.
Du kan også selv sådan ca. beregne beløbet du skal af med, hvis du kan finde
ud af den normale handelspris i Danmark for en tilsvarende maskine - type,
årgang, km osv.
Når du kender handelsprisen i Danmark kan du regne med at afgiften bliver
60-65% af dette beløb.
Når du har hentet maskinen skal den synes på en synshal og her bliver
værdien også vurderet. Du får herefter oplyst om det betalte beløb passer
eller om du skal betale til/får penge retur.
Er du ikke tilfreds med bedømmelsen kan du klage, men om du får noget ud af
det ???

Det er såmænd det hele.

Mvh
Erik



Ib Jakobsen (21-01-2003)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 21-01-03 00:08

Erik wrote:

> Når du har hentet maskinen skal den synes på en synshal og her bliver
> værdien også vurderet.

Nej, det gør den ikke. Man skal selv forlange den skal vurderes. Og det foregår
hos told og skat.

> Er du ikke tilfreds med bedømmelsen kan du klage, men om du får noget ud af
> det ???

Som regel, ja. Men der har lige været et eksempel i Berlingske tidende om en med
en bil. Der krævede de yderligere kr.200.000. Selv om manden hev T&S i retten
vandt de.

> Det er såmænd det hele.

Næsten. Husk at den kom fra Norge. Altså uden for EU. Men det får vi nok at se
nærmere når vi får det der indslag fra Bike. Mange herfra gav jo oplysninger til
forfatteren. Så mon han ikke smider artiklen.



--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Armand (21-01-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 21-01-03 01:45


Erik <Erik_Kildahl@tagvæk.mail.tele.dk> skrev i en
news:3e2c7065$0$131$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Når du kender handelsprisen i Danmark kan du regne med at afgiften
bliver
> 60-65% af dette beløb.

Jup!
Så for at det vitterligt ér en god pris der er opnået, må den ikke være
over 1/3 af den danske markedspris!!!

--
Armand.




T.T.Toft (20-01-2003)
Kommentar
Fra : T.T.Toft


Dato : 20-01-03 23:15


"johnstar" <jskovsgaard@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:2ff982e6.0301201151.370afbc5@posting.google.com...
> Jeg har fået et godt tilbud på en honda vt 750 i Norge. Er der nogen,
> der ved hvad proceduren med hensyn til betaling af afgifter og
> indregistrering i DK.
>
> Mvh Johnstar

Bare lige et NB !

Norge er ikke medlem af Den Europæiske Union, men har 'kun' paralelaftaler
med denne, hvorfor Du nok skal være forberedt på -
i yderste konsekvens - at skulle betale dansk moms og dansk importafgift på
køretøjet (udover registreringsafgiften).

Jeg vil råde Dig til at tage kontakt til Told & Skat, og høre om reglerne
for import fra Norge - hvis der ikke findes nogen aftale på området (der
skal betales dansk moms og importafgift - Du kunne ansøge om at få den
norske moms tilbage fra Norge), vil det ikke kunne betale sig at købe
køretøjet i Norge, men i stedet i et EU-land.

M.v.h.
Thomas Toft



Richard (20-01-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 20-01-03 23:43

johnstar wrote:
> Jeg har fået et godt tilbud på en honda vt 750 i Norge. Er der nogen,
> der ved hvad proceduren med hensyn til betaling af afgifter og
> indregistrering i DK.

Nu og her kan du ud over Eriks og Thomas' tip få mere info på bl.a.:
www.gruby.dk/k%F8bafmc.htm
www.folmersmc.dk/afgifter.htm
sidstnævnte har også links til de formularer, du skal bruge.

og hvis du søger på import - afgift - registreringsafgift i de gamle
indlæg i denne gruppe finder du helt sikkert også mere.

