|
| Hmm.. Skal der være et hul i bremseklodsen~ Fra : Thomas Buus Andersen |
Dato : 20-01-03 18:20 |
|
Har lige skildt min bagerste bremsekaliper af for at skifte klodser i den.
Puha den var godt nok beskidt. Men i den ene klods, er der to huller lige
igennem, med en diameter på 3-4mm Wops :) Desuden raslede den resterende
belægning af, og knækkede, da jeg kørte en skruetrækker hen over. Og det har
man kørt rundt med. Ikke underligt at skiven er rillet som jeg ved ikke
hvad.
Anyway, hvordan bør man gøre bremsekaliperen bedst mulig ren, og med hvad?
Er der nogen der kender en forhandler der har de gummi-ringe der sidder
omkring stemplerne? MC nøglen har dem ikke.
--
Venlig Hilsen
Thomas Buus
GSX-R 250
http://dfm.divvy.dk/?id=102
| |
Emil Gundersen (20-01-2003)
| Kommentar Fra : Emil Gundersen |
Dato : 20-01-03 18:38 |
|
Hejsa
Sidst jeg var nede ved Rydberg's Mc, snakkede vi om det samme, da jeg
havde næsten samme oplevelse med bagbremsen, på min! (Belægningen smulrede)
Han sagde at det var et generelt problem på Import cykler. Noget med at
bremseklodserne ikke kunne klare klima'et.
De skiftede koncekvent klodserne, på de Import cykler de havde fået fat
i. (Efter en prøvetur på en, hvor belægningen røg af den ene klods,
under kørslen!)
Så jeg ville hurtigste muligt skifte klodserne! (Både for og bag)
Mvh Emil
--
www.Scooterzone.dk
Suzuki GSF 400 Bandit
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=26
| |
Thomas Buus Andersen (20-01-2003)
| Kommentar Fra : Thomas Buus Andersen |
Dato : 20-01-03 19:04 |
|
Nu opstår et andet problem da jeg skal have baghjulet på igen. De par dævler
til at stramme kæden op med, som sidder inden i bagsvingeren i begge ender,
kan jeg ikke huske hvordan skal vende.
De er ikke lige "store" i begge sider.. Nogen der lige ved hvordan de skal
vende? Altås med den store side mod dækket, eller væk fra midten?
/Thomas
| |
Emil Gundersen (20-01-2003)
| Kommentar Fra : Emil Gundersen |
Dato : 20-01-03 20:13 |
| | |
D@n Dethlefsen (20-01-2003)
| Kommentar Fra : D@n Dethlefsen |
Dato : 20-01-03 20:54 |
|
> Nu opstår et andet problem da jeg skal have baghjulet på igen. De par
dævler
> til at stramme kæden op med, som sidder inden i bagsvingeren i begge
ender,
> kan jeg ikke huske hvordan skal vende.
> De er ikke lige "store" i begge sider.. Nogen der lige ved hvordan de skal
> vende? Altås med den store side mod dækket, eller væk fra midten?
>
Se efter kæde-opspændingsmærkere på bagsvinger & indsatser så giver det sig
selv.
--
mvh
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERN" fra adr. ved svar
| |
Henning (20-01-2003)
| Kommentar Fra : Henning |
Dato : 20-01-03 19:24 |
|
"Emil Gundersen" <Gundersen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:3E2C33FB.1010503@tdcadsl.dk...
> Han sagde at det var et generelt problem på Import cykler. Noget med at bremseklodserne ikke kunne klare klima'et.
Jeg tror snarere det er alderdom, der får dem til at dø. Jeg har oplevet det samme med EBC og danske SBS klodser. Og importcykler er ofte gamle cykler med få kilometer, dvs originale klodser.
Mht til rensning er fex isopropyl (karburatorsprit) godt, da det ikke ødelægger gummikomponenter. Af samme grund bør gummibøsninger smøres med silikonefedt, og ikke fex kobberfedt.
--
Who, what, where: http://move.to/henning
| |
Thomas Buus Andersen (20-01-2003)
| Kommentar Fra : Thomas Buus Andersen |
Dato : 20-01-03 21:19 |
|
"Henning" <henning@see.sig> skrev i en meddelelse
news:3e2c57b6$0$83827$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Mht til rensning er fex isopropyl (karburatorsprit) godt, da det ikke
ødelægger gummikomponenter. Af samme grund bør gummibøsninger smøres med
silikonefedt, og ikke fex kobberfedt.
Jeg havde tænkt mig, om ikke jeg kunne finde nogle nye til en rimelig pris.
Så er der ingen grund til at genbruge de gamle , som nok er godt møre !
> --
> Who, what, where: http://move.to/henning
--
Venlig Hilsen
Thomas Buus
GSX-R 250
http://dfm.divvy.dk/?id=102
| |
Armand (21-01-2003)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 21-01-03 02:14 |
|
Thomas Buus Andersen <t-buusREMOVE@get2net.dk> skrev i en
news:6dWW9.9954$Jw5.8694@news.get2net.dk...
>
> Er der nogen der kender en forhandler der har de gummi-ringe der
sidder
> omkring stemplerne? MC nøglen har dem ikke.
Mon ikke at f.eks RGV's calibre matcher den lille GSXR, uden at
MC-Nøglen er vidende derom :-/
Kan du levere nogle pæne billeder af en af calibrene, samt et mål på
diameteren af stemplerne, så kan jeg sammenligne med min RGV for dig!
--
Armand.
| |
Thomas Buus Andersen (21-01-2003)
| Kommentar Fra : Thomas Buus Andersen |
Dato : 21-01-03 18:34 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:b0i8rd$1s61$12@news.cybercity.dk...
> Mon ikke at f.eks RGV's calibre matcher den lille GSXR, uden at
> MC-Nøglen er vidende derom :-/
>
> Kan du levere nogle pæne billeder af en af calibrene, samt et mål på
> diameteren af stemplerne, så kan jeg sammenligne med min RGV for dig!
Nu er jeg en anelse frustreret. Åbnede de forreste calibere, og der var
INGEN gummiringe i nogen af dem.
Gik ind til Special i Aalborg, som er meget flinke til at hjælpe. Jowda,
Suzuki laver dem, men til 72kr stk, og jeg står
og mangler 8. Gisp!!! De bagerste var OK til genbrug, så de bliver ik
skiftet.
Men kan du finde RGV'en i mc-nøglen? Jeg kan umiddelbart ik ?!
Anyway. Stemplerne på forbremserne har en diameter på 2,5cm, og dem på
bagbremsen har 3,5cm.
Billeder følger på adresserne :
http://hjem.get2net.dk/gsxr/bremser
>
> --
> Armand.
--
Venlig Hilsen
Thomas Buus
GSX-R 250
http://dfm.divvy.dk/?id=102
| |
Thomas Buus Andersen (21-01-2003)
| Kommentar Fra : Thomas Buus Andersen |
Dato : 21-01-03 18:59 |
| | |
|
|