God jagt.
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade
Paypal: https://www.paypal.com/refer/pal=2VGEY2W2TV2V2


johnstar (21-01-2003)
Kommentar
Fra : johnstar


Dato : 21-01-03 21:07

Richard <richardPUNKTUMpade@mail.dk> wrote in message news:<3E2C7B59.1000700@mail.dk>...
> johnstar wrote:
> > Jeg har fået et godt tilbud på en honda vt 750 i Norge. Er der nogen,
> > der ved hvad proceduren med hensyn til betaling af afgifter og
> > indregistrering i DK.
>
> Nu og her kan du ud over Eriks og Thomas' tip få mere info på bl.a.:
> www.gruby.dk/k%F8bafmc.htm
> www.folmersmc.dk/afgifter.htm
> sidstnævnte har også links til de formularer, du skal bruge.
>
> Tak for alle tips!
Det bliver ganske omkostningsfuldt med importen fra et ikke EU-land
(Norge). Jeg overvejer nu en anden model. Men om den holde må jeg lige
have nogle eksperter til at hjælpe mig med!!!
Min samboer (snart kone) er norsk statsborger, men bosat, og tilmeldt
folkeregistret i DK. Hvad om hun købte kværnen med norske plader? Kan
det lade sig gøre og kan jeg køre på en norsk indregistreret MC i DK?

Johnstar

Bjørn S (21-01-2003)
Kommentar
Fra : Bjørn S


Dato : 21-01-03 23:35


"johnstar" <jskovsgaard@hotmail.com> skrev
> > Tak for alle tips!
> Det bliver ganske omkostningsfuldt med importen fra et ikke EU-land
> (Norge). Jeg overvejer nu en anden model. Men om den holde må jeg lige
> have nogle eksperter til at hjælpe mig med!!!
> Min samboer (snart kone) er norsk statsborger, men bosat, og tilmeldt
> folkeregistret i DK. Hvad om hun købte kværnen med norske plader? Kan
> det lade sig gøre og kan jeg køre på en norsk indregistreret MC i DK?

Hvis hun endnu ikke var flyttet var det en mulighet at hun fik cykkelen med
som flyttegods, og derved slap for told og moms, du ville så få den ind på
samme betingelser som fra et hvilket som helst EU-land. Jeg mener også det
er nogle regler om at du skal ha ejet køretøjet et stykke tid inden du
flytter. Siden hun er tilmeldt folkeregisteret i DK er det nok for sent nu

Aligevel ville du ikke slippe for registreringsafgiften, som er den samme
som fra f.eks Tyskland.
Når så køretøjet ankommer Danmark skal man ha Danske plader på og betalt
dansk reg.afgift inden for en kort tid, mener man fik 3 måneder at løbe på.

Jeg forsøgte fidusen i -95 med den bil jeg havde i Norge.... vurderingen fra
Told og Skat lå på 34.000,- !! Bilen blev solgt for mig i Norge for 8500,-
af en kammerat, mer var den ikke værdt.

Lagde du ikke mærke til at inden de sat op satserne på prøveplader kørte der
en masse bimmere rundt med prøveplader ;-?
Gæt hvorfor !

/Bjørn



Richard (21-01-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 21-01-03 23:38

johnstar wrote:
> Min samboer (snart kone) er norsk statsborger, men bosat, og tilmeldt
> folkeregistret i DK. Hvad om hun købte kværnen med norske plader? Kan
> det lade sig gøre og kan jeg køre på en norsk indregistreret MC i DK?

Reglerne for momsfri import som her må stå på Told&Skats hjemmeside, men
så vidt jeg husker, skal ejeren have boet min. 12 mdr. i udlandet og
have ejet det importerede køretøj i 6 mdr, for at kunne tage det ind
momsfrit. Husker ikke om tolden er med i eller uden for dette.

Mht. kørsel må du stort set kun køre et udenlandsk indreg. køretøj
herhjemme, hvis ejeren kører med. De regler findes også derinde et sted,
der er et par undtagelser mere, men ikke nogen, der tillader dig at køre
det permanent IMHO.

Er det ikke lettere at købe en dansk indreg. VT'er? - eller en tysk hvis
udvalget ikke er stort nok her? - check evt. mobile.de,
motoscout24.autoscout24.de, euromobiles.de etc. for at se udbuddet.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade
Paypal: https://www.paypal.com/refer/pal=2VGEY2W2TV2V2


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409248
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste